[VOLG] Mijn drie maanden in Hongarije!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:15

Leuk hoor, zon hongaars avontuur. Prachtige natuur heb je daar zeg, wauw!! Ik ga volgen :j

dinek123

Re: [VOLG] Mijn drie maanden in Hongarije!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 11:59

Wat gaaf!
Ik ben dit ook van plan. Dit jaar mn havo gehaald en ga in augustus 3 maanden naar vlieland, en daarna waarschijnlijk 2 maanden naar portugal.
Zoeken ze heel toevallig nog mensen voor volgend jaar? :p
Ik volg!

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 12:11

Hey stalgenootje! Leuk om je verhalen hier tegen te komen :-) Ik ga je ook volgen :-)

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 22:15

dinek123 schreef:
Wat gaaf!
Ik ben dit ook van plan. Dit jaar mn havo gehaald en ga in augustus 3 maanden naar vlieland, en daarna waarschijnlijk 2 maanden naar portugal.
Zoeken ze heel toevallig nog mensen voor volgend jaar? :p
Ik volg!

Ik heb geen idee of ze nog mensen voor volgend jaar zoeken... Maar ik heb het idee dat er al veel mensen willen komen enzo, je kan het altijd rond januari vragen!!

Ondertussen heb ik ook een app geïnstalleerd waarmee ik langzaam Hongaars kan leren! Ik ben heel erg auditief ingesteld dus een boekje werkt voor mij minder goed dan iets kunnen horen en het dan vertalen.

------

Om even het gat tussen dag 7 en nu (dag 29) te dichten zal ik het niet per dag online zetten...
Tussen de vorige update en nu heb ik niet heel veel gereden... Het is de regenmaand in juni en dat valt flink te merken, bijna iedere dag is er wel iets van regen of onweer geweest. Dit betekend dat de bak te glad is om in te rijden en buiten rijden is helemaal niet te doen omdat de hellingen echt gevaarlijk glad worden.

We zijn nog wel een paar keer naar buiten gegaan waarbij ik er 2 keer af ben gestuiterd :') Het paard waar ik beide keren op reed is nu erg aan het puberen en heeft een soort kurkentrekkerbok op de momenten dat je net even niet op zit te letten. De eerste keer probeerde ik haar vast te houden aan de teugels uit reflex en heb ik flink mijn handen verbrand, de tweede keer kon ik een heel eind lopen om haar weer te gaan vangen :+

De eerste gasten zijn ook aangekomen en weer gegaan! Een heel aardig Vlaams stel met 6(!) honden. Cars en ik gingen vaak met ze mee wandelen omdat wij de omgeving kennen en weten waar je goed kan lopen. De gasten waren zelf al een keer verdwaald dus die zouden zonder ons niet al te ver gaan..
Ze hebben al besproken dat ze in september terug zullen komen (alleen ben ik dan al weg).

En niet te vergeten; ik ben geslaagd!!! *\o/* *\o/* *\o/*
Ik heb een super cijferlijst neergezet, nog nooit zulke hoge cijfers gehaald!!

Nog wat foto's van de afgelopen weken;

Afbeelding
Een lesje geven aan een van de Kids!

Afbeelding
zonsondergang...

Afbeelding

Dezelfde prachtige zonsondergang bij een avondrit, een stukje verderop genomen.

Afbeelding
Bessen plukken met Cars en de pony's ^^

Afbeelding
Het project dat Chalfa heet... We denken dat ze door haar hengstigheid cyclus gevaarlijk wordt. Op het moment loopt ze met een buckbuster zodat ze minder de kans krijgt om te bokken. Ik heb geen idee of we het er nog uit krijgen en moet ook eerlijk zeggen dat ik haar niet geweldig meer vind om op te rijden, ze bokt namelijk niet normaal (dat kan ik echt wel uitzitten) maar ze geeft een enorme rodeo waar ze zelf ook van onderuit gaat..

Ondertussen zijn we rustig aan bezig om Csodda, een van de jongere paarden, te beleren. Zoals hier te zien is gaat dat niet altijd zoals we zouden willen :')
Voor de duidelijkheid, hij is niet onbekend met het zadel maar hij had duidelijk geen zin om iets te doen dit keer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 22:22

Hela, die ken ik.... :D Geef Eufra een knuffel van me haha!
Heel veel plezier, het is een prachtige omgeving en het landschap verveelt nooit.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 22:28

Bizzybijtje schreef:
Hela, die ken ik.... :D Geef Eufra een knuffel van me haha!
Heel veel plezier, het is een prachtige omgeving en het landschap verveelt nooit.

Haha gaaf! Zal ik morgen doen als ik ga uitmesten!

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:00

Oh wat leuk dit topic! Wat een heerlijke tijd heb ik hier vorig jaar gehad. Doe Chalf een knuffel van me. Zo genoten van die merrie :) jammer dat het rijden nu zo lastig met haar gaat.. en wat leuk dat jullie nu dr zoon aan het beleren zijn!

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:02

leuk topic! ik volg ook mee :D

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 18:29

Elmira schreef:
Oh wat leuk dit topic! Wat een heerlijke tijd heb ik hier vorig jaar gehad. Doe Chalf een knuffel van me. Zo genoten van die merrie :) jammer dat het rijden nu zo lastig met haar gaat.. en wat leuk dat jullie nu dr zoon aan het beleren zijn!

Haha super leuk dat je dan mijn topic bent tegengekomen!! :D
Het is inderdaad super zonde van chalfa, het is echt een super lieve merrie maar helaas dus zo onbetrouwbaar geworden :n

En natuurlijk welkom voor de nieuwe volgers!

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 18:57

Het schaap wat je een vreemde eend in de bijt noemt, is een echte Hongaarse Racka met van die schroefhorens. Daar heb ik ook een koppeltje van lopen, leuk te zien dat ze ze daar echt ook hebben!

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 19:41

Je paps past goed op Kit :-). Kwam d'r vanmiddag ff checken.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 19:57

josien_m_ schreef:
Het schaap wat je een vreemde eend in de bijt noemt, is een echte Hongaarse Racka met van die schroefhorens. Daar heb ik ook een koppeltje van lopen, leuk te zien dat ze ze daar echt ook hebben!

Aha, er liepen er niet veel van dus deze viel wel echt op zegmaar! Leuk dat je ze ook thuis hebt lopen!!

wwillemijn schreef:
Je paps past goed op Kit :-). Kwam d'r vanmiddag ff checken.

Ik hoorde al dat ze dik wordt :Y) Achja, Ellen kan natuurlijk ook niet veel met haar doen nu, ik zie het wel als ik terug kom!!

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 20:59

Ja ze is best bol haha, maar nog steeds een strakke quarterkont :D