Zwarte Cross 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barramundi

Re: Zwarte Cross 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 01:50

Klopt. Maar als je via de reguliere site ging, kon je 25 tegelijk bestellen.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 11:16

Tja, ik snap je punt hoor, maar het is bedoeld voor vriendengroepen die samen willen gaan... En dan heb je die 25 kaarten vaak wél nodig! Jammer dat er misbruik wordt gemaakt inderdaad!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:00

Geen zwarte cross voor mij dit keer. 125 euro voor een kaartje terwijl ik nog geen namen weet vind ik te veel.

Daarnaast vind ik dat de kaarten maar eens op naam gezet moeten worden om dit soort belachelijke opkopen een halt toe te roepen.

Jackyyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:01

Jammer dat je niet gaat dan!

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 13:27

Helaas voor degene die niet de kaarten hebben kunnen bemachtigen die ze gewild hadden. Ik denk ook dat ticketswap nog wel vol komt te staan. Als ik het me goed herinner kan daar de prijs niet veel hoger worden dan de originele prijs, ticketswap is juist opgezet om illegale doorverkoop aan banden te leggen.

Ik heb vrijdag avond ook nog maar beslist om harder lid te worden voor kortingskaarten, ben maar wat blij met deze beslissing en de vrienden voor wie ik kaarten heb besteld ook :D

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 13:41

Heeft iemand enig idee hoe het kan dat de kaartverkoop nu ineens zo extreem was? Vorig jaar kon je de kaarten met gereduceerd tarief nog gewoon tot 31 december kopen, nu in 1 dag plus voorverkoop van Harder 88% uitverkocht (camping).

Onze vaste groep heeft gelukkig kaartjes, 3 daarvan wel voor 125 euro helaas. De twijfelaars zullen dit jaar dus wel niet mee gaan, want verwacht niet dat er nog lang kaartjes beschikbaar zullen zijn.

125 euro is een hoop geld, maar op zich is het niet duur als je kijkt wat je er voor krijgt. 5 dagen plek voor je tent en 4 dagen feest.. Normaal gesproken ben je voor een avondfeestje al 50 euro voor je kaartje kwijt.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:35

Het gaat echt extreem hard dit jaar. Ik denk eerlijk gezegd dat het ook wel ligt aan de populairiteit van de Zwarte Cross.

Mensen uit het hele land komen er inmiddels op af, en niet alleen van het 'platteland'. Het is voor sommigen echt een hip festival-dingetje geworden.

Erg jammer! Dat is de reden waarom ik op zaterdag en zondag al meestal niet meer op het terrein ben, maar alleen op de camping en Walhallah. Het is mij te druk en vooral dat ik veel mensen tegenkom die niet relaxed zijn (lees: op hun naaldhakken en naveltruitje met een clutch in hun hand langskomen, en boos worden als ze bier over zich heen krijgen).

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 15:22

Maar wat is er dan veranderd ten opzichte van vorig jaar. Dat is wat ik me afvraag. Afgelopen jaar was voor ons het eerste jaar. Ik wil.al heel lang maar kreeg nooit iemand mee. Nu waren er een aantal heel enthousiast en zijn we gegaan. Een van ons kreeg geen antwoord van de werkgever en heeft in januari pas kaartjes gekocht. Wel voor het standaard tarief natuurlijk, maar nog ruimschoots beschikbaar..

Wordt er dit jaar veel meer marketing gebruikt? Wordt de zc veel meer gepromoot? Waarom loopt het zo storm? :P

Weet wel dat ik komend jaar op de cross lid ga worden van Harder. Een van ons is dat al, maar we zijn met 8 en je kunt dan maar 4 kaarten bestellen. Kost niet de wereld en je krijgt er nog wat leuks voor terug ook. En als de kaartverkoop zo extreem blijft als dit jaar moet je wel om aan je kaarten te komen.. Haha.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 17:20

Nee niet meer marketing maar omdat veel mensen er over praten willen vooral veel mensen uit het westen de zwarte cross" gedaan hebben. "Twee jaar geleden stond ik bij de baan naast een paar westerlingen te kijken naar de zware klasse. Commentaar was echt walgelijk. Wat is dit voor carnaval, dit heeft niks met motor cross te maken daarvoor kom ik hier niet, ze waren echt beledigd 8)7 dan heb je jezelf toch niet goed voorbereid toch. :n

Idem met manana die hadden er afgelopen jaar ook al last van. Veel groepen die de sfeer wat kwamen verzieken door hun te stadse gedrag, oa bij de toiletten gewoon mij wegduwen met de rolstoel om op het gehandicapten toilet te kunnen. Was een probleem met afvoeren van de viezigheid waardoor en tijdelijk een wachtrij was. Dat zou met "normaal" publiek echt uitgesloten zijn maar nu dus wel.

En helaas ook veel geldverdieners die bij veel festivals bewust kaarten kopen om ze door te verkopen. Dat wordt toch al steeds erger

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 00:18

Niet alle westerlingen zijn zo erg hoor :+
Maar zonder dollen; ik begrijp heel goed wat je bedoelt! Wij gaan het hele jaar door naar kleinere autocross evenementen dus op werklaarzen met bier door de bagger is hier standaard :')

Ik denk dat er twee oorzaken zijn (naast de stijgende belangstelling en mensen die hip willen zijn door naar de ZC geweest te zijn):
- Belangrijke cross wedstrijd op zaterdag. Officieel sport evenement als ik me niet vergis.
- Ipv korting tot 31-12 alleen de eerste 10.000 kaarten met korting en hier is heel veel ruchtbaarheid aan gegeven waardoor veel mensen het idee hadden snelsnel kaarten te moeten kopen.

Toen wij jaren geleden voor het eerst gingen, hebben we het een week vantevoren geregeld, geen probleem!

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 19:44

Dat denk ik ook Barramundi. Vorig jaar zat het nog in mijn hoofd van ik heb tijd tot eind december om kortingskaarten te kopen, dat viel dat ineens tegen toen bleek dat deze al uitverkocht waren.
Dit jaar dacht ik, dat overkomt mij niet nog eens. Met mij zijn misschien vele anderen geweest. Daarbij heb ik ook het idee dat ze er inderdaad veel meer reclame voor hebben gemaakt, het was dit jaar bijna niet te missen dat de eerste 10.000 kaarten met korting waren.

gezienanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 19:59

Ik ga ook weer naar de cross! Dit word mijn 3de keer. Man wat een heerlijk feest!

Ik hoor jullie over lid worden van harder? En voordelen hier van? Zou iemand mij kunnen uitleggen wat dat allemaal in houd?

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 20:41

Heel verhaal getypt en toen liep de laptop vast..

Maar alleen de 1e 10.000 was vorig jaar ook? Of bedoelen je dat daar veel meer bekendheid aan is gegeven Barramundi?

En Karuna, dat voorval bij de toiletten is wel echt asociaal. Als ik bij je in de buurt had gestaan had die persoon per ongeluk een rolstoel tegen zn been O:) Sjonge zeg, wacht dan tenminste tot er geen mensen meer in de rij staan waarvoor dat toilet bedoeld is...

Wij zijn ook echt geen typische zc'ers. Gaan normaal naar hardcore feestjes :+ Maar begrijp wel wat je bedoelt inderdaad. Veel hardcore feesten gooien er een hardstyle area bij en daardoor wordt zo'n feest enorm commercieel. En dat merk je duidelijk aan de sfeer..

De fanclub (Harder) kost 15 euro per jaar. Daar krijg je ik meen 3x het magazine voor en een week voorrang op de kaartverkoop. (En kun je dus een poging wagen op een caravankaart :P) En op de ZC mag je met 1 introducé café Harder in, een plek voor alleen fanclub leden.

Correct me in i'm wrong of vul me aan!

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 22:21

Geloof dat het zo ongeveer wel klopt ja Jolienn.

Vorig jaar was het inderdaad ook zo van de eerste 10.000 kaarten, alleen voor mijn gevoel is dat nu meer gepromoot en bekender gemaakt waardoor meer mensen hiervan bewust zijn en de kaartverkoop razendsnel gaat.

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 22:30

Ik vermoed dat de bekendheid van het festival ook groter is geworden door dat programma wat een paar jaar terug is uitgezonden. Ik meen dat het ''Het wilde oosten'' heette. Dat ging over de zwarte cross en daarin werd verteld hoe geweldig het festival wel niet is, haha.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 22:32

Yes ik ben weer van de partij. Wij gaan alleen maar één dag. We gaan op de zaterdag, gisteren gauw kaarten besteld.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 22:52

Dat wist ik niet dat het vorig jaar ook alleen de eerste 10.000 kaarten met korting was. Dacht dat dat dit jaar voor het eerst was.
Wij waren altijd lid van de Harder dus was altijd vroeg met kaarten kopen. We hebben het opgezegd toen we naar Sydney gingen verhuizen omdat ze het magazine niet naar het buitenland versturen. Anders had ik het wel aangehouden. Nu dus op zeker geen ZC in 2017, helaas.

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-16 10:20

Barramundi als je nou toch rond de tijd van de Zwarte Cross in Nederland blijkt te zijn, zou ik zeker even ticketswap in de gaten houden! Er zullen dan vast kaarten te koop staan :)

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 10:38

Ennnnnnn toen waren er alleen nog vrijdag kaarten

Kim_RC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 12:40

Dat word via Facebook kaartjes kopen zodra ze voor de goede dag en een leuk prijsje aangeboden worden.. Vind het inderdaad niet normaal hard gaan dit jaar..

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 14:48

Door de snelle verkoop hebben ik en een vriendin besloten om de vrijdagkaarten te nemen. Echt bizar hoe snel het gaat dit jaar

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 18:01

ik ga ook, word mijn eerste jaar, ben benieuwd

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 18:12

Woehoe!! Een vriend van me heeft 3 uur in de digitale wachtrij gestaan afgelopen zaterdag... En het is hem gelukt: 3 dagen naar de Zwarte Cross met z'n 7en *\o/*

Dit wordt ook mijn eerste keer (Sziget, Lowlands, Pinkpop, Mysteryland allemaal al wel eens gedaan). Ik ben heeeeeel benieuwd! :o

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 19:29

Ik merk met EHBO'en wel dat er veel mensen van "buiten" komen :)

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 19:32

De echte ZC'er doen niet aan EHBO behalve voor een paardenpleister