Weekje naar London wie wilt mij helpen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbel

Re: Weekje naar London wie wilt mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:00

Oh. Ik ben echt helemaal verliefd op Camden <3 Heel leuk om eens heen te gaan.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:01

Ik vind Camden ook leuk maar het is zo cliche en heeeeel veel toeristen weten het Te vinden hahaha (nou is dat met Greenwich ook wel, maar toch minder bekend :j ) (en mijn uni is heeeeel oud en heel mooi :))

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:02

Dat is wel zo, maar London zonder toeristen is ook zo wat. Dat kan bijna niet. Daar wen je vanzelf aan. Ik vind het minder storend dan in Cambridge.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:05

Ja klopt hoor, wij hebben heel vaak hartelijk gelachen Om de toeristen :j maar als je rustig wil studeren buiten in de zon is het wel eens naar als al die toeristen vrolijk over de campus banjeren :') is het in Cambridge ook zo erg? (vooral veel dagjesmensen ook neem ik aan?)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:08

En ze verkopen poffertjes (en goede gyros) in Camden :')

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:10

Eulogy schreef:
En ze verkopen poffertjes (en goede gyros) in Camden :')

op de Greenwich market hebben ze bananen met chocolade en minimarshmallows en alles en gyros en sushi en zo'n beetje alles wat je je kan bedenken uit zo'n beetje ieder land haha, wat dat betreft komt het wel overeen :j

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:13

Ben ik eerlijk gezegd nog nooit geweest maar goede tip voor als ik weer eens in Londen ben dus :D
Ik kan niet wachten op de German Market in Birmingham, etennnn <3 Maar dan ga ik wel erg off topic.

Nizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:40

als je nog op zoek bent naar een goedkoop hostel, kun je ook eens kijken naar rest up. dit is een hostel vlak bij elephant and castle. niet echt chique maar wel goedkoop en je bent zo in het centrum

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 20:53

Wow wat een reacties opeens _O-

We willen heel graag naar Londen omdat daar de lover van mijn vriendin is :')
We gaan waarschijnlijk toch kijken of we in de voorjaarsvakantie kunnen. Dat is stukken goedkoper en we willen dan van 21 februari t/m 26 februari.

We gaan inderdaad even kijken bij easyjet en ryanair. En we willen graag landen in heathrow.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:56

Ik bedacht in 2009 vrij laat geloof ik dat ik met de jaarwisseling in Londen wilde zijn.
Qua reizen was trein toen het goedkoopste (vooral terug duurt het wel wat lang), maar geen beperking qua gewicht van bagage en dat is met de uitverkoop best prettig :+ Zaten in een hotel bij king's cross (Wardonia hotel). Die was gewoon alle dagen dezelfde prijs en absoluut niet duur. Prima te doen qua kamers. Warm water uit de kraan en een verwarming die het deed als je m open draaide. Bedden lagen ook goed. De keer ervoor een zomer een hostel was minder. Slechte kamers en veren staken bijna uit het matras :')

Voor jullie budget moet er echt wel wat te vinden zijn. Kijk ook op hostelworld.com, vind ik ook een fijne site om op te zoeken.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:58

ik zal via websites als booking.com etc kijken wat nu de prijzen zijn van abercorn house hostel op nog geen 5 min lopen van tube halte hammersmith. super hostel en wij hadden een 2 persoons kamer met losse bedden, wel gedeelde keukens en douches etc. maar dit heeft ons in het hoog seizoen 110 euro gekost p.p. Ik vond het een top hostel en voornamelijk, super schoon!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 21:24

Wij zitten nu bij tix.nl te kijken. Wow daar zijn echt goede aanbiedingen!

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:02

Op Londen city vliegen is en goedkoper en je zit dichter bij de stad dan op Heathrow. Wat erg leuk is om te bezoeken is borough market. Maar Cambridge is ook heel erg mooi en leuk om heen te gaan voor 'n paar dagen. En vanaf stansted idd binnen 1,5 met de bus te doen. Als je wilt rondreizen is boot met auto mee zoals ikke zegt erg leuk en UK barst van de ubercute b&b's. Wil dat zelf ook graag volgend voorjaar gaan doen, en dan ook gaan paardrijden in de prak of alle district :-)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:36

Wij zijn op stansted geland en vanaf daar was t 40min naar Liverpool station , vanwaar je weer hele goede aanskuitigen hebt om verder te reizen .
We hebben een oystercard gekocht op t vliegveld en konden dus op Liverpool station gelijk de underground pakken waar we naartoe wilde. De aansluitingen vd ondergrond zijn echt heel goed, hoeft nauwelijks ergens te wachten

We zijn met Ryanair gevlogen en op heathrow landen was een stuk duurder als stansted bv ook al moet je vanaf stansted nog met de trein 40min was het nog een stuk goedkoper voor ons en eenmaal in Londen hebben we echt goed gebruik gemaakt vd oystercard

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:39

Ik ga met een vriendin naar londen voor 4 dagen (oud en nieuw vieren), waren voor 250 pp klaar (hotel/vliegreis). Via expedia gedaan.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 22:47

Kan je daar serieus paardrijden? Ik wil oook haha

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:49

Ryanair is heel goedkoop!
Maar je zit wel net rond de kerstdagen...

Van eindhoven naar Londen Stansted( Dan met de bus ( easybus.co.uk) boeken, voor 3 of 4 pond kun je al naar londen centrum.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:52

Ja rondom de kerst is t duur
En Ryanair is alleen Goedkoop als je ook niet teveel verandert aan je vlucht
Wij moesten flink bijbetalen om een avondvkucht terug te krijgen ipv smorgens al terugvliegen.
Maar we wilden geen hele dag weggooien dus hebben toch n avondvlucht gepakt

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:52

HelmerG schreef:
Wij zijn op stansted geland en vanaf daar was t 40min naar Liverpool station , vanwaar je weer hele goede aanskuitigen hebt om verder te reizen .
We hebben een oystercard gekocht op t vliegveld en konden dus op Liverpool station gelijk de underground pakken waar we naartoe wilde. De aansluitingen vd ondergrond zijn echt heel goed, hoeft nauwelijks ergens te wachten

We zijn met Ryanair gevlogen en op heathrow landen was een stuk duurder als stansted bv ook al moet je vanaf stansted nog met de trein 40min was het nog een stuk goedkoper voor ons en eenmaal in Londen hebben we echt goed gebruik gemaakt vd oystercard

:j Klopt. Stansted is prima te doen. En Liverpool is groot met veel opties voor verschillende lijsnen van de tube.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:01

Wij landen altijd op gatwick, is qua verbinding heel fijn :j

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:05

Maureen95 schreef:
Kan je daar serieus paardrijden? Ik wil oook haha

Je kunt in GB zeer serieus paardrijden :j Is wat duurder dan NL, maar de moeite waard.
Ik heb geen ervaring in de omgeving van Londen, maar verder heb ik diverse gebieden vanaf een paarderug bekeken.

Als kerst niet heilig is, zou ik inderdaad in het voorjaar gaan, vroeg boeken, een auto meenemen en dan ergens een leuke plek zoeken om te gaan rijden; New Forest, bijvoorbeeld.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 23:14

We hebben nu zoiezo besloten dat we in februari weggaan. Ik ga ook eens kijken waar je kan paardrijden. Iemand toevallig leuke adresjes in londen? :D

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:16

Maureen95 schreef:
We hebben nu zoiezo besloten dat we in februari weggaan. Ik ga ook eens kijken waar je kan paardrijden. Iemand toevallig leuke adresjes in londen? :D

hyde park? Als het goed is kan dat daar wel. Bijzonder om midden in de stad te rijden. Als je meer natuur wil, dan zou ik een keer Wales/Schotland doen voor een dagtocht. Dat is heel gaaf.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 23:20

Lijkt me wel wat om midden in de stad te rijden :D vriendin heeft een vriend bij wie de op bezoek gaat en ik moet me dan een dagje zelf vermaken :D

vladimir1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:47