over twee weken is het zover..vliegen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke93

Re: over twee weken is het zover..vliegen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:22

Ik ben morgen aan de beurt, af en toe wat paniekerig, maar kan het aardig onder controlle houden. Benieuwd hoe het morgen zal zijn.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:24

Ik heb volgende week een 10 uur durende vliegreis richting Bonaire, en ik raak al een beetje in paniek.
Meer omdat ik een overgeeffobie heb, en ik dus echt heel erg bang ben dat een mede passagier zich niet in kan houden :')

Wat hebben jullie gedaan tijdens een langdurige vliegreis?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 16:41

Film kijken, slapen, tijdschriften lezen, woordpuzzels doen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 17:18

Lotus83 schreef:
Nou. Ik ben inmiddels in Griekenland, de vliegreis: opstijgen was angstig voor me, de turbulentie bijna echte paniek, dalen vind ik niet eng, alleen vind ik dat niet fijn voelen.. buiten dat alles om ging het goed >;)

:+

Maar nu lekker genieten op Zakynthos, het is de vliegreis waard *\o/*

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:12

Lotus83 schreef:
Nou. Ik ben inmiddels in Griekenland, de vliegreis: opstijgen was angstig voor me, de turbulentie bijna echte paniek, dalen vind ik niet eng, alleen vind ik dat niet fijn voelen.. buiten dat alles om ging het goed >;)

Gelukkig kan je nu lekker genieten van je vakantie :D!

Janntjuh, hoe ging de reis bij jou?

Morgen ochtend om 06:10 ben ik ook aan de buurt, een vliegreis van bijna 3 uur naar Skiathos, ik heb nu al buikpijn omdat ik er constant aan denk -O-.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:20

Je kiest ook direct een leuke landingsbaan uit :+ :=
Sterkte :(:)

Jewey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:28

Ik meld me ook! Over 5 weken heb ik een reis naar Thailand gepland en ik zie nu al op tegen de reis. Voor degenen die medicatie nemen...ik heb laatst gehoord dat je angst kan toenemen doordat je onder invloed van medicatie niet meer adequaat zou kunnen handelen indien het vliegtuig neerstort. Klopt dat? Hebben jullie dat gevoel weleens gehad? Ik overweeg medicatie, maar hierdoor twijfel ik.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:30

Nee, dat heb ik helemaal niet. Ik denk altijd maar, als ik neerstort ga ik met pillen en een wijntje op iig relaxed :))
Laten we eerlijk zijn, hoe groot is de kans nu werkelijk dat je een vliegramp overleeft?

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:32

Fitzroy schreef:
Je kiest ook direct een leuke landingsbaan uit :+ :=
Sterkte :(:)

Wil ik het weten -O- ?

Ik denk dat als mijn vliegtuig neerstort, ik sowieso niet meer normaal kan handelen _O-

Ach ik heb vorig jaar 2x vliegen met Onur Air overleefd, toen ik vlak voor de vlucht op google las dat deze maatschappij op de zwarte lijst had gestaan, stond ik serieus op het punt om thuis te blijven.
Laatst bijgewerkt door Fireheart op 07-07-15 20:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:32

Moet zeggen, het viel mee! Opstijgen was echt niet leuk, muziek maar hard gezet, tas vastgegrepen en uit het raam gekeken ter afleiding. Zat daar met tranen in mn ogen en een verkrampte hand :P
Maar verder viel het mee, ook het landen was niet eng en geen turbulentie gehad. Die 1,5 uur was goed te doen :)

Jewey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:34

Nihil, maar dat maakt het niet beter. Ik hoop altijd dat ik een kans maak.

bonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:38

Ik meld me. Het is niet zo dat ik nu paniekaanvallen heb, maar ik maak me wel erg druk, en als zaterdag de wekker gaat om 03.30 zit m'n hart in m'n keel. Ik vlieg naar Turkije dus gelukkig ook niet zo'n hele grote afstand.
Daarbij komt ook nog kijken dat ik altijd ontzettende last van mijn oren krijg, zo erg dat ik soms in huilen uitbarst. :')
Het opstijgen en landen vind ik het ergste, ik maak mezelf ook wel gek. In de lucht kan ik weer rot rust komen, zolang we maar geen turbulentie hebben.
Wanneer we zijn geland kan ik weer lachen.
Wel heb ik dan nog 48 uur last van m'n oren en kan ik bijna niets horen..

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 21:45

Mag ik vragen hoe jullie aan die kalmerende pillen zijn gekomen?
Mij lijkt het heerlijk om de helft van de vliegreis onder zeil te zijn, in plaats van mezelf constant druk te maken :))

Helpen homeopatische middeltjes ook? Wat raden jullie aan?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 21:59

Misschien kun je iets van valeriaan halen..maar of het helpt..
Ik had slaappillen van mijn vader geregeld voor de eerste keer dat ik lang ging vliegen. Werkte aardig.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 22:11

Jewey schreef:
Ik meld me ook! Over 5 weken heb ik een reis naar Thailand gepland en ik zie nu al op tegen de reis. Voor degenen die medicatie nemen...ik heb laatst gehoord dat je angst kan toenemen doordat je onder invloed van medicatie niet meer adequaat zou kunnen handelen indien het vliegtuig neerstort. Klopt dat? Hebben jullie dat gevoel weleens gehad? Ik overweeg medicatie, maar hierdoor twijfel ik.

Hier iemand die veel vliegt, zonder angst...nou ja 1x wel toen onderweg een motor uitviel.
Maar ik ben dan een gelukkige die cargo vliegt en in de cockpit een uitgebreidde briefing kreeg over de stand van zaken. Maar zweet handjes had ik hoor.
Maar bedenk dat de bemanning regelmatig de simulator in moet voor scholing en ze echt goed getraind zijn. In mijn gevalletje motor pech was er continu contact met de grond en mocht het nodig zijn konden we zo landen.

Verder is turbulentie een wisseling in de lucht. Het vliegtuig danst als het ware op die wisselingen. Het is een beetje oncomfortabel maar eigenlijk is dat het wel.
Vaak helpt het om dingen te weten waarom een vliegtuig zich zo gedraagt.

Verder is vliegen nog altijd de veiligste manier van transport.

Medicatie zou ik niet doen en al helemaal niet op lange vluchten.
Lang stilzitten is echt slecht voor je, denk aan trombose benen. Bangkok is 12 uur vliegen dat wil je niet de hele weg op je stoeltje zitten. Ga rondwandelen, zeker bij de galley heb je nog wel eens aanspraak...oftewel afleiding. Daar kun je vaak een glaasje drinken halen en een snackje.
Ik neem wel eens een glaasje wijn...slaap je ook wel van :D

Neem oordoppen mee en ga lekker een film kijken. Als je het geruis van het vliegtuig zelf niet hoort is het net alsof je in de bus zit.

Meld je vliegangst bij het cabine personeel. Goed personeel zal af en toe ff bij je komen om te vragen hoe het gaat. ;)

Een cursus is natuurlijk ook een aanrader.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 22:18

Van die slaappil heb ik ook maar een uurtje of 2 gedommeld het gaf me een stukje vertrouwen dat ik die vlucht aankon. Nu heb ik dat niet meer nodig.. ik drink altijd heel veel water en doe elk uur wel even wat beenoefeningen.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 22:25

Wat een fijne post Cowgirl! Stelt me toch al ietsjes gerust.

Over 4 uur moet ik in de auto zitten richtinc Schiphol, maar telkens als ik mijn ogen sluit denk ik aan het vliegen en word ik onwijs bang :(.
Dit wordt een kort nachtje vrees ik...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 22:55

Cowgirl, medicatie betekent echt niet dat je de hele tijd ligt te slapen. Het zorgt er alleen voor dat je meer relaxed bent. Als er iemand veel door het vliegtuig loopt ben ik het wel. Toen ik geen medicatie nam durfde ik niet eens van mijn stoel af te komen. Dus in mijn geval werkt het alleen maar positief. Ik vind het dan ook vreemd, dat terwijl je geen angst hebt, mensen medicatie af gaat raden. Nogal makkelijk praten zonder angst.

shampyX9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 23:32

Dit zijn 3 dingen die mijn vader mij altijd verteld om me gerust te stellen, misschien hebben jullie er wat aan:

1: Er vliegen per dag meer dan honderden vliegtuigen heen en weer, en die komen ook op de plaats van bestemming :) en dan 3 van die 1000 x 365 (dagen in een jaar), storten per jaar neer.. En ga er maar gewoon van uit dat jij op je bestemming komt.

2: Je hebt veel meer kans om betrokken te raken in een auto-ongeluk, dan om neer te storten met een vliegtuig :)

3: De piloot wilt ook niet dood, dus hij zal er alles aan doen, zelfs bij problemen, om het vliegtuig veilig op de plaats van bestemming te krijgen :)

bonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 23:36

Adindaa succes en veel plezier natuurlijk. Aangekomen op bestemming valt het altijd mee!

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 04:35

Dankjewel :D

Zit nu op Schiphol, was zo zenuwachtig dat ik in de auto al overgegeven heb -O-

srsW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 05:00

Adindaa schreef:
Dankjewel :D

Zit nu op Schiphol, was zo zenuwachtig dat ik in de auto al overgegeven heb -O-

Heel veel succes!
Meld het inderdaad wel even aan de cabin crew.... Ze kunnen je dan meer ondersteunen bij de vlucht ( erg fijn voor als je misschien in paniek raakt)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:01

Dat vind ik zo grappig dat dat gezegd wordt. Ik heb het 1 x gemeld bij de stewardess en die deed er alleen maar lacherig over. Daarna heb ik het nooit meer gezegd.

srsW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:03

Net zoals overal heb je wel eens personeel tussen zitten die een zogenaamde smack in the face verdienen 8)7

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 08:44

Fitzroy schreef:
Cowgirl, medicatie betekent echt niet dat je de hele tijd ligt te slapen. Het zorgt er alleen voor dat je meer relaxed bent. Als er iemand veel door het vliegtuig loopt ben ik het wel. Toen ik geen medicatie nam durfde ik niet eens van mijn stoel af te komen. Dus in mijn geval werkt het alleen maar positief. Ik vind het dan ook vreemd, dat terwijl je geen angst hebt, mensen medicatie af gaat raden. Nogal makkelijk praten zonder angst.

Er werd toch duidelijk in dit topic gesproken over slaappillen en dat raad ik dus echt af. En meestal gaat het daar ook over want men wilt slapen en niks van de vlucht mee krijgen omdat men bang is.
Je zal zeker de eerste niet zijn die door de hele weg slapen problemen met zijn gezondheid krijgt.
Er zijn zelfs mensen die hierdoor nooit meer kunnen vliegen. Dat is het het toch niet waard lijkt mij.

Ik praat helemaal niet makkelijk. Als je mijn tips leest probeer ik jullie alleen maar te helpen om de vlucht zo fijn mogenlijk te laten verlopen. En ik kan natuurlijk vanachter de computer ruiken dat jij tijdens de vlucht veel wandelt. ;)
Beetje jammer dat je je zo aangevallen voelt.