Identiteitskaart Geldigheid vakantie SPOED

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 11:05

Wildgirl schreef:
Ik zou de douanier gewoon 20 euro bieden, werkt in Turkije vaak wel...ik ben ooit zonder visum door lief te glimlachen ook het land in en uit gekomen, dus ik zou me niet al te druk maken!

Tot vorig jaar kon je gewoon in Turkije betalen (was indirect voor je visum) en kon je doorlopen.
Nu moet je van te voren online een visum kopen en kan/mag dat niet meer ter plaatste in Turkije.

De controle op een visum is sinds vorig jaar (bijna) 100%.
Het visum is nl gekoppeld aan je id-kaart en men weet dus al dat je wel/geen visum hebt.

Simbaa

Re: Identiteitskaart Geldigheid vakantie SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 11:08

Moet je vriend niet sowieso een nieuw spoed-id aanvragen? Ik zou het zekere voor het onzekere nemen. Wie weet kan je nog omboeken en kan je dan niet meer bij het gemeentehuis terecht.

Blacksmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 11:09

Wil hij echt wel met je mee op vakantie?
als je geen vrienden hebt dan misschien een moeder die mee wil?
Anders lekker alleen en laat hem thuis.
Hij doet geen enkele moeite en jij betaald ook nog eens alles voor hem.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 11:11

Als hij geweigerd wordt, hoef jij je vakantie toch niet af te zeggen? Hij is zo laks als maar zijn kan (begrijp eigenlijk niet waarom vrouwen vallen voor een lot uit de loterij waar zo te lezen nooit een prijs op zal vallen, maar goed, liefde zal wel blind maken). Dus als het misgaat, laat hij zich maar lekker terugsturen en ga jij genieten van de Turkse zon. :)*

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 11:12

Dreamybol schreef:
Dus als het misgaat, laat hij zich maar lekker terugsturen en ga jij genieten van de Turkse zon. :)*

:+

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 11:13

Ja, TO heeft haar zaakjes toch voor elkaar? En het is ook nog eens háár geld.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 11:19

Dancer schreef:
Heb je de aangevraagde visa al wel binnen?

Die hebben we binnen, maar je kan ook daar op zien dat het visum langer geldig is dan de ID en dat dat dus niet klopt

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 11:23

Gewoon proberen joh, je hebt een geldig id ( dat het niet lang genoeg geldig is is wellicht bijzaak)
mijn vriend is jaren terug heen en terug naar zwitserland gevlogen met een verlopen paspoort.
Hij had het zelf niet gezien dat het al verlopen was, kwam hier na zijn reis achter toen hij het nodig had voor wat anders.
Bij de paspoort controle op het vliegveld bij zowel op de heen als op de terugweg hebben ze het niet gezien dat het verlopen was.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 11:37

Dreamybol schreef:
Ja, TO heeft haar zaakjes toch voor elkaar? En het is ook nog eens háár geld.

Ik heb alles wel op orde inderdaad, hij helpt nu wel mee met het regelen, belt iniedergeval zelf enzo, maar als die gewoon woensdag was gekomen hadden we dit probleem niet gehad, dan was die oprijd geweest met een nood ID namelijk.

We hebben corendon net (eindelijk) aan de lijn gehad en ook die kunnen niks voor ons betekenen.
Hij kan dus vermoedelijk niet mee en durf eigenlijk niet het risico te nemen met het visum dat we nu hebben, ben bang dat we dan straks in Turkije staan en dan gewoon terug gestuurd worden ( met een heleboel extra kosten) of misschien juist wel niet meer terug kunnen.

Heb wel gelijk gevraagd of het mogelijk is zijn ticket om te boeken voor een ander persoon en dit kan kosteloos! Maar moet dan wel vandaag.

Nu als een gek naar een nieuw reisgenootje zoeken dus, want alleen mag ik niet van mijn ouders (ben pas 18 en ben nog nooit alleen op vakantie geweest) Vind alleen persoonlijk ook niet zo leuk omdat het geen locatie is met veel animatie grote stad activiteiten etc. Het is echt een kleinschalige plek vooral voor gezinnen, alleen word het dus een beetje ver eenzamen denk ik.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 11:42

Met je vader of moeder? Geen tante ofzo die al vrij heeft of zo vrij kan krijgen? :D
Of broers of zussen?

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 11:46

vuurneon schreef:
Met je vader of moeder? Geen tante ofzo die al vrij heeft of zo vrij kan krijgen? :D
Of broers of zussen?

Vader heb ik niet zo'n goeie band mee, denk niet dat dat heel gezellig word :')
Moeder heb ik net gebeld, die wil wel mee, maar ik weet dat ze het uit medelijden doet en omdat ze anders bang is dat ik alleen ga.
Paar maanden terug was zij betrokken bij de aanslag op Brussel, zij zou daar die dag aan komen maar door vertraging van het vliegtuig is zij uiteindelijk om gevlogen via Amsterdam. Maargoed ze had daar op dat moment wel moeten zijn en is ongelofelijk bang nu. Voor zowel vliegen als in Turkije zijn. Ook heeft ze een hekel aan warm weer en zit ze het liefst gewoon in Limburg ofzo haha.

Het is dus echt de nood oplossing, want ze moet dan extra vrij nemen van haar werk en ik denk niet dat ik haar een plezier doe met deze vakantie.

Tantes/ooms ken ik nauwelijks en heb geen broers of zussen.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 11:48

Wat een nare situatie! Fijn dat je moeder mee wil, dan kun je in ieder geval nog een beetje van je vakantie genieten.
Laatst bijgewerkt door Laurie op 08-07-16 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 11:52

Lief van je moeder! En misschien ook voor haar toch dat ze nu denkt; ik wil van die angst af! Dus dat jij mooi haar hulp bent :)

Je moeder lekker in het zwembad parkeren dus daar :D

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 12:33

Lastig ts.

Je durft het er niet op te wagen? Ze zouden je in nl dan toch al tegen houden?

En anders indd snel zoeken

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 12:48

Oh wat erg dit!! Hopelijk kun je nog iemand vinden die mee wil en waar jij wat aan hebt. :x

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 12:57

Op de site van bijvoorbeeld de ANWB staat dat zowel een paspoort als een ID kaart 6 maanden nog geldig moeten zijn.
http://www.anwb.nl/vakantie/turkije/inf ... documenten

Ik zelf zou het risico niet durven nemen :o

Nu staat er op die site ook dat je daar ter plaatse een visum kunt halen, maar dan alleen te betalen met een Visa kaart.

Wat balen dit zeg! Een vakantie zou juist iets moeten zijn om naar uit te kijken... -O-

Hoop van harte voor je dat alles toch nog mooi uit gaat pakken!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 12:59

Ik zou het risico wel nemen!
Op de luchthaven kun je in het aller ergste geval altijd een spoed idkaart laten
maken :j

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 13:02

Citaat:
Voorwaarden noodpaspoort

Een noodpaspoort wordt alleen verstrekt als u aan de volgende voorwaarden voldoet:
U bent niet in staat om tijdig een paspoort of een identiteitskaart (ID-kaart) te verkrijgen.
U kunt aannemelijk maken dat u uw reis niet kunt uitstellen.
Uw identiteit en nationaliteit zijn vast te stellen.
U zorgt zelf voor de benodigde bewijsstukken.

Benodigde bewijsstukken noodpaspoort

Om een aanvraag voor een noodpaspoort te kunnen doen, moet u onderstaande stukken overleggen:
Een bewijs dat u de reis niet kan uitstellen. Dit kunt u aantonen met bijvoorbeeld vliegtickets en hotelreserveringen.
Een recent gewaarmerkt afschrift basisregistratie personen (BRP) met daarop de vermelding van uw nationaliteit, in een envelop. De envelop dient door de gemeente gesloten en verzegeld te zijn. Gewaarmerkt betekent dat het document gelijk is aan het origineel.
Een gewaarmerkte kopie van uw recente aanvraag van een nieuw reisdocument (RAAS-formulier), in een envelop. Ook deze envelop dient door de gemeente gesloten en verzegeld te zijn.
Andere reisdocument(en), als u die heeft.
Een geldig legitimatiebewijs, zoals een geldig Nederlands rijbewijs.
Een recente pasfoto die voldoet aan de pasfoto-eisen.
Als u uw reisdocument kwijt bent: een gewaarmerkte kopie van het proces-verbaal van de aangifte van vermissing.

Afgiftepunten noodpaspoort

In Nederland verstrekt de Koninklijke Marechaussee noodpaspoorten op een aantal afgiftepunten, waaronder Bureau Nooddocumenten op Schiphol. Kijk voor de contactgegevens van afgiftepunten voor nooddocumenten op de de website van de Koninklijke Marechaussee.

In Nederland worden door de Koninklijke Marechaussee op de volgende afgiftepunten nooddocumenten verstrekt:
Schiphol, Vertrekhal 1, Bureau Nooddocumenten;

Kosten € 46,61

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 13:03

Klopt Bloedbloem, maar omdat Turkije officieel buiten de EU valt accepteren ze geen noodpaspoorten, met een ander land had dit gekund.

Wij zijn namelijk vanochtend al bij de gemeente geweest en deze gaf ook aan dit wel te kunnen verstrekken, maar dat we hier niks aan gaan hebben voor Turkije. Ook op internet is te vinden dat Turkije dit niet accepteert
Laatst bijgewerkt door Faelynn op 08-07-16 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 13:04

Het gemeentehuis was vandaag tot 12.00 uur open, dus helaas gaat dit al niet meer op :P
En ik zou me nog niet zoveel zorgen maken om nederland uit te komen, meer om Turkije weer uit te komen :o

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 13:09

Kentaro schreef:
Het gemeentehuis was vandaag tot 12.00 uur open, dus helaas gaat dit al niet meer op :P
En ik zou me nog niet zoveel zorgen maken om nederland uit te komen, meer om Turkije weer uit te komen :o

Maar wellicht dom he ..... maar wat moet er dan gebeuren als ze je
het land niet meer uit willen laten?

TS geldt dat niet voor Turkije, wat vreemd, je bent er maar klaar mee zeg ... mag toch
hopen dat jouw vriendje lief ook druk bezig is met het zoeken naar een oplossing :=
Neem anders zijn beste vriend mee ;) :P

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 13:10

Citaat:
Visum verkrijgen met een noodpaspoort Turkije

Over noodpaspoort blijven we tegenstrijdige verhalen horen en we krijgen nergens duidelijk antwoord of er nou wel of niet met een noodpaspoort naar Turkije gereisd mag worden. In de gegevens die wij van het Turkse consulaat hebben gekregen, staat nergens dat een noodpaspoort niet geldig zou zijn. Alleen dat de voorwaarde dus is dat het gebruikte reisdocument tenminste acht maanden na ingangsdatum van het visum geldig moet zijn.

Gewoon gaan!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 13:11

Ik zou gewoon vliegen daar een visum aan vragen en net doen of je dom bent ik denk niet dat ze er heel moeilijk over zullen doen je id is gewoon geldig ook als je terug vliegt! Ik zou zelf die muts zijn die ziet ohw nog 5 mnd prima daar aankomen en het dan pas zien.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 13:11

He en een andere gekke brainwave ... kan je niet terug in
de tijd een visum aanvragen :) ?

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-16 13:23

BloemBloem schreef:
He en een andere gekke brainwave ... kan je niet terug in
de tijd een visum aanvragen :) ?

Dat kan volgendsmij wel :j maar dat neemt niet weg dat zijn ID niet lang genoeg meer geldig is en er een scheur in zit :')