Rondreis Zuid-Engeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Re: Rondreis Zuid-Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 21:47

Dank jullie wel!
Kan op franse sites de plakkers niet vinden, zag ze wel op visitbritain.com (of zo iets) dus daar maar bestellen.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 22:20

Volgens mij verkopen ze ze ook bij de ANWB. En de eerste keer hebben wij ze in de shop op de boot gevonden, maar dan laat je het er wel op aan komen :)

Edit: sorry, zie dat je in Frankrijk woont. Dan heb je weinig aan de ANWB ^_^ maar wellicht een vergelijkbare organisatie?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 22:21

Ik heb ze destijds bij de ANWB gekocht.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 08:51

Grijze tape doet het ook goed hoor.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 09:50

Goeie inderdaad, had het ook gelezen, maar wel een puntje om niet te vergeten. :j

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 09:51

ingvdh schreef:
Ik kom ook nooit uit met die samengestelde reizen.

We hebben destijds 2 of 3 huisjes gehuurd voor minder dan een week, was geen probleem. Alleen soms een heel gepuzzel omdat de wisseldagen vaak niet aansluiten.
In een geval kwam ik er niet uit en heb toen op de site van het bungalowpark zelf gekeken, daar was het wel mogelijk om op andere dagen te wisselen en die heb ik toen direct bij het bungalowpark geboekt.

Welk bungalowpark hebben jullie gezeten? :)
Vind het nog lastig om op het wijde web de juiste plekjes te vinden. :Y)
We willen nu waarschijnlijk toch een week in een hut/huisje en misschien daarvoor en daarna nog een nachtje een B&B of hotel. :j

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 10:39

Wij hebben oa gezeten bij Eastcott Lodges in North Tamerton, de andere weet ik niet meer. Dit hebben we op 1 dag gereden van Alkmaar tot lokatie met de kanaaltunnel - auto

Destijds ook zo geboekt in Schotland.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 10:59

Ik ben echt van de ene farm B&B naar de andere gegaan. Gids gehaald bij de VVV en niets van te voren bekeken . Gewoon op de dag zelf bellen en beslissen. Er zitten er zoveel. Is altijd wel ergens plek.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 11:00

M'n ex die reed, ik zat met de gids op schoot in de auto te kijken wat de opties waren.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 11:39

Wil je echt naar het westen of wil je ook Kent erbij doen?
Mijn advies: doe OF kent OF Cornwall/Exmoor/Dartmoor. Er is in beide gebieden zoveel te zien en te beleven dat zelfs drie weken te kort is......

Ik proef uit je reacties dat je voorkeur naar het westen uitgaat. In dat geval geef ik je het advies om via Rotterdam te reizen. Iedereen roept dat dat onzin is, maar zet op Google-maps de rit maar uit via Rotterdam en via Calais; je zult zien dat het via Rotterdam 200 - 300km korter is dan via Calais!
Bovendien kom je 's morgens uitgerust in Hull aan en kun je aan je trip richting Bristol beginnen. Ook omzeil je op deze manier de M25 rond London.

Ik kom al ruim 15 jaar in GB en in al die jaren ben ik precies een vakantie weggeregend, maar in dat jaar zijn ze in Frankrijk ook meerdermalen weggespoeld......
De rest van de vakanties had weleens een regendag, maar daar bleef het dan bij.

Wij reizen zonder reservering. Je kunt op vrijwel elke straathoek in GB een slaapplek vinden en ook loop je serieuze kans om op de meest bizarre plekken terecht te komen zoals herbergen uit de 16e eeuw, kastelen en gewoon een kamertje bij mensen in huis (al is dat laatste tegenwoordig veel minder vanwege aangepaste wetgeving). De mooiste plekjes staan NIET in de gidsen }>

Wil je nog meer weten? Vraag gerust, mijn hemd is zo groot, dat vraag je me niet van het lijf :D

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 12:56

Thanks voor je uitgebreide reactie! :) We willen (inmiddels) dat stuk inderdaad zeker niet tegelijk doen.
Hoe we er nu instaan is dat we ten zuidoosten van de grove lijn Kent-New Forest blijven, met tripje naar Isle of Wight.
En dan als we wat meer gewend zijn aan Engeland met de auto een volgende keer verder door naar Cornwall/Exmoor/Dartmoor. :j

Overigens is voor ons de reis met als eindbestemming New Forest via Calais wel korter aldus Maps.
We reizen dan uit Gouda, dus dan ben zak je relatief makkelijk af naar Calais en zit je al onder Londen.

Zo direct geen vragen, maar als ze oppoppen zal ik ze stellen!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:31

MarrieLeen schreef:
Thanks voor je uitgebreide reactie! :) We willen (inmiddels) dat stuk inderdaad zeker niet tegelijk doen.
Hoe we er nu instaan is dat we ten zuidoosten van de grove lijn Kent-New Forest blijven, met tripje naar Isle of Wight.
En dan als we wat meer gewend zijn aan Engeland met de auto een volgende keer verder door naar Cornwall/Exmoor/Dartmoor. :j

Overigens is voor ons de reis met als eindbestemming New Forest via Calais wel korter aldus Maps.
We reizen dan uit Gouda, dus dan ben zak je relatief makkelijk af naar Calais en zit je al onder Londen.

Zo direct geen vragen, maar als ze oppoppen zal ik ze stellen!

Klopt, new forest is nog wel korter via Calais. Ga je serieus verder naar het westen, dan niet meer.
Wanneer je bijvoorbeeld naar Bristol gaat, maakt het in GB niet zoveel uit of je vanuit Hull (221mijl), Harwich (210mijl) of Dover (200mijl) komt, maar aan deze kant maak je een hoop meer km als je via Calais gaat, verkijk je daar niet op!

Aan de andere kant rijden is de eerste km een beetje eng en daarna denk je er nauwelijks nog over na.
Let erop dat de route naar Calais in belgië niet over de kortste weg gaat!! Controleer de route (ook je navigatie) terdege met de kaart. Vanuit Gent ga je via de E40 (richting Oostende) het kortst naar Calais. Zeer waarschijnlijk sturen de wegenborden en tom-toms je via Roubaix en Lille. Dat was in het verleden tenminste wel zo. Ben daar even allert op, het is best een flink eind om via Lille!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 13:33

Wederom bedankt! We zijn idd regelmatig in die hoek in Frankrijk op vakantie geweest, dan is het inderdaad via Oostende het kortst. :j
Tenzij er nog steeds werkzaamheden zijn tussen Gent en Brugge, dan bij lange na niet. :')

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:48

Ik weet niet of je nog tips en/of ervaringen zoekt maar ik vind persoonlijk Zuid-West Engeland veel leuker/mooier dan het Oosten :D En ik vind de mensen hier vriendelijker, om eerlijk te zijn. Maar goed, als ik dat niet zou vinden dan zou ik niet zo ver westelijk wonen.

Wat betreft je vraag over honden: het kan op zich heel goed, als mijn ouders op bezoek komen nemen ze de hond vrijwel altijd mee, maar de ervaring is toch wel dat ze in veel hotels en restaurants niet toegestaan zijn. Volgens m'n moeder is het altijd vrij lastig om hotels te vinden en restaurants laten ze vrijwel nooit toe, behalve in het pubgedeelte (en dat is dus in steden nog lastiger).

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:50

Wij zijn eigenlijk altijd via Frankrijk over gestoken, maar wilde ook altijd beginnen bij vrienden ten zuid-westen van London. Dan was het geloof ik qua kilometers minder ver om Hoek van Holland - Harwich te nemen, maar omdat die overtocht zo veel langer is, je dan nog best een eind 'omlaag' moest rijden in Engeland, én de overtocht een stuk duurder was, was het interessanter om Duinkerke-Dover over te steken.

Maar het even goed nakijken is zeker de moeite waard! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:52

Ik heb niet het hele topic doorgelezen hoor, maar ik wou even melden dat Bristol en vooral het ernaast gelegen Bath echt hele leuke plaatsjes zijn. Bath is super karakteristiek en er zit een grote universiteit waardoor het een erg 'jong' stadje is. Ben er echt met heel veel plezier geweest, tot 2 keer aan toe :j

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 13:59

Tips en ervaringen blijven welkom hoor, dus roep gerust! :D

Bedankt voor de aanvullingen! :)

Eulogy, inderdaad, daar lopen wij ook beetje tegenaan met de hond. Nog maar even overwegen!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 14:06

Bath is inderdaad erg leuk, hoewel er op de toeristische attracties (de Roman Baths etc) niet gek veel te doen is. Wel is het een hele mooie omgeving en de stad zelf is inderdaad echt prachtig, als je in de buurt bent echt een aanrader :) Net buiten Bath weet ik trouwens nog wel een B&B waar honden zijn toegestaan, als je interesse hebt.

Bristol is inderdaad wat groter en er is ook meer te doen, maar het is zeker niet een standaard grote stad. De buurt waar ik woon bijvoorbeeld heeft zich onofficieel uitgeroepen tot een 'people's republic' ( :+ ), er is onwijs veel (hele gave) street art, onafhankelijke winkels, restaurants en cafes en als je het wat minder 'jong' en wat rustiger zoekt, dan is Clifton heel leuk :) Vanuit Bristol zijn ook Weston-super-Mare (strand) en de Cotswolds heel goed te doen. Eventueel ook Zuid-Wales (Brecon Beacons) maar dan ga je misschien wel erg ver naar het westen :D

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 14:32

Leuk om Bath voorbij te zien komen, wij gaan 10 dagen naar Engeland en rijden dan van Portsmouth naar Clevedon waar ML mensen kent.
Uiteindelijk zitten we in 3 hotels. NF, Stonehenge, Bristol en meer staan op de planning.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 13:41

Hebben jullie verder nog tips om leuke vakantiehuisjes te vinden? Mag zowel losstaand als op een vakantiepark. :)
En bij voorkeur regio New Forest!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 13:46

MarrieLeen schreef:
Hebben jullie verder nog tips om leuke vakantiehuisjes te vinden? Mag zowel losstaand als op een vakantiepark. :)
En bij voorkeur regio New Forest!

Google is your friend :D maar het is mijn ervaring dat je prima op de bonnefooi rond kunt rijden in die omgeving.
Als je naar New Forest gaat, ga dan ook even naar Beaulieu: http://www.beaulieu.co.uk/ Ook als je niks met auto's hebt, maffer dan dit bestaat bijna niet :D

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 14:28

Ja ik google me suf,zie door de bomen het bos niet meer. :D
Wij zijn niet zo van op de bonnefooi, haha. :x :') Helemaal omdat alles nieuw voor ons is.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:49

MarrieLeen schreef:
Ja ik google me suf,zie door de bomen het bos niet meer. :D
Wij zijn niet zo van op de bonnefooi, haha. :x :') Helemaal omdat alles nieuw voor ons is.

Wil je per se een huisje of mag het ook B&B zijn?
In GB is het vrij gebruikelijk dat huisjes per week gaan, weekend en midweek kom je zelden tegen (hoewel er in de praktijk vaak heel veel kan, als je het maar vraagt).

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:51

ikke schreef:
Als je naar New Forest gaat, ga dan ook even naar Beaulieu: http://www.beaulieu.co.uk/ Ook als je niks met auto's hebt, maffer dan dit bestaat bijna niet :D

Goeie tip. Mijn vriend is in Beaulieu op de foto gegaan met Jeremy Clarkson :D Tenminste, het lijkt net echt daar bij het Top Gear museum.

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 17:09

Wij zaten vorig jaar in vakantie park Hoburne Naish, New Milton
Park ligt op loopafstand van het strand en dichtbij de New Forest
Beaulieu is zeker een aanrader, ondanks dat wij helemaal plat geregend waren toch een topdag gehad
Top Gear tentoonstelling is inderdaad briljant !