Te paard op vampier jacht in Transsylvanië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Te paard op vampier jacht in Transsylvanië

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 10:07

Wauw wat een heeeerlijke omgeving. Mooie paarden ook!
Ik volg ook :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 10:11

Wat een leuke kans, echt een unieke ervaring om mee te maken :-)

Heel veel plezier en succes :-)

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 10:17

Ik volg!

Roemenië is zo`n mooi land!

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 10:24

Wauw, wat gaaf! Wat een droombaan. Ik ga zeker volgen. :j
Jij spreekt/verstaat ook aardig wat talen zeg.

Stiekem komt dit op mijn denkbeeldige bucketlist.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 10:38

nanda1980 schreef:
Wat weer een mooie foto's komen voorbij zeg <3 . Je hebt het iig goed naar je zin, leuke blunder ook :+
Leuk dat je dan ook op deze manier ook nog even naar Oostenrijk gaat. Gaan jullie dan gewoon met auto en trailer ofzo?
Heb het hier inderdaad erg goed naar mijn zin, wederom de vraag gekregen of ik een heel jaar wil blijven. . . twijfel wel enorm, maar wil eigenlijk mijn toekomst wat zekerder hebben en een gedegen Bachelor afronden.

Yes, gewoon met stationwagen en trailer. Iedere 4/5 uur stoppen om de paarden te laten grazen en wandelen, zo stonden we ergens bij een Mac in Slovenië en langs de snelweg in Oostenrijk.

missanita84 schreef:
zo dat ziet er gaaf uit!!

Klopt, enorm gaaf en vooral bijzonder mooi :j

kchristi schreef:
Wauw wat een heeeerlijke omgeving. Mooie paarden ook!
Ik volg ook :)
De paarden hier zijn totaal verschillende van wat ik gewend ben, maar stuk voor stuk eerlijke dieren met heel veel go *\%/*

Apple schreef:
Wat een leuke kans, echt een unieke ervaring om mee te maken :-)

Heel veel plezier en succes :-)

Inderdaad een unieke ervaring, ben me daar iedere dag meer van bewust.

SanneJas schreef:
Ik volg!

Roemenië is zo`n mooi land!

Roemenië is inderdaad prachtig, boven verwachting mooi :)

JolisaJ schreef:
Wauw, wat gaaf! Wat een droombaan. Ik ga zeker volgen. :j
Jij spreekt/verstaat ook aardig wat talen zeg.

Stiekem komt dit op mijn denkbeeldige bucketlist.

Haha, ben inderdaad goed wat talen betreft (op Frans na, lol). Kom uit een erg internationale familie, beide ouders zijn niet Nederlands dus van jongs af aan veel in aanraking gekomen met verschillende talen.

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 10:44

Die internationale familie komt nu goed van pas dan!

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 10:52

Wat geweldig mooi om daar terecht te komen!
Kun je met je opleidingswens niet terecht bij meer digitaal onderwijs?

Meile

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 10:55

Wat ongelooflijk gaaf!
Wat Josien zegt zat ik ook aan te denken, kan je niet een thuisstudie of iets dergelijks via NCOI (of weet ik veel hoe die instellingen heten :')) doen?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:05

Gaaf om te zien! Ik volg ook :)

Hebben ze ook veel ander vee?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 11:31

Jeetje mina, wat ontzettend tof! Alleen al dat ze vrijwel zelfvoorzienend en biologisch zijn, het gebied, de wilde dieren... En dan ook nog paarden en tochten. :oo
Ik ga absoluut volgen! :j

Als ik niet vast zat aan school had ik het wel geweten, maar wie weet na mijn examens, het idee van een zware trektocht kriebelt al maanden, en Roemenië lijkt me érrug gaaf. :):)
Sowieso hebben de Oost/Zuid-Europese landen me tot nu toe altijd verbaasd in hun pracht. :wow:

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:24

nanda1980 schreef:
Ailill schreef:
Wat betreft de plaatsen die nog vrij zijn, gaat voornamelijk om de trail rides :D

Lijkt mij super, maar dat zit er niet in. Denk niet dat ik zonder kids die kant op ga, vind ze te jong. Maar het lokt wel enorm.

En die vampieren, bedoel je dan van die vleermuizen?

Die Karizma vind ik op foto erg mooi, idd geluk zeg, Enne. .....ben jij wel blijven zitten?

Nou Nanda moeten we samen maar een keer die kant op!! *\o/*

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 11:11

Tijdje niet veel online geweest, rustig hier en ik wacht nog steeds op de usb-stick waar de foto's voor mijn volgende blog op staan.

Toch een bericht met een oproep, naast mijn geweldige avontuur hier moet ik ook leren voor een examen in Juli, namelijk een scheikunde examen die ik dien te behalen om aan mijn nieuwe studie te mogen beginnen. Echter, mijn middelbare school periode ligt 12 jaar achter mij en door omstandigheden heb ik nooit scheikunde gehad. Enkel een jaar natuurkunde.

Ik kon kiezen voor een zomercursus (4 weken lang 3 maal per week een college volgen) of zelfstudie, ik heb voor het laatste gekozen zodat ik naar Roemenië kon. Het leren verloopt helaas erg moeizaam, er gaat veel tijd in zitten en ik pik het minder snel op dan verwacht.

Is er hier iemand die ik via pb/mail, of zelfs Skype, kan benaderen om af en toe wat extra uitleg te geven? De toets is op HAVO niveau, dus ze gaan uit van 3/4/5/ jaar aan studiestof.

Mocht iemand mij kunnen en willen helpen, heel graag :o

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:19

Ik zit voor de 2e maal in havo 4 (niet blijven zitten vanwege cijfers) en ben redelijk goed in scheikunde, door de 2e keer havo 4 zit de basiskennis er nu heel erg goed in, dus daar kan ik je wel bij helpen? Havo 5 is voornamelijk het verder verdiepen, maar daar heb je niets aan als je de basiskennis niet hebt. Dus als je wilt kan ik je wel een eind op weg helpen? :) (help ik mezelf gelijk ook mee, heb over een aantal weken een toets over alle hoofdstukken, dus ophalen kan geen kwaad :+ ) Mijn inbox staat in ieder geval voor je open! :D

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 11:29

Suliko schreef:
Ik zit voor de 2e maal in havo 4 (niet blijven zitten vanwege cijfers) en ben redelijk goed in scheikunde, door de 2e keer havo 4 zit de basiskennis er nu heel erg goed in, dus daar kan ik je wel bij helpen? Havo 5 is voornamelijk het verder verdiepen, maar daar heb je niets aan als je de basiskennis niet hebt. Dus als je wilt kan ik je wel een eind op weg helpen? :) (help ik mezelf gelijk ook mee, heb over een aantal weken een toets over alle hoofdstukken, dus ophalen kan geen kwaad :+ ) Mijn inbox staat in ieder geval voor je open! :D

Dat klinkt goed, de basis zal er zeker goed inzitten, ben jaloers! Ik werk wel vanuit een speciaal boek, zonder al de practica omdat dit te veel tijd in beslag neemt. Is echt een boek om zelf, in relatief korte tijd, de stof tot je te nemen (Basischemie van J.H. Vermaat, 6e herziene druk). Daarnaast natuurlijk Binas.

Ben nu bezig met chemische reactie, moleculen en atomen. Het eerste hoofdstuk, stoffen, was goed te doen. Heb voor nu niet echt een specifieke vraag, maak me vooral zorgen om de tijd die ik nog heb. Pb gaat zeker volgen :j

Mocht er iemand af en toe een (half) uurtje beschikbaar zijn via Skype, dan hoor ik dat ook graag :)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:44

Scheikunde is eigenlijk best wel makkelijk, het lijkt altijd heel erg veel aan theorie en dan nog niet te spreken over belachelijke termen en begrippen. Maar hoe meer losse onderdelen je begrijpt, hoe meer je inziet dat alles een verband heeft. Bepaalde stofgroepen, eigenschappen, reacties, bindingen. En als je die linken kan leggen, wordt het een geheel en heb je als het ware een overzicht op alles, en dan snap je het opeens. :')

Ik hoor het wel als je vragen hebt/vastloopt, en als uitleg via skype handiger is, is dat geen probleem. +:)+

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 11:49

Suliko schreef:
Scheikunde is eigenlijk best wel makkelijk, het lijkt altijd heel erg veel aan theorie en dan nog niet te spreken over belachelijke termen en begrippen. Maar hoe meer losse onderdelen je begrijpt, hoe meer je inziet dat alles een verband heeft. Bepaalde stofgroepen, eigenschappen, reacties, bindingen. En als je die linken kan leggen, wordt het een geheel en heb je als het ware een overzicht op alles, en dan snap je het opeens. :')

Ik hoor het wel als je vragen hebt/vastloopt, en als uitleg via skype handiger is, is dat geen probleem. +:)+
Klopt, dat heb ik inmiddels door. Het gaat voornamelijk om heel veel regels, die op veel vlakken inzetbaar zijn. Hoe meer je van die regels weet, hoe duidelijker het zal worden.

Denk dat ik naast dit topic toch een aparte ga maken, anders lopen er twee erg door elkaar heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:30

Ik heb net eindexamen vwo gedaan in scheikunde. Als je vragen hebt kun je me pben!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 18:12

Je mag mij ook PB'en. Was nooit mijn favoriete Havo vak, maar heb er wel examen in gedaan ;)

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:06

Toch nog veel veel bokkers met scheikunde kennis hier. Ik denk niet dat het meer nodig is, maar ik heb ook HAVO examen scheikunde gedaan, en daarna nog levensmiddelenchemie. Alleen ben ik afgehaakt bij analytische chemie. Dat bleek echt niet mijn ding :P.
Welke opleiding wil je hierna gaan doen?

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:11

Sorry Pat.... Je weet het, Frans kan ik je mee helpen, de rest is kansloos :')