Interrailen door Zweden en Noorwegen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 20:06

Ja valt erg mee hé! Was eerst van plan alleen Zweden te doen, maar toen ik zag dat de global pass zo goedkoop was besloten Noorwegen ook mee te pakken en gewoon alles met de trein te doen!

Overigens zijn de passen voor 26+ 'maar' 80 Euro duurder, valt ook nog wel mee dus :)
http://nl.interrail.eu/interrail-passes/global-pass

MVasbo

Re: Interrailen door Zweden en Noorwegen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 21:48

Wow, wist niet dat het so goedkoop was. Misschien doe ik volgende jaar hetzelfde!

Als jij vragen hebben over Noorwegen laat het dan gerust weten :)

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 22:13

Ja fijn he! Ik wilde ook wel dat ik het eerder had ontdekt haha.
En dankje! Er komen vast nog wel wat vragen :)

Ik heb net geskypet met een vriendin uit Zweden.. haar vriend woont vlak bij Narvik (richting de lofoten) en mocht daar waarschijnlijk overnachten.. nu blijkt dat ze er dan zelf ook is :D extra leuk dus!
En heb van hun ook direct allemaal tips over de lofoten gekregen :) (Viking museum en overnachting Borg, uttakleiv, haukland beach, Eggum, Unstad)

Ik kreeg van hun alleen wel te horen dat erg toch echt wel heel weinig bussen rijden :+ Iemand van jullie ervaring daarmee op de lofoten? Of ervaring met liften daar?
En weet iemand of er een overnachtingsplek in de buurt van Moskenes is? A is alsnog 5km zag ik en er gaan dan nog geen bussen :+ Er is een camping, maar ik wil geen tent meenemen... Als er geen mogelijkheid is ga ik gewoon om 3 uur snachts lopen in de hoop dat ik een auto tegen kom waar ik mee kan liften haha

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 22:15

Marion_ schreef:
Ja fijn he! Ik wilde ook wel dat ik het eerder had ontdekt haha.
En dankje! Er komen vast nog wel wat vragen :)

Ik heb net geskypet met een vriendin uit Zweden.. haar vriend woont vlak bij Narvik (richting de lofoten) en mocht daar waarschijnlijk overnachten.. nu blijkt dat ze er dan zelf ook is :D extra leuk dus!
En heb van hun ook direct allemaal tips over de lofoten gekregen :) (Viking museum en overnachting Borg, uttakleiv, haukland beach, Eggum, Unstad)

Ik kreeg van hun alleen wel te horen dat erg toch echt wel heel weinig bussen rijden :+ Iemand van jullie ervaring daarmee op de lofoten? Of ervaring met liften daar?
En weet iemand of er een overnachtingsplek in de buurt van Moskenes is? A is alsnog 5km zag ik en er gaan dan nog geen bussen :+ Er is een camping, maar ik wil geen tent meenemen... Als er geen mogelijkheid is ga ik gewoon om 3 uur snachts lopen in de hoop dat ik een auto tegen kom waar ik mee kan liften haha

Lofoten is uhh erg afgelegen. Daar kom je gerust een hele tijd geen auto's tegen overdag. Laat staan snachts.

Ik heb zelf bij Lødingen in de buurt gewoond

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 22:40

Ik zou liften daar (zeker om 3u snachts) nu ook niet direct aanraden zegmaar...

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 22:55

Haha, dat werd me door hun aangeraden. Omdat ik daar in het hoogseizoen zit 'en er vast meer mensen naar de boot moeten' :+ Maar ik dacht al, laat ik het hier maar even navragen :P

Maar het stuk wandelen lijkt ook totaal geen straf.. en het scheelt dat het daar de hele nacht licht blijft!

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 23:21

Ja, het is net so licht als om de dag hier, so jij kan gerust lopen. Op die tijdstip kom jij mestaal jongere auto rijders tegen die 8 uur per dat auto rijd omdat zij het leuk vindt. Kan soms een beetje eng overkomen, maar ze doet nix.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 10:21

Marion_ schreef:
Ja valt erg mee hé! Was eerst van plan alleen Zweden te doen, maar toen ik zag dat de global pass zo goedkoop was besloten Noorwegen ook mee te pakken en gewoon alles met de trein te doen!

Overigens zijn de passen voor 26+ 'maar' 80 Euro duurder, valt ook nog wel mee dus :)
http://nl.interrail.eu/interrail-passes/global-pass

Ook geen geld idd. Misschien is het iets voor de toekomst. Wij willen nog graag eens verder Noorwegen in. Alleen is dat met de camper niet echt mogelijk i.v.m maximale tijd die we hebben. Ik vind het iig erg intressant. Dus ben benieuwd als je geweest bent hoe het je is bevallen ;)

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 20:14

Alle treinen zijn gereserveerd en alle hostels geboekt! Komt nu steeds dichterbij... Kan niet wachten! :D

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 14:36

dat wordt aftellen, TS! Ga je ons wel (met zoveel mogelijk beeldmateriaal liefst) op de hoogte houden? :D!

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 16:46

Jazeker! Heb sinds vorig jaar een fancy camera (geen spiegelreflex, maar kan wel alle opties die je daarmee ook kan), en ben ook van plan een filmpje te maken van de hele reis!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 19:28

Wat super leuk dat je dit gaat doen! En leuk dat je in Uppsala hebt gezeten! Ik zit nu in Sundsvall, midden Zweden voor mijn laatste 3 dagen. Heb hier 5 maanden gezeten.

Ik ben zelf ook in Narvik en Abisko geweest, maar dan in de winter. In de zomer lijkt het me een stuk minder boeiend. Narvik is van bovenaf mooier dan de stad zelf, al kun je er wel lekkere visburgers eten. :D Abisko vond ik geweldig, maar ik was er natuurlijk in het midden van de winter en dan is de gehele sfeer anders. In de zomer zou ik zo gauw niet weten wat er te doen is.. Het grote meer is in elk geval prachtig.

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 20:39

Tof, sundsvall lijkt me ook mooi (heb het alleen vanuit de auto gezien op weg naar de Höga kusten)

Lijkt me in de winter inderdaad prachtig!! De sneeuw, het donker, rendieren en het noorderlicht.. Wil ik ooit ook nog eens zien/doen!
Ga in Abisko wat hikes doen en heb gezien dat je daar snachts de Nuolja op kunt om de middernachtzon te zien :)
Narvik sla ik eigenlijk helemaal over.. Mag bij vrienden slapen, die wonen een stukje van Narvik, in de richting van de lofoten en die halen me op van de trein!
Zij gaan ook naar de Lofoten dat weekend (zijn moeder woont daar) en ben uitgenodigd daar ook te slapen en met hun mooie plekjes op de lofoten bezoeken! :):)

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 23:33

In Gällivare staat de middernachtzon vanaf Dundret op de planning :)
Narvik is inderdaad niet zo interessant.

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 10:41

On my way! Vanochtend vroeg vertrokken, nu een uurtje wachten in Hamburg (met koffie!) op de trein naar Kopenhagen!
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:42

Heel veel plezier!!

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 10:44

Dankjewel :D

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:46

Heel veel plezier Marion! Hou je ons op de hoogte? Foto's graag! :D :D

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:38

geniet ervan TS!!

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:34

Wauw, geniet ervan!

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:52

Heel veel plezier! :D

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 19:39

Even snel de groetjes uit Kopenhagen! :D
Afbeelding

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 23:15

Leuk, ik had niet door dat je al weg was, veel plezier. Foto,s blijven plaatsen hè!

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 10:26

Veel plezier!!

MVasbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 22:24

Veel plezier!