Vliegen met een jong kindje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 14:46

Hier zijn ze 14 maanden, en ze kleuren (nou ja krassen) al wel.

Keet, heel erg leuk dat jullie dat gaan doen. Houdt er rekening mee dat je echt wel hulp krijgt van
het cabine personeel. Zij hebben genoeg ervaring met kleine kinderen. Ben ook vooral bang om je gup
los te laten. Het kan immers toch nergens heen. En je hebt zeikende passagiers. Maar ook passagiers die het
juist leuk vinden zo'n dropje mee op de vlucht.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:04

smurfje schreef:

Keet, heel erg leuk dat jullie dat gaan doen. Houdt er rekening mee dat je echt wel hulp krijgt van
het cabine personeel. Zij hebben genoeg ervaring met kleine kinderen. Ben ook vooral bang om je gup
los te laten. Het kan immers toch nergens heen. En je hebt zeikende passagiers. Maar ook passagiers die het

Dus jij vind dat andere passagiers jouw rondlopende kind moet animeren? En wie dat niet doet is een zeikerd? Kom op zeg, jij wilt op vakantie mwt jouw kind. De rest van het vliegtuig niet.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:06

Palmera schreef:
smurfje schreef:

Dus jij vind dat andere passagiers jouw rondlopende kind moet animeren? En wie dat niet doet is een zeikerd? Kom op zeg, jij wilt op vakantie mwt jouw kind. De rest van het vliegtuig niet.

Dat vind ik ook niet per se een fijn advies. Ik zat namelijk de hele tijd met een kind die naast mijn stoel stond te springen en te lachen en tegen me aan te praten. Op zich niet per se erg, maar ik wilde op mijn 7 uur durende vlucht gewoon even rustig zitten en slapen..

Neemt niet weg dat ik ook genoeg kinderen heb gezien waar je echt 0,0 last van hebt :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:07

TS, mijn tip voor jou is, ga niet anders doen dan normaal.
Doe net alsof je de auto in stapt en een stukje gaat rijden :)
Kinderen nemen zo snel de spanningen over van hun Mama.

Drinken geven met opstijgen en landen had je vast zelf ook
wel bedacht :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:09

eilleen333 schreef:
Beetje tranquigel? :+

Ik weet het niet zo goed, zelf geen kinderen een pest hekel aan kleine kinderen op (lange) vluchten. Maar was me opviel bij de etterbakjes die ik in de buurt had op vluchten:

Zorg dat ze kunnen bewegen. Probeer een plek bij de nooduitgang te scoren zodat ze lekker op de grond kunnen spelen met iets. Kunnen ze de stoel even uit.
Niet straffen voor het uiten van verveling. Negatieve aandacht is ook aandacht, en het wordt alleen maar erger. Beter voorkomen dat ze zich gaan vervelen.
Snacks zijn leuk, maar iets zonder suiker! Ten eerst kleeft je kind anders vast aan de mede passagiers (haat aan plakhandjes!), ten tweede krijgen ze er alleen maar nog meer energie van.
Probeer verschillende soorten entertainment mee te nemen. BV een filmpje, iets om te bouwen/knutselen/kleuren. Dat zijn toch allemaal andere vormen van uitdaging, waardoor het leuker blijft om te doen. de USA is ver weg, en na 4 uur kleuren ben je er op een gegeven moment wel klaar mee.

Geen idee of het wat is hoor, maar dit zijn in elk geval dingen die me opvielen aan ouders in het vliegtuig. Die deden bovenstaande juist niet, en daardoor werd het ook steeds erger. Kinderen werden volgepropt het suikershit, waarvan ik de helft op schoot had liggen. Na een paar uur zijn krijtjes veel leuker om mee te gooien dan om mee te kleuren... En die ouders maar lachten en klagen dat ik er wat van zei... T is een wonder dat iedereen die vlucht overleefd heeft!

Je mag absoluut niet met een kind bij de nooduitgang zitten :)

*edit*

Spuit11

Keet

Re: Vliegen met een jong kindje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 15:19

Mensen, hier roepen dat kinderen vervelend zijn is niet nuttig. Open anders een eigen topic waar jullie erover kunnen klagen.

Gup is nu een heel vrolijk mensgericht vriendelijk mannetje :) met twee rustige relaxede ouders.
Voor op de vliegvelden gaat de drager en draagdoek mee. Die laatste kunnen we ook als dekentje en tent gebruiken.
Hij heeft zijn eigen stoeltje en dus ook volwaardige bagage en handbagage.
Zie al een hoop fijne tips langs komen :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:25

Keet schreef:
Mensen, hier roepen dat kinderen vervelend zijn is niet nuttig. Open anders een eigen topic waar jullie erover kunnen klagen.

Gedeeltelijk met je eens. Ik vind namelijk dat jij als ouder óók ervoor moet zorgen dat jouw kind anderen niet tot last is. Het is niet alleen jullie vlucht, maar ook die van anderen.

Zoals ik mijn muziek niet te hard zet, geen knoflook eet en niet overdwars ga zitten in het vliegtuig verwacht ik dat ook van anderen. Ook van kinderen.
En mijn oren doen ook pijn in het vliegtuig, maar ik ga ook niet krijsen. ;) De ouder hoort dat imo te voorkomen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 15:29

Daarom heb ik ook een topic geopend met tips en niet een om erover te klagen :)
Wij willen uiteraard onze uiterste best doen om hem zoet te houden :) maar blijft een klein kindje :)
En ik vind dat als je betaalt voor een stoel in het vliegtuig, iedereen net zoveel recht heeft om daar aanwezig te zijn :)
Zodra je het vliegtuig uitgaat, ben je er ook weer vanaf :)

Maar dit is niet de juiste plaats voor die discussie.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:32

Je snapt het geloof ik echt niet hè? Eén van de hier gegeven TIPS is er ook voor te zorgen dat je kind niet teveel overlast veroorzaakt. Dat is een hele goede tip.
Niemand zegt dat jij het vliegtuig niet in mag met je kind. Dat maak je er zelf van. Maar het is wel gepast om rekening te houden met anderen die óók betaald hebben voor een plekje aan boord.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:37

Er bestaat een frustratietopic over hoe vervelend kinderen wel niet zijn, misschien daar posten?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:40

Palmera maar dat geeft ts toch allang aan? Zij vraagt enkel om tips wat ze nog meer kan doen on de vlucht goed te laten verlopen met kind.
Aan de tip je kind geen overlast te laten veroorzaken heeft ze dus helemaal niks.Ze vraagt juist om ervaringen en tips wat zou kunnen helpen
Dus wie snapt het hier nou niet
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 14-04-16 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:42

chanel1985 schreef:
Er bestaat een frustratietopic over hoe vervelend kinderen wel niet zijn, misschien daar posten?

Toch wel handig dat mensen eens horen dat andere mensen hun kinderen niet zo schattig en leuk vinden, dan zijn klaagtopic ook niet zo populair..

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:42

Inderdaad, ze vraagt juist tips om de vlucht goed te laten verlopen.
De tip dat je kind geen overlast mag veroorzaken is imo geen tip.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:46

Niobe schreef:
chanel1985 schreef:

Toch wel handig dat mensen eens horen dat andere mensen hun kinderen niet zo schattig en leuk vinden, dan zijn klaagtopic ook niet zo populair..

Hoezo? Wat voegt dit toe?
Het is totaal of topic.Ik word er ook zo moe van dat er geen enkel topic over kinderen geopend kan worden of er springen een paar bokkers boven op om maar al te graag te laten weten hoe erg zij een hekel aan kinderen hebben.
Ik vraag me dan af waarom je dan een topic over kinderen opent?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 15:50

Gillbo schreef:
Palmera maar dat geeft ts toch allang aan? Zij vraagt enkel om tips wat ze nog meer kan doen on de vlucht goed te laten verlopen met kind.
Aan de tip je kind geen overlast te laten veroorzaken heeft ze dus helemaal niks.Ze vraagt juist om ervaringen en tips wat zou kunnen helpen

Dankje.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:50

chanel1985 schreef:

Heb ik ergens geschreven dat ìk ze vervelend vind?

Gillbo schreef:

Feit is dat TS alleen hoort wat ze wil horen, en zich daar heel makkelijk van af denkt te maken met:
Keet schreef:
Zodra je het vliegtuig uitgaat, ben je er ook weer vanaf :)

En dan vraag ik mij direct af of TS er wel écht voor wil zorgen dat haar kind geen overlast veroorzaakt.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 15:52

Nee. Ik ga hem niet troosten als hij huilt en vermaken moet hij zelf maar doen of de mede passagiers :j doe mijn oordoppen in en ga lekker slapen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:52

Keet schreef:
Nee. Ik ga hem niet troosten als hij huilt en vermaken moet hij zelf maar doen of de mede passagiers :j doe mijn oordoppen in en ga lekker slapen. :j

:')

Moon_light94

Ik denk dat deze tips vooral komen door mensen die als tip geven kinderen te laten rondlopen, maar dat misschien niet zo handig is.

Dat je een kind niet altijd rustig kunt houden in een vliegtuig kan ik goed snappen :)

Palmera

Keet schreef:

Dan ben je iig geen uitzondering ;)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:53

Weet je wat het hele probleem is... mensen kunnen NIETS meer
van elkaar hebben! Of dit nou kinderen, ouderen, buitenlanders of volwassenen zijn.

Heb wat voor elkaar over, of dit nu tijdens een vlucht, een treinreis of voor mijn part in de rij van de kassa is, het zou de wereld en het leven een stuk leuker maken ;)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:55

SimoneeM schreef:
Ik denk dat deze tips vooral komen door mensen die als tip geven kinderen te laten rondlopen, maar dat misschien niet zo handig is.

Dat je een kind niet altijd rustig kunt houden in een vliegtuig kan ik goed snappen :)

Rond lopen wordt iedereen aangeraden op lange vluchten

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:55

Leuke reis voor de boeg. Ik heb niet alles in dit topic gelezen. Maar ik wilde wat melden over de autostoel. Wij reizen ook al met onze kids vanaf dat ze baby zijn. 1 x een autostoel meegenomen, was drama. Onze dochter schopte steeds tegen de stoel aan, waardoor mede passagiers erg veel last van ons hadden. Iets om dus rekening mee te houden, wij hadden vrij weinig beenruimte, waardoor ze dus goed kon schoppen (stoel andersom hielp ook niks en zat bovendien oncomfortabel voor haar omdat ze haar benen niet kwijt kon)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:56

Palmera schreef:
Keet schreef:

Dan ben je iig geen uitzondering ;)

Nou, als je je als ouder zo weinig aantrekt van je kind mogen ze van mij meteen hulpverlening inschakelen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 15:57

Hoop dat dat ons niet overkomt :) misschien plaatsen ze ons wel op de family row en zit er niemand voor ons.