Mijn avontuur in Hongarije!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kally

Re: Mijn avontuur in Hongarije!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:37

Hij is leuk hoor je laarsetende monster!!
Hopelijk draait het weer weer een beetje bij en kun je weer lekker rijden.
Succes met je stageverslag!

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-16 18:51

Haha ja. Heerlijk ding is het! :D

Vandaag gelukkig droog gebleven. In de middag waren de bergen droog dus een klein ritje gemaakt.
Afbeelding

Dan zit een pony toch wel vreemd als je een aantal keer op een paard van 1.70+ hebt gereden. :+

Morgen schijnt er nog meer regen te vallen dan gister.. Dus ws weer een dagje vrij. Ga dan ook niet met de laptop en de fiets. Dan kan ik vaarwel zeggen tegen lappie. :evaw:

Tot nu toe ziet dinsdag er dan wel weer beter uit.. Maar of de boel een beetje fatsoenlijk droogt.. Hier barst bijna alles als het te snel droogt.. Maar als het niet snel droogt dan kunnen we amper wat. :')

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 16:16

Vandaag rustig dagje. Gewerkt aan mijn stageverslag en die is bijna af! :D
Echt een wereld record.. Normaal maak ik die pas de laatste dag ofzo.. :=

Tijdje terug foto's gemaakt van Bátor, nu heb ik wifi en laptop bij me. Enkele foto's van de knappe man! Binnenkort weer naar buiten met hem en dan definitief beslissen. Maar denk dat het hem wel wordt, aangezien hij in de bak eerst een paar keer naar de 'poort' liep, wat vast en zeker aangeeft dat hij het buiten wel erg leuk vond.. :D

Afbeelding
Afbeelding

Hoop dat ik ook nog een keer foto's kan maken zonder andere paardjes erop. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 17:02

Bator is wel een heel leuk souvenir ;)
Hoe gaat het daar verder?

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 17:53

Ja gaat hier super.
Ben het hier al aardig gewend en voel mij ook steeds meer thuis. Af en toe nog wel vreemd.. Je bent niet in Nederland.. Maar praat wel Nederlands. :+
En het idee dat je écht naar huis gaat, maar je gaat nog lang niet naar huis. Of nouja.. Lang niet.. Tijd is zo voorbij!
Het missen valt hartstikke mee, heb er totaal geen last van.. Dacht dat het erg zou zijn, maar niet dus. (voel mij nu echt een slecht zusje en dochter.. _O-).

Ga morgen weer op buitenrit met Bátor. En misschien vrijdag nog. Dus dat is lekker vroeg. Denk dat het wel goed komt en hij dus mee gaat naar NL. :D
Heb ook al een hoofdstel gekocht.. Een bruine, vond hem mooi en ik dacht: desnoods bewaar ik hem voor een ander paard als het ineens toch niet wordt.. :P

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 19:34

puppy1128 schreef:
Ja gaat hier super.
Ben het hier al aardig gewend en voel mij ook steeds meer thuis. Af en toe nog wel vreemd.. Je bent niet in Nederland.. Maar praat wel Nederlands. :+
En het idee dat je écht naar huis gaat, maar je gaat nog lang niet naar huis. Of nouja.. Lang niet.. Tijd is zo voorbij!
Het missen valt hartstikke mee, heb er totaal geen last van.. Dacht dat het erg zou zijn, maar niet dus. (voel mij nu echt een slecht zusje en dochter.. _O-).

Ga morgen weer op buitenrit met Bátor. En misschien vrijdag nog. Dus dat is lekker vroeg. Denk dat het wel goed komt en hij dus mee gaat naar NL. :D
Heb ook al een hoofdstel gekocht.. Een bruine, vond hem mooi en ik dacht: desnoods bewaar ik hem voor een ander paard als het ineens toch niet wordt.. :P

Als je hem nou nu al koopt kan je er voortaan elke dag op rijden *\o/* :')

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-16 19:51

Ja theoretisch gezien wel..
Tenminste.. Als zijn vriendjes niet in de bak staan. :')
Denk alleen niet dat ik dan gelijk iedere dag op zou zitten. Zeker met na een buitenrit. Toch wel anders dan platte Nederland..

Ben ook wel benieuwd hoe hij op de zee zou reageren. Denk dat hij zijn ogen uitkijkt. :wow:
Hij komt dan op een plek te staan waar het ongeveer een kwartier stappen is van het strand. Dus kan dan lekker vaak strand crossen later. :))

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:21

puppy1128 schreef:
Ja theoretisch gezien wel..
Tenminste.. Als zijn vriendjes niet in de bak staan. :')
Denk alleen niet dat ik dan gelijk iedere dag op zou zitten. Zeker met na een buitenrit. Toch wel anders dan platte Nederland..

Ben ook wel benieuwd hoe hij op de zee zou reageren. Denk dat hij zijn ogen uitkijkt. :wow:
Hij komt dan op een plek te staan waar het ongeveer een kwartier stappen is van het strand. Dus kan dan lekker vaak strand crossen later. :))

ohja hij was jong zei je :j
i get ur point :j

osanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:38

Wat grappig , mijn ouders hebben een huisje in Hongarije , en daar gaan we elk jaar 3weken heen.
Ik vind bij jullie de paarden er toch wel beter uitzien dan waar ik gereden heb.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 12:47

Mooie ervaring zo'n stage in Hongarije!

Nu heb ik een vraag die jij misschien kunt beantwoorden. Mijn ouders zijn pas geleden naar Hongarije geweest en hebben een paardenshow bezocht in de buurt van Kecskemét (op de puszta). Mijn vader vertelde dat de paarden daar op stal vast staan aan een lijn die via een katrol loopt en waaraan (aan het uiteinde) een gewicht is bevestigd. Als ze willen eten, dan moeten ze dat gewicht steeds omhoog trekken.

Ik ben heel benieuwd waar dat systeem voor dient. Ken jij het?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 13:09

Klinkt niet als een paardvriendelijk systeem...

eestheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 13:14

Nique die vraag kan ik wel beantwoorden...

Ik weet toevallig ook over welke plek je het hebt, mijn vader woont daar heel dichtbij in de buurt :)
Die katrol is ervoor gemaakt zodat ze niet in het touw verstrengeld kunnen raken..

Wel wil ik er nog even bij zeggen dat die paarden daar niet dag en nacht staan, 's nachts staan ze gewoon in de wei :)

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 18:50

Oh, dat ken ik niet idd. Wel een handig systeem, als ze vast moeten staan.

Woensdag ben ik met Bátor weer voor de tweede keer naar buiten geweest. Hij schrok behoorlijk van een één of ander ding. Stopte, stapte snel achteruit, kijken en daarna weer dapper doorstappen (en stukje draven.. Was heel spannend. :'))
In de avond hebben we met twee zieken-boeg paarden gereden. Één wordt stijf als ie te lang stilstaat, dus kon die gelijk mee. De ander even kijken of ze nog kreupel was. Los op asfalt was er niks te zien dus klein rondje gaan rijden.
Kon niet lichtrijden.. Dus was nog kreupel.

Gister heb ik niks gedaan. Vrije dag. Nog wel naar de winkel gegaan.

Vandaag weer met Bátor op pad geweest. Dit keer een stukje door het dorp. Honden maakt hem niks uit.
Ook voor het eerst in galop buiten, heel braaf en gecontroleerd. Alsof hij het jaren doet. :D
Alleen wat hij had met een hooibaal? Die vond hij echt niet leuk.. Heel eng. _O-

Paarden staan weer lekker op de wei, kreupel paard heeft geruild met een ander. Handig. :')

Helaas de eigenaar nog niet gesproken, hij is steeds niet thuis.. Dus betreft kopen nog niet veel Verder. Moeten eerst praten natuurlijk.. Maar dan moet ie er wel zijn. :+

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-16 10:41

Nou. Zaterdag druk dagje gehad. Meegedaan aan de optocht voor het wijnoogstfeest en daarna daar wezen eten. :D
Paarden en pony's waren erg braaf.

Afbeelding

Gister mee gegaan met een ritje en geholpen met een beginners lesje.

En vandaag ben ik weer vrij. Geen idee wat ik precies ga doen. Niet veel in ieder geval. :P

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 11:13

Wat leuk dat je telkens zoveel updates plaatst! Het ziet eruit als een geslaagd feest :)

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-16 11:39

Ja was het volgens mij ook, haha.
Ben zelf geen feestbeest. :+

Al vond ik sommige toch meer hollands dan Hongaars.. Rood wit blauw.. I.p.v rood wit groen? :')

Net als gister tijdens de rit.. Had een Hongaars jongetje een oranje shirt met 'holland' erop? _O-

En dan vinden mensen het raar dat ik denk dat ik nog in NL ben..

4 weken geleden was ik nog onderweg.. Echt niet te geloven, waar is de tijd? Haha. :P

Nog ongeveer 7 weken.. Klinkt zo lang.. Maar dat is zo voorbij, haha.

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 13:43

Ja, als je bedenkt dat je alweer 4 weken in Hongarije bent, dan gaan die 7 weken ook wel snel voorbij. Ik hoop voor je dat je een heel leuk souvenir mee kan nemen naar Nederland!

eline95enile

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 13:51

Toch bijzonder dat je dat in het buitenland bent, en dan ineens iemand tegen komt met een shirt met "holland" erop, kan me voorstellen dat het dan al helemaal voelt of je nog in NL bent haha!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 20:47

Ziet er leuk uit ....verkleed te paard en zo'n optocht....je maakt nog wat mee!!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:01

Wat leuk van Bátor! <3

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-16 17:33

Weer een buitenrit gemaakt vandaag. Ging weer goed.
Hij vond het alleen wat raar dat ik over hem ging hangen (ja, hangen of van hem af donderen omdat ik tegen een tak aan kom :+).. En toen week hij naar rechts en kwamen we half in de bosjes en doorns.. Toen ging hij in draf en viel ik er nog net niet af.. :+
Maar ik leef nog en ben niet gevallen dus het ging goed. _O-

Afbeelding

Vandaag naar de vrouw van de eigenaar van Bátor gegaan.. We hebben geen ja en geen nee.. Er is een familielid die hem mogelijk wilt kopen.. Maar mochten ze hem toch niet willen dan mag hij met mij mee.. Dus erg spannend..

Annet (stagebegeleider) gaat morgen naar de eigenaar zelf om het nog een keer te vragen voor de zekerheid.. Zijn vrouw kan af en toe nog wel eens wat vergeten. En wie weet bedenkt hij zich nog.

Dus dat wordt heeel spannend.. :=

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 22:20

duimen draaien voor je mee

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 22:23

Ik geniet van je verhalen! zal voor je duimen. :)

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 18:55

Vandaag niet veel gedaan behalve lopen zenuwen en films kijken. En met zwerfkatje kroelen. :')

Ben net gebeld.. En de eigenaar gaat zijn best doen. Omdat het familie is gaat hij hun bellen met de vraag of ze hem nog willen, omdat ik hem dus ook wil.

Iig iets heel positiefs: Hij wilt hem zelfs liever aan mij verkopen, maar puur om geen ruzie in de familie te krijgen, moet hij het eerst navragen.
Laatste keer dat ze kwamen kwam Bátor niet naar voren met het praten. Dus kans zit er in dat ze kunnen zeggen dat ze dan voor een ander paardje gaan zoeken.

Dus het is een beetje afwachten wat de familie dus doet. En als ze hem niet meer willen, dan wordt Bátor dus van mij. Spannend! :):)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 20:48

Ik volg je topic ook met plezier! :D Spannend nu met Bátor!