Gran Canaria 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 22:31

sloffiee schreef:
Dolfijnen trip! Hebben wij ook gedaan en heel veel dolfijnen gezien echt prachtig

Dank voor de tip! Lijkt me ook echt super gaaf om te doen!

Mariska_D

Re: Gran Canaria 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 22:37

Wij vliegen 2 mei er heen :D!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 23:05

De eilandtrip! Je gaat met een bus langs onwijs mooie plekjes. Alles heel goed verzorgd en de gids spreekt ook Nederlands en Engels (die van ons was zelfs van Nederlandse komaf). Wij hebben echt genoten en je leert het eiland echt kennen :j
Palmitos Park (de dierentuin) is ook leuk, wel erg klein.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 15:43

Zo'n eiland trip lijkt me ook ontzettend gaaf! Ga je dan ook door de bergen en de duinen van maspalomas heen?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 16:16

Ja, inclusief het hoogste punt van het eiland, maar ook naar een krater, een ontzettend schattig bergdorpje en nog veel meer!

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 16:18

Cayenne schreef:
Ja, inclusief het hoogste punt van het eiland, maar ook naar een krater, een ontzettend schattig bergdorpje en nog veel meer!

Klinkt super leuk! Ik neem aan dat je bij de bijzondere plekjes (zoals het hoogste punt van het eiland) wel even stopt o.i.d.?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 16:25

Ja hoor :j Daar staat een kraampje waar je dingetjes kunt kopen. Wij zijn er een kwartiertje gestopt denk ik. Bij de 'mini Grand Canyon' stoppen ze ook, en dus ook bij de krater, het witte bergdorpje etc.
We vertrokken om 09:00 uur 's ochtends en waren om 18:00 uur weer bij het hotel! Er werd ook voor koffie, thee en lekkers gezorgd en 's middags was er een hele uitgebreide lunch (zeg maar gerust drie gangen maaltijd := ) van streekgerechten. Heerlijk!

Echt de moeite waard om te doen :j Het was bij ons echt een hoogtepunt van de reis.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 16:40

Cayenne schreef:
Ja hoor :j Daar staat een kraampje waar je dingetjes kunt kopen. Wij zijn er een kwartiertje gestopt denk ik. Bij de 'mini Grand Canyon' stoppen ze ook, en dus ook bij de krater, het witte bergdorpje etc.
We vertrokken om 09:00 uur 's ochtends en waren om 18:00 uur weer bij het hotel! Er werd ook voor koffie, thee en lekkers gezorgd en 's middags was er een hele uitgebreide lunch (zeg maar gerust drie gangen maaltijd := ) van streekgerechten. Heerlijk!

Echt de moeite waard om te doen :j Het was bij ons echt een hoogtepunt van de reis.

Dank voor de info! Dat gaan we dus zeker weten doen! :)

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 16:42

Dat is zeker een hele leuke! wij zijn inderdaad ook een aantal keer gestopt, even de benen strekken en mogelijkheid tot wat te eten! :j Zelf vond ik mijn flesje water mee wel erg fijn.

Je bedoeld die krater met die oude man? Die daar woont?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 16:54

Ik ben 4 jaar geleden ook naar Gran Canaria geweest en ook zo'n eilandtrip gemaakt, veel mooie dingen gezien (zoals de top van de vulkaan van Tenerife boven de wolken uit), maar een kleine kanttekening: niet aan te raden als je snel wagenziek wordt.... :') Ik heb het halve eiland ondergekotst _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 16:55

Ik ben gek op Gran Canaria, helaas zit het er nu alleen even niet in voorlopig.

Zag hier dat iemand iets vroeg over paardrijden. In 2011 heb ik samen met een vriendin bij Hipisur gereden en dat vond ik wel een aanrader :j
Destijds waren het vriendelijke mensen, paarden stonden er goed verzorgd bij en we zijn samen met iemand begeleiding op buitenrit gegaan. Geen grote groepen dus.

Qua hotel kan ik Ifa Interclub Atlantic in San Agustín aanbevelen. Wij zijn er twee keer geweest en alles was super verzorgd :j

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 12:30

Cayenne schreef:
maar ook naar een krater

Bedoel je de oude vulkaan?

Olina schreef:
Zag hier dat iemand iets vroeg over paardrijden. In 2011 heb ik samen met een vriendin bij Hipisur gereden en dat vond ik wel een aanrader :j
Destijds waren het vriendelijke mensen, paarden stonden er goed verzorgd bij en we zijn samen met iemand begeleiding op buitenrit gegaan. Geen grote groepen dus.

Ah, top, dank je wel! Hoe zit het eigenlijk met kleding en laarzen? Want ik voel er eerlijk gezegd niet zoveel voor om met sandalen op te stappen. :+ Maar om nou helemaal mijn rijlaarzen mee te nemen..

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:13

Ik zit nu sinds eergisteren op Gran Canaria en het is hier echt heerlijk! Vandaag wordt het waarschijnlijk door de bergen wandelen, maar we zouden deze week ook graag op een walvistocht gaan vanuit Porto rico, echter las ik zojuist dat erg veel mensen zeeziek worden op zo'n tocht, nou wordt het de komende dagen hier windkracht 6 (volgens het weerbericht), dus ik weet nou niet zo goed of ik wel moet gaan. Wat is jullie ervaring hiermee? En met welke boot gingen jullie?

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:20

Weet ieamnd trouwens ook of je hier ergens kan snorkelen? :)

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:53

Hangt denk ik ook van de boot af :j en of je echt ver het water op gaat.

Ik weet dat je ergens kan duiken/ snorkelen alleen weet ik niet precies waar. Maar moet ergens kunnen!

Leuk te horen dat je het naar je zin hebt, het weer is vast beter dan hier namelijk :+

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:51

_Yasmine_ schreef:
Hangt denk ik ook van de boot af :j en of je echt ver het water op gaat.

Ik weet dat je ergens kan duiken/ snorkelen alleen weet ik niet precies waar. Maar moet ergens kunnen!

Leuk te horen dat je het naar je zin hebt, het weer is vast beter dan hier namelijk :+

Oke, dankjewel!
Hoorde dat het nl idd flink slecht weer is! :+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:53

Ik weet niet precies meer of het nou die oude vulkaan was. Maar het was wel imposant om te zien :j
Vanaf het hoogste punt van het eiland konden wij inderdaad ook Tenerife zien liggen, inclusief sneeuw op de punt!

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:55

Cayenne schreef:
Ik weet niet precies meer of het nou die oude vulkaan was. Maar het was wel imposant om te zien :j
Vanaf het hoogste punt van het eiland konden wij inderdaad ook Tenerife zien liggen, inclusief sneeuw op de punt!

Daar gaan we als het goed is vandaag heen! Kijkt me ook erg spectaculair om te zien

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:55

Hee leuk een topic over gran canaria!
Ik ga 22 juni samen met een vriendin daar heen :)
Is de eerste keer dat ik alleen op vakantie ga zonder ouders.

Ik zal hier wel meelezen voor inspiratie voor dingen om te doen :)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 21:25

Wij gaan over een maandje en heb er super veel zin in!!

Kan je ook op walvistocht gaan ja? Dat wist ik dan weer niet.. even voor de beeldvorming:hoe duur kost nou zo iets?

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 09:28

briitje schreef:
Wij gaan over een maandje en heb er super veel zin in!!

Kan je ook op walvistocht gaan ja? Dat wist ik dan weer niet.. even voor de beeldvorming:hoe duur kost nou zo iets?

Bij spirit of the sea schijn je hele mooie walvistochten te kunnen maken waarbij de kans zeer groot is om walvissen e.d. te zien, hoewel de kans om zeeziek te worden ook flink groot is volgens de reviews. we weten daarom nog niet zeker of we gaan. Dus mocht iemand nog ervaring hebben met deze boot dan hoor ik het graag!
De prijs bij deze boottocht van 2 of 3 uur is 27,00 p.p.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 10:45

Nou ik ben helemaal niet gevoelig voor zeeziekte. Maar bij deze excursie werd ik wel zo vreselijk ziek. Erg jammer want het was wel erg mooi.

Maar je hebt ook nog zoiets als primatour dat moet wel erg goed werken. Als ik het van te voor had geweten had ik die ook ingenomen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 10:59

Ook ik werd zeeziek, maar ik had een dag ervoor mijn hoofd flink gestoten, dus dat kan ook een oorzaak zijn geweest.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 11:04

Petrichor schreef:
Nou ik ben helemaal niet gevoelig voor zeeziekte. Maar bij deze excursie werd ik wel zo vreselijk ziek. Erg jammer want het was wel erg mooi.

Maar je hebt ook nog zoiets als primatour dat moet wel erg goed werken. Als ik het van te voor had geweten had ik die ook ingenomen.

Oh jeetje, dat klinkt niet zo goed...
Dank voor de tip! Is primatour ook hier verkrijgbaar denk je? Ik heb behalve sparren niet echt een drogist voorbij zien komen namelijk :=

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 11:06

Cayenne schreef:
Ook ik werd zeeziek, maar ik had een dag ervoor mijn hoofd flink gestoten, dus dat kan ook een oorzaak zijn geweest.

Nou als ik dit zo hoor wordt het 'm denk ik niet!
Zijn jullie allebei met de spirit of the sea gegaan?