Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fleurtjeuh schreef:Een van de redenen waarom ik zou graag in de paarden wil werken is omdat ik me meer mijzelf voel als ik in de paarden werk, dan dat ik me ooit op een ander moment heb gevoeld.
Het is lastig uit te leggen, maar dat gevoel heb ik gewoon.
Ik ben vrolijker, heb zin om dingen te doen, tja, ik voel me gewoon meer 'ik'.
Is lastig uit te leggen..
fleurtjeuh schreef:Iedereen weet dat dat niet zo makkelijk is als dat het lijkt.
Ook werk ik graag met verschillende paarden, en wil ik graag wat van de wereld zien voor ik kinderen, een man, een huis oid heb.
@Ladybird.
Ik weet niet precies wat ik wil horen, ik wil niet zozeel iets horen wat mij aanstaat.
Maar als mensen conclusies trekken uit wat ik heb geschreven, en mij verder niet kennen, en aannames doen die niet waar zijn, wordt ik daar op den duur wel een beetje erg moe van.
fleurtjeuh schreef:Heb zojuist een mailtje gehad van een stal in nederland.
Ik dacht niet dat ik voor hun in aanmerking zou komen, maar schijnbaar denken zij van wel, gezien ze mij hebben gecontacteerd.
Zoiets lijkt me super gaaf, en lijkt me echt leuk als het zou kunnen!
(en ik zal proberen ook meer positief te zijn op bokt. over het algemeen gebruik ik bokt als uitlaatklep, dus komt er veen negativiteit mee)
fleurtjeuh schreef:Een van de redenen waarom ik zou graag in de paarden wil werken is omdat ik me meer mijzelf voel als ik in de paarden werk, dan dat ik me ooit op een ander moment heb gevoeld.
Het is lastig uit te leggen, maar dat gevoel heb ik gewoon.
Ik ben vrolijker, heb zin om dingen te doen, tja, ik voel me gewoon meer 'ik'.
Is lastig uit te leggen..
fleurtjeuh schreef:Ien heb ik een fulltime baan. Als productiemedewerker..
Met het idee het is voor het geld zou ik het wel trekken dacht ik.
Maar ik vind het steeds moeilijker.
Ik heb per week een andere dienst (van 7 sochtends tot 4 in de middag, of van 4 in de middag tot 12 snachts).
Ik vind het erg moeilijk om het grootste deel van de dag 'stil' te zitten, en een en hetzelfde werk te doen.
Van het werk dat ik nu doe wordt ik voornamelijk shagerijnig en depressief.
fleurtjeuh schreef:Omdat het uit is gegaan tussen mijn ex en mij moest ik weer thuis gaan wonen.
Dat is 2 uur enkele rit bij bijrijdpaard vandaan.
Het volgende wat ik ga zeggen komt ongetwijfeld naief en geromantiseerd over, maar ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te lleggen.
Ik rij vanaf dat ik 11 was. Ik ben zoals de meesten begonnen op de manege. Ik reed al snel in de`gevorderde` les. Maar het was een erg basic manege, dus ik leerde er niks meer.
Toen heb ik her en der paarden gereden over een aantal jaren heen. Ik heb nooit geld gehad om veel les te nemen, of echt goede paarden onder mijn kont gahad die me wat konden leren.
Toen ben ik een half jaar in belgie geweest, en heb ik keihard gewerkt, voor uiteindelijk bijna niks.
Maar ik heb wel geleerd paarden deels op te leiden, en voor mijn gevoel mijn rijden verbeterd. In ieder geval mijn gevoel voor het rijden als je snapt wat ik bedoel.
Maar in dat halve jaar heb ik relatief wrinig begeleiding gehad wat betrefd het rijden.
Daarna heb ik 2 maanden voor de engelsen gewerkt als groom. In die tijd heb ik super veel geleerd over hoe het is om met echte top paarden te werken, te verzorgen tot in de puntjes, en hoe het eraan toe gaat op internationale wedstrijden.
Ik leer snel door dingen mee te maken en te ervaren.
Maar voor mijn gevoel heb ik nooit de kans gehad om echt goed te kunnen gaan rijden.
Wat als er wel meer in mij zit dan wat ik tot dusver heb bereikt?
Ik wil het weten, ik wil ervoor werken. K wil beter worden dan ik ooit ben geweest.
slimmerik schreef:fleurtjeuh schreef:Ien heb ik een fulltime baan. Als productiemedewerker..
Met het idee het is voor het geld zou ik het wel trekken dacht ik.
Maar ik vind het steeds moeilijker.
Ik heb per week een andere dienst (van 7 sochtends tot 4 in de middag, of van 4 in de middag tot 12 snachts).
Ik vind het erg moeilijk om het grootste deel van de dag 'stil' te zitten, en een en hetzelfde werk te doen.
Van het werk dat ik nu doe wordt ik voornamelijk shagerijnig en depressief.
Besef je wel dat met uitzondering dat je hier en daar wat rondhangt op buitenlandse en binnenlandse paardenbedrijven dit je leven wordt zonder diploma op zak?
Als je niet van plan bent een opleiding af te ronden en een diploma te halen en je eventuele man heeft geen groot inkomen.... dan ziet zo de komende 46 jaar voor jou eruit....
BTW niks mis mee zo'n baan .... Eerlijk werk..... maar dat vergt pas ècht doorzettingsvermogen.....