Wereldreis maken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:16

Kinke schreef:
Ik zou de Malediven dan overslaan, die atolletjes zijn zo ieniemienie, daar is niets te zien dus zonde van het geld. Als je dan toch voor het ultieme bountystrand wilt gaan, kies dan de Seychellen. Schoon, mooi, veilig en op het eilandje La Digue vind je HET ultieme bountystrand. Weet niet of je er ook goedkoop kunt overnachten overigens.

Dan kan je beter naar Whitehaven Beach in Australië (bij de Whitsunday Islands) gaan. Is hét ultieme prachtige strand, je kan er alleen met de boot of het vliegtuig op komen en er mogen maar een beperkt aantal mensen per dag op dus ultieme gevoel van rust :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:17

Yasmine schreef:
Kinke schreef:
Ik zou de Malediven dan overslaan, die atolletjes zijn zo ieniemienie, daar is niets te zien dus zonde van het geld. Als je dan toch voor het ultieme bountystrand wilt gaan, kies dan de Seychellen. Schoon, mooi, veilig en op het eilandje La Digue vind je HET ultieme bountystrand. Weet niet of je er ook goedkoop kunt overnachten overigens.

Dan kan je beter naar Whitehaven Beach in Australië (bij de Whitsunday Islands) gaan. Is hét ultieme prachtige strand, je kan er alleen met de boot of het vliegtuig op komen en er mogen maar een beperkt aantal mensen per dag op dus ultieme gevoel van rust :)

Absoluut schitterend, maar ik vind het 1 grote toeristische trekpleister.
Er zijn nog veel meer schitterende en (nagenoeg) verlaten stranden in Australië met hoog bounty-gehalte.

Lous

Re: Wereldreis maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:22

Over het rijbewijs, in de meeste landen moet je 21 jaar oud zijn en zoveel (verschild per land) jaar je rijbewijs hebben wil je een auto kunnen huren of mogen rijden.
Maar goed een rijbewijs hebben is natuurlijk altijd handig.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 14:58

Yasmine schreef:

De Seychellen laten ook maar een bepaald aantal toeristen toe :) La Digue kun je alleen per boot bereiken, en op het eiland wandel of fiets je :)
Heb al best veel mooie dingen gezien, maar dit was echt onwerkelijke mooi :D

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 15:05

Babeth schreef:
Ik ben al 3 jaar bezig met een wereldreis en ben voorlopig nog niet klaar. Mocht je vragen hebben over bepaalde dingen, vraag maar raak.

Wauw gaaf! Wat zijn nou echt must see plekken? En hoe financier je het allemaal?

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:21

Babeth schreef:
Ik ben al 3 jaar bezig met een wereldreis en ben voorlopig nog niet klaar. Mocht je vragen hebben over bepaalde dingen, vraag maar raak.

Leuk topic! Ik heb ook een vraag: heb je naast alle mooie ervaringen (heb even op je blog gekeken) ook nog narigheid meegemaakt omdat je een vrouw bent en alleen reist? Ik snap dat dat niet de focus is van dit topic, maar ik vraag me het af.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 15:28

Ben ik ook erg benieuwd naar!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:34

Laat ik het afkloppen, maar ik heb nog geen nare ervaringen meegemaakt tot nu toe. Niet meer of minder dan elke andere reiziger. Ik heb me nooit onveilig gevoeld.
Wat betreft must see plaatsen,dat hangt er vanaf waar je heen wilt en waar je van houd?

Ik werk trouwens online, maar verdien maar weinig. Ik reis dus erg minimalistisch, couchsurfen, liften en wildkamperen. Momenteel huur ik een apartment in Georgie, maar dat is zo goedkoop hier dat je het financieel niet merkt.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 15:41

LZP >> BEU

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:09

Ik vond mn reis naar hawaii echt het mooist en ook qua activiteiten onvergetelijk

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:24

Toch zou ik als ik jou was overwegen om ergens tussendoor te werken. Niet alleen voor het geld, maar ook zodat je even kan rusten en settelen en alle ervaringen kan verwerken.

Ik heb ontzettend veel gereisd, ook heel veel reizigers ontmoet die voor lange tijd onderweg (dus echt een wereldreis en bijna iedere 2 dagen op een andere plek waren) waren en 90% wilde na ongeveer 5/6 maanden het liefste afhaken en naar huis. Puur omdat het heel vermoeiend is en je bent echt altijd onderweg.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 19:42

Ik ben van plan tussendoor in australie te werken! Zodat ik daar ook wat langer kan blijven, en dan wil ik t liefst van host naar host verder trekken door australie! Hawaii staat ook op mijn lijst!

Verder lijkt t mij gaaf om een stuk met de transsiberische express te reizen: do or don't?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:44

Do! Al zou ik voor het gemak dit niet in de winter doen, dan moet je nl veel zware kleding meezeulen :)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 21:13

Spruit schreef:
Do! Al zou ik voor het gemak dit niet in de winter doen, dan moet je nl veel zware kleding meezeulen :)

Of gewoon er voor zorgen dat je in onze winter je op 't zuidelijk halfrond begint. Ideaal, een jaar lang zomer *D

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 11:33

Dingen die ik dus echt graag wil zijn met de transsiberische express en door afrika reizen

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 11:58

Iemand hier ervaring met de USA rail pass?

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 19:46

SophieFT schreef:
Dingen die ik dus echt graag wil zijn met de transsiberische express en door afrika reizen

Welke Afrikaanse landen lijken je aantrekkelijk?

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 20:54

rapunzelx schreef:
SophieFT schreef:

Welke Afrikaanse landen lijken je aantrekkelijk?

Om eerlijk te zijn, heel afrika! Maar vooral zuid Afrika spreekt mij heel erg aan.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:09

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 21:59

Kilroy is inderdaad mijn inspiratiebron!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 22:29

Caroline52 schreef:
Waar ik ben geweest was het wel duur hoor... Maar de natuur daar is wel degelijk mooi. Ik zeg toch niet dat je elk stukje natuur daar gezien moet hebben? Aan een uurtje of 2 kan je echt al meer dan genoeg hebben hoor.

een uurtje of twee? dan ben je nog nauwelijks weg van waar je de auto gehuurd hebt.
als je aan een uurtje of twee genoeg natuur hebt gezien in een heel continent, dan weet ik niet waarvoor je naar australië gegaan bent?

ik heb zelf 3 maanden indonesie en maleisië gedaan.. Bukit lawang was de eerste natuurstop. Na twee uur waren we nauwelijks halverwege de tweede heuvel, wel 1 oerang oetang gezien..
Na 6 uur lopen en ruim een uur raften hadden een klein likje genomen van dat nationale park, batcaves kwamen op dag twee pas.. En dat nationale park is geenzins een weergave van de natuur in Indonesië..
ik kan mij zo voorstellen dat dat exact zo is met Australië.. Kun je echt na 2 uurtjes zeggen 'ik ben in de outback geweest'?... Dat is dan meer op iets afrennen aantikken, foto maken en afvinken, de manier waarop reisorganisaties vaak drie dingen op een dag doen.

Vooral op een rustig tempo reizen.. zijn er meerdere dingen in een bepaald gebied dat je wilt doen blijf er dan ook minimaal een week.. anders raak je in no time uitgeput, met gevolg dat heimwee op de loer kan liggen door vermoeidheid..

Niet alles vooruit plannen, wel een duidelijk beeld hebben van je budget en wat de mogelijkheden daarvoor zijn.. pak die dingen waar je echt graag heen wilt, niet per land maar per regio van een land.. dat is de rode draad van je reis. de rest kun je onderweg invullen en doen. daarom ook voldoende tijd tussen de verschillende vast gestelde onderdelen.. En vooral onderweg, goed budgeteren.. hoe romantisch het ook lijkt om onderweg platzak te gaan, het levert een hoop stress op tenzij je sponsers thuis hebt zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 09:04

Met Australië heb je inderdaad veel meer tijd nodig. Ik had met mijn vriend in twee weken tijd 3000km gereden. Hij heeft daarna op maps de route die wij hadden gereden nagemaakt en toen was te zien hoe weinig we van Australië hadden gezien! Echt zo'n banketstaaf ovaaltje in het oosten vh land was het :')

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 09:18

Heb je al eerder alleen gereisd? Zo niet zou ik je echt aanraden eerst een kortere trip in je eentje te doen, daar kan je namelijk veel (noodzakelijke) dingen van leren die het reizen erna echt een stuk makkelijker maken! :) Kijk goed naar wat je wilt en bezoek die plekken in meer diepte in plaats van overal snel doorheen te willen, terugkomen en meer zien kan altijd nog, maar een reis opnieuw doen niet. Oh en pin je niet te veel vast op het 'wereldreis' gedeelte, 6 maanden weg is al een hele hoop en tussendoor op een thuisbasis weer even eigen bed, douche en keuken kan echt heel fijn zijn. Tussendoor werken is inderdaad ook een goede tip, maar wees er op voorbereid dat je niet altijd een (leuke) baan kan vinden, ook niet in Australie. 20 is nog best jong dus eventueel reismaatjes zoeken voor gedeeltes van je trip is een stuk veiliger, en vaak ook aangenamer! :D Hopelijk lukken al je plannen en ga je een fantastische reis tegemoet! *\o/*

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 09:23

Australië is qua grootte Europa. 3000 km is van Utrecht naar halverwege italië en weer terug :D

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 17:48

Delphi schreef:
Kleine tip: zoek van te voren uit wat de regels zijn in al de landen wat betreft je rijbewijs en daar rijden. In bijv. Australië is je Nederlands rijbewijs pas geldig als het voorzien van een officieel gelegaliseerde vertaling in het Engels door de ambassade, consulaat of door en notaris.
Ook zijn er autoverhuurbedrijven die als regel hebben dat je een bepaalde minimum leeftijd moet hebben of dat je een bepaald aantal jaar je rijbewijs moet hebben.

Ik woon al 3 1/2 jaar in Australie en hier heb ik echt nog nooit van gehoord. Al had ik wel vrij snel een Australisch rijbewijs, in het eerste half jaar is mijn Nederlandse rijbewijs gecontroleerd tijdens een drug and alcohol test en er is niet moeilijk over gedaan, zelfs nog gevraagd maar was geen probleem.

Verder zou ik als tip aan de TS mee willen geven om zélf is goed op zoek te gaan en in grote lijnen op papier neer willen zetten wat je wilt doen, waar je heen wilt gaan. Er is zo veel op Google te vinden, en ik vind je verhaal een beetje 'vaag' als in je hebt een idee in je hoofd maar je hebt geen flauw idee waar je het over hebt. Dit bedoel ik niet vervelend, maar zo komt het op mij over.
Ik ben in mijn uppie geëmigreerd en heb alles alleen gedaan en nooit geen hulp gevraagd, en heb toch alles voor elkaar gekregen. Mensen kunnen nu wel zeggen wat er mooi is op de wereld, maar dat is een persoonlijke mening. Jij kan het misschien niet mooi vinden. Een jaar voor een echte wereldreis is veels te kort, of je moet een flinke spaarrekening willen hebben om alle hoogtepunten te zien. En zeker als je zegt dat je in hostels wilt, dat gaat per dag hoop oplopen. Misschien is airbnb dan wel aan te raden.