HELP! Moet je je legitimeren in Euro Disney?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:51

Brainless schreef:
Een nooddocument is alleen geldig als reisdocument voor de reis waarvoor het is uitgegeven. U kunt het niet als identiteitsbewijs gebruiken.
Is het niet zo, dat het voor de uitgegeven reis een geldig document is, maar dat je het niet kunt gebruiken voor andere doeleinden zoals bijv. een andere reis, openen van een bankrekening, kopen van een huis enz.
Het lijkt mij niet logisch dat je een nooddocument krijgt en dan naar Frankrijk mag vliegen en daar vervolgens geen een hotel in komt omdat het geen geldige legitimatie zou zijn.

Edit; opgelost lees ik :D :D :D Top voor jullie!!!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 23:51

Dankjewel! En iedereen bedankt voor het meedenken! Ben toch blij dat jullie hier de alarmbellen aan hebben gezet, want zelf maakten we ons niet al teveel zorgen. Volgens de marechaussee was het sowieso goed gekomen met rijbewijs maar ben nu toch geruster :)

Murthul

Re: HELP! Moet je je legitimeren in Euro Disney?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:52

LZP >> BEU

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:52

Nuage schreef:
Maar mijn man heeft doorgevraagd en nu mocht hij direct komen op Schiphol :D
Die voelde jouw hete adem in zijn nek ~~}>

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:53

Gelukkig maar!
Fijne vakantie gewenst!

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:53

Ik heb mijn paspoort ook niet eens hoeven te laten zien in disney.. hoefde alleen het nummer op een het hotelpapier te schrijven maar die weet ik uit m'n hoofd dus mn paspoort is niet eens uit mn tas geweest.. :')
En de vorige keer in een ander disneyhotel precies hetzelfde :))

Maar gelukkig dat het allemaal goed is gekomen! Fijne vakantie maar dat gaat vast lukken :))

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 23:55

Grit schreef:
Nuage schreef:
Maar mijn man heeft doorgevraagd en nu mocht hij direct komen op Schiphol :D
Die voelde jouw hete adem in zijn nek ~~}>

Ja en het vuur wat uit mijn ogen spuwde hahaha :+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:56

Nuage schreef:
Je doet je naam eer aan zeg sorry dat ik het zeg Brainless...

Marechaussee maar even gebeld, met dat nummer ja wat 24/7 bereikbaar is. Ze gaan ons gewoon helpen. Sterker nog, hij zei dat zijn rijbewijs VOLDOENDE was :D Dat het gedoogd wordt binnen Europa.

Maar mijn man heeft doorgevraagd en nu mocht hij direct komen op Schiphol :D Hij gaat ter plekke een nooddocument voor hem maken. Dus zo zie je maar :D :D *opgelucht*

Ik kan je vertellen dat bij aanhouding/staande houding door politie en bv bij een ongeval je rijbewijs NIET wordt gedoogd.
Daar zijn ze in Frankrijk niet makkelijk mee.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 23:58

Gelukkig hebben we straks ook een (nood)paspoort :D en ik ga wel rijden in Frankrijk evt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 00:21

Kunnen jullie niet voortaan beiden paspoorten op 1 vaste plek bewaren?

Anyway, veel plezier!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 00:33

Bij de crocketranch hebben ze sowieso je paspoort nodig.

Veel plezier!!

Edit: rijbewijs was NIET voldoende vorih jaar.

En jammer dat je zo flauw doet tegen brainless....slaat nergens op??
Zorg dat je man wat secuurder word en zn belangrijke zaken veilig houd......

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 00:46

Je reageert hier en daar inderdaad wat fel ... zal de stress wel zijn ... Want iedereen probeert je te helpen, he. ;)
Gelukkig komt het goed en krijgt hij in elk geval een noodpaspoort.
Veel plezier met jullie tripje!

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 00:52

meschien is het handig om het te vragen daar of een rijbewijs ook volstaat dan in plaats van een paspoort
makkelijk voor de volgende

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 00:53

Nuage schreef:
Je doet je naam eer aan zeg sorry dat ik het zeg Brainless...

Wat reageer jij onaardig op de mensen die je willen helpen zeg, bah.

Fijne vakantie.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 08:19

Gelukkig is het opgelost. Maar je frustratie erover hoef je toch niet zo op helpende bokkers af te reageren :\

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 10:04

En dat moet dan ook tig keer herhaald worden?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 10:10

Die opmerking was op deze manier niet nodig nee, maar Brainless had ook minder stellig kunnen zijn. Je kan iemand ergens op attenderen, maar zeggen dat het "niet kan", terwijl het wel blijkt te kunnen is ook geen fijne tip.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 10:10

Idd je moet je legitimeren.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 10:13

Grit schreef:
Die opmerking was op deze manier niet nodig nee, maar Brainless had ook minder stellig kunnen zijn. Je kan iemand ergens op attenderen, maar zeggen dat het "niet kan", terwijl het wel blijkt te kunnen is ook geen fijne tip.

Ik citeerde de site van rijksoverheid (dé site als het op wettelijke feiten aankomt) en daar staat duidelijk in, dat het noodpaspoort niet geldt als legitimatie.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 10:15

Ik snap dat TS wat gefrustreerd is, er is niks vervelender dan op een dag voor je vakantie in zo'n situatie te komen. Natuurlijk wil iedereen helpen, alleen wordt het tig keer herhaald en soms ook nog foute informatie gegeven. Snap dat TS daar wat fel op kan reageren. Gelukkig is het opgelost, erg fijne vakantie TS!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-14 12:06

Brainless schreef:
Grit schreef:

Ik citeerde de site van rijksoverheid (dé site als het op wettelijke feiten aankomt) en daar staat duidelijk in, dat het noodpaspoort niet geldt als legitimatie.
En daar heb ik toen op gereageerd dat het ook anders in elkaar kan zitten. Wat heb je eraan om bijvoorbeeld wel te mogen vliegen, maar vervolgens geen hotel in te komen of terug gestuurd te worden bij een toevallige politiecontrole? Dat lijkt mij geen oplossing voor een reiziger en ook geen oplossing die de overheid stimuleert.
Kan het niet zo zijn dat ze ermee bedoelen dat het noodpaspoort niet te gebruiken is voor andere ID-doeleinden buiten de opgegeven reis, dus je kan er geen nieuwe ticket mee boeken, geen rekening mee afsluiten enz.

Ik weet ook het juiste antwoord niet, maar ik zou het dan hooguit noemen en het aan de ander overlaten om te checken hoe dit zit in plaats van te zeggen dat het geen oplossing is. Blijkbaar is een noodpaspoort in deze situatie dus wel een oplossing, want het is geregeld. Anders waren ze misschien nog thuis geweest.

Maar goed, ik ben er wel klaar mee. Het is fijn dat het opgelost kon worden en ze nu hopelijk onbezorgd op reis zijn.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-14 01:47

Kom net NL weer binnen :D

Bij Disney hoefde ik me niet te legitimeren, man ook niet. Hoewel geboekt op zijn naam kon ik inchecken en moest enkel m'n paspoortnummer invullen (wat ik niet uit m'n hoofd weet hoor, maar toch)

Ook verder nergens gecontroleerd dus noodpaspoort is ongebruikt gebleven. Maar was er toch blij mee.

Een noodpaspoort mag je gewoon gebruiken als reisdocument en dus ook als legitimatie op straat e.d maar je kunt er geen hypotheek enzo mee afsluiten. Dat is het verschil. Natuurlijk kun je met een noodpaspoort inchecken in een hotel!

En op Schiphol zijn we onwijs gematst. Officieel hadden we meer documenten nodig. Echter, als ze erin zetten dat je je paspoort bent vergeten (dus niet kwijt) zijn al die documenten niet nodig. Na 2 weken vervalt je noodpaspoort en heb je je paspoort dan nog niet gevonden moet je wel aangifte doen en nieuwe aanvragen. Heb je m wel gevonden hoef je niks te doen.

Voor toekomstige Google bezoekers :D

Verder ja ik werd even vinnig. Helpen is altijd lief bedoeld, maar als je het niet weet of niet zeker weet breng het dan niet als de waarheid of zeg niks. Want je helpt iemand er juist niet mee dan. Toch ben ik hier zeker wel geholpen! Waarvoor dank :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 07:36

Thnx voor je updates! Leuk gehad?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 10:43

Jammer dat de beveiliging op schiphol mensen matst...
Zo komen de verkeerde spullen de grens over..

En daar doel ik niet mee op ts.
Maar algemeen.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-14 12:15

Ik vond het wel fijn om te weten dat er nog empathie bestond :) en hij had uiteraard wel alles nagekeken van ons verhaal zoals de reisdocumenten enzo. Maar ja we hadden geluk :)