Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
turtlelito schreef:Sakura789 schreef:Valencia viel mij heel erg tegen. Ik vond het een beetje saai.
Ieder zijn smaak natuurlijk, maar ik ben toch heel benieuwd: wat dacht je er te vinden en wat viel er dan tegen? Ik vond het nl juist verrassend afwisselend!
Sakura789 schreef:In ieder geval een bruisende stad en mooi weer. Dat laatste is wel gelukt, maar we vonden het lastig om leuke eettentjes te vinden. Alles was vrij ver van elkaar af, hotel viel wat tegen. Die gebouwen vond ik mooi om te bekijken, maar door geen onderhoud ook bijna vergane glorie. Misschien hebben we het helemaal niet getroffen hoor, maar zou er niet zo snel naar terug gaan.
Bologna in Italië staat ook hoog op mijn lijstje, net als Madrid.
Sakura789 schreef:turtlelito schreef:
Ieder zijn smaak natuurlijk, maar ik ben toch heel benieuwd: wat dacht je er te vinden en wat viel er dan tegen? Ik vond het nl juist verrassend afwisselend!
In ieder geval een bruisende stad en mooi weer. Dat laatste is wel gelukt, maar we vonden het lastig om leuke eettentjes te vinden. Alles was vrij ver van elkaar af, hotel viel wat tegen. Die gebouwen vond ik mooi om te bekijken, maar door geen onderhoud ook bijna vergane glorie. Misschien hebben we het helemaal niet getroffen hoor, maar zou er niet zo snel naar terug gaan.
Fenn schreef:Lissabon of Sint Petersburg zijn heel leuk voor vijf dagen. Lissabon is al veel over verteld, maar het is echt een mooie stad en je bent ook gemakkelijk een stukje daarbuiten. Zo kan je naar Sintra, daar is een oud moors kasteel, een paleis en je kunt er leuk wandelen.
Sint Petersburg vond ik ook heel gaaf en ik zou er zo naar terug gaan. Zeker als je van musea houdt moet je er heen, want er kan weinig tippen aan de Hermitage. Verder is Sint Petersburg echt het culturele uithangbord van Rusland en zijn er prachtige gebouwen, grote pleinen, parken en water. Ook hier kan je eenvoudig een dagje buiten de stad, bijvoorbeeld een zomerhuis te bezoeken. Het is echt een bijzondere plek, maar vraagt iets meer voorbereiding dan Lissabon. Zo is het aan te raden om van te voren een beetje te kijken of je kunt oefenen met het cyrillisch alfabet, dan gaat reizen met de metro een stuk eenvoudiger.
Fenn schreef:Lissabon is al veel over verteld, maar het is echt een mooie stad en je bent ook gemakkelijk een stukje daarbuiten. Zo kan je naar Sintra, daar is een oud moors kasteel, een paleis en je kunt er leuk wandelen.
Sannens schreef:Fenn schreef:Lissabon of Sint Petersburg zijn heel leuk voor vijf dagen. Lissabon is al veel over verteld, maar het is echt een mooie stad en je bent ook gemakkelijk een stukje daarbuiten. Zo kan je naar Sintra, daar is een oud moors kasteel, een paleis en je kunt er leuk wandelen.
Sint Petersburg vond ik ook heel gaaf en ik zou er zo naar terug gaan. Zeker als je van musea houdt moet je er heen, want er kan weinig tippen aan de Hermitage. Verder is Sint Petersburg echt het culturele uithangbord van Rusland en zijn er prachtige gebouwen, grote pleinen, parken en water. Ook hier kan je eenvoudig een dagje buiten de stad, bijvoorbeeld een zomerhuis te bezoeken. Het is echt een bijzondere plek, maar vraagt iets meer voorbereiding dan Lissabon. Zo is het aan te raden om van te voren een beetje te kijken of je kunt oefenen met het cyrillisch alfabet, dan gaat reizen met de metro een stuk eenvoudiger.
Heel erg bedankt voor de tips over Sint Petersburg! Daar was ik nog naar opzoek!
Mooi dat je het zo leuk hebt gehad! Wat was de houding van de russen tegenover Europese mensen?