Mijn ouders zijn een stuk of 20 keer die richting uit geweest voordat ze kinderen kregen dus hier thuis hangt het vol met zulke foto's. Dat kriebelt toch wel, ik hoop het ooit ook in het echt te zien

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
melody7 schreef:Wat een geweldige reis en mooie foto's!! Ik vind vooral de vogels speciaal om te zien, meestal zie je alleen foto's van de grote dieren terug![]()
Mijn ouders zijn een stuk of 20 keer die richting uit geweest voordat ze kinderen kregen dus hier thuis hangt het vol met zulke foto's. Dat kriebelt toch wel, ik hoop het ooit ook in het echt te zien
FlyAway schreef:manzano schreef:Waarmee heb je foto's gemaakt? Vind echt knap hoe je de vogels er zo mooi op hebt gekregen!
Ik fotografeer met een Canon EOS 7d en een 5d MkI. Tijdens onze vorige reizen had ik 2 telezooms bij mij (EF 100:400 en 70-200). De 100:400 was qua bereik wel goed, maar is niet de snelste met scherpstellen, vooral niet bij vogels. De 70-200 is supersnel en vlijmscherp, maar te kort voor vogels. Dus ben ik na onze laatste reis (in 2012) heel hard gaan sparen voor een vaste Canon EF 500mm. Wad voor mij ook de eerste keer met dat objectief op vakantie, maar ik ben er echt zo ontzetten blij mee. Doordat je niet hoeft te zoomen is hij supersnel met scherpstellen en het bereik is fantastisch, vooral voor vogels. Met de olifanten kwam het af en toe niet helemaal uit
Cayenne schreef:FlyAway, in welke tijd is Zuid-Afrika volgens jou op z'n mooist? (zowel qua natuur als dieren?)
Wij neigen er naar om in augustus te gaan. Het zou leuk zijn om wat jonge dieren te zien, maar houden ze zich dan niet allemaal massaal verscholen? En zit je dan niet midden in het regenseizoen?
Cayenne schreef:1000 USD per nacht??? Jemig, wat een prijs.
Yv_ schreef:Wat een prachtige reis! Er brokkelt wel een beetje jaloezie hier.
Ik ben bekend met ZA, maar als ik heel eerlijk ben, trekt die rust op de drives me toch meer..
zazaza schreef:Wauw, bedankt voor je mooie verslag, wij waren in 2008 in botswana (en namibie en za). Je gaf me echt even weer een flashback. Wij vonden ngepi heel fijn, zijn daar een week gebleven, qua parken vonden wij savuti en moremi erg mooi (en hier ook alle grote katten gezien). Jouw fotos zijn prachtig!
FlyAway schreef:Zijn de temperaturen in ZA in sept/okt goed te doen? Wij hadden nu in Botswana in Oktober temperaturen van ruim boven de 40 graden, soms een tikkeltje te warm voor ons![]()
In Zuid Afrika zal het wel iets koeler zijn dan denk ik, ligt toch weer wat lager dan Botswana?