Eurodisney

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 16:15

Ratatouille is gaaf, we zijn er eind november vaak ingeweest. Dat is het voordeel van een rolstoel er waren nog wel wat kinderziektes maar het is echt leuk en technisch heel goed ontworpen ook.

Buzz lightyear *\o/* heerlijk zinloos rondschieten. Ik heb manlief royaal verslagen.

Wij hebben zelfs met rolstoel en dus korte wachtrijen niet genoeg eigenlijk aan twee dagen. We hebben niet alles gedaan en gezien helaas. Wat goed is trouwens is deels in de nieuwe atracties dat je met rolstoel en al erin kan. Dat is zo fijn *\o/*

Bewaking en fouilleren is idd heel streng. Ondanks extreem laag seizoen en donderdag stond er bij de ingang vanaf de parkeerterreinen ene fikse rij om zowel village, studio en park in te kunnen. Eten meenemen is eigenlijk geen probleem we hebben iedere keer nze eigen boterhammen kunnen meenemen, maar hebben een voedselallergie ook. En misschien is de beveiliging ivm rolstoel een stuk milder. :j maar het is niet erg irritant of zo.

Alleen de foute verkopers net buiten de controle was niet leuk. Foute mannen die stomme kitsch dingen wilden verkopen opdringerig. -O-

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 16:17

mirim schreef:
Bij onze kennissen dus wel. Flesjes water...alles moest eruit.
Zij hadden kleine kinderen mee en die waren helemaal van de rel door alles.
Misschien scheelt het ook wie er de bewaking op zich heeft die dag/ dat moment?

ik zou sowieso aanraden om 'pa' de controle te laten doen, je tas aan hem geven, kinderen ook tasjes aan papa geven en zelf even naast de rij te gaan staan met een vriendelijk knikje naar de bewakers..
zo hebben kinderen er minder last van. en het is duidelijk dat papa als pakezel door de controle gaat en jullie daarna 'leeg' erachter aan meegaan.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:40

Ik zou graag een keer in het echte Disney hotel willen! :D
Maar de prijs houdt me tegen :=

In de gewone hotels heb ik alleen disney figuren meegemaakt op de vaste tijdstippen dat je er mee op de foto kunt.
Dit jaar was het niet omdat dat deel van het hotel werd verbouwd :\ dus de fotobooth was er niet.

De beveiliging was inderdaad aangescherpt en je tassen worden doorzocht, maar je wordt niet gefouilleerd en ik heb ook niets gezien wat eng of vervelend zou zijn voor de kinderen. Ik heb een boel huilende en krijsende kinderen gezien maar dat was niet bij de controle :+

Edit: het eten was ook niet duurder dan anders.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:54

mirim schreef:
Ik hoorde dat het park erg goed bewaakt wordt na alle toestanden in en rond Parijs die geweest zijn.
Bewaking in de vorm van fouilleren ( door mensen die duidelijk , zichtbaar bewapend zijn) beslist geen eigen eten en drinken mee het park in.
Ook dat het eten en drinken exorbitant duur geworden is.
Is dit waar? Is dit nog?
Ik hoorde dit van kennissen die er dit jaar geweest zijn.
Onze kinderen zouden er graag heen gaan, maar door deze berichten hadden ze er een stuk minder zin in.
Dus vandaar mijn vraag :)

Wij zijn 4 jaar geleden geweest en ook toen stond er al bewaking (legermannetjes met wapen), rugzakken controle, van die rontgencontrolepoortjes zo als op luchthavens. Dit is niet sinds kort dus. Ik heb altijd een of andere survival rugzak. Haha kwamen ze nooit volledig doorheen

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 22:04

elenaMM77 schreef:
op dag 3 of 4 splitsen we dan regelmatig op, waarbij we elkaar proberen te bespieden rofl (ja echt we zijn boven de 30) en schielijk onze aankopen aan kassa's proberen af te schermen.. of het ineens op een lopen zetten om de ander af te schudden om niet te laten zien in welk winkeltje we wat kopen. (ik zweer dat we ooit nog eens een toegangsverbod gaan krijgen vanwege te kinderachtig gedrag haha). Hier zijn we dan ook rustig een halve dag mee zoet.

--------

Leuk dat jullie er zo'n feest van maken :D
Wij zijn ook altijd best lang zoet met shoppen in de winkeltjes, en sfeer beleven in de main street :)
Veel winkeltjes lijken op het eerste gezicht hetzelfde, maar ze verkopen toch vaak dingen die anderen niet hebben.
Sparen jullie ook van die pins? Ik vraag me altijd af hoeveel mensen dat echt doen. Ik heb er wel een paar.

Cemlys

Re: Eurodisney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 22:23

Oh de winkeltjes zijn gaaf. Ik wou als klein meisje al altijd naar Disney maar was gewoon te duur voor het hele gezin. Zodra ik goed verdiende vakantie geboekt (was ondertussen de 25 gepasseerd). Heb me toe even lekker laten gaan. Van mokken tot pyama, tshirt, minne mousse oren hahaha

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 10:38

Hoe bestellen jullie de toegangskaarten, via een reisbureau of via de website van Eurodisney zelf?

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 10:42

Tip: Staat best een mooie aanbieding in de Kampioen!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 11:23

Wij hebben tot nu toe steeds zo'n arrangement gedaan, met een Disney hotel inclusief toegang tot parken.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 11:30

Ik ben fan van Disney, al 4x geweest maar ik zou zo weer gaan. *\o/*
Park is inderdaad niet heel groot, maar je zult zien dat je met 3 dagen nog steeds lang niet alle attracties hebt kunnen doen die je graag wilde, ivm wachtrijen.
Zou van te voren even een lijstje maken met de attracties die je echt heel graag wil doen, en dan even een logische planning maken welke attracties een beetje bij elkaar in de buurt liggen.
Anders ren je van het ene uiterste van het park naar het andere uiterste, en ja, dan is Disney toch wel erg groot. :+

Ook leuk is om een dagje Parijs eraan te plakken, hebben wij ook altijd gedaan.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 12:56

Temeraire schreef:
elenaMM77 schreef:
op dag 3 of 4 splitsen we dan regelmatig op, waarbij we elkaar proberen te bespieden rofl (ja echt we zijn boven de 30) en schielijk onze aankopen aan kassa's proberen af te schermen.. of het ineens op een lopen zetten om de ander af te schudden om niet te laten zien in welk winkeltje we wat kopen. (ik zweer dat we ooit nog eens een toegangsverbod gaan krijgen vanwege te kinderachtig gedrag haha). Hier zijn we dan ook rustig een halve dag mee zoet.

--------

Leuk dat jullie er zo'n feest van maken :D
Wij zijn ook altijd best lang zoet met shoppen in de winkeltjes, en sfeer beleven in de main street :)
Veel winkeltjes lijken op het eerste gezicht hetzelfde, maar ze verkopen toch vaak dingen die anderen niet hebben.
Sparen jullie ook van die pins? Ik vraag me altijd af hoeveel mensen dat echt doen. Ik heb er wel een paar.

nee, pinnen sparen doen we niet... als we zo diep zinken laten we ons opnemen wegens een overdosis disney denk ik :') ..

ik 'spaar' (heb er nu 4, koop ze niet altijd), van die ingelaserde kristallen (laser cubes).. vind die echt supermooi..
mijn favoriet is die van belle en het beest met zilveren (verzilverd) lijstje.

dan wel de 'scherpe' gedetaileerde versies, niet die 'witte gestippelde'.

en verder neem ik altijd een grote 500ml mok mee (heb ik er nu ook 4 van, had er 5 helaas 1 gesneuveld). En een lekker shirt of dikke trui (heerlijk voor in en om het huis)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:50

Wij halen het bij de kassa. Met een camper daar staan is voordelig en anders hotel in de buurt en bij de kassa kopen. Is handiger met rolstoel ed.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 08:03

Even dit topic volgen... :o

Wij gaan met groepje vrienden in oktober heen! :) Voor 8 juli bestellen is 25% korting en is dan halfpension. :D

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 09:45

Leuk. Er zijn ook meerdere uitgebreide Disney-topics geweest. Misschien kan je daar iets uit halen.

Hebben jullie al geboekt of hebben jullie een hotel op het oog?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 09:52

We gaan deze maand boeken. :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 09:59

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:05

Tnx! Verkeerd topic gestipt. Even wisselen van topic.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:09

even over de tassen controle nog..

we zijn inmiddels geweest..
de tassen controle is inmiddels idd aangescherpt.. ipv even de tas openen, moet je hem nu bijna altijd voor het grootste deel leegmaken, of door een scan halen (tis net schiphol geworden, tas op de band).

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:11

Die scan was er de laatste keer ook al toen ik er was :) zowel voor het park als de Village :) Is toch al een jaar of 3 terug inmiddels.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 11:21

Ik ben inmiddels ook geweest (in maart al :+). Maar inderdaad tas wilden ze echt de bodem van zien. Eten en drinken mocht gewoon mee naar binnen. Verder hadden we aan 3 dagen wel echt genoeg. Hadden alle attracties die we wilden al (meerdere keren) gehad. En ook een aantal attracties die we niet wilden, haha. Nu was tijdens ons verblijf de Space Mountain helaas ook wel dicht en de Big Thunder Mountain had telkens veel gezeik....

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:34

Heb je het wel leuk gehad? Welke attracties wilden jullie niet doen dan?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 11:43

Ja super! Was ook prima weer! Haha.
Nouja het doolhof bv. Of Captain EO. Dat soort dingen :)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:03

Ja, oke. Alhoewel Captain eo is niet zo erg toch? En dat doolhof vind ik eigenlijk ook best wel grappig.
Ik sla die draaimolens altijd over. Dat vind ik echt te kinderachtig.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 12:05

Captain EO vond ik zo saai. Haha. Ga liever naar de pandadroom of iets.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:11

Kan, ik heb het nooit gezien. Wel die show van daarvoor, Honey I shrunk the audience. Daar vond ik niet zo heel veel aan.