IJsland 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 16:13

wat moeilijk leesbaar? _O- _O-

Wel mooie foto van het noorderlicht!

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:06

Ik kom me ook melden hier :wave:

Wil heel graag naar Ijsland komende zomer, ik denk dat het (deels) paardrijden wordt want het is te lang geleden dat ik een paardrijvakantie heb gedaan :D

Verder kan ik alle tips hier maar eens doorlezen, want die kan ik wel gebruiken hihi.

Anoniem

Re: IJsland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:08

Heuj een IJsland topic, raad eens waar ik nu zit O:)
Heb de Godafoss gezien, Lake Myvatn, Siglufjordur. En het Noorderlicht <3 17 maart weer naar het Nederlandse.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:12

Ik zit overigens in het noorden, omgeving Akureyri. Probeer het zware toerisme te vermijden, lukt gelukkig redelijk hier. Rond Dettifoss is het momenteel ook een drama met mensen die geen bordjes kunnen lezen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:55

Landmannalaugar is idd maar beperkt bereikbaar in het hoogseizoen. := Maar wel heel gaaf om er heen te gaan. :D Een eigen auto mee dat kan, maar is pas kostenefficent als je voor een lange periode heen gaat. Vorig jaar zijn we maar 1 stel tegen gekomen die met een Nederlandse auto in IJsland waren. Die zagen eruit alsof ze al de pensioengerechtigde leeftijd hadden bereikt. :)

@Skessa_: Leuke foto's van bekende plekken. :D

@Roos: Wij hebben vorig jaar met Bokt ook het stuk van Reykjavik tot Hofn gedaan. Dus inderdaad Zuid-IJsland, Golden Circle. Zijn wel naar Landmannalaugar geweest, maar dat is dan zo goed als onbereikbaar met de auto in jouw periode.

@Bizzybijtje: Wat leuk dat je daar zit. Lijkt mij ook mooi. De Landsmot is dit jaar ook in het noorden bij Holar. :D

Als ik vrij kan krijgen ga ik dan mss toch dit jaar weer naar IJsland, maar dan naar het Westen zodat we stukje West en hopelijk Noord kunnen zien. :=

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 14:48

Ik ga deze zomer 2 weken naar Ijsland! We hebben enkel onze vliegtuigtickets geboekt, voor de rest nog niets gepland. Is het haalbaar om in 2 weken heel het eiland te doen met de auto?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 14:53

Weet ik niet.. Wil je ook het binnenland in? Of alleen rondom?

Houd er wel rekening mee dat IJsland steeds drukker wordt en dat er dus ook al veel slaapplekken weg zijn. Als je zeker wil zijn, zou ik toch wel het eea vast leggen :=

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 14:58

Ik ga ook boeken, ik ga paardrijden in Ijsland.
Eind juni/begin juli, ik hoop op aardig weer want hoorde van het weekend nog van mensen die een paar jaar terug pech hadden en ineens in 3 meter sneeuw stonden. Dat maakt reizen toch wat moeilijker :+

Ik wil ook een paar dagen Reykjavik doen, is het van daaruit mogelijk een dagtocht richting Landmannalaugur te maken? De paardrijtocht gaat er niet langs en ik reis alleen, ben dus niet van plan daar extreem te wandelen of iets dergelijks. Maar wil het wel zien :D

Ik kan het via de organisatie van de paardrijtochten ook boeken, maar waarschijnlijk is het ter plekke goedkoper. Iemand een idee van de kosten ongeveer?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:02

Ponykampmeeting :D !
haha nee, ik denk dat wij wat later gaan, richting eind augustus/begin/half september. Ben er nog niet helemaal over uit. Aan de ene kant wil ik heel graag noorderlicht zien, maar ik wil ook wel heel graag even het binnenland in :+

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:06

Wij zijn half September geweest afgelopen jaar. Prachtig weer gehad, alle wegen waren nog open EN het noorderlicht gezien *\o/* *\o/* *\o/*

Paardrijden is sowieso wel duur, denk dat het niet zoveel uitmaakt waar je boekt :+
Enne niet willen wandelen in IJsland? Wat ga je er dan doen? :=

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:06

Oeh.. mag ik mij ook melden? ik ga in juni voor de 2e keer naar IJsland..

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:23

NoeskaMoos schreef:
Ik ga ook boeken, ik ga paardrijden in Ijsland.
Eind juni/begin juli, ik hoop op aardig weer want hoorde van het weekend nog van mensen die een paar jaar terug pech hadden en ineens in 3 meter sneeuw stonden. Dat maakt reizen toch wat moeilijker :+

Ik wil ook een paar dagen Reykjavik doen, is het van daaruit mogelijk een dagtocht richting Landmannalaugur te maken? De paardrijtocht gaat er niet langs en ik reis alleen, ben dus niet van plan daar extreem te wandelen of iets dergelijks. Maar wil het wel zien :D

Ik kan het via de organisatie van de paardrijtochten ook boeken, maar waarschijnlijk is het ter plekke goedkoper. Iemand een idee van de kosten ongeveer?

Landmannalaugar is een flink stuk rijden. Wij hadden een overnachting ergens in de Golden Circle en hebben het van daaruit gedaan een tripje naar Landmannalaugar.

Ik heb akkoord voor verlof en zit begin juli een paar dagen ten Noorden van Reykjavik. *\o/*

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:26

Skessa_ schreef:
Wij zijn half September geweest afgelopen jaar. Prachtig weer gehad, alle wegen waren nog open EN het noorderlicht gezien *\o/* *\o/* *\o/*

Paardrijden is sowieso wel duur, denk dat het niet zoveel uitmaakt waar je boekt :+

Ja nou dat hoop ik ook maar durf het er niet op te gokken.dus dacht miss ergens rond eind augustus en eerst paar dagen binnenland en dan gewoon de rondweg en hopen op het noorderlicht en anders.. Goed excuus voor de winter :o

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:32

Ja! Mijn moeder en ik gaan ook naar IJsland, 11 dagen, rond eindaugustus/begin september. We hadden eerst eind mei geboekt, maar we huren een auto en willen over de highlands en naar landmannalaugar, dus moesten we alles om boeken. Duur grapje, maar nu gaan we dan hopelijk ook echt zien wat we willen zien.

Ook gaan we nog kort naar het Noorden en willen we het een en ander uit de Golden Circle zien. Ik wil natuurlijk ook een of twee dagtochten te paard maken. Ik verheug me gek in elk geval *\o/*

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:37

NoorW schreef:
Ja! Mijn moeder en ik gaan ook naar IJsland, 11 dagen, rond eindaugustus/begin september. We hadden eerst eind mei geboekt, maar we huren een auto en willen over de highlands en naar landmannalaugar, dus moesten we alles om boeken. Duur grapje, maar nu gaan we dan hopelijk ook echt zien wat we willen zien.

Ook gaan we nog kort naar het Noorden en willen we het een en ander uit de Golden Circle zien. Ik wil natuurlijk ook een of twee dagtochten te paard maken. Ik verheug me gek in elk geval *\o/*

Dat is een vol programma. Ja, die 4x4 / AWD / 4WD zijn een duur grapje om te huren. :=

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:37

Jij hier Suus, serieus!? :D
Helaas kan ik later niet weg, anders zou ik het nog doen ook haha.
Ik woon tegenwoordig in Noord-Holland, Noorderlicht verschijnt hier soms gewoon spontaan (wat ik dan altijd de volgende dag op het nieuws hoor :+ )

Ik wil wel wandelen, maar niet een meerdaagse wandeltocht doen (zo bedoelde ik het :) ). Omdat ik dat in mijn eentje wel riskant vind in dat landschap/klimaat. Dus vandaar dat ik een dagtocht zoek, dan weet er in ieder geval iemand dat ik de bus terug moet nemen hihi.
Lang reizen vind ik geen probleem, als ik 8/9 uur per dag op een paard kan zitten de eerste week, klinkt 8 uur in een bus zitten ineens heel aantrekkelijk de week erna...

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:38

Ooooh IJsland <3. Ik ben vorig jaar sept idd met Skessie geweest :D. Was er voor de tweede keer, paar jaar ervoorveen stopover gemaakt toen we naar NY gingen.

Enerzijds snap ik Kugger wel, ik wist bijv. Niet wat ik zag qua paden en toegang bij Gulfoss. En dan zat er maar 4 jaar tussen. Aan de andere kant: wees blij met het toerisme. Toerisme maakt ook dat een land op veel vlakken vooruit gaat.

Ik moest even zoeken maar heb m gevonden. Had toen een blogpostje geschreven, wellicht haal je er nog wat nuttige info uit?
http://mijnkleinegeheimpjes.blogspot.nl ... e.html?m=1

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:40

Suuszels schreef:
Skessa_ schreef:

Ja nou dat hoop ik ook maar durf het er niet op te gokken.dus dacht miss ergens rond eind augustus en eerst paar dagen binnenland en dan gewoon de rondweg en hopen op het noorderlicht en anders.. Goed excuus voor de winter :o

Jij hebt je grijsfilters al binnen voor watervalfotografie? 8-)

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:43

Bagheera_206 schreef:
NoorW schreef:

Dat is een vol programma. Ja, die 4x4 / AWD / 4WD zijn een duur grapje om te huren. :=

Ja, dat kost een klein fortuin. Ik viel achterover toen ik achter het kostenplaatje van de hele reis kwam, maar mijn moeder heeft haar zinnen erop gezet en zij is de kostwinner, dus ik ben gestopt met klagen :P

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:49

Bagheera_206 schreef:
Suuszels schreef:

Jij hebt je grijsfilters al binnen voor watervalfotografie? 8-)

Nee, ik ben in juni jarig :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 16:05

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 16:17

Bagheera_206 schreef:
Juni is een mooie maand om jarig te zijn. :D

Naast je body en je objectieven zijn je statief en je grijsfilters je grootste vriendjes voor watervalfotografie. :D

[FK] ND filter

[FK] [FK] wat voor statief kopen

Statief was inderdaad mijn kerstcadeautje :j heb een hele fijne ook al heb ik hem amper gebruikt.
Ook al nieuwe rugzak (via eBay een lowerpro :) )
Groothoek is ook aanwezig. Afstandsbediening...
Dus alleen nog filters denk ik he :)
Ga ik me over een paar weken eens goed in verdiepen. Dat topic is er inderdaad handig bij!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 00:37

En toen had ik vliegtickets voor een paar dagen IJsland in juli! :D

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 08:46

Bagheera_206 schreef:
En toen had ik vliegtickets voor een paar dagen IJsland in juli! :D
jeeej!! Veel plezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 08:48

Gaaf! Ik zit nu op het vliegveld van Reykjavik.... Mis het nu al :')