Tips voor Slovenië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 10:58

Ik ben samen met mijn ouders een paar jaar geleden naar Slovenië geweest. En(weet niet of het al genoemd is)wij zijn toen naar de Meren van Plitvice geweest, het is een tijdje rijden maar het is echt de moeite waard, prachtig daar!
Ik zou het zéker aanraden om dat te bezoeken.

Dee_Es

Re: Tips voor Slovenië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 11:39

Die liggen en Kroatië OAO, idd wel prachtig maar geen Slovenië.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 11:59

Dee es ik zou of alle spullen voor een klettersteig mee nemen, of daar spullen huren of niet een klettersteig in gaan. Helm, gordel en een klettersteigset zijn het minimale wat je nodig hebt om veilig een klettersteig te doen.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 12:01

Dee_Es schreef:
Die liggen en Kroatië OAO, idd wel prachtig maar geen Slovenië.

Oeps, sorry :+ . Wij zaten toen inderdaad op randje Kroatië/Slovenië.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 12:04

mvdende schreef:
Dee es ik zou of alle spullen voor een klettersteig mee nemen, of daar spullen huren of niet een klettersteig in gaan. Helm, gordel en een klettersteigset zijn het minimale wat je nodig hebt om veilig een klettersteig te doen.

We gaan uiteraard geen klettersteigroute doen zonder spullen maar dat lijkt me vanzelfsprekend.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 12:16

Dee_Es schreef:
Weet iemand hoe het met de top van de Triglav zit betreffende klettersteig? Ik heb al begrepen dat het er erg druk is maar moet je ook echt een klettersteigset meenemen of is een helm genoeg?

En heeft iemand tips voor betaalbaar canyoning in Triglav nat park?

Soca route gaan we sowieso doen en nog ergens een grot in maar misschien een wat onbekendere ivm drukte.

Door dit stukje dacht ik dat je met alleen een helm de klettersteig wilde gaan doen. Ik ga nog even goed inlezen, maar ga zeer waarschijnlijk ook die klettersteig doen

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 12:26

Wat leuk een heel topic over Slovenie! Wij gaan over 3 weken ook die kant op nadat we vorig jaar perongeluk een paar nachten in de buurt van de Soca rivier zijn beland.

Nog een totaal andere vraag: heeft iemand ook ervaringen met paardrijden in Slovenie?

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 12:28

Gisteren terug gekomen uit Gozd Martuljek, zaten op camping Spik, helemaal nieuw opgebouwd. Zeer nette camping maar mij te druk. Weekje rondgehuisd bij nationaal park Triglav. Geen watervallen oid bezocht omdat ik echt allergisch voor toeristisch gedoe ben maar zijn er zelf op uit getrokken met de benen wagen of de quad. Onzettende mooie omgeving. Voorheen zaten we altijd bij rivier de Savinja in de buurt van Celje. savinjadal, minder mooi maar ook stuk minder toeristisch. Volg jaar wel weer terug naar de hoek van dit jaar, nog niet eropuit gekeken. Hieronder wat foto's van afgelopen wk
Laatst bijgewerkt door Tinkermuts op 06-07-17 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 12:32

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 12:46

mvdende schreef:
Dee_Es schreef:
Weet iemand hoe het met de top van de Triglav zit betreffende klettersteig? Ik heb al begrepen dat het er erg druk is maar moet je ook echt een klettersteigset meenemen of is een helm genoeg?

En heeft iemand tips voor betaalbaar canyoning in Triglav nat park?

Soca route gaan we sowieso doen en nog ergens een grot in maar misschien een wat onbekendere ivm drukte.

Door dit stukje dacht ik dat je met alleen een helm de klettersteig wilde gaan doen. Ik ga nog even goed inlezen, maar ga zeer waarschijnlijk ook die klettersteig doen

Oh nu snap ik 'm, nee mijn vraag sloeg weer op een eerder bericht (van Vaxa volgens mij) waarin ook voor de route zonder klettersteig een helm werd aangeraden.

Wij gaan ook nog iets verder researchen, hebben ook nog geen hutten geboekt dus als die vol zitten hebben we denk ik pech.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 13:31

Ik vind summitpost een erg goede site voor informatie. Gaan jullie met de auto? Ik ga met het openbaar vervoer, triglav is gelukkig redelijk bereikbaar. Ik ga eind juli. Zal het dan erg druk zijn?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 13:35

Oh heerlijk die foto s . M'n vriend en ik twijfelen nog. Ik vind Slovenië echt prachtig maar m'n vriend is niet zo n bergwandelaar.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:22

Wij ook niet zoals je op de foto wel ziet maar je kunt ook heel goed bij de rivieren komen en daar lekker dagje vertoeven

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 17:26

lenaa_tje schreef:
Oh heerlijk die foto s . M'n vriend en ik twijfelen nog. Ik vind Slovenië echt prachtig maar m'n vriend is niet zo n bergwandelaar.

Gelukkig is er in Slovenië echt veel meer te doen en zien dan alleen bergen :+
Wij zijn gek op bergen, maar doen echt niet aan bergwandelingen ofzo.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 18:22

Ha Saskia wat leuk, wij zaten ook altijd bij de Savinja vlak bij Mozirje op een camping. Dit jaar gaan we eerst een weekje Kroatië en daarna nog een week Slovenië, weer bij de Savinja, misschien wat meer richting Celje.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 23:37

Goof schreef:
lenaa_tje schreef:

Gelukkig is er in Slovenië echt veel meer te doen en zien dan alleen bergen :+
Wij zijn gek op bergen, maar doen echt niet aan bergwandelingen ofzo.

Bergen zijn al best een dingetje Haha. Dus laten we het gebied bij de triglav dan nog maar even overslaan.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 23:38

EllaBellaah schreef:
Ha Saskia wat leuk, wij zaten ook altijd bij de Savinja vlak bij Mozirje op een camping. Dit jaar gaan we eerst een weekje Kroatië en daarna nog een week Slovenië, weer bij de Savinja, misschien wat meer richting Celje.

Welke camping stonden jullie? Als kind hebben wij daar zeker wel een jaar of 5 gekampeerd maar nu las ik ergens online iets dat de camping gesloten leek.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 07:09

Ellahbella, wij zaten ook vlakbij Mozirje, op camping Savinja, was van een heel oud vrouwtje en ze had ons verteld dat niemand het over wilde nemen. Twee weken geleden erheen gegaan en troffen een verlaten camping plaats aan. Ik ben bang dat ze overleden is. Jij zat bij die grotere camping aan de overkant?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 09:41

Tinkermuts schreef:
Ellahbella, wij zaten ook vlakbij Mozirje, op camping Savinja, was van een heel oud vrouwtje en ze had ons verteld dat niemand het over wilde nemen. Twee weken geleden erheen gegaan en troffen een verlaten camping plaats aan. Ik ben bang dat ze overleden is. Jij zat bij die grotere camping aan de overkant?

Wat jammer! wij zaten daar ook altijd. Ze was toen altijd al erg oud. Haar kinderen wilden het toen al niet overnemen. Jammer echt geweldige plek. We hebben toen ze 60 werd daar met haar en haar familie gegeten. De camping gasten waren ook uitgenodigd.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 07-07-17 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 09:42

Wij zaten op camping Menina, ook langs de Savinja maar volgens mij wat verder de vallei in

Saskia ik ben Ella van Wikky de smous

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 09:59

Ja menina is idd aan de overkant. Voor mij helaas veel te druk. Leenaatje wat Super leuk en toevallig zo'n ontzettend stille camping en toch hier iemand treffen die ee ook kwam. Wij waren er twee jaar geleden vh laatst geweest en hadden gehoopt dat het er nog was. Wat echt triest , alles staat en hangt er nog, zelfs de fotootjes bij receptie maar alle plantjes was ze zo gek op was dood

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 10:55

Ik ben 7 jaar geleden voor het eerst met mijn ouders bij menina geweest. Toen was de camping nog kleiner en veel minder te doen. Elk jaar wordt er weer iets bij gebouwd en het wordt steeds groter en drukker. Het is er nu heel anders dan een aantal jaar geleden. Wellicht gaan we er dit jaar weer heen, maar mochten er mensen zijn met tips voor leuke andere campings daar in de buurt zijn die uiteraard ook welkom!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 11:40

Helaas weet ik geen andere daar in de buurt. Daarom zijn wij verder gereisd. Menina is voor gezinnen met kinderen wel heel leuk . Wij reizen met campertje en hebben vier weken vrij. Nu bijna drie weken erop zitten en in dld Oostenrijk Slovenië en nu weer dld. Enige voordeel dat we door moesten bij savinja is dat we weer nieuwe mooie plaatsen gezien hebben. En natuur. Slovenië is gewoon adembenemend mooi

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 14:21

Wat een leuk topic! Hopelijk mag ik hem weer heropenen.

Over 2 weken gaan mijn vriend en ik de bergen van Slovenie in. We zijn nog opzoek naar een huttentocht van ±11 dagen :j
Iemand die dit toevallig gedaan heeft?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 14:34

Wij zijn net terug van een weekje Kroatië met daarna een week Slovenië, we zijn toch nog een week naar Menina gegaan en hebben weer genoten van het prachtige land.
De laatste roddel die ik heb gehoord is dat camping Savinja een nieuwe eigenaar krijgt, de camping zal weer worden zoals het vroeger was maar verbonden worden met camping Menina. De gasten kunnen dus rustig genieten op de kleinere rustige camping maar eventueel gebruik maken van het meertje en de faciliteiten van Menina. Of dat ook echt zo gaat worden weet ik niet maar dat verhaal ging wel rondm