3 weken rondreizen in Canada, wat moeten we zien?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Soez

Re: 3 weken rondreizen in Canada, wat moeten we zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:28

Houdt er, als je langer of wat breder bent, rekening mee dat afmetingen van bedden per camperverhuur kunnen verschillen. Wij hebben de camper ook bij Travelhome geboekt en hebben van tevoren de afmetingen met elkaar vergeleken en niet alleen de prijs.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 14:34

Even een update,

inmiddels hebben we de route opgezet. Uiteraard kan daar nog een paar maanden wat aan veranderd worden. We vliegen op 1 september van Amsterdam naar Vancouver. De volgende dag (2 september) halen we de camper op.

We gaan deze route rijden:
Vancouver, Victoria, Tofino, Nainamo, Whistler, Wells Grey National Park, Jasper/Jasper National Park, Banff National Park en dan weer terug naar Vancouver met een tussenstop in Penticton.

Op 21 september moeten we de camper weer inleveren en dan vliegen we terug op 24 september.

Afbeelding

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 22:05

Wat een gave reis gaan jullie maken, dat is ook mijn droomreis!

Geef je af en toe wel foto updates tijdens de reis?

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 22:17

Of ik onderweg foto updates kan plaatsen weet ik niet. Denk niet dat ik internet heb en denk dat ik dan ook geen zin heb om te internetten. Maar erna plaats ik zeker foto's.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 22:43

Die route hebben wij ook ongeveer alleen gaan wij vanaf calgary en doen we geen vancouver island.

Waar heb je een camper gehuurd?

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 15:47

Wij hebben de camper bij canadream als ik het goed heb. Hebben dan het model MH-b midi motorhome. :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 15:59

Gave route!! Heb ik in 2004 ook grotendeels gedaan, alleen daarna ook nog richting de VS want daar had ik toen net een jaar gewoond. Woonde ergens middenin washington, staat net niet meer op je kaart :+

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 17:01

Gaaf!!
Ben ook nog benieuwd of er bijvoorbeeld onderweg dingen zijn die niet zo toeristisch maar wel echt de moeite waard zijn om te zien. Dus tips zijn nog altijd welkom. De route kan nog aangepast worden.

pioade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 17:15

Mooie reis! Wij hebben in 2012 ongeveer hetzelfde rondje gedaan, ook in september. Wij hebben vanaf Campbell River een Orka safari gedaan gedaan met www.eagleeyeadventures.com. Orka's, beren, zeeleeuwen heel veel dolfijnen gezien en de natuur is echt prachtig daar! Allemaal eilandjes tussen Vancouver Island en het vaste land. Ik vond het de mooiste dag van de hele reis! Verder is Wells' Grey ook een aanrader, daar kun je als je een beetje geluk hebt de zalmtrek nog zien. Ook heel bijzonder en grote kans dat je dan beren ziet. Whistler vond ik dan weer niet zo mooi, in de Alpen heb je mooiere wintersportdorpen.

pioade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 17:22

De meeste campings hebben trouwens wel WiFi, maar wij zaten soms wel dagenlang zonder mobiel netwerk. Als je tips over campings wilt stuur je maar een PB! En niet vooraf reserveren hoor dat is echt niet nodig in september.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 18:08

Nee doen we ook niet, willen niet de druk hebben om ergens perse op tijd te zijn.. We hebben alleen een bepaalde dag dat er een feestdag is in Canada. Er werd aangeraden om die dag juist wel al iets te reserveren, aangezien je anders kans hebt dat je echt nergens meer terecht kunt. Maar dat zien we over een paar maanden wel.

Wifi is leuk meegenomen, maar als we het niet hebben is het ook totaal geen probleem. Kan best drie weken zonder social media en zo. :D

Benta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 18:28

Ik ben in 2010 in september naar Canada geweest. Van Vancouver naar Calgary met de camper. Al heel wat van de wereld gezien, maar deze reis staat nog steeds met stip op #1!!
In Vancouver naar het Stanley park geweest en Capilano suspension bridge bezocht. Van Vancouver naar Vancouver Island, daar Victoria, Nanaimo (zeker de Nanaimo-bar eten, chocolade zoetigheid) en Tolfino bezocht. In Tolfino walvissen gespot met een bootje.

Verder nog door de Rocky's gereden en daar over een ijs gletsjer gelopen, Whistler ( olympisch dorp bezocht en beren gezien) Jasper en Banff bezocht ( en nog meerdere "onbekende" plekken aangedaan) en vervolgens in Calgary naar het olympisch dorp geweest en naar de dierentuin geweest.

Mooie plekken: lake Louise, morain lake, peyto lake, maligne lake, Emerald lake, valley of THE ten peaks

Heel gedetailleerd weet ik allemaal niet meer zo goed, dan moet ik echt mijn reisverslag en foto's erbij pakken.

Geniet ervan!! Ik zou zo weer gaan!!!
liberty schreef:
Die route hebben wij ook ongeveer alleen gaan wij vanaf calgary en doen we geen vancouver island.

Waar heb je een camper gehuurd?

Benta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 18:29

Go Canada

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 18:33

Klinkt heel gaaf, Benta! Is dan ongeveer dezelfde route als dat wij gaan doen. Wij gaan dan alleen waarschijnlijk niet naar Calgary, redden we niet denk ik.

Ik ben heel benieuwd naar je reisverslag!

pioade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 18:45

Zie nu dat dezelfde route gedaan hebben alleen zijn we ipv Victoria naar Campbell River gegaan en we zijn niet in Penticton geweest. We hadden ook via gocanada een camper gehuurd bij Canadadream. Was super! Veel plezier daar! Het was wel onze duurste vakantie ooit vooral omdat levensmiddelen in BC zo ontzettend duur zijn. Heb je al tickets geboekt? Wij vlogen met air transat dat was toen de goedkoopste (non stop) vlucht.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 18:49

Ja we vliegen met British Airways en dan een overstap in London.

Dat het duur is, is zeker waar. Ik heb nog het geluk dat mijn ouders ons meenemen voor hun 25 jarig huwelijk en ze zullen dus het grootste deel betalen.
Waarschijnlijk zal ik wel de kosten van de benzine of zoiets op me nemen. Wel zo eerlijk. :)

Wat hebben jullie dan tussen Banff/Calgary en Vancouver gedaan? Is nogal een rit namelijk?

pioade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 19:09

Tja kilometers gemaakt haha... Het is inderdaad een heel lang en beetje saai stuk. Wij zijn via Revelstoke en Kelowna gereden. Zie nu dat Penticton vlakbij Kelowna is. Bij Kelowna heb je wel mooie meren.

pioade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 19:31

Afbeelding

Om je alvast lekker te maken....

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:16

Met de route is eingenlijk niet zoveel mis, maar ik zal zuidelijk gaan via osoyoos en dan naar het noorden naar penticton. Waarom? de weg langs de meren is zoooooo gaaf. Je waant je gewoon in zuid franktijk met al die wijngaarden. Het is een uniek stuk canada en in osoyoos is zelfs een woestijn. Vergeet niet te zwemmen deze meren zijn verrassend warm.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 20:30

Oke bedankt, we twijfelen namelijk nog over dat laatste stuk. Dus daar gaan we zeker nog naar kijken!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 21:15

yarrah schreef:
Met de route is eingenlijk niet zoveel mis, maar ik zal zuidelijk gaan via osoyoos en dan naar het noorden naar penticton. Waarom? de weg langs de meren is zoooooo gaaf. Je waant je gewoon in zuid franktijk met al die wijngaarden. Het is een uniek stuk canada en in osoyoos is zelfs een woestijn. Vergeet niet te zwemmen deze meren zijn verrassend warm.

Bij-de-weg, weet jij hoe dat tegenwoordig zit met rijbewijzen?

Indertijd toen wij er waren, was het zo dat je ook in Canada geen auto's mocht rijden die meer dan 3500kg TMM met een NL B-rijbewijs. Daar werd toen ook voor gewaarschuwd maar volgens een collega die er twee jaar geleden was, was dat niet (meer) waar.
o.a. de ANWB waarschuwde indertijd dat men in Canada en Amerika daar geen rekening mee hield omdat de regels daar (nogal) afwijken van Europa maar dat je in geval van brokken wel een probleem had.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 08:13

Ivm de rijbewijzen is er niets aan de hand. Je verbaast je wel waar je mee mag rijden. De ANWB verteld wel meer sprookjes over de rijbewijzen en zeker de internationale rijbewijs die verplicht zou zijn. Dat is absoluut niet waar een internationale is alleen nodig waar je gegevens op d rijbewijs niet in het engels staan.
Over gewichten doet men niet moeilijk en kijkt men ook niet naar, je bent gewoon verzekerd.