Met vriendlief naar Berlijn, waar aan denken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dee_Es

Re: Met vriendlief naar Berlijn, waar aan denken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 14:33

DB?

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 14:35

Qua locatie zou ik persoonlijk voor een hotel of hostel in voormalig Oost-Berlijn gaan. Mitte vind ik persoonlijk niet zo gezellig. (Er zijn wel veel sights, maar vind dat je daar niet zo het 'echte' Berlijn beleeft.)

Een app voor het OV is idd handig, ik gebruik zelf de BVG-app :) Daar zitten alle vervoersmiddelen in.

Fietsen in Berlijn is opzich prima te doen, maar verwacht niet dat je lekker rustig aan naast elkaar kan fietsen. Voor de meeste mensen hier is fietsen echt een sport en dus wordt er flink doorgefietst. Naast elkaar fietsen wordt ook niet gewaardeerd. Je moet het dus meer zien als een handig vervoersmiddel dan een leuke manier om de stad te zien. Persoonlijk zou ik dan liever gaan lopen.

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 14:53

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 15:08

xSwanHeart schreef:
Qua locatie zou ik persoonlijk voor een hotel of hostel in voormalig Oost-Berlijn gaan. Mitte vind ik persoonlijk niet zo gezellig. (Er zijn wel veel sights, maar vind dat je daar niet zo het 'echte' Berlijn beleeft.)

Een app voor het OV is idd handig, ik gebruik zelf de BVG-app :) Daar zitten alle vervoersmiddelen in.

Fietsen in Berlijn is opzich prima te doen, maar verwacht niet dat je lekker rustig aan naast elkaar kan fietsen. Voor de meeste mensen hier is fietsen echt een sport en dus wordt er flink doorgefietst. Naast elkaar fietsen wordt ook niet gewaardeerd. Je moet het dus meer zien als een handig vervoersmiddel dan een leuke manier om de stad te zien. Persoonlijk zou ik dan liever gaan lopen.

Het is ook echt als goedkoop vervoersmiddel (kan mee voor de helft minder van 2 dagkaarten voor het ov zeg maar)

ArashahJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 15:18

_xDyan schreef:
Wauw dr stromen echt veel leuke ideeen binnen :)
We zijn alles op een rijtje aan het zetten nu :)

Hoe heet de site in Duitsland waar je treinreizen kunt plannen? Dus zoals de Nederlandse ns.nl..

www.bahn.de

fietsen in duitsland is geen pretje. ik weet niet hoe het in Berlijn is. Maar hier onder in Duitsland kann ik niet veilig fietsen zonder aangereden te worden door niet oplettende bestuurders.. vaak genoeg dat ik op fietspad! rijd en dat toch weer iemand mij over het hoofd ziet en me vast mee neemt.
Nederlanders zijn veel voorszichtiger met hun Auto en andere mensen, dat merk ik erg wanneer nederlanders me inhalen met hun Auto. eerst tien keer kijken en inschatten :-) _/-\o_

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 15:55

Fietsen is hier heel erg hip, dus opzich zijn ze wel een beetje aan fietsers gewend. Heb me nog niet echt onveilig gevoeld. Maar, ze zijn er idd wel minder aan gewend en ook niet iedereen kan even goed fietsen :')
De fietspaden zijn hier overigens wel een stuk minder goed dan in Nederland, dus dat is wel iets om rekening mee te houden.

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 11:50

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 11:57

Daarmee mag je binnen 2 uur een enkele reis binnen de gekozen zone maken. Je bent verplicht de snelste route te nemen en mag maar in 1 richting reizen. Wel mag je onderweg zo vaak uitstappen als je wil.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 22:16

TS, heb je al een hotel geboekt? Ik ben twee jaar terug met mijn vriend naar Berlijn geweest. We zaten in het H2 hotel. Een echte aanrader, met 2/3 minuten lopen stond je op het Alexander-platz. Vanaf daar kan je ook naar meerdere punten de metro nemen. :)

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 22:40

Nee nog niks geboekt... Wilden we vandaag doen maar de creditcard gooide roet in het eten toen we alleen al de bus wilde gaan boeken _-:(
Zo leuk als er in de informatie staat dat je met iDeal kan betalen en vervolgens die functie 'Unavaileble' is als je wil gaan betalen ....
Dus nu morgen hopelijk verder kunnen met creditcard van paps, of anders zaterdag... Want nu moet ik natuurlijk ook nog eens veel werken en die hotels worden nu ook steeds duurder :(

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 22:54

IDeal is bankbetaling. Wellicht heeft het daaraan gelegen?

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 22:58

Heb je die link van mij naar het Palace hotel wel bekeken dan TS??

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 08:49

purny schreef:
IDeal is bankbetaling. Wellicht heeft het daaraan gelegen?

Wat bedoel je precies?

Olympia96 schreef:
Heb je die link van mij naar het Palace hotel wel bekeken dan TS??

Ja, maar we hadden er al 1 uitgekozen.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:22

Wij hadden via de anwb een welcome kaart waar mee we met de bus en de metro konden. Zaten kortingskaartjes bij voor diverse musea.

Neem het boekje Berlijn (blauwe anwb boekje) mee. Kost 8 euro en echt ideaal. Plattegrond en hoogtepunten in het boekje.

Wij hadden in een dagje verschillende oorlog musea gepropt. Wel heftig en daarna iets leuks om de beladenheid er af te halen.

Wil je een gratis tour (geef nadien een fooi) dan moet je met Sandeman mee gaan. Even googlen waar ze verzamelen. Echt fijne tours die word gegeven door mensen die er al jaren wonen. En ook meer vertellen. Heb deze al in meerdere steden gehad. Aanrader dus!

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:06

Ik was in februari nog in Berlijn! We zaten in het city park hotel, superluxe ontbijt, prima kamers en dicht bij de U-bahn.

Leuke tips zijn een fietstocht maken en de stasi gevangenis bezoeken, echt heel indrukwekkend! Verder natuurlijk de standaarddingen als alexanderplatz, unter den linden etc! Veel plezier!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:09

Je kunt alleen via iDeal betalen als je bijvoorbeeld met een bankpas van de ABN AMRO, ING of Rabobank betaalt. Je creditcard is MasterCard of American express.

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 10:21

purny schreef:
Je kunt alleen via iDeal betalen als je bijvoorbeeld met een bankpas van de ABN AMRO, ING of Rabobank betaalt. Je creditcard is MasterCard of American express.

Ja dat snap ik, maar ik kon de optie van iDeal niet eens kiezen want die was grijs met unavaileble er bij...

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 11:20

Update: De bus is geboekt! :D Het is nu alleen nog even afwachten hoe het hotel denkt over dat ik als 17 jarige met mijn 18 jarige vriend op een kamer wil... Hopelijk mag het of alleen met schriftelijke toestemming van mn ouders.. :P

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-15 22:03

En het hotel en de reichstag ook ! :D Nu wordt het aftellen!! :D :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 22:18

Ik ook! Nog 4 weken

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 22:56

Nog 2 nachtjes *\o/*
Alles ook helemaal geregeld nu :-)
Op wat gedoe en gestress na, was alles snel geregeld en heb ik er ook echt zin in! :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 23:08

Laat je weten hoe het is geweest?

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 23:12

Met een beetje mooi weer een fiets huren! Zie je veel meer van de stad en kun je stoppen waar je wilt.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 23:19

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 07:32

Niet te moeilijk doen met dat OV. Voor 6,90 heb je een dagkaart, die stempel je af en dan kun je de hele dag reizen met metro/tram/bus in zone A+B zonder dat je hoeft na te denken hoe vaak je mag overstappen en hoeveel uren zo'n kaartje geldig is.

Ik ben net terug van vier dagen Berlijn en ik ontdek elke keer weer nieuwe dingen. Deze keer was ik enorm onder de indruk van de Gedenkstätte Berliner Mauer aan de Bernauer Strasse. In die straat was de impact van de Muur het grootst. Het is de straat waar de beroemde foto werd gemaakt van Conrad Schumann die zijn vrijheid tegemoet sprong. Er zijn ook veel tunnels gegraven, waarvan er slechts drie slaagden (de contouren van de tunnels zijn in gedenkplakkaten gelegd). De Bernauer Strasse stond als geen andere straat symbool voor de verdeeldheid van Berlijn. Trek er wel een uurtje of 2-3 voor uit, de expo staat langs de gehele Bernauer Strasse. Toen ik er voor het laatst was, was het nog lang niet zo uitgebreid.

Mocht je nog een dag buiten de stad willen zijn: de vorige keer heb ik een dag Potsdam gedaan, deze keer het Olympisch Stadion. Maar in de stad zelf vermaak je je ook uitstekend. Verder zitten er overal supermarkten (ook heel goedkope) waar je voor normale prijzen brood en flesjes drinken enzo kunt kopen. Dan hoef je niet voor alles toeristenprijzen te betalen, hoewel ik Berlijn toch wel een heel betaalbare stad vind.

Heel veel plezier! :)