Rondtrip door Canada voor goeie prijs, wie wil mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:29

Phiep schreef:
lennylenny schreef:
Wat Poess zegt klopt ook, een extra bestuurder kost extra geld, maar om nu zelf de 5000 km te gaan rijden... dan heb je aan 3,5 week echt niet genoeg.

Er is met de organisatie gesproken en het zal incl een extra bestuurder zijn. Dit staat ook op de offerte.
Want idd in je eentje heb je aan 3,5 weken niet genoeg...

Maar is dat in de offerte voor een extra bestuurder van 25+ of ook jonger?

Phiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 13:31

lennylenny schreef:
Top, waar wacht je nog op :D

Minimaal 1 medereiziger haha
Brandstof en het betalen van campeerplaatsen maakt het nog iets te duur met zijn tweeën :P

Phiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 13:33

Poess91 schreef:
Phiep schreef:

Er is met de organisatie gesproken en het zal incl een extra bestuurder zijn. Dit staat ook op de offerte.
Want idd in je eentje heb je aan 3,5 weken niet genoeg...

Maar is dat in de offerte voor een extra bestuurder van 25+ of ook jonger?

De minimumleeftijd voor de bestuurder is 21 jaar en Nadine is 23 en ik op dat moment 22 :D
Ze zeggen trouwens ook dat een internationaal rijbewijs niet verplicht is, maar wel wordt aangeraden.

lennylenny

Re: Rondtrip door Canada voor goeie prijs, wie wil mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:36

Op zich is 900 inclusief vlucht plus camper al heel goedkoop natuurlijk! Maar als je de rest kan delen door 3 of 4 scheelt dat wel behoorlijk natuurlijk. Ik zit er al dus kan, behalve tips, je niet helpen.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:39

Ja ik was ook wel oud genoeg om te rijden, maar alsnog komen er kosten bij omdat je jonger bent dan...

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:52

Ik zie dat je geen ongelimiteerde km mag rijden per dag, ook iets om rekening mee te houden!

Phiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 14:01

Poess91 schreef:
Ja ik was ook wel oud genoeg om te rijden, maar alsnog komen er kosten bij omdat je jonger bent dan...

Heb het nagevraagd en er zullen geen extra kosten bijkomen :)

Phiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 14:06

lennylenny schreef:
Ik zie dat je geen ongelimiteerde km mag rijden per dag, ook iets om rekening mee te houden!

We mogen idd niet over een bepaalde km stand heen zonder extra te betalen.
Maar heb het uitgerekend en je kan ong 7.360 km rijden voordat je bij deze extra km kosten komt.
Dit moet te doen zijn. :)

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 14:07

Dat is fijn! Via wat krijg je die camper? Avis?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 14:08

ikke schreef:
Yessy schreef:
Je bent met B rijbewijs gewoon verzekerd, er zijn daar speciale deals gesloten met verzekeringsmaatschappijen, anders zouden ze ze nauwelijks kunnen verhuren. Wel heb je vaak een minimumleeftijd (21 of 25) en/of een minimum aantal jaar dat je je rijbewijs moet hebben (vaak 5 jaar).

Detail: jouw NL rijbewijs staat niet toe voertuigen te besturen van meer dan 3500kg TMM. Dat staat ook in je internationele rijbewijs! Canadezen mochten op hun versie B-rijbewijs tot iets van 7 of 8 ton TMM rijden! DAT verschil is waar het over gaat. Die Canadezen (en Amerikanen) mogen gewoon legaal rijden met die grote campers, het rijbewijs en de wet zijn daarmee in overeenstemming. Dat gold niet voor jouw NL-rijbewijs!!

Check dus even terdege of die regels nog steeds zo gelden als 20 jaar geleden, toen ik in Canada was.

Dat is mijn punt, meer niet........

Klopt, in Nederland mag je tot 3500, in Canada dus wel tot meer tegenwoordig, zie bijvoorbeeld http://canada.startpagina.nl/forum/topi ... ionaal-rb/

Ergens vraag ik me wel af hoe verstandig het is om in een vreemd land ineens in een voertuig van 9 bij 3,5 bij 3,5 te stappen en weg te rijden maar dat is misschien eerder m'n eigen onzekerheid :)

10+ jaar geleden had je trouwens inderdaad nog vaak een internationaal rijbewijs nodig maar dat is nu zelden nog. Toen ik een jaar of 7 geleden een half jaar stage liep in de VS mocht ik daar ook 6 maanden op m'n B rijbewijs rondrijden, pas na die 6 maanden moest hij worden omgezet om nog te mogen rijden :)

Phiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 14:08

Poess91 schreef:
Dat is fijn! Via wat krijg je die camper? Avis?

Zeker! De camper komt via Cruise Canada vandaan

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 14:33

Phiep schreef:
lennylenny schreef:

We mogen idd niet over een bepaalde km stand heen zonder extra te betalen.
Maar heb het uitgerekend en je kan ong 7.360 km rijden voordat je bij deze extra km kosten komt.
Dit moet te doen zijn. :)

oja.. haha.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:51

Ooooh... dat is wel interessant. Ik heb rond die tijd 1 examen, maar het zou kunnen dat die er na valt. Wat is het vroegst dat jullie weg zouden kunnen/laatst dat jullie terug zouden willen zijn? Ben 22, met rijbewijs, ervaren reiziger en fotograaf, en wil al jaaaaren naar Canada :D

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 19:07

Helaas, ik ga toch in augustus pas. Het is te ingewikkeld om eerder te gaan.

Phiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 11:02

Killyenn schreef:
Ooooh... dat is wel interessant. Ik heb rond die tijd 1 examen, maar het zou kunnen dat die er na valt. Wat is het vroegst dat jullie weg zouden kunnen/laatst dat jullie terug zouden willen zijn? Ben 22, met rijbewijs, ervaren reiziger en fotograaf, en wil al jaaaaren naar Canada :D

Het zou gaan om de hele periode mei, weg ong 1 tot 9 mei en terug ong 28 mei. Red je dat?
Laat het maar weten, zal leuk zijn als je kunt!!

Phiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 11:02

Kelly_ann schreef:
Helaas, ik ga toch in augustus pas. Het is te ingewikkeld om eerder te gaan.

Jammer, maar begrijpelijk
Veel plezier in augustus!

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:00

Als je nog niet hebt geboekt vrees ik dat je bij WTC te laat bent om naar Vancouver te gaan. Calgary kan nog.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 13:39

Wij gaan voor Toronto-Calgary. Vancouver was niet meer mogelijk.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 15:27

Phiep schreef:
Killyenn schreef:

Het zou gaan om de hele periode mei, weg ong 1 tot 9 mei en terug ong 28 mei. Red je dat?
Laat het maar weten, zal leuk zijn als je kunt!!

Heb het nagevraagd maar krijg helaas pas mid-maart mijn examendatum te horen -O-
Mochten jullie wellicht zoiets in juni of juli willen plannen, let me know! :D