Ben je op zoek naar een goedkoop, rustig en mooi vakantieland dan zou ik zeker eens richting oost Europa kijken. Kroatië, Tsjechië, Bulgarije en Roemenië zijn prachtig en zou ik zeker bezoeken vóór heel west Europa ze ontdekt als vakantieland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fitzroy schreef:Ook In Portugal liggen Europese stranden, waar aanslagen gepleegd kunnen worden.
Griekenland niet veilig ivm aanslagen kan ik me weinig bij voorstellen eerlijk gezegd. Maar alles kan.
Echter, de reden dat de boekingen naar Griekenland tegenvallen is niet de kans op een aanslag maar doordat het land slecht in het nieuws is geweest vanwege de vluchtelingen. Door het akkoord met Turkije is er op de eilanden geen zwemvest noch vluchteling meer te vinden.
Ik zou zeggen: doen!
Ook wij gaan gewoon dit jaar weer. Bij een aanslag op Europese stranden denk ik eerder aan Lloret en Benidorm dan aan Griekenland.
Fitzroy schreef:Ik denk dat je je daarin vergist, hier zitten ook mensen met kinderendie niet zo overtrokken reageren als jij.
eilleen333 schreef:Nee, ik hou hier geen rekening mee.
Ja OK, ik ga niet naar oorlogsgebied, maar dan heb je het ook wel gehad. Een dag na de MH17 moest ik van new york naar Amsterdam vliegen. Mijn moeder zat met klamme handjes te wachten, ik lag lekker te slapen.
De turbulentie van enkele jaren daarvoor vond ik spannender dan een potentiële aanslag.
Vlak na Parijs wandelde ik lekker door Londen.
Elke dat reis ik over Utrecht cs, ik sta er totaal niet bij stil dat dat een mooie plek voor een aanslag zou zijn.
Ik leef liever kort en zorgeloos dan een leven in angst. Als het komt, dan komt het toch wel, ook als ik van uithoek naar uithoek zou trekken.
het is niet zo dat er elke week een drukke plek in Europa wordt geterroriseerd, dus ik ga grote steden niet vermijden als dat niet uitkomt.
Gelukkig trekken toeristische plekken me totaal niet, ik hou mee van rust;) ik ga dit jaar niet weg met vakantie, maar gok dat de kans dat mij iets gebeurd niet kleiner is dan voor iemand die naar Milaan of Parijs gaat. Ik ga elke dag op mijn paard zitten, en het meeste letsel in mijn leven heb ik opgelopen bij de paardenliving on the edge