Fotografie reis naar IJsland, wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ik wil op natuur-fotografie reis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 14:23

Ik zou mij daar ook in kunnen vinden afhankelijk van de locatie! En mijn vriend lijkt het ook wel gaaf, hij fotografeerd ook graag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 15:27

Jaaaaaaaaaaaaa ik wil mee! :D

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:54

Ik zat toevallig gisteren ook te kijken naar fotoreizen naar bv Alaska. Dat staat nog heel hoog op mijn verlanglijstje.
Volgende maand ga ik eerst nog naar Zuid Afrika en Mozambique en voor volgend jaar stond Namibië op de planning maar eigenlijk wil ik ook wel eens meer richting het noorden.
Alleen de tijd van het jaar is voor mij vaak lastig, mijn vakantieperiode is oktober/november en niet in de zomer...
En ik ben waarschijnlijk ook wat uit de leeftijdscategorie als ik het zo lees :P

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 17:01

Nou een leuke vrouw van 36 vind ik altijd nog anders dan een vent van 50 :D
Als je straks zoiets hebt van 'goh lijkt me toch wel erg leuk' is dat prima hoor, ik weet ook nog niet hoe groot het groepje uiteindelijk zal gaan worden en wie wat wanneer wil.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:05

MarijeR schreef:
Ik zat toevallig gisteren ook te kijken naar fotoreizen naar bv Alaska. Dat staat nog heel hoog op mijn verlanglijstje.
Volgende maand ga ik eerst nog naar Zuid Afrika en Mozambique en voor volgend jaar stond Namibië op de planning maar eigenlijk wil ik ook wel eens meer richting het noorden.
Alleen de tijd van het jaar is voor mij vaak lastig, mijn vakantieperiode is oktober/november en niet in de zomer...
En ik ben waarschijnlijk ook wat uit de leeftijdscategorie als ik het zo lees :P

Niets mis met de dertigers. :(:) Vaak hebben zij het voordeel vrij te kunnen nemen en hebben ze de financiële ruimte voor een leuk reisje. :)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:07

Daarbij voelt een bokker een stuk vertrouwder dan een persoon die je nog nooit gesproken hebt, al heb je de bokker ook nog nooit gesproken :')

Ik zou absoluut niet met Ivonka op vakantie gaan hoor :Y)
:')

Ik zou nog eens heel graag orcas in wild willen spotten en op de foto zetten zooo geweldige ervaring _/-\o_

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:17

Sowieso is het al leuk om plannen van anderen te volgen, ideeën op te doen enz :)
Van half september tot begin december ben ik heel flexibel met vrije dagen, helaas is het voor mij in de zomerperiode heel lastig om een week of langer van huis te zijn.
Vandaar ook tot nu toe steeds de keuze om naar het zuiden te gaan :D

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:57

Bagheera_206 schreef:
MarijeR schreef:

Niets mis met de dertigers. :(:) Vaak hebben zij het voordeel vrij te kunnen nemen en hebben ze de financiële ruimte voor een leuk reisje. :)

Nou tijd misschien wel maar financieel... ben ook maar een alleenstaande moeder he die heul hard voor der centjes werkt

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:58

Nicole schreef:
Daarbij voelt een bokker een stuk vertrouwder dan een persoon die je nog nooit gesproken hebt, al heb je de bokker ook nog nooit gesproken :')

Ik zou absoluut niet met Ivonka op vakantie gaan hoor :Y)
:')

Ik zou nog eens heel graag orcas in wild willen spotten en op de foto zetten zooo geweldige ervaring _/-\o_

Met jou zou ik ook een nachtje over slapen XD

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:07

Ivonka schreef:
Nou tijd misschien wel maar financieel... ben ook maar een alleenstaande moeder he die heul hard voor der centjes werkt

:(:) Ik zou blij zijn met zo een moeder! +:)+

Its_Juliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:57

Ik zou dit ook zoo graag willen als examenreis ! Dus wie weet wil ik ook wel mee, lijkt me echt heeeeel tof!
Zelf wilde ik ook op zo'n groepsreis, maar daar heb ik ook nog zo mn twijfels over ivm met het leeftijdsverschil (ik ben 17 als ik slaag voor mn havo :P )
Maar moet het wel helemaal zelf betalen dus tja... Budgetje is er wel _O-

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 20:28

Nouja, als we dus onze eigen groepsreis maken dan is dat probleem opgelost :D En ik ga proberen er een schappelijk prijsje van te maken omdat we al met een kant en klare groep komen <<) Dat moet toch te doen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 22:39

Ik wil wel heel graag mee hoor! Ijsland staat sowieso nog op mn lijstje! :D :j Of een ander prachtig land.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 22:48

Ik ga dit topic ook volgen ben dan wel van be maar het volgen waard alleen al voor info. Naar aanleiding van dit topic ook net iemand gemaild die fotoreizen organiseert ben benieuwd :D.

Ben zelf 18tegen dat ik vakantie heb. Naar zal vrees ik buiten dit topic om zijn dat ik ergens ga.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 23:07

Wauw gaaf idee. Ik ben geen prof. in fotograveren. Hobbymatig.
Maar het lijkt me gaaf afhankelijk van prijs en of er plek is/mee mag. Ben niet zo'n bekende bokker.
Ben trouwens 19 :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 23:15

Ik heb inmiddels al zo'n 8 mailtjes de deur uit gedaan en ben nog verder aan het zoeken :j Ik heb al hele schappelijke prijzen gezien onder de 2000 euro! Bij de meeste fotoreizen houden ze wel een groep van max. 8 personen aan, dus dat zal het uiteindelijke aantal ook wel worden.

Ik heb me gefocust op IJsland, maar ook enkele reizen naar Alaska. Ik ga eerst even afwachten wat (en of :+ ) iedereen terug stuurt en naar aanleiding daarvan kijken of er mogelijkheden zijn om een keuze te maken :)

Daarna kan ik dan hier de opties neergooien en kijken wie er dan nog overblijft om mij te joinen :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 23:20

Ik ben begin september op een midweek geweest met 30 man fotografen, modellen en visagisten om foto's te schieten. Niet enkel voor de natuur dus, maar die heeft wel een grote rol gespeeld. We zijn naar Tsjechie geweest, kosten waren 150 euro voor het verblijf en het eten etc werd allemaal geregeld :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 23:37

Ja mocht het toch allemaal niet willen lukken met een georganiseerde reis dan zal het toch iets zelf doen worden. En dan inderdaad één verblijf en dan vanuit daar auto huren oid.
Maar dan zal het wel een heeeeeel stuk kleiner groepje worden dan 30 man :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 23:51

Tsjechische natuur en landschap vind ik wel ook wat gewoontjes.. ik ben nu 2 keer naar Tsjechië geweest, maar om daar voor een fotoreis naartoe te gaan weet ik niet hoor...

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 23:53

Nee, als ik ga wil ik ook een ervaring van mn leven beleven :D dus alles erop en eraan, de perfecte locaties, zoveel mogelijk vastleggen en thuiskomen met de mooiste platen die ik ooit heb gemaakt :Y)

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 23:58

Wow als ik al die prijzen hier lees... Ik heb verder geen ambities om op foto vakantie te gaan, maar wou wel even zeggen dat je IJsland met meerdere mensen best een 'budget' vakantie kunt maken. Dus stel een georganiseerde reis lukt niet heb ik nog wel tips voor eventueel huisjes en plaatsen om mooi centraal bij bezienswaardigheden te verblijven, ook adresjes voor leuke buitenritten :) ! Mijn tips beperken zich helaas tot het zuiden (gulfoss, geysir, Þingvellir, jokulsarlon)
en Reykjavik terwijl ik foto's van mensen aan de oostkust heb gezien, en dat zou als fotograaf hoog op mijn lijstje staan denk ik!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 05:52

Merell123 schreef:
Wow als ik al die prijzen hier lees... Ik heb verder geen ambities om op foto vakantie te gaan, maar wou wel even zeggen dat je IJsland met meerdere mensen best een 'budget' vakantie kunt maken. Dus stel een georganiseerde reis lukt niet heb ik nog wel tips voor eventueel huisjes en plaatsen om mooi centraal bij bezienswaardigheden te verblijven, ook adresjes voor leuke buitenritten :) ! Mijn tips beperken zich helaas tot het zuiden (gulfoss, geysir, Þingvellir, jokulsarlon)
en Reykjavik terwijl ik foto's van mensen aan de oostkust heb gezien, en dat zou als fotograaf hoog op mijn lijstje staan denk ik!

Dat is super Merel. Ik moet het ook nog even op mijn feestboek gooien voor wat tips & tricks. := Geloof dat ik genoeg mensen ken die (op regelmatige basis) naar IJsland gaan. :)

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 09:05

Ik volg even, lijkt me onwijs tof. Ijsland is echt een droom van me hahaha! Even kijken of het financieel haalbaar is :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 09:23

Ik heb al 2 veel belovende reacties terug :):) Andere grote organisatie wil dat ik even bel vandaag.

Loulou Beavers (http://www.photo-moments.nl)- Zij is bereid haar IJsland programma om te zetten naar een zomerreis voor 8 dagen, €1799 pp, vlucht niet inbegrepen, met vlucht ongeveer €2.300/€2.400

Bart Heirweg (http://www.bartheirweg.nl/nl) - Ziet het ook zeker zitten, en meld dat de prijs wat omlaag kan omdat ons niveau al hoger is dan de beginners en hij dan de basis workshop kan laten vervallen. We kunnen hierbij zelf kiezen wat voor verblijfplaatsen we willen etc. 8 dagen voor €2.780 is zijn gewone prijs met alles ingbegrepen, dus ik moet nog even vragen hoeveel hier dan af gaat. Wie weet trekt het dan aardig gelijk met Loulou.

We zouden bijvoorbeeld ook kunnen kiezen om voor wie het leuk vind nog wat langer te blijven na de reis om nog een buitenrit te maken oid :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 09:28

Dat klinkt prima! Ik zag Loulou ook al voorbij komen op mijn FB als tip. Een weekje vind ik zelf nog wel wat kort, maar er kan dan idd vast wel nog wat vast geknoopt worden met buitenritje of bezoek aan hoofdstad.