Stedentips voor Stedentrips!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:03

Ik denk dat het erg ligt aan wat je verwacht en wat je leuk vindt om te doen/bezoeken.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:23

turtlelito schreef:
Sakura789 schreef:
Valencia viel mij heel erg tegen. Ik vond het een beetje saai.

Ieder zijn smaak natuurlijk, maar ik ben toch heel benieuwd: wat dacht je er te vinden en wat viel er dan tegen? Ik vond het nl juist verrassend afwisselend!

In ieder geval een bruisende stad en mooi weer. Dat laatste is wel gelukt, maar we vonden het lastig om leuke eettentjes te vinden. Alles was vrij ver van elkaar af, hotel viel wat tegen. Die gebouwen vond ik mooi om te bekijken, maar door geen onderhoud ook bijna vergane glorie. Misschien hebben we het helemaal niet getroffen hoor, maar zou er niet zo snel naar terug gaan.

Bologna in Italië staat ook hoog op mijn lijstje, net als Madrid.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:27

Sakura789 schreef:
In ieder geval een bruisende stad en mooi weer. Dat laatste is wel gelukt, maar we vonden het lastig om leuke eettentjes te vinden. Alles was vrij ver van elkaar af, hotel viel wat tegen. Die gebouwen vond ik mooi om te bekijken, maar door geen onderhoud ook bijna vergane glorie. Misschien hebben we het helemaal niet getroffen hoor, maar zou er niet zo snel naar terug gaan.

Bologna in Italië staat ook hoog op mijn lijstje, net als Madrid.

Waarschijnlijk net samenloop van omstandigheden inderdaad. Ik was er tijdens Corpus Christi (met grote processie etc), dat vertekend misschien ook. Vandaar dat ik me niet voor kon stellen dat je het saai vond. Bologna ben ik nooit geweest, Madrid vind ik zelf fantastisch!

Sannens

Re: Stedentips voor Stedentrips!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 10:46

Hm, misschien dan inderdaad niet Valencia. :)

Lissabon heb ik al veel tips over gehad en die staat nog zeker hoog op het lijstje. De andere optie is Madrid. Of misschien toch iets in het Noorden?

Moeilijk, moeilijk, moeilijk.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:56

Lissabon of Sint Petersburg zijn heel leuk voor vijf dagen. Lissabon is al veel over verteld, maar het is echt een mooie stad en je bent ook gemakkelijk een stukje daarbuiten. Zo kan je naar Sintra, daar is een oud moors kasteel, een paleis en je kunt er leuk wandelen.

Sint Petersburg vond ik ook heel gaaf en ik zou er zo naar terug gaan. Zeker als je van musea houdt moet je er heen, want er kan weinig tippen aan de Hermitage. Verder is Sint Petersburg echt het culturele uithangbord van Rusland en zijn er prachtige gebouwen, grote pleinen, parken en water. Ook hier kan je eenvoudig een dagje buiten de stad, bijvoorbeeld een zomerhuis te bezoeken. Het is echt een bijzondere plek, maar vraagt iets meer voorbereiding dan Lissabon. Zo is het aan te raden om van te voren een beetje te kijken of je kunt oefenen met het cyrillisch alfabet, dan gaat reizen met de metro een stuk eenvoudiger.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 11:01

Sakura789 schreef:
turtlelito schreef:

Ieder zijn smaak natuurlijk, maar ik ben toch heel benieuwd: wat dacht je er te vinden en wat viel er dan tegen? Ik vond het nl juist verrassend afwisselend!

Bijzonder. Ik verbleef echt in de binnenstad, in het oude centrum en daar zit alles dicht bij elkaar en heb je echt overal eettentjes en leuke pleintjes. Ik heb er echt niet langer dan en minuut naar hoeven zoeken.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 14:52

Fenn schreef:
Lissabon of Sint Petersburg zijn heel leuk voor vijf dagen. Lissabon is al veel over verteld, maar het is echt een mooie stad en je bent ook gemakkelijk een stukje daarbuiten. Zo kan je naar Sintra, daar is een oud moors kasteel, een paleis en je kunt er leuk wandelen.

Sint Petersburg vond ik ook heel gaaf en ik zou er zo naar terug gaan. Zeker als je van musea houdt moet je er heen, want er kan weinig tippen aan de Hermitage. Verder is Sint Petersburg echt het culturele uithangbord van Rusland en zijn er prachtige gebouwen, grote pleinen, parken en water. Ook hier kan je eenvoudig een dagje buiten de stad, bijvoorbeeld een zomerhuis te bezoeken. Het is echt een bijzondere plek, maar vraagt iets meer voorbereiding dan Lissabon. Zo is het aan te raden om van te voren een beetje te kijken of je kunt oefenen met het cyrillisch alfabet, dan gaat reizen met de metro een stuk eenvoudiger.

Heel erg bedankt voor de tips over Sint Petersburg! Daar was ik nog naar opzoek!

Mooi dat je het zo leuk hebt gehad! Wat was de houding van de russen tegenover Europese mensen?

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 15:15

Praag! *\o/*

Serieus; dat is écht een heel mooie, gezellige stad. Veel historie en mooie gebouwen, kleine steegjes, terrasjes aan de rivier, heerlijk eten (en helemaal niet duur). Wij zijn er toen vijf dagen geweest en hebben van elke minuut genoten. Ik wil heel graag nog eens terug in de zomer, dan moet het nog mooier zijn! :)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 19:09

Dreamy

Re: Stedentips voor Stedentrips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 19:26

Ik ben verliefd geworden op Edinburgh.. Serieus, dat is echt prachtig! Zowel de stad als de mooie natuur eromheen.. Echt een hele grote aanrader!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 20:30

Sannens schreef:
Fenn schreef:

Heel erg bedankt voor de tips over Sint Petersburg! Daar was ik nog naar opzoek!

Mooi dat je het zo leuk hebt gehad! Wat was de houding van de russen tegenover Europese mensen?

Ze zijn daar erg aan toeristen gewend, dus in principe prima. Mijn ervaring daar is goed, we waren met twee vrouwen en ik heb me nooit onveilig gevoeld. Er wordt alleen weinig in het Engels gedaan en dat kan wel eens lastig zijn. Dat geeft natuurlijk ook het ultieme vakantiegevoel. En er wordt op straat een stuk minder naar elkaar gelachen dan in bijvoorbeeld Nederland. De eerste keren in de tram vroeg ik me af wat ik fout deed, want iedereen kijkt sacherijnig, maar dat bleek niet aan mij te liggen.

Ik ben vervolgens nog een maand verder Rusland in gereisd en Sint Petersburg was verreweg het eenvoudigst en dat is positief.