Vakantie Egypte 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzan_v_h

Re: Vakantie Egypte 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 17:42

Wauw, enorm veel in om te gaan met dit weer, onweer, hagel, regen en wind....

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 19:45

Donderdag over 6 weken gaan we dan!
Nu vroegen we ons af hoeveel geld we mee moeten nemen naar Egypte. Dit aangezien we dat van te voren moeten reserveren bij GWK travelex op schiphol!
We gaan met sunweb en we willen ook natuurlijk een aantal excursies doen.. :)

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 19:53

Ik ben in Arabella Azur , Dreams Beach en Marriott geweest afgelopen jaar en is zeer goed bevallen! Mooie hotels, lekker eten, heerlijke zee :D Mijn ouders gaan nu naar Arabia Azur in april :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 19:57

Reef Oasis Blue Bay in Sharm el Sheikh. All inclusive, duikschool bij het resort, huisrif... Overigens ligt Cairo net zo ver van Sharm el Sheikh als Parijs van Rotterdam ligt en ik heb hier in Nederland echt niks meegemaakt van de aanslag in Parijs hoor. Ja, via het nieuws... Mijn moeder zit er nu.

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 21:01

Leuke reacties! Wij hebben al geboekt ondertussen bij Pickalbatros Palace Resort in Hurghada!
Gisteren ookal een parkeerplek gereserveerd bij schiphol. *\o/*

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:54

Suzan_v_h schreef:
Donderdag over 6 weken gaan we dan!
Nu vroegen we ons af hoeveel geld we mee moeten nemen naar Egypte. Dit aangezien we dat van te voren moeten reserveren bij GWK travelex op schiphol!
We gaan met sunweb en we willen ook natuurlijk een aantal excursies doen.. :)

Wij hebben onze excursie gewoon met euro's betaald. Ook de visum op het vliegveld betaald met de euro. Is wel zo makkelijk want je hoeft ook niets terug te wisselen.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:57

Suzan_v_h schreef:
Three corners zien we veel voorbij komen! Hebben die een huisrif? is wel een pré voor ons :D

Marsa Alam! Geen idee of dat al voorbij is gekomen hoor. Three corners fayrouz.

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:06

Wij waren ook naar Egypte geweest!
Was echt een perfecte vakantie, het weer was zo heerlijk, we hoefden geen 30 meter te lopen of we waren bij een onwijs heldere zee waar je alle prachtige vissen zo kon zien zwemmen! Super groot zwembad en een bar in het zwembad <<) Ook erg leuk dorpje verder op met allemaal kraampjes achtig, ze smeren inderdaad wel veel aan maar wij waren met een grotere groep. In het hotel zelf ook super veel te doen.
Ook naar de piramide's geweest maar toen moesten we eerst weer met een vliegtuig naar Caïro. Dat was echt zo'n trip want we gingen ook naar de sfynx en een super mooi museum, waar laatst dat masker was gesloopt. Weet alleen niet meer hoe het hotel heet :')

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 16:47

Ik was van plan om stage te lopen in Egypte, maar gezien de recente gebeurtenissen met IS twijfel ik nu toch heel erg hoor. Op sommige plekken is het nu gewoon echt gevaarlijk(er) geworden.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 21:42

Gewoon in euro's betalen en goed opletten wat de koers is en afdingen als een malle ;)

Wij kochten 3 artikelen hij wilde 100 euro. Wij zeiden je krijgt 10 euro en we gaan weg omdat we " beste vrienden zijn" of we betalen 30 en we nemen die drie dingen mee. Toen begon hij over 40... Nee dit was ons laatste aanbod... Toen was 30 euro toch een goede prijs! :') :')

En het zinnetje " Le hadzje le Sjeij" zo zeg je het fonetisch, betekent, nee dank u we hebben genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 21:58

Wij hebben ook vakantie geboekt in Egypte hurghada. Ik ben een btje huiverig want ik wilde dit keer juist niet meer naar Turkije ivm het opdringerige Wat elke keer erger leek. Maar ik Lees dat in Egypte niet anders is.. Hoe werkt het met de fooien en hoe kan je dat het beste aanpakken, wanneer geef je wel En wanneer niet? Hoe kan je kort kordaat maar wel netjes aangegeven dat het genoeg is en we geen interesse hebben?

Wij willen dit keer echt genieten en niet heel de tijd lastig gevallen worden. daarom zullen we ook veel op het ressort blijven. maar we zijn wel heel dol op boottripjes. :j

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 22:09

Euforie schreef:
Wij hebben ook vakantie geboekt in Egypte hurghada. Ik ben een btje huiverig want ik wilde dit keer juist niet meer naar Turkije ivm het opdringerige Wat elke keer erger leek. Maar ik Lees dat in Egypte niet anders is.. Hoe werkt het met de fooien en hoe kan je dat het beste aanpakken, wanneer geef je wel En wanneer niet? Hoe kan je kort kordaat maar wel netjes aangegeven dat het genoeg is en we geen interesse hebben?

Wij willen dit keer echt genieten en niet heel de tijd lastig gevallen worden. daarom zullen we ook veel op het ressort blijven. maar we zijn wel heel dol op boottripjes. :j

Als je ergens gaat eten komt er een percentage overheen qua fooien.

En leer dat zinnetje, Shukran Le hadzje le sjeih. Dankje ik hoef niets. Boottripjes kun je vaak via je resort wel boeken. Wij zaten in El Gouna en zijn met de taxi naar Hurgada gegaan. Was gewoon even lekker om van " het erf" af te zijn. Maar wel erg opdringerig en gewoon keihard onderhandelen. Wij zijn beide ondernemers dus we vonden het wel een bak om te kijken hoever je kunt gaan. Dat geleuter dat je hun vriend bent en je mag thee drinken in hun toko met allemaal dezelfde spullen... In Hurgada zit wel een hele mooie winkel met heel veel kruiden. Allemaal groene zakken met mooie kleurige poeders en andere gedroogde spullen.

Uiteindelijk hebben we de beste manier van handelen gevonden. Deze is heel efficient en betaal je meer dan de lokale mensen maar heb je toch een goede prijs!

Wij hebben heel veel gekocht, we zeiden tegen normaal Egyptisch tarief en dan doen we er 50% bovenop alleen dan kopen we wat bij je en we gaan niet onderhandelen, bij zijn broer een extra koffer gekocht op dezelfde manier en zo (voor Nederlandse begrippen) heel veel losse thee, foelie, nootmuskaat, kerrie soorten, en weet ik wat meegenomen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 22:53

Euforie schreef:

Ik ben niet bekend met Hurghada (wel geweest toen ik jonger was, kan me niet zo veel van herinneren) maar in Sharm valt het echt wel mee... Vooral op de Old Market. Gewoon 'No thank you' of 'No, shukran' zeggen dan snappen ze je wel. Ze zullen je in ieder geval niet aanraken en dat deden ze (bij mij) in Turkije wel.

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 10:45

Ik denk dat je overal wel opdringerige verkopers hebt. We zijn vorig jaar op de dominicaanse geweest en daar was het ook echt enorm erg. Niet aankijken en anders gewoon kort No thank you zeggen :).

Over 4 weken en een paar dagen gaan we! We hebben er enorm veel zin in en zijn er ook wel aan toe!

Wat raden jullie trouwens aan qua geld wisselen?
Ik zie dat ze de euro vaak ook accepteren net als de dollar. Maar het echte geld is weer de egyptische pond. Dus ik weet het even niet meer wat handig is. :o

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:41

Wij betaalden gewoon met euro's, geloof dat je dan wat meer kwijt bent, maar betaald gewoon makkelijker.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 09:38

Jullie gaan allemaal gewoon zonder problemen naar Egypte dit jaar? Ik zit erg in dubio. Heb een mooie vakantie gezien naar Marsa alam in september. We zijn van plan om bij het hotel te blijven en excursies vooral op het water te boeken. Ik ben al eens eerder in Egypte geweest maar dit was voor de Arabische lente gelukkig. Ik heb dus ook de piramides en Cairo kunnen zien dus ik vind het geen probleem dat dit nu niet kan.

Maar goed, ik ben dus bang dat het vliegtuig onderweg neergehaald wordt Door IS :')
Wie weet hoe het zit met vliegverkeer boven de Sinai? Is dat luchtruim helemaal afgesloten?

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 10:09

Ik zie een hoop dingen voorbij komen als...is het gevaarlijk. .is luchtruim gesloten enzo.

Mensen mensen. ..zolang de NL overheid geen negatief reisadvies geeft is het veilig om te gaan. Mocht het veranderen en NL geeft negatief reisadvies ben je ook verzekerd dat je je geld terug krijgt.

Kijk om je heen...als je vd wk van Duitsland met Germanwing vloog (afschuwelijke gebeurtenis overgens) had je enorme pech vanwege psychische piloot. Zat je tijdje geleden in Parijs..tja dan was je ook op het verkeerde tijdstip, verkeerde plek.

Ga je in sept richting caraibisch gebied heb je kans op orkanen.

Ga je vanavond stappen en je treft ern dronken automobilist. ..tja en zo kan ik wel even doorgaan.

Ik vind Egypte geweldig. Heerlijke temperatuur en heerlijk duiken.

Ik zeg: Geniet en no Worries!

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-15 14:01

Ik heb er totaal geen zorgen over. Overal op de wereld zijn rare mensen die rare dingen doen. Kan je je beter van de buitenwereld afsluiten. Wij gaan met een gerust hart op vakantie over 2,5 week!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 21:48

Ik zie dat er voor Turkije hetzelfde reis advies geldt in grote lijnen.. Dan gaat mijn voorkeur toch uit naar Egypte :=

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:29

We hebben net geboekt! :D
2 september naar Marsa Alam een week all inclusive :)

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 15:30

Aranel schreef:

Heerlijk! Geniet ervan! Wij mogen 16 april al :) Maar dan naar Hurghada!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 16:26

jaime_andrea schreef:
Ik zie een hoop dingen voorbij komen als...is het gevaarlijk. .is luchtruim gesloten enzo.

Mensen mensen. ..zolang de NL overheid geen negatief reisadvies geeft is het veilig om te gaan. Mocht het veranderen en NL geeft negatief reisadvies ben je ook verzekerd dat je je geld terug krijgt.

Kijk om je heen...als je vd wk van Duitsland met Germanwing vloog (afschuwelijke gebeurtenis overgens) had je enorme pech vanwege psychische piloot. Zat je tijdje geleden in Parijs..tja dan was je ook op het verkeerde tijdstip, verkeerde plek.

Ga je in sept richting caraibisch gebied heb je kans op orkanen.

Ga je vanavond stappen en je treft ern dronken automobilist. ..tja en zo kan ik wel even doorgaan.

Ik vind Egypte geweldig. Heerlijke temperatuur en heerlijk duiken.

Ik zeg: Geniet en no Worries!

Er is al 2 jaar een negatiefreisadvies voor Egypte.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... zen/egypte
Even door scrollen dan zie je het plaatsje met plaatsen die relatief nog steeds veilig zijn voor ons toeristen.

Wij gaan ook weer richting Marsa Alam in sept, vorig jaar is het ons zo goed bevallen.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 16:26

Aranel schreef:

Pas je op voor haaien. :')

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:14

Nou ik las inderdaad dat er een vrouw doodgebeten was in Marsa Alam :=

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:17

Zijn er toevallig nog mensen die ervaring hebben met Jaz Aquamarine in Hurghada?