Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:Ik weet niet hoe jij jouw paard beleerd hebt, maar bij mij kwamen de praktijken die ik op dat filmpje zie er niet aan te pas. Indien dat wel "nodig" was, zou ik er niet op zijn gaan zitten.
Je mag het hypocriet vinden maar IMO ben je dan niet bijzonder redelijk/wíl je het verschil gewoon niet zien.
verootjoo schreef:Wat goed om dit onder de aandacht te brengen. Al sta ik versteld dat het nodig is... Denken mensen echt dat een wild dier zonder geweld te temmen is??
Ik ben in Kenia naar het baby olifantjes weeshuis geweest, ook heel gaaf.
Maar gelukkig zijn de Afrikaanse olifanten niet hetzelfde lot beschoren, zij zijn veel te agressief en kunnen niet getemd worden. Hoewel ze wel een ander probleem hebben daar; de stropers voor het ivoor... De baby's die daardoor wees geworden zijn vangen ze daar op, brengen ze groot en koppelen ze weer aan een kudde.
Morganlefay schreef:Hannibal en dat is toch een aardig tijdje geleden gebruikte olifanten als wapen en wij paarden
Dus de term wild en gedomesticeerd is maar hoe je m beziet.
Wij houden melkkoeien binnen omdat dat economischer is![]()
Kippen met zn 6 in een hokje.
Sokje_6 schreef:verootjoo schreef:Wat goed om dit onder de aandacht te brengen. Al sta ik versteld dat het nodig is... Denken mensen echt dat een wild dier zonder geweld te temmen is??
Ik ben in Kenia naar het baby olifantjes weeshuis geweest, ook heel gaaf.
Maar gelukkig zijn de Afrikaanse olifanten niet hetzelfde lot beschoren, zij zijn veel te agressief en kunnen niet getemd worden. Hoewel ze wel een ander probleem hebben daar; de stropers voor het ivoor... De baby's die daardoor wees geworden zijn vangen ze daar op, brengen ze groot en koppelen ze weer aan een kudde.
Helaas gebeurt dit ook bij Afrikaanse olifanten gewoon. Eerst ma doodmaken, dan kind naar een opvangcentrum (stap 1 van het verdienen aan toerisme. Bij jou zo te lezen niet, gezien ze ze weer uitzetten. Super!), vervolgens zijn ze dus gewend aan mensen en worden ze 'getemd' zodat je erop kan, en ritjes aan kunt bieden. Dat is stap 2. Stap 3 is dan zo'n opvangcentrum voor nog wat extra verdiensten, of een kogel.
Die kringloop is heel naar. Gebeurt in Afrika ook vooral met leeuwen.
Stroperij is overigens niet overal een probleem, in Zuidelijk Afrika kampen ze met een gigantisch overschot aan olifanten.
Morganlefay schreef:Zelfs als wij niet naar Thailand gaan blijven de olifanten gebruikt worden voor dit soort zaken.
De mensen daar hebben geen andere bron van inkomsten dan toerisme en/of olifanten.
Misschien wat meer ontwikkelingshulp gaan bieden(sarcasm).
Blijkbaar is men alleen maar gefocust op zaken die anderen verkeerd zouden doen ipv naar onze eigen fouten te kijken.
verootjoo schreef:Gebeurt in Afrika ook vooral met leeuwen.
verootjoo schreef:Was bij David sheldrick elephant orphanage.
Ayasha schreef:Morganlefay schreef:Zelfs als wij niet naar Thailand gaan blijven de olifanten gebruikt worden voor dit soort zaken.
De mensen daar hebben geen andere bron van inkomsten dan toerisme en/of olifanten.
Misschien wat meer ontwikkelingshulp gaan bieden(sarcasm).
Blijkbaar is men alleen maar gefocust op zaken die anderen verkeerd zouden doen ipv naar onze eigen fouten te kijken.
Als iedereen zo denkt, dan gaat er inderdaad niks veranderen, precies de reden waarom ik je niet wil begrijpen.
Ik zet het om naar mensen; Mogen we de verkrachtingen in Amerika, zweden, ethiopie, indië enz niet afkeuren/aanvechten omdat in Nederland/België ook mensen verkracht worden?
Morganlefay schreef:Ben bang dat jij mijn gedachtegang niet snapt(of wil snappen)
Ruim eerst de rommel thuis op voordat je de buren aanspreekt op hun vuilnisbakken die stinkend al weken in de zon staan.
Morganlefay schreef:Ben mij er niet van bewust dat ik het mishandelen van dieren toesta/goedkeur.
Misschien eerst de gedachtegang snappen en daarna reageren is voor sommigen erg moeilijk.
_Dominique schreef:Morganlefay schreef:Ben mij er niet van bewust dat ik het mishandelen van dieren toesta/goedkeur.
Misschien eerst de gedachtegang snappen en daarna reageren is voor sommigen erg moeilijk.
Kan je anders je eigen topic openen? Met je eigen discussie die je bent gestart in mijn topic?