Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ntlie_ schreef:Ik ben net een maandje terug in Curacao en toen heersde het virus er ook al... Was overigens nog niet het geval toen we hadden geboekt in mei.
Het enige wat je er tegen kunt doen is idd goed smeren met DEET of daar een anti-muggenspray kopen, want die werken net iets beter.
Dat je tot jarenlang gewrichtspijn kan houden is iets wat mij ook wel zorgen baart, maar niet elke mug die prikt hoeft het Chigugunya virus te dragen... Daarbij valt het overdag en bij zee enorm mee met de muggen, het is alleen 's avonds dat je meer moet oppassen.
Verder zou ik persoonlijk niet zo snel mijn vakantie er voor annuleren, daar in Curacao zijn ze er ook wat nuchterder onder, een kennis die daar woont haalde zijn schouders op en had zoiets van iedereen krijgt het hier wel een keer...
Sizzle schreef:Dat zei ik ook inderdaad al picobello.
In IEDER tropisch land loop je kans op zeer akelige muggenziekten, sommige dodelijk. Blijkbaar kon niemand dat hier ooit een moer schelen.
Nu heest er een relatief ongevaarlijke ziekte en is iedereen in paniek![]()
Je moet altijd voor muggen oppassen, altijd al geweest en ook in de toekomst.
Marit schreef:Ja ze zijn dus inderdaad overdag actief.. Klamboe en smeren is niet zo'n probleem.
Het punt is, ik ga daar naartoe om de hele dag in mijn bikini te lopen op het strand. Ik heb toch echt geen zin in de hele dag daar lange broek en lange mouwen aan?Das toch geen doen met 30 graden.. Dus dit is best een beetje poedersuiker. Zitten nu heel erg in dubio hoe dit nu verder moet.