Tips voor Thailand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Tips voor Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 14:24

Tijdens het regenseizoen valt er veel neerslag (duh) maar in tegenstelling tot Nederland is het vaak heel kort en heel heftig. Je kan dus 1 uur stortregen hebben en 5 minuten later schijnt het zonnetje weer.
Met een beetje geluk heb je alleen regen in de avond als het af begint te koelen en de hele dag dus heerlijk weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 10:06

boeflover schreef:
Behalve de erawan waterfalls heb je vlakbij kananchaburi ook de tigre temple. Wij zijn hier in 2011 geweest en dit is voor ons het hoogtepunt van onze reis geweest. Ik ging er heel sceptisch naartoe omdat ik berichten ken dat de tijgers worden gedrogeerd. Maar eenmaal daar na alles gezien te hebben en met diverse vrijwilligers van daar gesproken te hebben (er zitten héél veel buitenlandse studenten als stage) ben ik er van overtuigd dat dit niet zo is, het was fantastisch om de tijgers aan het einde vd dag los te zien gaan en te zien spelen en rennen met elkaar (en wij achter een lage afrastering in het midden van het terrein).

Dit topic is alweer wat ouder, maar wilde hier toch nog even op reageren.

Afgelopen maandag is het de overheid (politie, leger en "wildlife officials") eindelijk gelukt om de Tiger temple binnen te dringen en zijn ze begonnen met het verwijderen van alle tijgers daar. De tijger tempel is dan ook vanaf heden gesloten voor het publiek.

En het lijkt erop dat er gegronde redenen waren om de tempel binnen te vallen; er zijn tot nu toe tenminste 40 dode tijgerwelpjes gevonden:
"Horrible Discovery in Tiger Temple: Dozens of Dead Tiger Kittens (Photos)"
http://www.khaosodenglish.com/detail.ph ... 1464757648

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 18:25

Ik had gehoord dat die tijgers ook gedrogeerd werden toch? Zodat je er makkelijk bij kon zitten..

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 21:09

enzino schreef:
boeflover schreef:
Behalve de erawan waterfalls heb je vlakbij kananchaburi ook de tigre temple. Wij zijn hier in 2011 geweest en dit is voor ons het hoogtepunt van onze reis geweest. Ik ging er heel sceptisch naartoe omdat ik berichten ken dat de tijgers worden gedrogeerd. Maar eenmaal daar na alles gezien te hebben en met diverse vrijwilligers van daar gesproken te hebben (er zitten héél veel buitenlandse studenten als stage) ben ik er van overtuigd dat dit niet zo is, het was fantastisch om de tijgers aan het einde vd dag los te zien gaan en te zien spelen en rennen met elkaar (en wij achter een lage afrastering in het midden van het terrein).

Dit topic is alweer wat ouder, maar wilde hier toch nog even op reageren.

Afgelopen maandag is het de overheid (politie, leger en "wildlife officials") eindelijk gelukt om de Tiger temple binnen te dringen en zijn ze begonnen met het verwijderen van alle tijgers daar. De tijger tempel is dan ook vanaf heden gesloten voor het publiek.

En het lijkt erop dat er gegronde redenen waren om de tempel binnen te vallen; er zijn tot nu toe tenminste 40 dode tijgerwelpjes gevonden:
"Horrible Discovery in Tiger Temple: Dozens of Dead Tiger Kittens (Photos)"
http://www.khaosodenglish.com/detail.ph ... 1464757648

ik zag het, en dit is inderdaad de tempel waar wij ook zijn geweest. voor mij is het 5 jaar geleden dat ik er geweest ben en ik heb geen moment het idee gehad dat ik bijdroeg aan evt. dierenleed. Sterker nog; ik heb geen enkele tijger gezien die stereotype gedrag vertoonde, wat hier in Nederlandse dierentuinen nergens voorkomt want iedere tijger hier slijt hele paden uit langs de hekken. Ook waren de tijgers voor mijn idee écht niet gedrogeerd en de buitenlandse stagaires verzekerde me ook dat ze prima worden behandeld. Dus er zal ongetwijfeld iets niet pluis zijn daar want anders zouden ze niet dicht gaat, maar ik moet toch zeggen dat ik eerder bang ben voor de opvanglocaties waar ze nu naar toe gaan als voor de plek waar ze nu zaten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de bovenste foto is van een stel jonge tijgers waar je mee kon 'spelen'
de onderste vier zijn tijgers die ná het 'aaien'/fotomoment vrijgelaten worden in de canyon. Zien deze er werkelijk gedrogeerd, verwaarloosd of mishandeld uit volgens jou?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 04:07

Op deze foto's ziet het er "perfect" uit, beter dan menig dierentuin in Europa.
Het zal vooral het gedeelte zijn waar je op de foto kan met de tijgers waar 99% van het misbruik plaats zal vinden.

Er werd trouwens wel aangegeven dat de tiger temple een vergunning kon aanvragen om een dierentuin te worden. Mocht dit gebeuren dan hoop ik dat de opzet is zoals jij in de foto's laat zien en er niets in de achterkamertjes plaats vind.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 06:17

Dit ís het gedeelte waar je met de tijgers op de foto kan (gedurende twee uur tijdens het heetst vd dag, zodra ze weer wakker zijn gaan ze dus los om te spelen ed) ze liggen dan aan een ketting onder die paddenstoelen die je ook op de foto's ziet. Op de eerste foto zie je ook een toerist bij de tijgers. Dus ja dat er ongevallen met toeristen voor komen begrijp ik volledig, ze zijn wel van kleins af aan gewend aan veel contact met mensen maar dat wil niet zeggen dat ze niet af en toe slaan of krauwen. (Welliswaar speels bedoeld maar ook mijn kat kan dan wel eens iets te wild worden en krauwen).
Als er mishandeling plaats vind is dit (uiteraard) achter de schermen. Want ik las dat er nu 150 tijgers zijn, maar zoveel heb ik er 5 jaar terug echt niet gezien (eerder een stuk of 30). Dus waar die dan hebben gezeten en hoe die eruit zagen weet ik niet en ms dat die het dus wel minder hadden. Het verhaal van de 40 dode welpen is natuurlijk ook verschrikkelijk.
Maar wat ik heb gezien waren hele gezonde dieren die er perfect uitzagen en wat voor mij een onvergetelijke dag is geweest waar ik absoluut geen spijt van heb en iedereen aan kon raden. Echt veel beter als een normale dierentuin, ondanks dat ze dus 2 uur "aan het werk" moeten door op de foto te gaan met toeristen..

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 06:53

Ik heb een thaise vriend, dus ga geregeld die kant op.

Tips:

-river kwai hotel in kanchanaburi!
-niets doen waar dieren voor gebruikt worden. Enkel het slangen onderzoeksmuseum is echt vriendelijk. Achter de schermen in een olifantenpark gebeurd een hoop wat wij niet zien.
-niet hard praten
-niet hand in hand lopen

Thaise mensen vinden ons volk vaak luidruchtig.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 07:20

sassefras schreef:
mijn tip, vanaf bangkok ( je kan bijna niet anders dan daar beginnen

Wij zijn via Singapore naar Phuket gegaan. Daar 3 dagen bijgekomen en met n bananenboot naar eiland geweest. Even opzoeken welke. De locatie was erg rustig en basic, maar heerlijk eten en super mensen. Locatie heet Sabai Corner....

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 07:52

Dit topic komt net voorbij. Ben met de voorbereiding van onze vakantie in oktober bezig. 3 weken Thailand met m'n man en zoon van dan bijna 11. Duiken, duiken en duiken is de wens van de mannen. Mijn wens is van alles een beetje. De kookcursus spreekt mij ook erg aan.
Als iemand nog een tip heeft voor duikschool, graag!

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 16:12

Hallo allemaal,

Ik had een topic geopend, maar wegens geen reacties doe ik hier ook nog een poging. Iemand tips voor een hotel in Bangkok? Hieronder nog de link van de plekken die ik wil bezoeken (krabi, khoa sok, railay beach, koh lanta, koh phi phi).

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=71&t=1916523

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 16:13

Phuket is prachtig!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 16:34

Er zijn letterlijk duizenden hotels in Bangkok in elke prijsklasse, als ik jou was zou ik gewoon op een bepaalde regio zoeken en daar het hotel met de beste customer rating binnen je budget pakken.
Mijn favoriet is de Pullman King Power (vlakbij Victory Monument) omdat ik een groot fan ben van hun diner buffet, ik member discounts krijg en ik 2 jaar in die buurt heb gewoond en het dus leuk vind om bij alle restaurantjes terug te komen.

In je lijst met plekken die je wilt bezoeken komt geen Phuket voor, ik zou je daarom aanraden via Krabi airport te vliegen. Dat scheelt in de reistijd.

Vluchten kan je makkelijk online boeken en betalen via credit card of bij de lokale 7/11. Aangezien die overal zitten kan dat geen problemen geven. Hou er rekening mee dat de beste vluchttijden ook flink duurder zijn dus als je 's ochtends heel vroeg of 's avonds laat kan reizen bespaard dat aanzienlijk.

(p.s. mocht je wel over Phuket vliegen hou er dan rekening mee dat er momenteel wat chaos op dat vliegveld is aangezien ze de binnenlandse vluchten hal aan het verbouwen zijn en er soms lange rijen zijn).

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 16:48

Bedankt voor de snelle reacties! :D Vinden jullie de route ook realistisch voor 2,5 week?
Ik wist niet goed wat logischer was: via koh phi phi terug naar krabi voor de vlucht of via koh phi phi naar phuket voor de vlucht.

Wij hebben verder ook nog niks gepland, we willen alleen het hotel in Bangkok alvast boeken (en daar niet op besparen na een lange vlucht). En dan in Bangkok de fietstocht doen, die hier meerdere malen genoemd werd. En in Khoa Sok de jungle tour. Verder staat alles nog open.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 17:23

Wij zaten in het retroasis hotel in Bangkok, was echt een fijn en goedkoop hotel.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 22:44

Wij zaten in het Shanghai mansion. Erg fijn en mooi hotel in Chinatown. En als afsluiter zaten wij in het uber luxe hotel antara Riverside hotel. Geweldige ervaring.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 23:12

sassefras schreef:
Zo jammer dat jullie allemaal naar standaard toeristen oorden gaan, er is zoveel meer moois te zien :o

prachuap khiri khan bv of http://tipsthailand.nl/bezienswaardigheden-phetchaburi/ ook echt geweldig ( en strand waar je nog lekker kan chillen zonder over ladingen Chinezen te struikelen ) en makkelijk te berieken met de trein, mooier en ( goedkoper ) kan haast niet :+

Mijn gedachte precies bij het lezen van dit topic! Vooral kwa eilanden.
Kijk ook eens naar eilandjes als (klein) Koh Chang en Koh Payam bij de grens met Myanmar, naar Koh Mook, Koh Lanta en Railey (net zo mooi als Krabi maar goedkoper en relaxter). En mijn persoonlijke favoriet: Koh Lipe. Een inimini eilandje dicht bij de grens met Maleisie waar ik een week verbleven ben omdat ik er zo genoot (gemiddeld bleef ik ergens 2-3, max 4 dagen).
Verder kan ik Koh Samui en PhiPhi afraden als je niet van lamzatte Australiers en Britten houd.

Andere aanraders die ik hier nog niet genoeg voorbij heb zien komen:
Sukhothai (Ayuthaya is misschien wel mooier maar het stadje zelf heeft geen fijne sfeer, vind ik)
Pai
Khao Yai of Khao Sok (natuur reservaten)

Het is alweer een aantal jaar terug voor mij maar in totaal heb ik bijna 2 maanden door Thailand gereisd, deels alleen. Verruit het makkelijkste land om door heen te reizen wat ik tot noch toe heb meegemaakt. Tuurlijk ze rijden af en toe als gekken en er bestaat een kans dat je knokkelkoorts oid krijgt, dus hou je koppie erbij maar ga er vooral lekker van genieten :)! Mocht je verder nog vragen of tips willen dan mag je altijd berichten!

12rebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 20:30

Rambuttri hotel in bangkok. Vlakbij kahosanroad. Maar heel rustig gelegen met ook een zwembad op het dak. Niet al te duur en heel vriendelijk personeel en lekker eten