Alexandria

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Re: Alexandria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 19:29

Ja vandaag hebben we de suq inderdaad gedaan! Heerlijke :D
Afbeelding

De koetsjes waren leuk idd, zeker als koetsier kijk je daar toch altijd naar he :o
Maar ze waren regelmatig aan het racen, ook met de kamelen, ik weet niet of dat zo goed is in die hitte.
Ik heb ook even een kamelenrit gedaan, maar ik wil er niet teveel bij stilstaan hoe ze de dieren eigenlijk behandelen. Daarom ben ik er eigenlijk tegen, al vond ik het wel eens leuk om mee te maken.

We hebben hier een prachtige toer door Egypte gedaan en verschillende stijlen Caïro gezien. Caïro bestaat eigenlijk uit verschillende steden die in verschillende periodes gebouwd zijn en er daarom ook anders uit zien. Ze hangen wel aan elkaar natuurlijk, maar er zijn duidelijk verschillen, zoals tussen de periode van de fatimiden waar de suq is en de periode van de ayyubiden van Saladin.

Het is een grote stad, en je moet als toerist goed oppassen. Locals vragen hoeveel taxiritjes kosten is een must, anders betaal je zeker teveel.

In onze hostel hebben we ook gesproken met iemand van Ierland die heel erg teleurgesteld is in Egypte, hoe de mensen met elkaar omgaan en hoe vuil het hier is. Hij wil hier niet meer terug komen. Ik versta hem wel, maar ben er absoluut van overtuigd dat hier genoeg goede mensen zijn en je hier kunt genieten, maar je moet opkomen voor jezelf.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 14:48

Hoi hoi bokkers,
Ik heb hier al even niet meer gepost.
We zijn aan het rondtrekken geweest, van Alexandrië naar Caïro, vandaar met een zwarte markt trein ticket (anders is het 100$ voor een nachttrein) naar Aswan, gevolgd door een tweedaagse neilcruise naar Luxor en dan de bus naar Hurghada waar we nu zijn.
Er komt nog een dag Suez bij en dan vertrek ik naar Caïro en terug naar huis.

Egypte loopt op zijn einde dus.
Het is al te gek. Hier in hurghada is het zoveel moderner en zijn ze enorm gericht op toeristen. De rode zee is prachtig, en de toeristische activiteiten zoals quad rijden en duiken zijn heerlijk. Maar het is maar goed dat we hier zijn om uit te blazen en aan de warmte te ontsnappen (45-50 graden in aswan en luxor) want cultureel is hier eigenlijk niets.

Luxor met de tempel can Karnak was adembenemend. Ik heb er wel duizend foto's genomen en overal rondgelopen en gekeken en genoten. Maar ook de vallei der koningen is prachtig. Maar eigenlijk allemaal te heet deze tijd van het jaar. Ook luxor is een mooie stad, cultuur, geschiedenis en toerisme gaan hier goed samen. Een stad waar ik naar terug wil.

Dit is ongeveer de route die we gedaan hebben, al hebben we ook siwa gedaan, dat is hier niet vermeld.
Afbeelding
Karnak
Afbeelding
Nog even Caïro
Afbeelding
Aswan vanop de rooftop van de hostel
Afbeelding
Hurghada tijdens de quad tocht
Afbeelding

Mensen zijn echt zoveel vriendelijker voor ons dan ze waren in Alexandrië. Ze helpen ons waar nodig, hoeven daar niets voor terug en zijn gewoon stipt op tijd. Het blijft Egypte en niet alles gaat via het boekje of is zoals omschreven. Onze quad tocht vandaag zat anders in elkaar dan aangegeven.
Maar het is niet meer oneindig wachten, elkaar niet verstaan en frustratie. De paar mensen in Alexandrië die ik wel goed heb leren kennen en die ik vrienden kan noemen zijn wel het bewijs dat het meer aan de organisatie lag. Maar ik ben heel blij dat ik nu een andere kant van Egypte kan zien.
Laatst bijgewerkt door Aria_zz op 12-08-15 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:57

Nailcruise :D

Maar mooi verder. . Dat je dat toch allemaal hebt gezien en gedaan! Luxor is zo mooi!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 15:07

Luxor is prachtig! En we hadden het geluk dat onze gids zelf opgravingen doet in luxor en daarbuiten en ons dus ontzettend veel kon vertellen.

Ja haha toetsenbord stond nog in het Engels blijkbaar :Y)