Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_KiMbErLeY_

Re: Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 04:23

Echt hele toffe fotos!! :oo

Hele gave ervaring moet dat geweest zijn! Bedankt dat je dit met ons wilde delen!! :))

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 07:36

Wauw!

Echt, als ik volgend jaar niet wordt toegelaten tot mijn studie wil ik ook zoiets doen :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 08:53

Uitgelicht !! *\o/* *\o/*
Kom maar op met die volgende reeks foto's ! :D

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 09:03

Supercool dat je dit gedaan hebt, zeg! Wat een onvergetelijke tijd!

Bedankt dat je ons hebt laten meegenieten :)

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 09:50

Echt zo onwijs mooi daar zeg <3 3e pagina, wij willen meeeer :D

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 09:58

Prachtige foto's! Wat moet dat gaaf geweest zijn zeg! :D

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 10:28

Super jaloers... Ik houd helemaal niet van vakantie... Maar hier loop ik warm voor... Wat een geweldig avontuur!

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 11:11

Prachtige foto's van een overduidelijk geweldig avontuur! Echt heerlijk.

Ik ben echt helemaal in love met Canada, daar zelf voor 1 jaar en 4 maand geweest om te wonen en werken. Heel de tijd met paarden gewerkt (waaronder op een guest ranch, foto's vind je in de link in mijn onderschrift), ook een rondreis door de Rocky's gedaan, het is daar echt zo mooi! Heb nog elke dag heimwee :o

Dit is iets dat heel je leven bij je blijft! Super dat je dit gedaan hebt!

Enneuh, moeilijk hè, een selectie van 15 maken uit zoveel foto's, heb er zelf rond de 10.000, probeer daar maar eens uit te selecteren whaha ;) Ben nu meer dan 8 maand terug en nog steeds geen tijd gehad om een fotoboek samen te stellen ^^ Weet gewoon niet waar te beginnen...

Ik wil gerust meer foto's zien hoor!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 11:29

Supergaaf! Nog eens 15 foto's? :D

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 11:31

Wauw, gave foto's! Ben stiekem wel een beetje jaloers :))

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 14:59

Wauw, wat een overweldigend aantal reacties weer! Ik ga gauw weer foto´s uitzoeken, voordat we op pagina 4 belanden :D

En..... Uitgelicht!! That's a first *\o/*

Edit: in Canada heb ik een blog bijgehouden, mochten jullie het leuk vinden om die te lezen dan is het via deze link te vinden :) amarensontour.waarbenjij.nu/

Bij de Stampede heb ik honderden foto's geschoten, waaronder deze. Ok, alle paarden gaan als een malle tekeer maar deze... deze was echt wild. :=
Afbeelding

Wat ontzettend mooi was om te zien, was dat zodra de ruiter van de bronc was afgevallen, 2 ruiters ernaartoe sjeesden en de singel vlak voor de achterbenen losmaakten. De wilde, bokkende, gevaarlijke paarden veranderen op dat moment in 1 klap naar relaxte, happy paarden die met de oortjes naar voren de ring uit draven.
Afbeelding

En als je de buik van dit paard ziet, weet je al helemaal zeker dat ze niks te kort komen. :+
Afbeelding

Wat ik niet wist, was dat zelfs jongens van amper 12 meedoen aan de Stampede. Zij rijden niet op stieren maar op jonge koeien, en alhoewel ze een slagje kleiner zijn gaan ook die flink te keer. Marion vertelde ons dat dat iets heel normaals is hier, net zoiets als dat wij onze kinderen op jonge leeftijd leren fietsen. Mocht ik ooit kinderen krijgen dan zet ik ze toch echt liever op een fiets dan op een wilde koe, maar afijn. :') Wat een lef van deze jongens!
Afbeelding

Een ander onderdeel van de Stampede, was het barrelracen. Van alle onderdelen die ik heb gezien, vond ik dit nog het meest dieronvriendelijke van allemaal. Man man man, wat een gescheur in de mond en wat een opgefokte paarden, echt triest om te zien. Er was zelfs een dame die gediskwalificeerd werd omdat haar paard niet om de barrels wilde (hij was gewoon té opgefokt en helemaal hysterisch) en zij is toen de ring uit geracet en heeft haar paard verderop een halfuur lang korte rondjes laten draaien, met de teugels tussen de oren gemept en meer dingen die niemand met een paard hoort te doen. :n Natuurlijk was het niet bij alle combinaties zo, er waren ook amazones (er deden enkel vrouwen mee bij dit onderdeel) die echt een team waren met hun paard, waarbij je kon zien dat het paard er plezier in had. En zelfs een meisje van 9 (uit Nieuw Zeeland) die op een groot paard als 1 van de hardste om de barrels heen croste. :oo
Afbeelding

Afbeelding

Sja... Dit hoort er ook bij :=
Afbeelding

Deze cowboy was net van zijn paard afgesprongen om de jonge stier op de grond te worstelen. Ik heb zo hard gelachen om deze foto toen ik zijn gezicht zag _O- (en ja, hij heeft 'm op de grond gekregen!)
Afbeelding

Dit is Lake Louise, een prachtig turquoise meer. Het water is afkomstig uit de gletsjer en daardoor ijskoud! Door bepaalde mineralen is het geen helderblauwe kleur, maar een beetje melkachtig. Lake Louise hebben we gezien tijdens een hike van 7 uur naar Lake Agnes en de Plain of Six Glaciers. Eerlijk toegegeven, we hebben ook een uur gespendeerd aan foto's maken onderweg en nog eens een uur aan lunchen op de top van de berg :P We hebben geluncht in een teahouse wat beide wereldoorlogen heeft overleefd en al vele jaren in eigendom is van 1 en dezelfde familie. Niet alleen hadden ze dus goddelijke chocoladecake, maar ook een bijzondere geschiedenis. Foto's van dit pittoreske teahouse houden jullie tegoed, die moet ik nog ontvangen van een Duits meisje die we ontmoet hadden in het hostel in Banff! Dat is ook ontzettend leuk van het maken van zo'n reis - je ontmoet mensen die interessante reisverhalen hebben, ervaringen delen en waarmee je gezellig samen dingen kunt ondernemen. :D
Afbeelding

Onze huurauto in de Rockies, lekker sportief wagentje 8-) En natuurlijk moesten we daar even mee op de foto. :))
Afbeelding

Na een week hiken hadden we behoorlijk spierpijn en vonden we dat we onszelf wel een beetje mochten verwennen. :j We zijn naar de Miette Hotsprings geweest, waar je in water kunt baden van verschillende temperaturen. Dit water is afkomstig uit de bergen en wordt ook door de natuur zelf verwarmd! Toen we ons weer hadden omgekleed en naar de auto liepen, zagen we dit prachtige plaatje: de rustgevende bergen met een hoopvolle regenboog.
Afbeelding

En toen we naar huis reden, sprong er ineens een grijs/rood iets over de weg. Dat bleek een coyote te zijn! Alsof hij zich erop had voorbereid, bleef hij rustig langs de weg staan - precies lang genoeg voor ons om gauw een telefoon te pakken en deze foto te maken.
Afbeelding

Het adembenemende Emerald Lake, die echt de kleur had van een emerald. Ook al was het hier iets toeristischer, het was prachtig om te zien. En de giftshop die hier was, had voor de verandering eens een andere collectie dan alle andere giftshops die we waren tegengekomen. Een welkome afwisseling en hier heb ik mijn journal gekocht, waar ik al mijn reisverhalen in heb opgeschreven en dingen zoals boardingpassen in heb geplakt :D Aan iedereen die nog eens zo'n reis wil maken, het is echt een aanrader om zo'n journal/dagboek bij te houden vanaf het begin. Ik heb het nu op het laatst gedaan en dat kan natuurlijk ook, omdat ik sowieso al een blog had geschreven wist ik nog veel dingen te herinneren. Maar toch, vanaf het begin bijhouden is het makkelijkste en het is geweldig om te hebben voor later, om nog eens terug te lezen!
Afbeelding

Veel van deze chipmunks kwamen we tegen in de Rockies, ze zijn super tam en gaan pardoes op je zitten als je probeert om een foto van ze te maken. :=
Afbeelding

Om deze foto heb ik ook slap gelegen en op het moment zelf was het ook echt hilarisch. :') Wat er gebeurde, was dat ik richting Marion galoppeerde voor de foto en op dat moment besloot DJ dat er nu al wel heel lang foto's gemaakt werden. Dat liet hij me op zijn manier even weten, door een serie bokken te geven. :+ Zoals ik eerder al zei, dit paard kan álles! En dus ook heel goed bokken als hij ergens genoeg van heeft. :))
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door UMayDream op 10-07-16 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 15:12

Gaaf amarens! Prachtige foto's, ik lees lekker mee :D

Leuk dat er een lake naar mij is vernoemd :=

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 15:18

_Milo schreef:
Gaaf amarens! Prachtige foto's, ik lees lekker mee :D

Leuk dat er een lake naar mij is vernoemd :=

Gezellig dat je meeleest :D en inderdaad, je hebt een Canadees naamgenootje. ;)

tweety_be schreef:
Prachtige foto's van een overduidelijk geweldig avontuur! Echt heerlijk.

Ik ben echt helemaal in love met Canada, daar zelf voor 1 jaar en 4 maand geweest om te wonen en werken. Heel de tijd met paarden gewerkt (waaronder op een guest ranch, foto's vind je in de link in mijn onderschrift), ook een rondreis door de Rocky's gedaan, het is daar echt zo mooi! Heb nog elke dag heimwee :o

Dit is iets dat heel je leven bij je blijft! Super dat je dit gedaan hebt!

Enneuh, moeilijk hè, een selectie van 15 maken uit zoveel foto's, heb er zelf rond de 10.000, probeer daar maar eens uit te selecteren whaha ;) Ben nu meer dan 8 maand terug en nog steeds geen tijd gehad om een fotoboek samen te stellen ^^ Weet gewoon niet waar te beginnen...

Ik wil gerust meer foto's zien hoor!

Ik heb je topic bekeken en wat een fantastische foto's! Die beer die doodleuk de weide oversteekt :oo Ik kan helemaal begrijpen dat je nog iedere dag heimwee hebt - tot nu heb ik daar ook last van, haha. En, misschien maar meerdere fotoboeken maken voor al die foto's die je hebt gemaakt? Want 10.000 is wel heel veel om in 1 boek te verwerken. :P De foto's die in je topic staan zien er alleen al super uit, ik kan me voorstellen dat het moeilijk kiezen is...

_Linda schreef:
Leuke foto's! BC is ook zo ontzettend mooi. Leuk dat je ook een trip naar de Gang ranch hebt gemaakt (heeft mijn man gewerkt).

Wauw, wat stoer zeg! Was hij daar cowboy of had hij een andere functie? Wonen jullie nog steeds in Canada?

Gracefull schreef:
Leuk verhaal heb je neergezet. Je kan het goed verwoorden met dr maximaal toegestaande fotos in de OP.
Ik ben zelf ma mijn mbo bij een springstal geweest in Ontario voor 5 maanden, was ook leuk. Jouw ervaring ziet er nog veel leuker uit. Misschien kan ik het nog doen na mn HBO.
Wat ga je nu doen nu je weer in Nederland bent?

Bedankt, dat is leuk om te horen! :)
Gaaf dat jij ook zo'n avontuur bent aangegaan, en voor 5 maanden nog wel - een behoorlijke tijd! Als je de kans hebt om nog eens te gaan, zeker doen en vergeet niet om dan een rodeo te bezoeken mocht je dat nog niet gedaan hebben in Ontario. :D

In september ga ik beginnen met mijn studie International Farm Management aan de HAS in Venlo. Daar heb ik enorm veel zin in en wie weet krijg ik dan met een buitenlandse stage nog eens de kans om terug te gaan naar Canada...

Zoetje_ schreef:
Hey! Ik zie een paar bekende plekken en paarden! :D
Ik ben vorig jaar in september/oktober 5 weken bij Diane en Bear geweest! Wat leuk dat jullie daar ook zijn geweest, en zo te lezen komen jullie ervaringen overeen met de mijne :P

Je foto's zijn erg gaaf zeg, ziet er uit als een te gekke tijd!

Haha, super toevallig! Tja, Diane en Bear, dat was wel een bijzondere tijd die we daar hebben gehad - in positieve én negatieve zin. := Heb je daar wel een leuke tijd gehad, of niet zo? Ben je nog bij andere Workaway plekken geweest, of alleen bij hen?

saskiaojan schreef:
Gaaf! Ga je nu in september weer aan de studie of neem je nog een tussenjaar O:)

Ik zeg op naar pagina 3!

De verleiding is groot... :))

Ess_Ramona schreef:
Gaaf am!
We waren stiekem niet jaloers om je foto's hoor!

Haha stiekem niet hè :')

Ineke2 schreef:
Nee niet voor een studie, gewoon voor een vakantie van 2-3 weken.
Helaas want ik zou wel langer willen, maar moet dan weer terug werken :)

Rocky mountains komt op mijn lijstje :D

Wat een prachtige foto's weer!

Ah zo, jammer dat je niet langer kunt! Maar, 2-3 weken is ook al fantastisch. Alvast heel veel plezier in Canada en de Rockies *\o/*

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 15:19

Wat een geweldige foto's en wat zal jij een heimwee hebben.

Zou je er willen wonen?

Gracefull

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 15:22

Leuk je gaat dus een internationaal gerichte studie doen? De HAS lijkt me een leuke school!

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 15:31

Oh wat ontzettend gaaaf <3. Ik wil ook!!

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 15:41

Wat leuk! :wow:

Op pagina 2 zeg je dat de kalf vastgebonden word aan 3 benen.. Maar waarom 3 en niet 4? :o?

Rey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 15:51

Leuk vertelt en prachtige foto's! Ik ben onwijs jaloers en ga de site die je gebruikt hebt even bookmarken haha :+

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 15:53

Wauw, wat een ervaring en wat een toffe foto's! Ik ga in augustus 3 weken naar Canada en als ik dit soort foto's zie kan ik echt niet wachten!
Jouw ervaring is voor mij echt een droom, dus hoop dat dat ooit ook nog eens uit gaat komen! Op naar pagina 4!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 16:04

Geweldig topic <3 . Prachtig geschreven verhaal en aansprekende mooie foto's. Genoten. Dank je wel.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 16:13

ik droom nog mee. Weet niets zinnigs meer te zeggen, echt heel mooi.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 16:23

Wat een fijn topic dit. Leuk geschreven en heerlijke foto's op prachtige plekken <3

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 16:35

Zit met plezier je topic te lezen :D Geloof 1 van de weinige dat ik ook elke post lees. Wat een geweldig avontuur moet dit geweest zijn ! En hele mooie foto's

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 17:05

_Linda schreef:
Wauw, wat stoer zeg! Was hij daar cowboy of had hij een andere functie? Wonen jullie nog steeds in Canada?

Cowboying. Hij is Canadees, en we wonen dus ook in Canada (hij is geboren en getogen op onze ranch, een cowboy in hart en nieren. NL is daarom ook nooit een optie geweest, en ik zou dit leven ook nooit meer willen omruilen :) ).

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 18:30

Zooooooooo gaaf <3 :):) Ik snap dat je een prachtige tijd hebt gehad!