Spannende dingen mee gemaakt op vakantie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 04:38

Een gigantische bosbrand aan de overkant van de camping in spanje.
Binnen drie dagen zag je die hele berg afbranden, van links naar rechts.
Er zat een kanaal tussen, maar bij draaien van de wind had het een evacuatie geworden.

Oh, en kamperen in italie.
Wij blij dat er aan het water zoveel plek was, dus daar de caravan neergezet.
Diezelfde nacht begon het zo te stormen dat de surfplanken 5 meter van onze caravan in een rek recht overeind in het rek stonden.
Ze werden enkel tegen gehouden door kettingen.
Oh en mijn moeder -die best fors is- stond in haar tijgerprint pyama hangend aan de voortent en werd haast opgetild.
Het had niet veel langer moeten duren of ze hadden de tent los moeten laten.
Onze boot kwam ook voorbij, losgeslagen van de boei..
De -echt goede- haringen lagen 10 meter verderop, die waren er zonder problemen uitgerukt en de camping over geslingerd.
Mijn vader heeft toen ook nog geholpen met een supermooie speedboot van een nederlander.
Die man had dat ding nieuw en de dag ervoor in het water gelaten.
Het ding was op de kant en rotsen geklapt en er zat gewoon een vet gat in en nog veel meer schade. :+
Die vent stond echt te janken als een kind aan de kant.

Verder heb ik op vakantie naar turkije met een reisgenoot in het ziekenhuis gezeten.
Nouja eerst naar een aggenebbes dokter die foto's maakten, toen naar het ziekenhuis.
Een chirurg die in het licht van de buitendeur ff de rontgenfoto's bekijkt, om met woest boksende bewegingen duidelijk te maken dat het een boksersfractuur was. :')
Hij moest geopereerd worden, de ok was in de kelder en daarbij passerde hij het mortuarium van het ziekenhuis -met zicht op de laatjes en tafels- om bij de operatiekamer te komen.
Ondertussen liep ik buiten te ijsberen, met zijn trouwring om om te voorkomen dat deze misschien gestolen zou worden vanuit zijn tas.
Al die turken wijzen naar die ring, een blond meisje van 21 in turkije bij een ziekenhuis met een trouwring, nou dat vonden ze maar boeiend. :')
Bij terugkomst op de kamer werd mij trouwens verzocht ook ff te helpen met overtillen op zijn bed op de kamer.
Ze wezen, ja of ik zijn benen effe over kon tillen. :')
Oh, en ze waren vergeten zijn medicijnen te geven...
Hij zou na de operatie nog medicijnen en een nieuwe infuuszak krijgen van de verpleging omdat hij komende 7 uur nog niks mocht drinken.
Hij vroeg ook na de operatie -nog suf- of hij al naar het hotel mocht, zegt de arts:
'ach man, je kunt nog niet eens lopen!' :') _O-
(Kon hij ook niet trouwens, hij kon zijn benen ook nog niet bewegen van de spierverslappers.)
Geweldige kerel was dat, heerlijk. Goed in zijn vak maar echt zo'n humor.
Maar die verpleging kwam mooi niet, stond ik dan te communiceren met turkse verpleging, de engels sprekende artsen waren al naar huis of druk bezig. :+
Uiteindelijk werd er een toeristenbegeleider gebeld die tenminste duidelijk kreeg wat de bedoeling was. :')
Oh, en hij heeft de hele nacht wakker gelegen, alles lag door elkaar qua aandoeningen en die nacht moest een vrouw bevallen. O:) _O-
Hij heeft geen oog dichtgedaan van het onwijze gekrijs, ze schijnen er vrij luidruchtig te zijn op dat vlak. :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 05:10

Edit: even opgezocht uit mijn Kansas-topic..

Citaat:
Zondag gingen we rijden in een natuurpark (2 uur lang in een vette truck gezeten met achterbank die je in relaxstand kon doen en een halve thuisbioscoop erin dus lekker filmpjes kijken (h) ).. met vette rotsen en water en wildlife. Echt zo'n cowgirlgevoel.. en ik reed zo voorop en het ging berg op en af.. en opeens stopte mijn paard midden op een pad en ik keek zo naar de grond, was het een flink stijle afdaling met losse stenen enzo. Maarja was gewoon de route en dat hoorde erbij .. Maarja links was een flinke afgrond en rechts was een vrij gladde grote steen die schuin stond, heuvelop.. dus ik m'n paard aansporen, want omkeren zou toch niet werken.. Springt ze ineens op die schuine gladde steen en gaat met haar achterbenen onderuit ! Ze raakte in paniek en sloeg met haar achterbenen uit om op te staan (ik zat er gelukkig nog op anders had ze me de afgrond ingetrapt) en gelukkig lukte haar dat nog.. Dat was echt zo eng, ik dacht echt dat ik er geweest was...
Dus daarna reden we verder (heb die afdaling maar te voet gedaan & paard achter me aan laten lopen) en ik iemand anders voorop laten gaan zodat ze niet meer zo'n actie zou doen, maar gewoon haar voorganger zou volgen.. maar m'n domme knol zat toen dus meer op dat andere paard te letten dan op de grond..
Dus we moesten zo'n stijle berg met stenen op, tussen twee rotsen in..vet krap.. en zij wilde alleen maar inhalen omdat ze sneller wilde dan haar voorganger.. en daardoor zag ze niet dat er een flinke opstap aankwam, waardoor ze erover struikelde en naar rechts viel (met m'n been tussen haar en rots geklemt.. lekkerrr) en weer in paniek raakte en weer met der achterbenen naar beneden zakte..
Gelukkig kreeg ze grip en vielen we niet helemaal, maar weer dacht ik dat m'n laatste seconden waren ingegaan..

Beide keren zat ik echt trillend op m'n paard en te janken en ik denk dus niet dat ik een echte cowgirl meer ben nu hahaha.
*gaat maar weer met mylittlepony's spelen..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:34

Hele waslijst hebben we meegemaakt.

In Almaty zouden we terugvliegen naar Frankfurt. Vliegtuig kapot. Ding stond met de neus tegen het raam van de gate geparkeerd, en heel de neus lag open en van alles waren ze eruit aan het schroeven. Als je dan 8 uur later in dat vliegtuig moet stappen kijk je toch goed rond of er niet toevallig nog schroefjes en moertjes op de grond onder het vliegtuig liggen.

In Maleisisch Borneo, laatste vlucht naar Kuala Lumpur. Zien we een vliegtuig in de verte staan in een enorme plas vloeistof. Dat was dus ons vliegtuig..... Uiteindelijk hebben ze een ander vliegtuig ingevlogen, met uren vertraging en opluchting dat we een ander vliegtuig hadden toch in KL gelandt.

Op het meer van Nicaragua hebben we een enorme storm gehad. Houten bootje kraakte aan alle kanten, en we zagen de voorkant ook serieus van links naar rechts gaan ten opzichte van de achterkant. Enorme opluchting toen we eindelijk aan wal waren.

In Kashgar, China, een aardbeving van 7.3 en het episch centrum heel dicht bij, net over de grens in Kirgizie. Daar was ook een compleet dorp weggevaagd en behoorlijk wat doden. Wij stonden buiten het hotel, en alle chinezen deden alsof hun neus bloedde en gingen gewoon door met hun ding. :+

1 dag later gingen we naar Kirgizie. Grens was een week dicht geweest, vanwege het 60-jarige bestaan van de Peoples Republic of China en eerdere rellen in die regio in de voorloop van de Olympische Spelen (juist ja, was in 2008).
In Niemandsland tussen Kirgizie en China in stond een enorme rij vrachtwagens te wachten om China in te mogen. Wij kwamen net China uit, en moesten er door met de bus. Berggebied, afgrondje aan de ene kant, bergje aan de andere kant, en vrachtwagens dubbel geparkeerd om voorkruipers tegen te gaan. Het was net zo'n schuifspelletje spelen, om al die vrachtwagens gemanouvreerd te kringen om onze bus erdoor te krijgen. Erg grappig ook, met al die westerlingen die geen woord van die taal spreken. :))

Bij diezelfde grensovergang wilden wij dus China uit en Kirgizie in. Nu was het zo dat onze reis eigenlijk andersom was, maar omdat China de grens dicht gooide is alles omgezet. Visum van Kirgizie was niet meer geldig, en de reisorganisatie had voor nieuwe visa gezorgd. Die visa waren dus aan de Kirgizische kant. Nu, probeer dat maar eens uit te leggen als je China uit gaat dat je visa aan de andere kant van niemandsland op je ligt te wachten.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 15:30

Spannende dingen allemaal, was het topic even vergeten. :P

NeverGiveUp

Re: Spannende dingen mee gemaakt op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:51

Wat een verhalen joh!

Dat verhaal in Tunesie op de vorige pagina word ik wel echt heel verdrietig van..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:20

Keertje flinke turbulentie. Een aantal overhead cabins zaten niet goed dicht waardoor er handbagage naar benden viel op passagiers. Enkele kleine wonden, maar mensen begonnen te huilen en schreeuwen dat ze dood gingen, denk omdat ze bloed zagen.

Werkt niet echt positief voor de gemoedsrust maar had er zelf gelukkig niet teveel last van. Je kan er toch niets meer aan doen...

T vliegtuig was daarna echt 1 grote puinhoop...

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 22:05

niet mega veel.

vliegtuig die tijdens het opstijgen opeens vol in de remmen gaat.. :j := terug rijd en zegt ja er brande een lampje we checken eerst alles... (vooral leuk :n als ze vrij snel weer omdraaien en gewoon opstijgen en verder vliegen. )

in parijs een keer de metro uitlopen en dan tussen de politie (ME in volle uitrusting) staan een een demonstrerende menigte... wij en andere bleven staan kijken ik belde me broer op of dat wel handig was.. niet echt als er wel iets gebeurt sta je er tussen.. wat je niet wil. we zijn maar weer snel de metrostation weerin gegaan en direct weg gegaan met de metro.

en een keer midden in de nacht auto pech.. bij een of andere oord gelukkig gebeld met bedrijf en opgepikt door de adac.. in een mega verlaten garage/verkoopruimte voor auto's zitten wachten tot ze s nachts de motor hebben kunnen fiksen. stil hoor zon lege garage/autoverkoop ruimte.. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 22:12

In een kleine orkaan beland in Zweden! :D

Ik was met mijn vader en een paar vrienden in Sunne Vattenland (waterpark). De hele dag prachtig weer gehad, maar opeens zien we over het aangelegen meer een ongelofelijke storm aankomen. Je zag werkelijk hoe het kalme water opeens veranderde in enorme golven door de windstoten, en dit kwam steeds dichterbij en onze kant op. Lucht inktzwart met flitsen erdoorheen die onze kant op kwam razen.

Toen de storm ons bereikte (wij waren inmiddels naar het restaurant gerend) zijn er allereerst binnen 5 seconden 7 grote bomen omgewaaid. Ook was het dak van de kleedkamers er gelijk af en waaide ergens een zwembad in. Door de windstoten kregen wij de deur niet meer open voor huilende kindertjes die op de deuren stonden te bonken en naar binnen wilden, terwijl er een losgeraakt springkussen van 6 meter doorsnede op hen af kwam waaien. We zagen inmiddels niets meer; de stroom was uitgevallen en het was aardedonker. ook buiten. De bliksem is nog in 2 glijbanen ingeslagen waar zich godzijdank niemand meer op bevond (ook niet in de zwembaden), en toen we weer naar buiten mochten waren alle zwembadden, ligstoelen en de hele zooi naar één kant van het park gewaaid.

We zijn daarna maar naar huis gereden. Onderweg nog omgewaaide bomen over de weg en op elektriciteitsleidingen waardoor we af en toe héél voorzichtig moesten rijden, maar uiteindelijk zijn we gelukkig weer heelhuids teruggekomen.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 22:13

Jeetje wat heftig :(

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 08:06

Over slecht weer gesproken.
In Canada 2013 in de rocky mountains de regen meegemaakt die de volgende dag Calagry volledig onder water zette. Wij hebben daar niet veel van meegekregen, omdat we vroeg vertrokken van de camping. toen we 250 kilometer later op de volgende camping aankwamen. Kregen we te horen dat de weg waar we overheen kwamen was afgesloten. Wegens modderstromen. Hoe laat werd hij afgesloten vroegen we nog rond 10.00. Okeee, om 9.30 reden we langs die plek ..... slik. Het viel ook wel op dat het heel rustig was op de weg :)) .
Ook in Noorwegen in de tent gedoken toen het weer heel rustig was. Ineens trok de wind aan, meer en meer. Slapen lukte gewoon niet meer de tent maakte zoveel herrie en lag regelmatig ook bijna plat. Om 04.00 besloten om de tent op te breken en verder in de auto te slapen.
In de USA bezochten we de "The Narrows" in Zion NP https://www.nps.gov/zion/planyourvisit/thenarrows.htm. Prachtige zonnige dag en veel mensen op de been die de Narrows wilden lopen. Ineens betrok de lucht. Iedereen ging weer terug naar de bushalte. Ineens begint het toch de waaien (niet normaal) Je werd compleet gezandstraald. Kinderen begonnen te huilen, omdat het zo'n pijn deed. Toen begon het ook nog te regenen. Gelukkig paste iedereen net onder de overkapping. Maar waar bleef de bus??? Ineens was de wind en regen weer weg. Na 60 minuten kwam er eindelijk de bus die doorreed......huh??? en nog een die even stopte om ons te vertellen dat hij vol zat (konden we ook wel zien). En dat er zo snel mogelijk weer eentje kwam om ons op te halen. Maar het kon wel een tijdje duren want de weg lag vol met omgewaaide bomen.... okeee, dan.

SoleroLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 08:00

Resistance schreef:
In een kleine orkaan beland in Zweden! :D

Ik was met mijn vader en een paar vrienden in Sunne Vattenland (waterpark). De hele dag prachtig weer gehad, maar opeens zien we over het aangelegen meer een ongelofelijke storm aankomen. Je zag werkelijk hoe het kalme water opeens veranderde in enorme golven door de windstoten, en dit kwam steeds dichterbij en onze kant op. Lucht inktzwart met flitsen erdoorheen die onze kant op kwam razen.

Toen de storm ons bereikte (wij waren inmiddels naar het restaurant gerend) zijn er allereerst binnen 5 seconden 7 grote bomen omgewaaid. Ook was het dak van de kleedkamers er gelijk af en waaide ergens een zwembad in. Door de windstoten kregen wij de deur niet meer open voor huilende kindertjes die op de deuren stonden te bonken en naar binnen wilden, terwijl er een losgeraakt springkussen van 6 meter doorsnede op hen af kwam waaien. We zagen inmiddels niets meer; de stroom was uitgevallen en het was aardedonker. ook buiten. De bliksem is nog in 2 glijbanen ingeslagen waar zich godzijdank niemand meer op bevond (ook niet in de zwembaden), en toen we weer naar buiten mochten waren alle zwembadden, ligstoelen en de hele zooi naar één kant van het park gewaaid.

We zijn daarna maar naar huis gereden. Onderweg nog omgewaaide bomen over de weg en op elektriciteitsleidingen waardoor we af en toe héél voorzichtig moesten rijden, maar uiteindelijk zijn we gelukkig weer heelhuids teruggekomen.

Ooh daar ben ik ook een keer geweest, jaren terug :D