Hier heb ik standaard altijd rugzak mee waar mijn medicijnen inzitten oa. Maar daar zit standaard ducktape twee rollen, strotouwtjes in verschillende maten, klein zakmes, oordopjes en survival mes in. Zonder die rugzak ga ik geen nacht weg. Dat is dus geen kampeertas maar een ik ga overal mee heen rugzak.

Andorra is ook zo verradelijk daarin. Overdag plus dertig maar s nachts duikt het diep onder nul.
Heb best lage temperaturen gehad, -10 geloof ik als ergste met de vouwwagen in nl met pasen, witter herder toen was een klein opegrold hoopje haar met een laagje ijs. Daar waren we toen op voorbereid wel.
Vorig jaar een onverwachts lage temperatuur in de transit in mijn eentje. Ik had het wel koud gehad. Maar s nachts extra laagjes aangedaan en extra diep onder de slaapzak gekropen. Kwam campinghoudster beetje ongerust aan in de ochtend ook. Was het -8 geweest. Ik heb daarom ook altijd extra slaapzakken bij me. Vorige week schaapvacht meegenomen voor onder mij en op het bedje. Hier had het stiekum toch gevroren nog.