Bungalow: Center Parcs of Roompot?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Bungalow: Center Parcs of Roompot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 20:00

Aan de kust van liggen wel een aantal Landal parken die echt de moeite waard zijn.

In Zeeland liggen er al een hoop bij elkaar. Zo is er bijvoorbeeld Port Greve, erg mooi park met een prachtige omgeving en faciliteiten. Wel is het een groot park, met bijna 600 bungalows, daar moet je van houden natuurlijk.

Ook ligt daar Villapark Livingstone, er is bijna niks te doen op het park zelf omdat het vier gekoppelde parken zijn. Er is wel een receptie en een ini mini winkeltje waar je 's morgens echt lekkere broodjes krijgt, maar voor de rest niks. Wel is er genoeg in de omgeving te doen, en als je voor 't strand komt is het ideaal, dat is letterlijk op 3 minuten rijden. De bungalows zijn daar wel echt fantastisch, erg luxe en heerlijk. Met Jacuzzi, bubbelbad en sauna in de huisjes. Hemels!

Strand resort Nieuwvliet-Bad is nieuw en mooi, en op loopafstand van de kust. En relatief kleine, maar rond de 200 bungalows. Ze hebben er een overdekt zwembad maar dat is niet heel spectaculair. Ook hele mooie bungalows, ze liggen letterlijk aan 't water. (Bij Livingstone trouwens ook)

in Noordwijk zligt Dunimar, ook een nieuw park waar op 't park zelf vrij weinig te doen is. Het is maar een paar kilometer van het Noordwijker Strand, echt een super mooi strand trouwens, wij hebben er echt uren en uren gewandeld. Wel ligt er heel dicht bij 't park een natuurgebied, mooi om te wandelen.

19 Februari gaat een nieuw park open in HvH, Beach Villa's Hoek van Holland en die zijn mooooooooooi!! Ze liggen letterlijk op 't strand, daardoor is 't wel alleen maar villa's en een receptie, maar hoe fantastisch is dat! :oo

En last but not least, op Texel ligt de Sluftervallei, waanzinnig park en ook direct aan de duinen. Je kunt dus te voet naar het strand. Ook een overdekt zwembad, niks bijzonder wel heel mooi. Er is ook een Parkshop en een restaurant.

Hoop dat je er iets aan hebt, het is allemaal Landal namelijk. :=

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 20:43

Kim schreef:
Knip

En last but not least, op Texel ligt de Sluftervallei, waanzinnig park en ook direct aan de duinen. Je kunt dus te voet naar het strand. Ook een overdekt zwembad, niks bijzonder wel heel mooi. Er is ook een Parkshop en een restaurant.

Hoop dat je er iets aan hebt, het is allemaal Landal namelijk. :=

Heerlijk! Ik vertrek over twee weken naar dit park :)

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 18:36

Thanks voor de uitgebreide reviews Kim! :)
Ik ga dit topic aan mijn vriend laten lezen en dan kunnen we vast wel een keuze maken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:36

Port Greve in Brouwershaven? Is echt afhankelijk van je huisje en type. De huizen zijn van verschillende eigenaren en niet van t park zelf. De inrichting is dan ook nergens t zelfde. Zitten superhuisjes bij maar ook ouwe aftrap zooi. Leuk park, minder voor kinderen buiten t seizoen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:45

Wij gaan graag naar de Vossemeren in België, een heerlijk CP park. Wij nemen dan graag een twee persoons VIP huisje. Dat zijn keurig gerenoveerde huisjes met alle gemakken van thuis. Wel iets duurder dan een gewoon huisje geloof ik maar absoluut een aanrader.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:56

Roompot is echt wel het lagere segment aan huisjes vaak.
Wij waren in Roompot Beach. Vreselijk armoedige bedoening. Vies huisje wat stonk naar sigarettenrook terwijl we rookvrij geboekt hadden. Slechte bedden en alles was even oud en gedateerd. Tropisch zwemparadijs mocht de naam niet dragen. Had een roestig ijzeren golfplaten dak.

Landal Sluftervallei vonden we erg leuk en strand resort Nieuwvliet Bad. Center Parcs heeft veel voorzieningen maar je moet goed kijken welke huisjes gerenoveerd zijn.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:00

estja schreef:
Wij waren in Roompot Beach. Vreselijk armoedige bedoening. Vies huisje wat stonk naar sigarettenrook terwijl we rookvrij geboekt hadden. Slechte bedden en alles was even oud en gedateerd. Tropisch zwemparadijs mocht de naam niet dragen. Had een roestig ijzeren golfplaten dak.

Landal Sluftervallei vonden we erg leuk en strand resort Nieuwvliet Bad. Center Parcs heeft veel voorzieningen maar je moet goed kijken welke huisjes gerenoveerd zijn.

Nou dan heb je waarschijnlijk een erg verouderd park gehad en waarschijnlijk ook heel weinig betaald ;).
Wij betalen vaak voor de huisjes van Landal even veel als de huisje van Roompot.

Wij hebben dat namelijk nog nooit zulke huisjes gehad en wij gaan toch vrij veel op vakantie naar Roompot huisjes.
Denk ook niet dat je je ervaring van 1 park/huisje kan projecteren op een firma en dan kan zeggen dat het een laag segment is.
Voor je zulke dingen kan roepen moet je toch wel op meer verschillende parken zijn geweest :o.

Mijn moeder is astmatisch en wij hebben dus altijd een rookvrij huisje. Nog nooit gehad dat het huisje naar rook rook en daarbij. Volgens mij kan dat elke firma wel overkomen. Als mensen willen roken doen ze dat toch wel, daar kan je een firma niet op aankijken.

Wij hebben vaak een luxe huisje. Heerlijk en naar mijn mening ook luxer als de VIP huisjes van CP.
De sauna zit in het huisje zelf (wat ik persoonlijk erg fijn vind) en vaak heb je ook een zonnebank en een bubbelbad. Als je geluk hebt heb je naast een bubbelbad ook een massagedouche <3.

Feit blijft dat je als vakantieganger moet kiezen waar je jezelf het fijnste bij voelt. Wij houden van een actieve vakantie waarbij wij veel zien van de omgeving. Dus kiezen wij eerder voor Roompot of Landal.

Gaan we voor een relax vakantie en nemen we de kinderen mee (van mijn schoonzusje) dan gaan we naar CP. De kinderen kun je heerlijk de hele dag los laten op het park terwijl je zelf lekker ontspant :')
CP heeft gewoon meer op het park te doen (zeker voor kinderen ) al moet je wel overal extra voor betalen uiteraard. Maar vind wel dat CP vaak afgelegen ligt. Niet in de buurt van touristische plaatsjes of in de buurt van grote steden.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:10

Roompot is eigenlijk meer een camping met mobilhomes,
dan een bungalowpark in mijn ogen om heel eerlijk te zijn...

het is niet echt vergelijkbaar of meetbaar met landall of centerparcs, die vergelijkbaar zijn.. ze zijn verschillend in opzet en beleid, maar bieden beiden een bepaalde mate van luxe die je mag verwachten bij een bungalowpark. bij landall is men verder met de luxe van de inrichting van de huisjes, bij cp is er wat meer luxe in de voorzieningen. de keuze is daarmee vooral, wil je de luxe in huis, of vooral op het park.. alhouwel de vip eden huisjes van CP voor mijn gevoel toch weer net wat luxer zijn dan de huisjes van Landall.. maar ik denk dat dat ook persoonlijke smaak is en beetje bevooroordeeld.. Plus natuurlijk mijn ervaring met landall middle of nowhere waar 80% van de tijd alle voorzieningen dicht waren en zelfs in het hoogseizoen niet alles vol verhuurd en daardoor gewoon zelfs de snackbar op bepaalde dagen dicht (lol, tja dat was de voor de hand liggende winkel en snackbar voor ons.. winkel hoop je dan toch dat ie ruimer of anders open is dan een dorps supermarktje, nope).

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:12

M_D_H schreef:
estja schreef:

Nou dan heb je waarschijnlijk een erg verouderd park gehad en waarschijnlijk ook heel weinig betaald ;).
Wij betalen vaak voor de huisjes van Landal even veel als de huisje van Roompot.

Wij hebben dat namelijk nog nooit zulke huisjes gehad en wij gaan toch vrij veel op vakantie naar Roompot huisjes.
Denk ook niet dat je je ervaring van 1 park/huisje kan projecteren op een firma en dan kan zeggen dat het een laag segment is.
Voor je zulke dingen kan roepen moet je toch wel op meer verschillende parken zijn geweest :o.

Mijn moeder is astmatisch en wij hebben dus altijd een rookvrij huisje. Nog nooit gehad dat het huisje naar rook rook en daarbij. Volgens mij kan dat elke firma wel overkomen. Als mensen willen roken doen ze dat toch wel, daar kan je een firma niet op aankijken.
.

Wij hebben bij thuiskomst alles moeten wassen, zo stonk het.
En Roompot valt zeker vaak in het lagere segment. Kijk maar eens naar een park als Kijkduin wat ook verouderd is, idem voor Boomhiemke en zo kan ik door gaan. Van Hambachtal springen de tranen je in de ogen. Sterker nog: ze zeggen het zelf http://www.sprout.nl/artikel/roompot-st ... ntieganger

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:21

Ik vind CP behoorlijk vergane glorie, teren op hun zwembad en hebben de horeca ed doorgaans goed voor elkaar, maar de huisjes vind ik om te huilen. Nadat de laatste keer het zwembad ook flink tegenviel en de keer ervoor het park ook nog eens niet heel erg rollator/rolstoelvriendelijk bleek (wie verzint er op zo'n park nou dat elk huisje toegankelijk is met trapjes, stond ook nergens vermeld) zijn we weer voor Landal gegaan. Minder te doen op het park zelf, meestal, maar ik heb daar nog nooit gebaald van de huisjes.
Roompot trouwens ook niet, maar de parken zelf zijn vaak nogal kaal. Maar daar kozen we zelf voor door naar een net nieuw park te gaan. Voordeel is dan wel dat de huisjes ook nog netjes zijn. Prijs/kwaliteit vind ik CP gewoon heel duur, je betaalt voor het zwembad.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 21:26

dreamybol, ligt helemaal aan het type huisjes..

als je de oude 'goedkope' huisjes boekt.. dan zit je inderdaad in zeer vergane glorie,
maar ook die worden gefaseerd opgeknapt..

http://eigencenterparcs.nl/meer-dan-1-5 ... eve-video/

alleen de video werkt blijkbaar niet lol.

je zit alleen met het issue dat de oude huisjes opgeknapt worden.. de indeling van de kamers is dus inderdaad wat 'ouderwets'. maar goed, dat is dan geen vergane glorie, maar gewoon een opgeknapt oud huisje.

de landall huisjes zijn gewoon van een nieuwere datum over het algemeen, als je die vergelijkt met huisjes van dezelfde bouwtijd in CP, dan zie je een stuk minder verschil.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:23

Klopt dat het per type verschilt, maar als ik dan kijk naar wat ik betaal voor een 'luxe huisje' bij CP, dan kan ik voor dat geld 2 vakanties op andere parken boeken. En dan heb ik bij bijv. Landal ook een sauna in mijn huisje. :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 22:30

och, ik pak dan een aanbieding bij CP, de aanbiedingen zijn weer wat strakker dan bij Landall.
denk dat het per definitie niet heel veel verschild, misschien een paar tientjes, die je dan idd vooral betaald voor het zwembad en plaza.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 09:24

Sammie schreef:
Port Greve in Brouwershaven? Is echt afhankelijk van je huisje en type. De huizen zijn van verschillende eigenaren en niet van t park zelf. De inrichting is dan ook nergens t zelfde. Zitten superhuisjes bij maar ook ouwe aftrap zooi. Leuk park, minder voor kinderen buiten t seizoen.

Dat het van eigenaren is wil niet zeggen dat ze zelf kunnen indelen. Het is gewoon naar Landal standaard ingedeeld, de huisjes over 75 landal parken die daadwerkelijk van Landal zijn, zijn er echt héél weinig.

Wel kan het zijn dat een gedeelte de nieuwe inrichting nog niet heeft. Maar aangezien iedere vier tot zes jaar de bungalow gerenoveerd wordt zal het wel meevallen met aftrapzooi. Daarbij kun je ook altijd een klacht indienen als er iets mis is.

Edit: Overigens verschilt natuurlijk ontzettend per type huisje. Ik doe sowieso altijd Comfort of Luxe, en als het kan de Extra Luxe. Als ik een weekend ga relaxen wil ik dat ook in luxe. :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 09:44

Mwah... ik ken dat park heeel goed. :D Het is dat ik er nooit foto's heb gemaakt, maar een renovatie om de 4 a 6 jaar :n Als de eigenaar niet betaald voor een grote schoonmaak gebeurde het niet. En tuurlijk kun je klacht indienen, maar dat maakt niet dat er geen groot verschil is tussen de huizen onderling, juist vanwege het feit dat het verschillende eigenaren heeft. Dat park heeft ook iets van 7, misschien wel meer (!) verenigingen van eigenaren :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 10:17

Sammie schreef:
Mwah... ik ken dat park heeel goed. :D Het is dat ik er nooit foto's heb gemaakt, maar een renovatie om de 4 a 6 jaar :n Als de eigenaar niet betaald voor een grote schoonmaak gebeurde het niet. En tuurlijk kun je klacht indienen, maar dat maakt niet dat er geen groot verschil is tussen de huizen onderling, juist vanwege het feit dat het verschillende eigenaren heeft. Dat park heeft ook iets van 7, misschien wel meer (!) verenigingen van eigenaren :')

Ik denk dat ik het nog nèt iets beter ken.

En die schoonmaak is onzin, daar heb je als eigenaar helemaal niks over te zeggen. Er wordt altijd schoongemaakt.

Als eigenaar van een landal huisje heb je vrij weinig inbreng.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 10:55

:') Ik ga er echt geen wedstrijdje van maken hoor _O- Succes ermee!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 11:18

Nee maar je zegt wel dingen die niet kloppen, als ik dat als leek zijnde zou lezen dan zou ik daar waarschijnlijk uit jou evaring niet naartoe gaan. Dat is zonde.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 11:26

Zoals ik zei ik ga er geen wedstrijdje van maken. En of iemand er nu wel of niet naar toe gaat is niet mijn doelstelling. Ik wijs alleen op het feit dat de inrichting per huis sterk kan verschillen, omdat je te maken hebt met allemaal verschillende eigenaren (met dito verschillende doelstellingen als ik wil centen of ik zit er zelf ook graag en in de tussentijd kan een ander er ook gebruik van maken). Dat je dus 'geluk' kan hebben, maar ook erg veel pech. En dat mijn dingen niet kloppen..? Gelukkig of ergens - helaas- weet ik wel beter! :evaw:

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 11:32

Sammie schreef:
Zoals ik zei ik ga er geen wedstrijdje van maken. En of iemand er nu wel of niet naar toe gaat is niet mijn doelstelling. Ik wijs alleen op het feit dat de inrichting per huis sterk kan verschillen, omdat je te maken hebt met allemaal verschillende eigenaren (met dito verschillende doelstellingen als ik wil centen of ik zit er zelf ook graag en in de tussentijd kan een ander er ook gebruik van maken). Dat je dus 'geluk' kan hebben, maar ook erg veel pech. En dat mijn dingen niet kloppen..? Gelukkig of ergens - helaas- weet ik wel beter! :evaw:

Je wilt er geen wedstrijdje van maken maar moet toch nog even je punt maken. Verder compleet offtopic. Maar erg jammer van je houding, want (on)bewust geeft dat een negatieve vibe.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 11:37

Als zij een negatieve ervaring heeft mag dat toch gedeeld worden?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 11:46

KimD schreef:
Je wilt er geen wedstrijdje van maken maar moet toch nog even je punt maken. Verder compleet offtopic. Maar erg jammer van je houding, want (on)bewust geeft dat een negatieve vibe.

Je sprak zojuist tegen jezelf in de spiegel? Inderdaad volledig offtopic..Ik ga er inderdaad geen spelletje van maken wie het park beter kent :Y) Ik weet wat ik weet, wat ik heb gezien, gehoord en meegemaakt en daar kun je inhoudelijk naar vragen of je gaat termen gebruiken als ik ken het beter of dat is onzin en je zegt dingen die niet kloppen.. Jij kiest voor het laatste, ik zou voor het eerste gekozen hebben. Dan krijg je een constructieve discussie. Dan had je er namelijk achter kunnen komen waarom ik weet wat ik weet en waarom ik zeg wat ik zeg. Waarom mijn ervaringen zijn zoals ze zijn. Ik heb er nl. geen enkel belang bij om dingen te verzinnen en zo zit ik ook niet in elkaar. :)

Verder blijf ik gewoon actief in dit topic, ben nl. nog op zoek naar een lang weekendje ergens in maart ofzo. Maar weet nog niet precies waar. Hoop een last minute te scoren.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 13:17

Nou dan ben ik wel heel benieuwd hoe je tot die conclusie bent gekomen, uiteraard via PB.

Edit: Zeker mogen negatieve dingen gedeeld worden. Wat betreft het park of bungalows. Ze geeft aan dat het park niet leuk is voor kinderen buiten het seizoen, dat is een ervaring die ik niet kan tegenspreken. Want daar staat niks over vast of zijn geen regels voor.

Maar wat betreft eigenaren en schoonmaak slaat ze de plank volledig mis.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 14:03

KimD schreef:
Maar wat betreft eigenaren en schoonmaak slaat ze de plank volledig mis.

Toch jammer dat je die conclusie al op voorhand blijft trekken zonder iets te weten.. Het is nou niet iets waarvan ik trek krijg om uitgebreid een pb te sturen en gezellig te keuvelen over het park en om te kijken waarom jij B zegt en ik A.. Ik heb eigenlijk ook helemaal niet de behoefte om jou te 'moeten' overtuigen, je hebt immers je mening al klaar. En het maakt mij eigenlijk helemaal niet veel uit of je mij gelooft. Ik ken waarschijnlijk 80% van die huisjes van haver tot gort. De overige huisjes zijn in prive-eigendom of werden door een extern bedrijf schoongemaakt. En het kan zijn dat de regels redelijk recent zijn veranderd, dat zou erg fijn zijn. Maar dat huisjes elke 4 tot 6 jaar gerenoveerd worden is misschien een papieren regel. In de praktijk bleek het toch echt elders te zijn. In principe is dat eigenlijk ook niet nodig, als het onderhoud goed is en er gebruik wordt gemaakt van deugdzaam materiaal.

Mijn boodschap blijft hetzelfde. De huisjes wisselen sterk qua interieur. Je kan geluk hebben en je kan pech hebben. Je hebt daar bijv. Herkenstein. Acht huizen in een vierkant geplaatst, waardoor de woning op een punt afloopt. Dat was in de meeste huizen een berghoek voorbeeld Eén van eigenaren heeft daar de keuken in geplaatst om een grotere woonkamer te creëren. Het is alleen zo küt koken, zie de link en je weet waarom. Hetzelfde huis had al in zo'n acht jaar tijd geen enkele grote schoonmaak gehad. Want daar betaalde de eigenaar niet voor. Datzelfde huis had gordijnen waarin je vooral niet tegen de gordijnen aan moet kloppen, want dat zat vol stof. Maar vervangen werden ze niet.. En voor wassen tijdens een reguliere schoonmaak is geen tijd. Nu weet ik wel dat er bepaalde regels zijn. Zo was er ook ergens een huis op ik meen de Unio waarbij de eigenaar de zolder verbouwd had tot 3de slaapkamer, maar dit werd door het park niet als zodanig verhuurd, zat ook geen fatsoenlijke trap in dat huis en daar is de eigenaar uiteindelijk op aangesproken. Zeker toen iemand haast z'n poot brak op die trap. Maar het punt is en blijft het interieur op dát specifieke park wisselt echt enorm.. Van krakkemikkige houten meubeltjes met stik versleten tegels (die er echt al dik 6 jaar in zaten en idd al vanwege compleet versleten zijn vervangen hadden moeten zijn) tot gewoon nette inrichtingen. En ik zal erbij zeggen.. De krakkemikkigheid is in de minderheid, maar je kan wel net pech hebben. Plus het kan een reden zijn waarom de meningen zo sterk verschillen over een park en de huisjes. Zo is er ook een huisje met een prachtige dure laminaatvloer waarbij de eigenaresse overal briefjes ophing om de vloer niet te nat te dweilen want daar kan die niet tegen. Of dat ene huisje aan de Christoffellaan waarbij een deel van de aanbouw niet openstond voor de huurders omdat ze een kind hadden dat zwaar allergisch was en dat was zíjn kamertje. Hing ook een briefje in de gang dat mensen er niet met honden in mochten ivm allergie. Mochten ze toch een hond bij zich hebben of ze aub terug wilden gaan naar de receptie om om een ander huisje te vragen. Uiteraard was de inrichting van dat huis zéér strak en zo stofvrij mogelijk ingericht.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 14:12

Ik snap precies wat je bedoelt, Sammie. Ik verhuur ook vakantiewoningen voor privé-eigenaren en er zijn er inderdaad die geen grote schoonmaak willen betalen. Er is zijn eigenaren die doet het zelf (en, eerlijk is eerlijk, veel beter en grondiger dan het schoonmaakbedrijf :))), maar ook eigenaren die het niet willen betalen en ook niet zelf komen schoonmaken. Wij betalen dan zelf de grote schoonmaak omdat wij vinden dat de woningen netjes moeten zijn.

Aan de andere kant zie je dat bepaalde woningen, juist door die privé-eigenaren, heel huiselijk zijn. Mooie schilderijen aan de muren, tafelkleedje hier, eierkokertje en bakspulletjes daar. Dat maakt het ook wel weer heel huiselijk vind ik :). Daarentegen zijn er ook eigenaren die hun woning wanstaltig hebben ingericht, met kunstplanten en tierelantijntjes. Ieder zijn ding, laten we maar zeggen :)).

Aan de andere kant heb je dan wel weer het onderhoud, de huiseigenaren moeten daar zelf voor betalen. En dat kost best veel geld, vooral wanneer een vakantiehuis het hele jaar door verhuurd wordt. Koffers, honden, rokers, keurige mensen, slonzige mensen, alles passeert de revue. Daardoor is het ook wel erg lastig een woning keurig netjes te houden. Want ondanks dat schade wel wordt verhaald op de veroorzaker (mits geconstateerd), is de dekking niet altijd voldoende om de woning weer in oude staat te brengen.