Japan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Indy_Mouse_9

Re: Japan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 14:35

Renovatie voor Himei-ji is nog een beetje een understatement. Er is zo veel gestript en opnieuw opgebouwd dat het bijna een nieuw kasteel is! :)
Wij hebben daar een fantastische foto kunnen maken, hele donkere stormlucht en het spierwitte kasteel... (En heel gelukkig dat de twee hijskranen voor het einde van de dag buiten zicht gerold waren :o)
Zal nog ff zoeken of ik m online heb staan ergens.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 12:38

Gisteren de vakantie afbetaald, nu is het dus echt aftellen! Nog 6 weken en 3 dagen! :+

We zijn een beetje aan het rondkijken voor zo'n wifi router maar komen veel verschillende sites tegen met deze dingen. Anoeska - jullie hadden er eentje meegenomen toch? weet je nog welke?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 12:43

Even opgezocht. Wij hadden er eentje van Japan-wireless.com, de au+WiMAX (unlimited use). Werkte voor ons echt prima.

krnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 15:20

Ik volg jullie al een tijdje en ben ook alle links aan het kijken, super leuk allemaal! In januari ga ik zelf op wereldreis en begin ik in Japan. Wel erg spannend aangezien ik alleen heen ga. Zijn er nog meer mensen hier alleen gegaan?

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 16:17

Thanks Anoeska! We zagen door de bomen het bos niet meer, haha.

Wat gaaf Krnn, spannend zo helemaal alleen op wereldreis. Dat lijkt me wel echt super tof zeg.. hou je een blogje bij? :D

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:48

Lekker Sicayes, komt fijn dichtbij!

Krnn, tof! Wel dapper dat je alleen gaat, maar als je in hostels enzo wilt verblijven kan het zomaar zijn dat je een tijdje een reismaatje oppikt. Veel plezier! Voor Japan nog wel het advies, het is niet goedkoop, dus tenzij je goed vooronderzoek hebt gedaan en dat al weet óf een ongelimiteerd budget hebt moet je daar rekening mee houden :) Wij kwamen vorig jaar mensen tegen die dat niet hadden gedaan, maar wel het vertrek uit Japan al hadden vastgelegd. Die hadden dus wat meer tijd in Japan dan ze eigenlijk geld voor die periode van hun reis hadden begroot.

Mijn plaatje van Himeiji heb ik weer gevonden \O/
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:36

Gaaaaaaaaf!

Wij hebben besloten het nog even een jaartje uit te stellen, en dan weer langer dan 2 weken te kunnen gaan :)

krnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 18:00

wauw mooie foto!
Ik ben momenteel erg bezig om een budget plan op te zetten, het is inderdaad een erg duur land.. Na japan ga ik door naar Australië en daar zal ik ook wat meer werken om alles weer aan te vullen voordat ik weer door ga.
Het plan is om mijn werkvisum Australië al na een maand te laten in gaan nadat ik in Japen ben geweest zodat ik na een maand al verder kan mocht het qua budget (of reisgenoten want daar ben ik in Japen wel erg bang voor, ik ben namelijk ook niet erg op mezelf) tegenvallen. Als alles meevalt koop ik mijn vliegticket naar australie pas na de drie maanden!
Ik ga het hier dan ook zeker in de gaten houden haha

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:28

Wauwww, prachtige foto! Ik begin er steeds meer zin in te krijgen :D

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 08:57

Nu het zo aftellen is, komen de praktische vragen ook boven :+ Toen wij destijds in de USA aan het rondreizen waren hadden we een kleine trolley bij ons en 1 'grote' hardcase koffer op 4 wielen. Maar hier hadden we dan ook een auto tot onze beschikking.

In Japan reizen we natuurlijk voornamelijk met het OV. Wat hebben jullie destijds meegenomen? Een grote tas? of ook een koffer - was dat te doen? Over het algemeen reizen we licht maar nemen we voornamelijk wat extra kofferruimte mee voor aankopen daar :')

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:20

Neem in ieder geval iets mee met wieltjes. Stations zijn groot en je moet nog wel eens van de ene naar de andere kant sprinten. Ik ben zelf niet zo'n backpacker, dus wij hadden 2 grote koffers. In de shinkanzen kan je je koffer heel netjes wegzetten in speciale hokjes.

Wij hebben er nog voor gekozen om een deel van de reis de koffers door te sturen, en alleen met een kleine rugzak verder te gaan. Dat is in Japan helemaal niet zo duur, en kan soms handig zijn als je een paar dagen hebt met veel (trein)reizen.

Op het station is het soms even kijken wat handig is, vaak is er wel openbaar vervoer beschikbaar naar een hotel, maar dat kan ook heel druk zijn. Wij hebben er vaak voor gekozen om dan een taxi te nemen. Niet heel duur, en net even handiger dan met je koffer in de tram (in bv nagasaki).

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 09:39

Over dat doorsturen lees ik zo hier en daar ook wat inderdaad. Wij verblijven na Kyoto op in elk volgend 'stadje' wel minimaal 2 nachten. 2 in Hiroshima, 2 in Kyosan, dan 3 in Takayama, 2 in Tsumago en weer 2 in Hakone om vervolgens 5 nachten door te brengen in Tokyo. Vraag me af of het dan zinvol is om vanuit Kyoto de koffers door te sturen naar Takayama en vanuit Takayama naar Tokyo of gewoon alles bij ons te houden.

We zitten nu ook met van die reistassen in ons hoofd die ook wieltjes hebben - net wat handiger dan alleen een draagtas maar wel zacht en makkelijk ergens onder of tussen te zetten dan zo'n hardcase koffer op wieltjes.

Keuzes :+

Over dat taxigebruik heb je gelijk. Over het algemeen zitten we, als ik het goed heb begrepen, vaak redelijk dichtbij stations maar in plekken waar dit niet het geval is zal die paar extra yen voor een taxi misschien dingen net wat comfortabeler maken ;)

Zojuist ook bericht gehad van de reisorganisatie dat alles binnen is en we deze week de reisbescheiden kunnen verwachten *\o/*

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:46

Wij deden de reis andersom. Van Hakone gingen we Takayama (in een ryokan) en dan Shirakawa-gō en Kanazawa. Daar zaten best wat dagen met reizen met bussen tussen. Dus toen hebben we de koffers doorgestuurd naar de volgende stop in Hiroshima.

Best handig, maar ik was wel een tikje nerveus toen ik mijn koffers moest meegeven. Japanners zeggen heel vaak 'yes yes' als ze geen idee hebben waar het over gaat. Engels is niet altijd even goed. Dus ik vond het nog wel spannend of mijn koffers inderdaad in Hiroshima zouden staan, maar alles ging goed :)

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 09:54

Aww, jaloers! Ik heb zelf een jaar in Japan gewoond (dichtbij Hiroshima), en ik kan zeggen dat het een waanzinnig land is :D

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 10:52

Sinds we niet meer een (huur)auto hebben op vakantie reizen wij met backpacks, zodat je net ff mobieler bent als je moet haasten (sprintje trekken op het station om de trein te halen bijvoorbeeld ;) ).
Voor tijdens de vlucht of als de tassen ergens in een ruim moesten hebben we er van die grote reiszakken bij, zodat er geen banden ergens tussen/vast/aan kunnen blijven hangen. Sinds ik een e-reader heb en geen boeken meer mee hoef te slepen is het helemaal ideaal :)

Maar het is een kwestie van wat je prettig vind, en als ik op vakantie al een tijdje rondzeul met die rugzak en dan iemand zie langskomen met een koffer op wieltjes ben ik soms wel iets jaloers :o

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 14:44

Indy_Mouse_9 schreef:
Maar het is een kwestie van wat je prettig vind, en als ik op vakantie al een tijdje rondzeul met die rugzak en dan iemand zie langskomen met een koffer op wieltjes ben ik soms wel iets jaloers :o

Haha, een beetje waar wij ook bang voor zijn inderdaad. Vandaar dat we nu van die reistassen op het oog hebben. Zacht, dus gemakkelijk ergens tussen te proppen. Makkelijk op te tillen als het nodig is maar heeft ook wieltjes voor grotere stukken.

Denk dat die het wel gaat worden - 1 grotere reistas en onze zachte trolley die met de handbagage mee gaat.

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:42

Mijn vriend en ik gaan begin oktober voor 2 weken naar Japan. Wij zitten ivm een fietsevenement een aantal dagen in Nagano en 3 dagen in Tokyo... Zal ons schema (dat zijn we komende week aan het opstellen) met jullie delen. Graag hoor ik tips!!!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:53

Wauw wauw wauw wat een gave dingen komen hier voorbij! Wij willen ook naar Japan maar dat zal pas in 2018 worden gezien de studie van vriendlief. Kunnen we iig goed sparen en alles uitzoeken.
Ik lees dat jullie veel zelf hebben geregeld en niet met een georganiseerde zijn gegaan? Hoe is dat bevallen?
Wij willen zo'n 4 weken naar Japan en dan nog 1 weekje strand erachter aan om uit te rusten :D

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 11:04

Wdj- klinkt alsof we rond dezelfde tijd in Japan zijn :P leuk! Wij zijn vanaf 9 tot 13 oktober in Tokyo. De 14e vliegen wij weer naar huis.

Lucifertje - ik heb een aantal dingen zelf uitgezocht maar wel in overleg met een reisorganisatie de boekingen gedaan. In Amerika veel zelf-maar daar is de taalbarriere ook niet zo hoog. Nu vonden we het prettiger om een ervaren organisatie in de arm te nemen - ook omdat we lang niet alle plekken in Japan 'kennen'.
De reisorganisatie vond ik echt heel fijn, luisterde goed naar onze wensen en schroomde ook niet om gewoon te zeggen als we iets beter niet konden doen/minder leuk was.

Wij wilde ook nog graag naar Okinawa voor dat weekje strand - maar dan werd onze reis te krap + ik kan geen 4 weken achter elkaar vrij krijgen helaas :Y) dus wij hebben meer 'ruimte' in onze reis. In de eerste offerte hadden we namelijk in veel van de kleinere plaatsjes maar 1 nacht. Dus echt een overnachtingsplek. Dat wilde we liever niet - dus daar veel bij kunnen plakken.

Dan is het niet zo erg ook dat we 1 dag ongeveer 6 uur in de trein zitten. We hebben de dag erna namelijk nog zat tijd om te onderzoeken.

Ziet er trouwens naar uit dat Himeji Castle open is en we vanuit Kyoto een halve dag daar heen gaan *\o/*

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 10:24

Nog maar 20 dagen! *\o/*

De reistas is inmiddels binnen en we zijn er erg blij mee. Het is een samsonite xblade geworden

Afbeelding

Op de foto hier op zijn 'grootst/hoogst'. Onderzijde is wat verstevigd en de bovenzijde kan makkelijk worden ingedrukt, om het zo maar te zeggen. Inmiddels is alle kleding ook uitgezocht wat mee gaat (lees: wat er vooral allemaal thuis blijft. Want less is more!) en gaan we ons wagen aan de mystieke kunst van het kussensloop rollen :+ Deze week even de wifi router bestellen en nog de bank op de hoogte stellen dat we in die periode veel grote bedragen van de creditcard afhalen.

Zitten te denken wat we verder nog moeten meenemen. Nieuwe nekkussentjes voor in het vliegtuig misschien, want die opblaasbare die we hebben zijn niet zo fijn. Ohja..sokken!

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 10:54

\O/ Voorbereidingen!
Fijn hoor, krijg zelf ook helemaal zin om weg te gaan :o
(Hoewel ironisch genoeg, we zijn binnenkort 4 daagjes in Porto en eind oktober in Turkije, heb daar nog maar nauwelijks iets voor opgezocht of voorbereid...)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 11:25

Voorbereidingen zijn zo leuk haha :) Voor mij begint het ook steeds dichter bij te komen, zeker nu ik continue rond de vliegtuigen zit op stage :D

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-15 16:40

Afbeelding
wij hebben inmiddels dag twee in Kyoto er op zitten! Wat een heerlijke plek.. We zijn nu al gek op het land.. Ongeloofelijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even snel wat foto's vanuit vriendlief zijn telefoon :)

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 18:13

*\o/*

Zijn jullie ook nog in die 'ondergrondse' tempel geweest?

Verder allemaal herkenbare plaatsen, wat heerlijk :o

Nog veel plezier, en meer foto's zijn welkom als je gelegenheid hebt ze te posten!

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 01:43

Ja! Wat een ervaring was dat. Die drukkende duisternis, heel gek! Maar wel gaaf.
We genieten onwijs.

Ik ga het proberen :D zullen allemaal wel telefoon kwaliteit zijn haha. Rest staat op mijn spiegelreflex en vriendlief is de telefoon-fotograaf ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding