Volgend jaar Noorwegen, waar moeten we heen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cookies

Re: Volgend jaar Noorwegen, waar moeten we heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 18:51

Dan moet je via Zweden, dat is wel een eindje om.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:11

Cookies schreef:
Dan moet je via Zweden, dat is wel een eindje om.

Met de auto wel, maar is prima te doen hoor. Mijn vader rijdt het meerdere keren per jaar.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 20:24

heb t ook wel eens gereden, is idd prima te doen en qua tijd maakt het denk ik niet uit, auto rij je een stuk beter mee door, dat scheelt

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:27

miccamaaike schreef:
heb t ook wel eens gereden, is idd prima te doen en qua tijd maakt het denk ik niet uit, auto rij je een stuk beter mee door, dat scheelt

Boot duurt langer. Dus helemaal om is het niet. Boot van bijv Duitsland naar Oslo is 14u vertrek, 9u volgende ochtend aankomst.

Ik ga zelf wel liever met de boot, heerlijk relaxed.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:28

Je kunt iig wel lekker slapen op de boot, dat maakt het wel een stuk relaxter. Als ik ooit weer naar Noorwegen ga dan ga ik ook zeker kijken voor de boot.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 21:59

miccamaaike schreef:
Je kunt iig wel lekker slapen op de boot, dat maakt het wel een stuk relaxter. Als ik ooit weer naar Noorwegen ga dan ga ik ook zeker kijken voor de boot.

Tis alleen jammer dat het vrij prijzig is, daarom vliegen wij eigenlijk altijd. Scheelt ook dat we altijd de auto van mijn tante kunnen lenen.

Ik denk dat als we echt een rondreis willen maken we dan wel met de auto zullen gaan, of rijden of boot.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-15 08:08

Ik ga altijd met de boot van de punt van Denemarken naar Kristiansand. Dat duurt 2,5 uur. Ben ook wel eens met de boot naar Stavanger geweest, dat duurt 8 uur. Maar dan ben ik ook gelijk op de plek van bestemming. Dus dat vind ik ook wel relaxed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 22:35

Mijn vriend en zwager hebben vanavond eens gekeken naar de reis. Ik had al verteld dat het tegen zou vallen maar ze dachten dat het wel mee viel, maar daar zijn ze toch op terug gekomen :')
We gaan kijken of we kunnen vliegen op Lofoten, maar we twijfelen of we ons daar een week kunnen vermaken. Anders toch rijden maar dan over 2 dagen verdeeld. Daar zit ik noet op te wachten zoals jullie begrijpen :P

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 22:43

Bodo zijn we geweest, en vonden wij erg leuk, vooral ook met de midzomernachtzon. Vanaf daar zijn de Lofoten goed te bereiken. Wij zijn vanaf Bodo met een treinreis van 9 uur naar Trondheim gereist, kom je over de poolcirkel, en Trondheim is echt erg leuk. Ik zou dus vliegen en die 12 dagen daar over Bodo, Lofoten en Trondheim verdelen.

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 22:58

Ik ben ooit van Oslo naar de noordkaap gefietst. Van de noordkaap met de boot terug naar bergen en van bergen met de fiets weer naar Oslo. Heb ook een half jaar in trondheim gewoond.
Oslo vind ik een heerlijke stad, bergen trouwens ook, net ala trondheim. Tromsø ben ik twee keer geweest, niet heel bijzonder vind ik, de tweede x moest ik er op zoek naar een achteras voor mijn fiets. Best veel fietsenmakers daar :+
Lofoten is echt een aanrader maar veerpontjes kunnen wel in de prijzen lopen. Wij hebben helemaal op het noordelijkst puntje een walvissafari gedaan. Kost je een dag maar met de boot naast de potvissen was het geld en de tijd 100% waard.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 19:10

Patsy schreef:
Ik ben ooit van Oslo naar de noordkaap gefietst. Van de noordkaap met de boot terug naar bergen en van bergen met de fiets weer naar Oslo. Heb ook een half jaar in trondheim gewoond.
Oslo vind ik een heerlijke stad, bergen trouwens ook, net ala trondheim. Tromsø ben ik twee keer geweest, niet heel bijzonder vind ik, de tweede x moest ik er op zoek naar een achteras voor mijn fiets. Best veel fietsenmakers daar :+
Lofoten is echt een aanrader maar veerpontjes kunnen wel in de prijzen lopen. Wij hebben helemaal op het noordelijkst puntje een walvissafari gedaan. Kost je een dag maar met de boot naast de potvissen was het geld en de tijd 100% waard.

Tromsø vind ik juist wel erg leuk, zo zie je maar.. smaken verschillen :) Ben er ook twee keer geweest.
Lofoten wil ik volgend voorjaar heen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 23:28

Ik lees even mee, Noorwegen staat hier ook nog op het lijstje.

Heb het doorgelezen, maar het reisgezelschap klinkt nou niet echt ideaal voor die reis :P. Of gewoon erheen vliegen en daar een huurauto nemen die je op een andere lokatie weer inlevert? Meestal is dat met een bijbetaling wel mogelijk. Gezien jullie met een leuke groep zijn, hoeft dit niet al te veel pp te kosten. Of eventueel orienteren op een ander land? Want ik lees wagenziekte, zeeziekte...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:53

Nou daar zijn we weer. Inmiddels word alles al wat concreter. We gaan dus vliegen, dat kost maar 95 euro pp naar Oslo, alleen moeten we dan nog een stuk naar boven met het vliegtuig en nog een stuk met de boot begrijp ik. We gaan van Bodo naar de Lofoten. Iemand die daar wat over weet? We willen de tijden namelijk weten, het liefst naar Svolvaer.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:18

Leuk dat het concreter wordt. Je zou eerst met de SAS naar Bodø moeten vliegen en dan met Widerøe verder naar Svolvær. Alles is volgens mij gewoon te boeken op de site van Widerøe. wideroe.no
Dat is het makkelijkst.

Welke periode gaat het ook alweer om? Tijden zijn heel makkelijk te zien op de site.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:23

Op de site staat maar tot einde dit jaar, wij gaan in mei. We gaan morgen nog even het Nederlandse bureau bellen.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:26

ben een beetje digibeet , lukt me niet om een link te plaatsen.

Je moet eerst het jaar naar 2016 veranderen en dan kun je de maand kiezen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:33

Ik kan t niet goed vinden. Als je op de link gaat staan en dan rechter muisknop en dan kopieer, dan doe je hier in het tekstvlak weer rechter muisknop en dan plakken. :)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:56

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 18:24

Daar ben ik weer! Inmiddels zijn de tickets geboekt, nu is het aan mij om huisjes te zoeken. Ik kijk op booking maar dat is wat beperkt vind ik qua huisjes, ik ga nog even verder zoeken, maar hebben jullie nog tips?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 18:40

Airbnb.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 18:43

Dank je Michelle, ik ga eens zoeken! We gaan in april, baal ervan dat we nu pas kunnen boeken want ik zie al dat er best veel al bezet is.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:01

atraveo of novasol hebben veel huisjes in noorwegen

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:28

Novasol is inderdaad een goede aanbieder :j Hebben wij ook altijd huisjes vandaan.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:41

Wat een gave locatie!