Bokkers in Engeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bumblehorse

Re: Bokkers in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 07:19

Wij doen de boodschappen bij Tesco. Voor mij vielen de prijzen super mee en zijn wat vergelijkbaar met die van België. Sommige dingen duurden, sommige wat goedkoper.
Elke maand 1x naar Tesco voor de maandelijkse boodschappen voor een £100 pond en dan kleine dingetjes nog van asda of spar. Is op de route v/naar het werk.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 08:30

Ik heb hier alles wel in de buurt zitten en gezien ik nog geen eigen auto heb laat ik het meeste bezorgen door iceland (brood, water, groenten, fruit etc), dan hoef ik niet zo te sjouwen. Voor de rest ga ik naar aldi of. Coop en als ik iets speciaals zoek (speculoos pasta!!) Naar tesco extra.

Als je het goed uitzoekt valt het heel erg mee.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:08

Ik moet zeggen dat ik de prijzen ook vrij vergelijkbaar vind met winkels in Nederland. Het is met sommige dingen inderdaad wel wat verschillend, maar meestal vrij vergelijkbaar. Frisdrank vind ik ook goedkoper hier. Bij Asda is een 2 liter fles pepsi max 99 pence en in Nederland zelfs tijdens acties toch wel een stukkie duurder. Wel vind ik het jammer dat de pond nu alleen zo hoog staat. Ik krijg stuffi van Nederland en dat is nu toch een heel stuk lager vergeleken vorig jaar. Wel leuk wanneer ik weer thuis ben in Nederland, alles nu zo lekker 'goedkoop' met de pond zo hoog.

Over huurprijzen gesproken, ik woon in een maisonette met 2 slaapkamers. Erg net huis en ik denk een vloer oppervlak van 50/60m2 (volgens mij) waar we 475 pond per maand kale huur betalen.

Coventry zelf is inderdaad niet wauw maar de omgeving is mooi en genoeg te doen! We hebben ook een hele mooie pub in de buurt met erg lekker eten. De pub heet 'Saxon Mill' en ligt aan het water met een mini waterval en een mooie brug eroverheen. Daarnaast heb je uitzicht (buiten) op een oud kasteel (of deel van Warwick Castle). Dus als je in de buurt van Warwick/Coventry bent is het zeker de moeite waard. Verder wel eens geweest richting Edge Hill, ook erg mooi en heuvelig! Bovenop de berg/heuvel staat een pub met een kasteel achtig torentje, genaamd Castle Inn, die echt een geweldig uitzicht heeft. Tevens zijn er daar wandelroutes en kun je daar heerlijk zitten om wat te drinken en/of eten.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:16

@ nagini; ik ga in noord London op een educational childrensfarm werken, met een gedeelte commercial farm ook, en de eigenaar heeft ook een berg racehorses en een berg huntinghorses in twee faciliteiten op t zelfde terein, maar ik ga grotendeels het educatieprogramma daar oppakken, en het commercial farm gedeelte uitbreiden :)

wat voor werk doet verder iedereen hier? Ook met paarden/dieren iemand, of niet? En rijden jullie hier ook?

qua huizenprijzen betaalden wij in London (Greenwich) 670 per maand voor een minikamertje met een heel Klein lekkend en suite, en een keuken die we moesten delen met 5 anderen, geen woonkamer. Dat nooit Meer haha, dus toen even bij schoonmoeder lief in surrey ingetrokken, (vlak bij Guildford) en Dan volgende week terug naar London :D

boodschappen doen wij meestal bij lidl of Tesco's, en als we lui zijn lopen we naar co-op of de corner shop voor de kleine dingetjes. Ik kan niet zo goed vergelijken, want toen ik nog in Nederland woonde hoefde ik mijn eigen boodschappen niet Te betalen, en ook mijn eigen huur niet :')

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:22

Ik werk zelf bij de klanten service van P&O Ferries in Dover :Y) Voorheen werkte ik in het call center.

Ik rijd hier wel, heb eerst een tijd een share gedaan van een leuke vos kleurige Irish Sport Horse merrie, nu rijd ik gewoon zo nu en dan op de manege omdat het leven wel erg druk wordt en ik dus geen eigen auto heb.

Als ik volgend jaar 25 wordt komt die er wel en dan wil ik ook proberen paardje hierheen te halen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:23

saddledancer schreef:
wat voor werk doet verder iedereen hier? Ook met paarden/dieren iemand, of niet? En rijden jullie hier ook?

Ik werk als account executive in affiliate marketing, kantoorbaan dus. Ik heb Dylano verkocht voor ik naar Engeland ging (nu een jaar geleden) en sindsdien niet meer op een paard gezeten. Heel enkel mis ik het, maar meestal niet. Heb een heel ander leven hier.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:25

Ik studeer op het moment en werk daarnaast het weekend (al werk ik gedurende de zomer vakantie wat extra dagen). Ik studeer Human Bioscience aan Coventry University en ga komend jaar mijn laatste jaar in. Daarna wil ik graag de master Clinical Neuroscience gaan studeren aan een andere universiteit (londen/cambridge/warwick). Ik werk bij een dressuurstal/ fokkerij van dressuur paarden in Stoneleigh wat mij ook erg bevalt. Verdient erg goed (helemaal als je kijkt naar wat je normaal verdient met paardenwerk in Nederland) en het is ook natuurlijk leuk om te werken met veulens en paarden.
Daarnaast heb ik sinds Oktober mijn eigen paard hier in Engeland. Ik heb hem over laten brengen vanuit Nederland waar ik hem achter had gelaten bij mijn zusje. Ik wilde zelf eerst settelen en zien hoe alles beviel maar nu is mijn eigen paardje dus ook hier. Hij staat 10 minuutjes rijden van mij vandaan en dus rij ik zo goed als iedere dag op mijn knollie. Scheelt wel dat ik sinds oktober ook een auto heb gekocht en dus overal lekker naartoe kan tuffen.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:39

Ik studeer aan de WUR in Nederland (Nutrition and health & Health and society) en loop nu stage in Corbridge. Paardlief staat nog in Nederland want ik vond het teveel gedoe om haar voor een paar maanden mee te nemen.

Qua boodschappen ben ik hier echt wel meer kwijt dan in Nederland. Ik doe vooral boodschappen bij de Lidl en Tesco en de groenteboer hier om de hoek.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:23

Ik ben trainee accountant/auditor, eerst bij een van de Big Four in Birmingham maar vriendlief woonde in Bristol dus ik ben eind februari/begin maart naar Bristol verhuisd en werk nu bij een kleiner, lokaal bedrijf :)

Mijn pony is nu van m'n moeder en ik rij dus eigenlijk alleen nog als ik thuis (in Nederland) ben. Ik mis het soms wel ja, maar het is hier een stuk duurder, vaak net te ver weg en ik heb er doordeweeks ook niet echt de tijd voor... Zeker omdat ik in het nieuwe seizoen weer wil gaan hockeyen, dat kan dichterbij huis, goedkoper en dan krijg ik toch wat meer echte beweging. Vind het wel jammer hoor, zeker met die omgeving hier zou ik echt graag wat vaker rijden.

Ik ga vooral naar Tesco, er is in mijn straat een Tesco Express (gaat wel al om 7 uur dicht want "Boycot Tesco, shop local" :+ ) heel veel corner shops, een Sainsbury's en iets verderop een Co-Op. Ik heb een hekel aan Sainsbury's dus ga meestal naar de kleine Tesco of rij langs Tesco Extra onderweg naar huis vanuit m'n werk :+ En heel af en toe zondig ik en ga ik naar Waitrose. Vind het inderdaad niet zo gek veel duurder dan in Nederland.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:41

Eulogy, waar in Bristol woon je? Het zit er dik in dat ik binnen nu en een jaar ook die kant op kom ivm het vervolgen van mijn opleiding. Mijn vriend heeft er ook 2 jaar gewoond en ik kom er nog regelmatig voor een weekeind

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:56

Ik woon volgens mij officieel in Cotham, op Cheltenham Road tussen Stoke's Croft en het begin van Gloucester Road (the arches) in. Ken je die grote rotonde voor Primark/Debenhams? Daar ongeveer (of nou ja, daar begint Stoke's Croft :+ ). Hele fijne locatie, loopafstand van Cabot Circus, Broadmead, Harbourside, Clifton, Gloucester Road, van alles eigenlijk :)

Leuk! Waar heeft je vriend ongeveer gewoond?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:58

Oh, dat ken ik zelfs... :D

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 17:07

Ik studeer dus nog voor lagereschoolleerkracht.

Ik wil van de zomer wat stallen in de buurt gaan afkijken en zien hoe of wat. Ik heb een eigen paardje en wil verder in de WE. Momenteel niet aan het rijden door knieoperatie :)
Lotte_wessel. Zou je mij een pb'tje kunnen doen hoe je hem naar THE uk hebt gebracht?

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:20

Ken ik ja, dat is toch vlakbij (paar minuten lopen?) die gebouwen die helemaal onder de graffiti zitten? Heb daar toen mijn ogen uitgekeken zo prachtig vond ik die kunstwerken.

Mijn vriend woonde des tijds in Redcliffe, vlakbij het station.

Als wij naar Bristol komen wordt het het zuiden van Bristol, daar zit een hele leuke stal vlakbij waar paardje lief dan heen kan <3

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:28

Jep, dat is Stoke's Croft :D Er is een Banksy en de rest van de graffiti is legaal, dus echt door kunstenaars gedaan, heel gaaf :j Wel erg ehhh... excentriek soms, het soort mensen ook haha, maar ik vind het geweldig.

Hoe heet die stal? Heel misschien ben ik toch ook een klein beetje op zoek :o In Zuid Bristol heb je volgens mij trouwens ook hele leuke huizen.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:44

Ik ga het thuis eens voor je opzoeken daar heb ik het ergens in mijn favorieten staan. Zit nu op mijn werk helaas, ik ben er een jaar geleden ook langs geweest, erg leuke mensen en een prachtige omgeving met veel weidegang.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:03

@ Saddledancer; oh dat klinkt tof!
Ben je gekwalificeerd voor iets in educatie of meer diergericht?

Ik werk (nu nog) in het onderwijs en zal dit nog wel even blijven doen.. (2 jaar?) maar zou graag wat anders willen doen, ik weet niet of ik nu wel gemaakt ben voor het onderwijs. :')

Over boodschappen: Vind het niet echt veel duurder dan NL? Je moet vooral goed kijken.. want het verschil tussen goedkoop merk en duur merk is namelijk wel gigantisch.. (Mozzarella van 43p of van 2.50 tja..) en koopjes heb je genoeg!

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 20:01

http://www.yanleyfarm.co.uk/

Yanley farm :) Met de fiets te doen, niet duur maar wel goed.
Ze hebben geen binnenbak en het is geen luxe 'equestrian centre' maar het spreekt mij enorm aan :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:12

Ik werk/loop stage in de Front Office van een hotel, als receptionist dus :)

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 00:19

@nagini Meer dier gericht, heb hiervoor als groom voor verschillende ruiters gewerkt :) heb wel ook wat certificates voor kinder-werk nu, maar de educatie is Meer ervaring met dieren overbrengen op kids op een creatieve manier, dus dat word nog even uitvogelen :p

hoop verschillende banen hier zeg! En ik ben erg verbaasd over het aantal bokkers hier aan de Andere Kant van het kanaal, we zijn met Meer Dan ik dacht :)

Ik begin de laatste tijd nogal moeite Te krijgen met de nederlandse Taal, heeft iemamd anders daar ook last van? En wat doe je er tegen :') tis nu nog wel grappig, maar Om nou dalijk als ik op vakantie ben in nl niet Meer uit mijn woorden Te Komen, zie ik niet zitten tbh :')

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 08:40

Veel bezig blijven met de taal (ik gebruik Nederlands op mijn werk) en als dat niet kan, veel blijven lezen (nieuws of boeken bijvoorbeeld.) Ik struin zelf iedere dag een aantal nieuwssites langs.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 09:14

Ik heb er ook moeite mee, heel gênant :') Soms zinsbouw, heel vaak sommige woorden die ik dan niet meer in het Nederlands weet en dus maar in het Engels zeg en zo. Ik zei vorige keer ook 'leesde' en 'gevouwd' :+

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 09:40

@Annash ohja, als je nederlands op het werk gebruikt is dat idd wel een Groot voordeel :j lezen doe ik vooral op sites als bokt enzo, nederlandse boeken lezen voelt heel onnatuurlijk voor mij, dan kan ik er niet echt van genieten :n misschien is het nieuws idd wel een goed idée, ik heb heel eerlijk geen flauw idée wat er in Nederland zoal gebeurd :')

@eulogy
Ja precies hahaha, bij mij is het heel veel dat woorden een probleem zijn, al is zinsbouw ook welleens lastig. En als ik moe ben begin ik gewoon tegen iedereen engels te kleppen, maakt niet uit waar ze vandaan komen :') toen ik vorige zomer op vakantie was in Nederland heb ik de hele zomer 'hilarious' gewoon gebruikt omdat ik ervan overtuigd was dat dat het juiste woord was (niemand me ook even verbeteren ofzo :') ) Ik heb ook een enorm Engels accent in mijn nederlands, en heb erg vaak het compliment 'wauw, jij spreekt goed nederlands!' gehad, en als ik Dan zei dat dat misschien is omdat ik daar origineel vandaan kom, kijken ze me heel raar aan :j

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:01

Ik gebruik het ook op mijn werk dagelijks. Ik denk dat 50% van mijn werk Engels is, 30% Nederlands en 20% Duits. Ik heb echter geen Nederlandse collega's dus hier moet ik soms ook google translate gebruiken om iets naar het NL te vertalen :+ Erg genant!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:31

Molfre schreef:
Ik gebruik het ook op mijn werk dagelijks. Ik denk dat 50% van mijn werk Engels is, 30% Nederlands en 20% Duits. Ik heb echter geen Nederlandse collega's dus hier moet ik soms ook google translate gebruiken om iets naar het NL te vertalen :+ Erg genant!

Ik heb wel Nederlandse collega's, maar mijn kennis van de Nederlandse taal is het beste (met oog op mijn vorige baan, journalistiek en eindredactie), maar ik gebruik Google Translate of Interglot soms ook hoor! Volgens mij hoort dat bij een baan waar je meerdere talen gebruikt. :')

@Saddledancer: het waren ook zomaar wat opties. Ik lees zelf ook niet in het Nederlands, mij niet gezien. Dus ik ben van de nieuwsrondjes. Bokt zou ik niet op vertrouwen als het gaat om het op peil houden van je Nederlands. :+ Maar van de meeste nieuwssites kun (mag!) je verwachten dat het correct is (uitzonderingen daargelaten...)