De koetsjes waren leuk idd, zeker als koetsier kijk je daar toch altijd naar he

Maar ze waren regelmatig aan het racen, ook met de kamelen, ik weet niet of dat zo goed is in die hitte.
Ik heb ook even een kamelenrit gedaan, maar ik wil er niet teveel bij stilstaan hoe ze de dieren eigenlijk behandelen. Daarom ben ik er eigenlijk tegen, al vond ik het wel eens leuk om mee te maken.
We hebben hier een prachtige toer door Egypte gedaan en verschillende stijlen Caïro gezien. Caïro bestaat eigenlijk uit verschillende steden die in verschillende periodes gebouwd zijn en er daarom ook anders uit zien. Ze hangen wel aan elkaar natuurlijk, maar er zijn duidelijk verschillen, zoals tussen de periode van de fatimiden waar de suq is en de periode van de ayyubiden van Saladin.
Het is een grote stad, en je moet als toerist goed oppassen. Locals vragen hoeveel taxiritjes kosten is een must, anders betaal je zeker teveel.
In onze hostel hebben we ook gesproken met iemand van Ierland die heel erg teleurgesteld is in Egypte, hoe de mensen met elkaar omgaan en hoe vuil het hier is. Hij wil hier niet meer terug komen. Ik versta hem wel, maar ben er absoluut van overtuigd dat hier genoeg goede mensen zijn en je hier kunt genieten, maar je moet opkomen voor jezelf.