Ervaringen safaripark beekse bergen of andere dierentuin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HhildeJarig

Re: Ervaringen safaripark beekse bergen of andere dierentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:32

Gaia Zoo en Apenheul :D

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:36

Pairi daiza <3

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:37

Ik vind Beekse Bergen en Burgers Zoo super leuk! Zijn laatst in het Ouwehands dierenpark geweest maar ik vind de verblijven daar echt klein.. En parkeren was inderdaad een drama. Stonden op dik 10 minuten lopen afstand en moesten nog betalen ook..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:56

Beekse Bergen is hartstikke leuk :j Het overgrote deel zit tenminste in mooie ruime verblijven en groot gelijk dat de leeuwen niet meer op het Safari terrein lopen. Wij gaan altijd met onze eigen auto door de safari en het blijft leuk :)

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 22:10

Ik ben 10 jaar geleden op vakantie geweest naar beekse bergen en vond het toen echt super!

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 22:21

Burgers zoo, de Apenheul en Ouwehands zijn leuke parken. Wildlands staat bij mij ook hoog op het lijstje om te gaan doen.

Bij VakantieVeilingen kaartjes voor aquazoo gewonnen dus daar gaan we dit jaar ook een keertje kijken.

Morgen ga ik toevallig met mijn kleine man (en 2 bokkers met hun kinderen) naar dierenrijk.

En verder zijn we regelmatig in dierenpark Amersfoort te vinden (om de hoek en abbo)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 23:37

ElineS schreef:
Beekse Bergen vind ik echt niets... Vies, oud en het safari gedeelte is prut. Vooral veel hert en gazelle soorten met de auto en/of bus safafi. Alleen de zebras en giraffes zijn leuk, maar die staan met slecht weer vaak binnen of onder hun schuilstal. De herten, gazelles etc liggen vooral maar een beetje in hun afgegraasde gebied. Leeuwen lopen niet meer 'los'. Je tijd dan gewoon langs een kooi waar ze in zitten, lekker veraf er vandaan. De bus safari is lang en saai. Je staat een heel kwartier stil bij een dier wat niet interessant is. Ze ging zelfs een verhaal over de zwanen houden in het gebied. De bus is oud, hobbelt en lawaaierig. Het zit totaal niet lekker, plus de bus was ook nog eens vies.

Ga maar eens recensies lezen. Er zijn veel negatieve recensies over Beekse Bergen.

Echt!? Apart hoe ervaringen en meningen kunnen verschillen! Wij vinden Beekse Bergen geweldig en wij hebben al menig dierentuin gehad.
Oud? Vies? Dat heb ik nooit zo ervaren en wij zijn er al 4 keer geweest.

Bussafari hebben wij nog nooit gedaan, wij deden dan de autosafari. Het idee alleen al dat je tussen de dieren rijdt is leuk. Logisch ook dat je niet zo meer tussen de leeuwen kunt rijden, daar hebben mensen het zelf naar gemaakt. Ze zullen toch je veiligheid moeten kunnen waarborgen.
Al die keren dat wij er waren kwamen de kamelen en giraffen zeer dichtbij.

http://myalbum.com/photo/StTdmnNQAxAl/1k0.jpg

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 23:53

Ik ben er in de winter geweest en in het hoogseizoen. Ik vind het sowieso belachelijk hoe de kaartjes in de winter voor bijna de volle pond worden verkocht, terwijl de boot safari er niet is, en alle kraampjes, etenskraampjes etc dicht zijn behalve het restaurant vooraan. Die dan zo druk is, dat het een uur duurt voordat je je patat eens hebt en je nog buiten mag gaan staan ook, om het op te eten, omdat alle plaatsen in het restaurant bezet zijn. Ze gaven toen niet aan op de website dat dit in de winter anders is, dat de bootsafari in de winter dicht is, dat de giraffes in hun binnenverblijf zitten en dus niet met de auto te zien zijn, en dat de leeuwen niet meer los lopen. Iets waar ze constant mee blijven adverteren, de leeuwen rondom en op je auto, in hun reclamefilmpjes en op hun website. Ik snap dat ze het veranderd hebben, maar vind het belachelijk dat ze blijven adverteren dat ze nog los lopen, wat niet zo is. De winter is dus sowieso prut en daar betaal je dan behoorlijk veel voor ook.

In het 'hoogseizoen' is het al een stuk beter, maar nog steeds niet super. De dieren hebben het wel goed, dat wel. Hele mooie grote verblijven, maar die grote verblijven maken het in de wandelsafari wel moeilijker om ze goed te zien. Maar goed, dat is dan maar zo. Liever de grote verblijven dan klein en ze goed zien. Verder vond ik de wc's echt heel vies, het stonk ook, en de bus mochten ze ook wel eens schoonmaken. Het was ook gewoon omdat ik er veel meer van had verwacht. Een safari, terwijl het eigenlijk gewoon een dierentuin is met iets grotere verblijven en je kunt er met de auto doorheen sjezen op sommige plekken. Maar heel veel meer bijzonder dan een gewone dierentuin is het niet. Mijn verwachtingen waren gewoon erg hoog denk ik :P

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 07:03

ik ben het absoluut niet met je eens. of nouja... ik heb andere ervaring.

3 weken terug geweest en was echt super. alles netjes schoon. de dieren erg actief en goed te zien. De bussafari was erg interessant. hebben veel geleerd en werd op een leuke manier verteld.

echt een aanrader

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 07:32

Ik ken burgers zoo (maar nog nooit helemaal doorgelopen), apenheul en wildlands. Ik heb wel wat dierentuinen gezien (door heel europa) en waauw dat wildlands. Wij hebben idd kaartjes via anwb besteld.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 07:54

Ook niet met ElineS eens. Wij zijn er nu 4 keer geweest en altijd megaschone toiletten. Ik geloof niet dat ik ooit bij een andere openbare gelegenheid of park ben geweest waarbij het zo schoon was := Eten was ook erg lekker.

Ik vraag me af wat je dan van een safaripark had verwacht. Dat de leeuwen op de motorkap komen liggen? :=
Je bent nog altijd in Nederland en niet in Afrika. En tja, het is en blijft een dierentuin :)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 01:19

Haha, nee, dat ook weer niet. Maar nee, het was voor mij niet helemaal het. In de zomer was het wel een stuk leuker hoor, dat wel. Maar niet iets waar ik graag nog een keer heen zou gaan, gezien mijn ervaringen. Maar dat is voor iedereen anders, die ervaringen. Als jullie het wel leuk vonden, super toch. En als TS heen gaat heeft ze misschien ook wel een hele leuke dag. Ik helaas niet zo, maar goed :). Op zoover.nl heeft het park ook wel een goed cijfer.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 01:58

Landgoed Hoenderdaal kan ik zeker aanraden. Goedkoop niet heel groot maar wel het gevoel dat je tussen de dieren loopt. Ook hebben ze een jaagsimulator voor de leeuwen!

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 20:59

Ik kan mij ook niet in je ervaring vinden eline...
Ik ben er op 30 december 2013 geweest, en de giraffes likten gewoon mijn auto schoon hoor. En afgelopen zomer 1 week, en elke dag wel geweest. leuk schoon en de dieren elke dag wel goed gezien. het ligt er ook helemaal aan welk tijdstip je komt. op 1 dag wel 4 keer de autosafari gedaan, en 1 keer gewoon niks "leuks" gezien.. en de ander 3 keer wel leuke dingen. het leukst is savonds net voor sluitingstijd. Maar goed dat is dan weer mijn mening ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 08:48

ben vorig jaar in Beekse Bergen geweest en was niet zo onder de indruk.
Terwijl ik er al twee keer eerder was geweest, maar dat was zeker 10 jaar terug.
Toen maakte het meer indruk en in mijn herinnering ook andere dieren in de auto safari.

Burgers is mooi en kan je prima in 1 dag doen hoor.
Ook Rhenen vind ik mooi.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 08:57

Ik ben laatst in Wildland geweest, maar vond het een behoorlijke afknapper. Het is mooi gedaan, voor de mensen. En mits je van kunstmatig nep houdt. Voor kinderen is het er echt super, genoeg te spelen, klimmen, doen. Minpuntje vond ik het weinig informatieve karakter. Maar het grootste punt waarom ik er niet weer heen zal gaan, is dat ik er geen dier wil zijn. Te veel dieren op te weinig ruimte (het lijkt heel mooi groot, maar de verschillende diersoorten mengen niet, waardoor elke soort genoodzaakt is op een klein stukje te blijven), veel zand en nepsteen en verder niks, op wat hooi na. Olifanten liepen nou al dom heen en weer, omdat er simpelweg niks anders voor ze te doen is. Apen buiten, grote groep op een stuk zand met wat nepsteen en verder niks, noppes, nada. Alleen de apen binnen in de 'jungle' hadden het nog een beetje goed voor elkaar.

Er is duidelijk veel tijd, geld en energie in gestoken om dit te maken, maar dat lijkt er voornamelijk in gestoken om het voor de mens zo 'mooi' en 'leuk' mogelijk te maken, terwijl ik in een dierentuin vooral verwacht dat het voor de dieren goed en fijn moet zijn. En juist van Emmen had ik veel meer verwacht mbt natuurlijke ruimten voor de dieren.

Let wel, dit is mijn mening aan de hand van wat ik daar met eigen ogen kon zien. Wat er achter de schermen gebeurt heb ik natuurlijk geen zicht op. Maar van wat ik gezien heb, ga ik niet terug.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 11:41

Handig topic, mijn vriend en ik willen vrijdag naar de dierentuin. In eerste instantie wilde we naar
Wildlands, maar ik weet niet of het de 2,5 uur durende heenreis waard is. :Y) Burgers Zoo ben ik al heel
vaak geweest dus die valt voor mij af.. De Apenheul zijn we vorig jaar ook al geweest. Ik dacht zelf aan
Blijdorp, maar daar lees ik hier ook wisselende verhalen over.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 11:53

Wildlands is leuk maar meer gericht op kinder avonturen. Ik vond Dierenpark Emmen hiervoor veel leuker en natuurlijker, maar foto's makem en zo is er heel gaaf want je komt erg dichtbij.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 12:00

Anoniem schreef:
ben vorig jaar in Beekse Bergen geweest en was niet zo onder de indruk.
Terwijl ik er al twee keer eerder was geweest, maar dat was zeker 10 jaar terug.
Toen maakte het meer indruk en in mijn herinnering ook andere dieren in de auto safari.

Burgers is mooi en kan je prima in 1 dag doen hoor.
Ook Rhenen vind ik mooi.

Weet niet waar je woont? Maar t Gaiapark in Kerkrade/Landgraaf is n aanrader vind ik! Van de zelfde ontwerper als Apenheul begreep ik. Het heeft dan ook n beetje die uitstraling :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 14:01

ik woon vlakbij waar jij ook woont,hihi

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 16:57

Haha, oké! Dan is t Gaiapark nog wel n stukkie rijden ja!
Misschien dierenpark Amersfoort?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 16:59

Delphi schreef:
Ik vond Blijdorp een aanfluiting in vergelijking met Beekse Bergen, Ouwehands Rhenen en Burgers Zoo. Het oceanium van Blijdorp was prachtig, maar verder miste ik echt diverse diersoorten en vond ik het park enorm klein. Halverwege de dag hadden wij alles al uitgebreid gezien.

Meen je dat? Ik vind het groot! Vind juist Burgers Zoo niet leuk.

Anoukloves_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 17:05

Ben laatst voor het eerst naar Beekse Bergen geweest (met eigen auto). Vond het superleuk! Dieren hebben mooie, grote verblijven. Bij ons waren veel dieren actief, was echt gaaf! Daarna nog door het park gelopen. Vond dat ook leuk, al kon je sommige dieren niet goed zien vanwege de afstand.

Ouwehands vind ik ook altijd wel leuk. Alleen moet je er niet heengaan als het superdruk/mooi weer is. Of je moet er een uur van te voren staan, want dan moet je echt lang wachten voor parkeren etc.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 17:16

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 11:22