Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
boeflover schreef:Behalve de erawan waterfalls heb je vlakbij kananchaburi ook de tigre temple. Wij zijn hier in 2011 geweest en dit is voor ons het hoogtepunt van onze reis geweest. Ik ging er heel sceptisch naartoe omdat ik berichten ken dat de tijgers worden gedrogeerd. Maar eenmaal daar na alles gezien te hebben en met diverse vrijwilligers van daar gesproken te hebben (er zitten héél veel buitenlandse studenten als stage) ben ik er van overtuigd dat dit niet zo is, het was fantastisch om de tijgers aan het einde vd dag los te zien gaan en te zien spelen en rennen met elkaar (en wij achter een lage afrastering in het midden van het terrein).
enzino schreef:boeflover schreef:Behalve de erawan waterfalls heb je vlakbij kananchaburi ook de tigre temple. Wij zijn hier in 2011 geweest en dit is voor ons het hoogtepunt van onze reis geweest. Ik ging er heel sceptisch naartoe omdat ik berichten ken dat de tijgers worden gedrogeerd. Maar eenmaal daar na alles gezien te hebben en met diverse vrijwilligers van daar gesproken te hebben (er zitten héél veel buitenlandse studenten als stage) ben ik er van overtuigd dat dit niet zo is, het was fantastisch om de tijgers aan het einde vd dag los te zien gaan en te zien spelen en rennen met elkaar (en wij achter een lage afrastering in het midden van het terrein).
Dit topic is alweer wat ouder, maar wilde hier toch nog even op reageren.
Afgelopen maandag is het de overheid (politie, leger en "wildlife officials") eindelijk gelukt om de Tiger temple binnen te dringen en zijn ze begonnen met het verwijderen van alle tijgers daar. De tijger tempel is dan ook vanaf heden gesloten voor het publiek.
En het lijkt erop dat er gegronde redenen waren om de tempel binnen te vallen; er zijn tot nu toe tenminste 40 dode tijgerwelpjes gevonden:
"Horrible Discovery in Tiger Temple: Dozens of Dead Tiger Kittens (Photos)"
http://www.khaosodenglish.com/detail.ph ... 1464757648
sassefras schreef:mijn tip, vanaf bangkok ( je kan bijna niet anders dan daar beginnen
sassefras schreef:Zo jammer dat jullie allemaal naar standaard toeristen oorden gaan, er is zoveel meer moois te zien![]()
prachuap khiri khan bv of http://tipsthailand.nl/bezienswaardigheden-phetchaburi/ ook echt geweldig ( en strand waar je nog lekker kan chillen zonder over ladingen Chinezen te struikelen ) en makkelijk te berieken met de trein, mooier en ( goedkoper ) kan haast niet