Ierland 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 23:09

Hoihoi!
Ik kom hier ook graag meelezen om wat ideeën op te doen! Had een topic geopend, maar daar blijft het vrij stil.

Voor het (school)jaar 2017/2018 ben ik op zoek naar mooie plekken in Ierland waar ik kan werken en verblijven. Wil er graag een jaartje tussen uit en zo ook mijn engels wat bijspijkeren.

Ik zag dat er hier al een aantal mensen waren die in Ierland gewoond en/of gewerkt hebben. Hebben jullie misschien nog tips of suggesties? :)

mbkaatje

Re: Ierland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 09:45

Over reizen door Ierland, kan ik je eventueel wel adviseren, maar ik heb er nooit gewerkt. Wil je in de paarden werken, of iets anders. Er zijn wel een paar bokkers geweest die in Ierland hebben gewerkt, of een stal.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 09:48

fleur_yen schreef:
Ik meld mij hier ook! Ga morgen voor 4 dagen naar Dublin met een vriendin!

Heb in 2012 een paar maanden in Ierland gezeten om te werken (co. Tipperary), ben toen een aantal keer naar waterford geweest en een paar dagen in Killenny geweest. Ben wel een beetje verliefd op het land! :) En ooit op vakantie een rondreis door het zuid-westen gedaan.

Dublin ben ik dus nog nooit geweest, als iemand nog tips heeft zijn die zeker welkom!

En hoe heb je het gehad?

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 09:59

Selka schreef:
Ik ga in maart :D naar Dublin en ga zo'n beetje alles doen wat Vjestagirl aanraadt :=

Heb voor bijna alles al kaartjes en ook alvast de audiotour gekocht van St. Patricks.

Ons hotel is de harrington hall. Hoop dat het fatsoenlijk is. In de UK valt dat meestal tegen :+

Ook jij bent inmiddels geweest. Ben nieuwsgierig hoe ook jij het hebt gehad.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 11:07

Ja klopt! Was super leuk!!

Persoonlijk vond ik The Book of Kells en Dublin Castle erg tegenvallen maar daarentegen was St. Patricks ontzettend mooi net als de Jameson factory tour. Op onze eerste avond zijn we in een piepklein restaurantje gaan eten waar ze zowaar wijn schonken en geen bier. *D

's Avonds was ik te vinden in de 3Arena maar volgens mijn vriend hebben ze leuke pubs en whiskey barretjes.

Heel erg leuk vonden wij de Dublin Bikes. Fiets huren voor een schijntje en heel de stad verkennen :)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 11:24

Leuk om te lezen dat jullie het naar de zin hebben gehad. Dublin Castle ben ik nooit binnen geweest. Van de buitenkant is het maar zo zo. Het klinkt grootser dan dat het is. Book of Kells vond ik wel interessant, maar meer omdat de bibliotheek zo imposant is.

Wat is 3Arena?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 12:14

Selka schreef:
Ja klopt! Was super leuk!!

Persoonlijk vond ik The Book of Kells en Dublin Castle erg tegenvallen maar daarentegen was St. Patricks ontzettend mooi net als de Jameson factory tour. Op onze eerste avond zijn we in een piepklein restaurantje gaan eten waar ze zowaar wijn schonken en geen bier. *D

's Avonds was ik te vinden in de 3Arena maar volgens mijn vriend hebben ze leuke pubs en whiskey barretjes.

Heel erg leuk vonden wij de Dublin Bikes. Fiets huren voor een schijntje en heel de stad verkennen :)

:= := Barbaar.

Ik vind juist the book of kells en Dublin Castle geweldig. Tuurlijk bij the book of kells sta je naar een boek te staren wat verder geen truukjes doet ofzo, maar het hele idee dat het zó oud is vind k geweldig...

St. Patrick's is uiteraard de mooiste kathedraal die er is (zegt een oud medewerkster)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:54

3Arena is de concerthal. Meer de Ziggodome van Dublin dus :P

Haha barbaar :j Nee Dublin Castle doet mij niet veel maar ik ben dan ook weg van Buckingham Palace. Misschien daardoor iets te gekleurd gekeken.

Book of Kells heeft inderdaad een fantastische bibliotheek. Maar het boek an sich en vooral ook de beperkte info (audiotour) nahh dat deed mij niks :P

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:57

O dat! De naam zei mij niet zoveel, maar ik weet nu wel wat je bedoelt.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 18:35

Book of Kells, the library en Dublin Castle lijken mij juist heel gaaf en interessant dóór de geschiedenis die erachter schuilt :D

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 19:11

Het is ook heel gaaf maar ik ben het idd wel met Selka eens, beetje teveel aandacht voor wat het is. Eigenlijk ben je er gewoon met 10 min wel doorheen..... Maar mijn moeder vindt het ge-wel-dig.....

Ik mag volgende week weer :))!! Helaas wel voor werk dus weinig tijd voor sight seeing.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 00:08

Nou ja je bent er gelukkig al eerder geweest.... Wel leuk om even terug te gaan.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:25

Hahaha idd... Sight seeing voldoende gedaan.
Ik zal de komende maanden sowieso voor het afronden van mn promotie nog wel een paar keer terug moeten en mijn vriend woont daar nog dus dat zijn nog een paar extra tripjes :))!!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 00:40

Wat erg voor je! :( :+

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 06:41

Wat een straf :+

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 21:19

Tip: voor degene die nog gaan. Neem een muts oid mee. Jeetje wat een wind.
Afbeelding

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 21:39

En een winddichte en waterdichte jas!

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 12:38

Wel een prachtige foto!

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 12:43

Wat gaaf, een Ierland Topic! Ik woon er inmiddels al bijna twee jaar en zit hier helemaal op mijn plekje. Als je van mooie uitzichten houdt is zowel Howth als Killiney Hill Park de moeite waard in de buurt van Dublin.

Goede restaurants zijn o.a Skinflint en Sophie's The Dean. Voor een drankje kan ik je zeker 37th Dawson Street aanraden.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-16 13:03

Prachtig!

Ik ben nog op zoek naar een nieuwe 'wandel'jas, die inderdaad wind/waterdicht is, gezien het mogelijke gure weer in Ierland.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 18:46

Ernstig Forbidden Pie... Ken geen van de plekken die je noemt buiten Howth :oo!!!
Ik vind Fire ook een enorm gaaf restaurant maar die is wel aan de prijs.

Bonjoy, ik zou ook niet te gek doen, tenzij je hem sowieso gebruikt. Ok, ik ga niet buiten wandelen als het regent maar ik heb nooit water/winddichte jassen aangehad......

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 21:24

Ik heb nu een dunne waterdichte en winddichte winterjas bij. En daar ben ik met een temperatuur van 11-15 graden heel blij mee.
Bonjoy: Nieuwe jas kopen is misschien wat zonde voor een vakantie. Kun je niet een jas aan die je ook voor de paarden gebruikt?
En nog een fotootje om jullie jaloers te maken :o

Afbeelding

Afbeelding

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 23:16

Het is hier wat nat maar een jas die je in Nederland ook zou dragen doet het hier prima hoor.
Mooie foto's hierboven! =D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 00:29

Ik wandel sowieso wel regelmatig en wil al langer een goede softshelljas hebben :) Mijn paardenjas is geen optie, dan meurt iedereen het vliegtuig uit, haha!

Howth gaan wij ook heen. Hebben vanavond alles zo goed als klaargemaakt wat betreft de reis. Planning nog behoorlijk omgegooid wat betreft plaatsen en reizen. Verschillende opties overwogen, weer geschrapt... Nu alleen nog de treinpas :)

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 08:24

Ik heb voor 100 euro een keer een goede, zwarte, mooigevormde The North Face jas gekocht en daar doe ik dan jaaaaaaren mee, ook omdat zij niet een coating over de stof heen doen, maar de stof zelf waterdicht is, waardoor dat ook zo blijft en niet slijt. Als het warm is, is ie fijn want dan is ie lekker dun. Als het koud is doe ik er gewoon een dikke trui onder. Zo haal je je geld er wel uit. Ik draag hem ook altijd naar de paarden en de geur blijft er niet in hangen.