Stage met paarden in Qatar en Spanje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:00

Toppie!! :D

lideli

Re: Stage met paarden in Qatar en Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 14:21

Mooi palominbont is niet lelijk <3
Afbeelding

En dit is wat er gebeurd als je de bak niet eerst sproeit :o
Afbeelding

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:23

Mooi dier!

Geniet van je vrije dag vandaag :)

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:37

Hey elise! Super toevallig dat ik je hier tegen kom! Wat gaaf dat je naar t buitenland bent (gegaan) ! Veel plezier nog! Ziet er leuk uit! Groetjes Suraya

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 19:08

Heei Suraya! Dat is inderdaad toevallig en heel leuk! Ik ben zelf ook heel blij dat ik gegaan ben hoor :) Waar loop jij stage?

Rondje gelopen door het dorp
Afbeelding

En langs de baby's <3
Afbeelding

Afbeelding
Alleen jammer van het stroomdraadje voor zijn gezicht

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:23

Oh wat mooi daar! Ik snap wel dat er daar toeristen rondlopen :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:41

Beetje stoffig, die bak :D
Wat een prachtig dier, die palominobonte :wow: <3
Leuke babies ook ! Allemaal PRE ?

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 19:45

Jaa het is echt een heel mooi dorp, je moet Covarrubias maar eens googlen. Het is nog helemaal in Middeleeuwse stijl.

Baby's zijn PRE, de rest van de paarden of PRE of PRExArabische Volbloed.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:56

Het lijkt zeker een mooi dorp :j Ik vind de bonte ook prachtig

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 20:03

wauw ziet er toch wel heel mooi uit XD lijkt me een mooie vakantiebestemming O:) O:)

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 20:11

Jaa die bonte (Malayo heet ie) is echt een machtig mooi dier! Zit ook echt behoorlijk wat temperament in <<)

@unihorses, je bent van harte uitgenodigd ;)

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-15 15:26

Gisteren een prachtige tocht door de bergen gemaakt samen met o.a. een Noorse vrouw. Zij wist te vertellen dat Covarrubias en Noorwegen nauw aan elkaar verwant zijn en dat Noorwegen zijn inwoners dan ook aanmoedigt om naar Covarrubias toe te gaan! Deze connectie is er onder ander omdat in de Middeleeuwen een Noorse prinses met een prins uit Covarrubias is getrouwd. Hierdoor ontstond een goede band tussen beide koningshuizen. De prinses is hier in de bergen begraven. Ook was er een Noorse Viking die Covarrubias bezocht. Hoe en wat precies weet ik niet meer, maar deze Viking is heilig verklaard en heeft hier vlakbij de stal een soort van kapelletje. :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 15:31

Gaaf is dat die verhalen :j en een mooie omgeving hoor, prachtig *D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 08:44

Prachtige omgeving ! Uren wandelplezier !
Die verhalen van mensen '' onderweg '' zijn ook altijd zo leuk :j

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:55

lideli schreef:
Heei Suraya! Dat is inderdaad toevallig en heel leuk! Ik ben zelf ook heel blij dat ik gegaan ben hoor :) Waar loop jij stage?

Rondje gelopen door het dorp
[ [url=m/8nG3ks.jpg]Afbeelding[/url] ]

En langs de baby's <3
[ [url=m/4YRJ86.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BXABFP.jpg]Afbeelding[/url] ]
Alleen jammer van het stroomdraadje voor zijn gezicht

Ik loop stage op een internationale springstal in nederland, bevalt ook super!En mn eigen paard is ook mee :)

(Heb ivm eigen paard, niet gekozen voor buitenland, was anders wel gaaf geweest?)

Succes nog en veel plezier!

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:22

Wat leuk om foto's van Al Shaqab stables te zien. Ik heb 10 jaar geleden 4 maanden in Doha gewoont. Voor mijn verjaardag heb ik een prive rondleiding (met mijn gezin) bij Al Shaqab stables gekregen. Echter het ziet er nu veel mooier uit, wauw.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:49

Gaaf zo'n buitenrit!! :D

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 16:27

Tof Suraya! Fijn dat je paard ook mee kon, vindt je het leuk daar?

@onpaard. Ja het is echt onwijs luxe nu! En groot, niet normaal ook! Heb je misschien nog foto's van 10 jaar terug? Ben wel benieuwd nu namelijk :o

Hier weer een aantal foto's:

Rit met 9 man
Afbeelding

Auw.. Hard werken hier haha
Afbeelding

De 'waakhond'
Afbeelding

Afbeelding

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:57

Wow je handen!! Kun je geen handschoenen dragen? Aan de waakhond heb je ook niks :=

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:01

woah wat heb je met je handen gedaan? :wow:

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:01

Oh, ik wil ook naar spanje!
Alleen wil ik dan ook niet meer terug naar nederland..
Maarja, die geld boom wil maar niet gaan groeien, en ook het talent druipt er niet vanaf bij mij...
Heb wel de wil en motivatie, maar die kans om in het diepe te springen is er nog niet geweest..

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:11

Wohoow, wat een locatie in Qatar! :wow: Wat een leuk avontuur zo gaan werken met paarden in andere landen. Lijkt mij altijd erg interessant, andere cultuur is toch ook een andere paardencultuur he.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 20:08

Oh Spanje ziet er ook leuk uit hoor! Na die paar dagen regen hier is die droogte met een lekker zonnetje wel heel erg verleidelijk. Geniet ervan!!

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 01:10

@Selka, unihorses. In de paddocks worden pakken stro gelegd voor de paarden. Echter worden de strotouwtjes niet gelijk opgeruimd. Sommige komen dus vast te zitten in de grond. Ben bezig geweest die los te trekken met dit als resultaat. Op het moment zelf had ik het niet in de gaten, dat kwam later pas haha. Werk nu heel de tijd met handschoentjes aan anders doet het te veel zeer en pleisters blijven niet zitten dus handschoentjes voorkomen ook dat er vuil in komt.

@fleurtjuh, tja ik heb ook geen geldboom hoor. Hier in Spanje heb ik in principe geen uitgaven. Eet, drink en slaap hier op de camping, die is ook van de eigenaar van de stal. Moest alleen zelf mijn ticket en buskaartje betalen. Was ook geen vermogen. En tja als je niet terug wil naar NL blijf je toch gewoon in Spanje ;)

@Katyatje, Vooral daarom wilde ik ook naar het buitenland voor stage. Kijken hoe ze het in andere landen aanpakken. Hierdoor ook wel minder leuke dingen gezien hoor. In Qatar stijve paarden omdat ze 4 dagen (of langer) niet uit de box waren geweest en miscommunicatie onderling aangezien ze maar zeer weinig sociaal contact hebben. Ook hier in Spanje kan ik niet altijd leven met hoe het eraan toe gaat, maar goed..

@Jessix, nou zo warm is het hier de afgelopen dagen niet geweest hoor! Loop bijna heel de dag met een vestje aan :brr: En 's nachts slaap ik in een trainingsbroek, lange sokken en vest. Anders bevries ik, haha. En het heeft ook hier geregend.

De waakhond is zo'n schatje <3 naast deze hebben ze er nog één (een herder) en nog 3 pups, waarvan er een nog weg gaat en de andere van een van de werknemers is.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 01:29

lideli schreef:
@Selka, unihorses. In de paddocks worden pakken stro gelegd voor de paarden. Echter worden de strotouwtjes niet gelijk opgeruimd. Sommige komen dus vast te zitten in de grond. Ben bezig geweest die los te trekken met dit als resultaat. Op het moment zelf had ik het niet in de gaten, dat kwam later pas haha. Werk nu heel de tijd met handschoentjes aan anders doet het te veel zeer en pleisters blijven niet zitten dus handschoentjes voorkomen ook dat er vuil in komt.

@fleurtjuh, tja ik heb ook geen geldboom hoor. Hier in Spanje heb ik in principe geen uitgaven. Eet, drink en slaap hier op de camping, die is ook van de eigenaar van de stal. Moest alleen zelf mijn ticket en buskaartje betalen. Was ook geen vermogen. En tja als je niet terug wil naar NL blijf je toch gewoon in Spanje ;)

@Katyatje, Vooral daarom wilde ik ook naar het buitenland voor stage. Kijken hoe ze het in andere landen aanpakken. Hierdoor ook wel minder leuke dingen gezien hoor. In Qatar stijve paarden omdat ze 4 dagen (of langer) niet uit de box waren geweest en miscommunicatie onderling aangezien ze maar zeer weinig sociaal contact hebben. Ook hier in Spanje kan ik niet altijd leven met hoe het eraan toe gaat, maar goed..

@Jessix, nou zo warm is het hier de afgelopen dagen niet geweest hoor! Loop bijna heel de dag met een vestje aan :brr: En 's nachts slaap ik in een trainingsbroek, lange sokken en vest. Anders bevries ik, haha. En het heeft ook hier geregend.

De waakhond is zo'n schatje <3 naast deze hebben ze er nog één (een herder) en nog 3 pups, waarvan er een nog weg gaat en de andere van een van de werknemers is.

nou wij hebben een record gebroken met langer dan 60 uur non stop regen :j := :x