Anoniem schreef:Helaas is tunesie van de baan. Niet voor vanwege de onrust. Maar vanwege de verzekering. Wij gaan jullie andere optie's bekijken!
ik vind het apart dat je tunesië wel overwoog terwijl daar de aanslagen juist op het toeristme gericht zijn.
En parijs en Brussel juist niet, terwijl de aanslagen daar juist gericht zijn om het dagelijkse leven te ontwrichten, en angst onder de bevolking te zaaien.
dat is voor mijn gevoel een verkeerd denkbeeld..
De 'onrust' is vooral aan de grenzen.. is omdat daar schermutselingen zijn.. Een verhoogde dreiging is meestal reactief, dus na een aanslag.. Dat het nu niet 'onrustig' vermeld staat bij de toeristen attracties in TUnesië is puur omdat er geen 'recente' bommen af gegaan zijn.. dat wil niet zeggen dat het niet nog steeds potentiëel groot target is.. het is een bewezen target.
Ja als je naar Brussel gaat zou ik de europese wijk ruim omzeilen. Als het even kan geen openbaar vervoer nemen dat ook maar in de buurt komt van vluchthavens, de europese wijk of grote uitgaansgelegenheden (dus alleen kleine lijnen).
In parijs idem, ik zou niet vlot daar het vliegveld willen hebben, noch zou ik op de drukste uitgaansgelegenheden willen zijn met weinig bewaking.
ik ben van het voorjaar drie dagen naar Brussel geweest. inclusief een dagje naar bobbejaanland (waar je niet zomaar inkomt, je moet zelfs je jas openen, of volledig straktrekken).
Ik zoek gevaar zeker niet zonder meer op.. wel denk ik stiekem wel eens dat ik onheil aantrek.. vroeger rende docenten gelijk een dwangbuis in (letterlijk iedere docent op de lagere school was het jaar na ons overspannen).. Als ik ergens stopte met werkte dan was er daarna iets met het bedrijf (grote brand, neerstortende gevel platen, faillisement etc etc), en een tweetal bomaanslagen.. hoe ouder ik wordt, hoe grootser. Maar ik zweer dat ik echt van niets weet.
maar goed dat was natuurlijk even dollen.. Ik denk dat je het gevaar om de hoek overschat en in verweggistan onderschat door de media.. Parijs en Brussel, daar hebben we wekenlang zo niet maanden de kranten mee volgeschreven.. Tunesië is een ver van mijn bed show.. dus na een groots artikel en misschien nog 2 kleintjes voor updates hoor je er verder niets van.. Dat neemt niet weg dat de risico's daar minstens even groot zijn, verhoogd met het feit dat ze daar in naar mijn smaak recent verleden de toeristen als target kozen.
En zelfs dan is het nog maar relatief.. want men ontvoerd er geen mensen om ze de keel door te snijden, maar pakken een hotel.. als je dat zou delen door het aantal hotels, dan moet je ernstige pech hebben dat je precies in het centrum van de ellende komt te zitten.