Voor de eerste keer vliegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 22:25

LieZ_Horses schreef:
Meestal mag je maar 1 stuk handbagage meenemen.
In je handbagage mag je maar kleine flesjes vloeistoffen meenemen, dus ik zou een kleine tandpasta kopen. De vloeistoffen moeten ook gezamenlijk in een plastic tasje die je kan afsluiten.

Ik las het net inderdaad.

Ik kan online inchecken, vanaf max 24 tot 2 uren voor aanvang voor mijn reis. Ben nu nog in Friesland en ben dan die woensdag op mijn kamer in Hilversum, heb daar geen printer en kan dan die boarding pass niet uitprinten. Dit geeft niets toch, online inchecken is niet verplicht?

Ik kijk het meest op tegen het overstappen, moet ik dan ook alles weer opnieuw zoals een boarding pass, paspoort laten zien en bagage laten controleren enz?
Op mijn koffer zit al een slotje en een soort ingebouwde weegschaal.

Rennie89

Re: Voor de eerste keer vliegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 22:51

Je kan zelfs je boardingpas op je mobiel krijgen :+ Heb ik vorig jaar met mijn reis naar NYC gedaan :P Vond het wel eng zo niks in je handen te hebben, maar uiterst handig. Ik was toen ook enkel met handbagage erheen gegaan en alles is zeer vlot gegaan :) Hoefde in geen rij te staan bij inchecken want dat was online al gedaan en hoefde ook geen bagage in te leveren. Kon zo doorlopen. Nu zal je wel even in de rij staan bij de vertrak checks, daar zijn nu de controles ipv bij de gates, maar het is allemaal goed te doen :) (ik werk op Schiphol)

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 23:03

Dat is wel erg handig, tickets ook op mobiel?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:06

Gucci_ schreef:
Dat is wel erg handig, tickets ook op mobiel?

Jup. Ik weet niet of dat voor elke bestemming geld, maar iig wel voor waar ik toen heen vloog. Kreeg je gewoon een QR code van je ticket :P Moet je wel online in checken. Ik vloog toen met KLM/Delta

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:18

Ik heb mijn boarding pass standaard op mijn telefoon. Handbagage is vaak aan strenge regels onderworpen qua afmetingen ! Verder max 10 containers met vloeistof van max 100ml elk. Deze moeten samen in een doorzichtig afsluitbaar tasje. Zip lock bag of doorzichtig make up tasje van de Hema. Steek het boven in je tas dan heb je het er snel uit.
Je checkt eerst in waarbij je je boarding pass krijgt. Dan ruimbagage afgeven. Dan door de controle en hup dan zit he in de tax free en kun je doorlopen naar je gate. Vaak staat aangeduid hoe lang je moet lopen.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 07:29

Goed aangekomen gelukkig! Was makkelijker dan ik dacht. Heb alleen sinds woensdag NL tijd nog tot 12 uur 's middags geslapen, die nacht in totaal ook wel 10 uren geslapen. Alleen is alles in de war nu, is hier alweer 16.30u in de middag, heb denk ik sinds woensdag maar 15 uren slaap gehad, nacht voor vertrek helemaal niet geslapen van de zenuwen :') Nu pas echt moe aan het worden, wel vervelend... Alsof mijn lichaam nog op NL tijd staat :P

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 10:12

Hahaha ja dat is nou het leuke aan een jetlag :P
Fijn dat je goed aangekomen bent! Heb je fijne vluchten gehad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 12:14

Tip voor de jetlag: zorg dat je zo snel mogelijk het ritme van het land waar je zit overneemt. Liefst in het vliegtuig al. Ook als dat betekent dat je voor NL'se tijd een nacht doorhaalt of dubbel slaapt. Zo beperk je je jetlag het meest ;)

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 02:06

Daar ben ik weer even. Weet iemand hier hoe ik geld van mijn rekening kan halen? Wilde namelijk even een excursie doen en iets leuks kopen. Maar ik heb al bij 4 banken geprobeerd geld op te nemen, maar lukt mij maar niet.. Las ergens dat het eerst geactiveerd moest worden, ik dacht dat ik die pas overal ter wereld kon gebruiken... Rabo wereldpas heb ik.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 02:24

Je moet idd je pas activeren. Lastig hoor, heb je nog wel geld op zak nu?

Carolina87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 02:42

Lukt het met de rabo app.
Menu>pas instellen buiten europa>Je pas aanklikken die je gebruikt>Oceanië de rest volgt dan.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 02:50

Als je misselijk word niet teveel met je hoofd draaien , alleen met je ogen . maar als je de kromming van de aarde wil zien moet je wel met je ogen en je hoofd heen en weer dan kan je dat zien.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 02:52

ah je bent er al en hoe was het? oh lastig hoop dat het lukt

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 11:06

Heb erheen gebeld. Ze hadden eerst de pas geactiveerd, maar die vrouw verstond perongeluk Azië... Toen belde ik terug en moesten ze controle vragen weten, het telefoon nummer die bekend is bij hun en mijn adres. Beide zei ik verkeerd, want ik heb nu na 5 jaar (rekening afgesloten in 2011) een andere mobiel en ben een jaar geleden verhuisd. Gaf beide adressen door, maar zelfs dat vonden ze niet goed...