Ik wil graag in het buitenland werken, maar....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 11:54

Maar wat is nou precies wat je van ons wilt horen dan? want wat er ook gezegd word, elke keer schiet je toch in de verdediging.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 11:55

Ladybird schreef:
Maar wat is nou precies wat je van ons wilt horen dan? want wat er ook gezegd word, elke keer schiet je toch in de verdediging.

Precies.. Waarom plaats je dan topics als je je er toch niks van aantrekt

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 11:56

Iedereen weet dat dat niet zo makkelijk is als dat het lijkt.
Ook werk ik graag met verschillende paarden, en wil ik graag wat van de wereld zien voor ik kinderen, een man, een huis oid heb.

@Ladybird.
Ik weet niet precies wat ik wil horen, ik wil niet zozeel iets horen wat mij aanstaat.
Maar als mensen conclusies trekken uit wat ik heb geschreven, en mij verder niet kennen, en aannames doen die niet waar zijn, wordt ik daar op den duur wel een beetje erg moe van.

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Ik wil graag in het buitenland werken, maar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 12:06

Laat op bokt dan ook zien hoe je echt bent. men gaat er van uit dat je zo bent omdat je zo doet. Als ik zo lees ben je nog niet veranderd met hoe ik je 5 jaar geleden IRL kende. Maar als jij zegt dat het wel zo is en je alleen bokt zo laat zien, begin ik er ernstig aan te twijfelen, maar goed, maakt mij ook niet uit verder.

als je het niet weet kunnen we je ook niet helpen, er hebben er hier een paar geopperd om weg te gaan, ga je niet op in/wil je niet, je hebt er een paar die zeggen waar het op staat, maar dat is ook niet goed. dan weet ik het ook niet meer.

Waarom ga je niet gewoon een opleiding doen? als jij over een paar jaar kinderen, man, huis oid wilt zou ik nu maar alvast een opleiding doen om dat te kunnen financieren als het zover is.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 12:07

Maar je moet ook beseffen dat je soms (langere tijd) minder leuke dingen moet doen voordat je je droom kan waarmaken.

Een kennisje van mijn heeft 2 jaar aan de lopende band gewerkt om geld te verdienen voor haar reis (6 maanden), of mensen die eerst die "vervelende" school moeten afmaken voordat ze aan hun droombaan kunnen beginnen.

Probeer goed te bedenken: wat wil je over 5-10 jaar doen.
Hoe kom ik daar en hoeveel geld of welke opleiding/cursus heb ik nodig om dat doel te bereiken.
Je moet het korte termijn denken uitzetten en je richten op de lange termijn.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 12:09

Heb zojuist een mailtje gehad van een stal in nederland.
Ik dacht niet dat ik voor hun in aanmerking zou komen, maar schijnbaar denken zij van wel, gezien ze mij hebben gecontacteerd.
Zoiets lijkt me super gaaf, en lijkt me echt leuk als het zou kunnen!

(en ik zal proberen ook meer positief te zijn op bokt. over het algemeen gebruik ik bokt als uitlaatklep, dus komt er veen negativiteit mee)

Kleine_Reijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 12:10

Hey,

Er staat in je eerste bericht dat je ná belgië en engeland op zoek bent gegaan naar je 'eigen ik'.
Heb je die al gevonden? Of wil je die juist vinden door dit soort werk te gaan doen?

In elk geval ben ik van mening dat je 'gewoon' moet doen wat je leuk lijkt!
Ga naar het buitenland, al is het voor 2 maanden! En probeer het vol te houden!

Maar ook ik wil je wel waarschuwen:
Probeer eerst een diploma te behalen hier in NL. Want wanneer je weer terug komt, wordt het lastig om aan een goede baan te komen zonder diploma.

Ikzelf wil ook dolgraag naar het buitenland om te gaan werken! Maar ik kreeg van iedereen te horen: 'Eerst een diploma, dan naar het buitenland!'
Daarom heb ik mijn droom even aan de zijlijn gezet en ben ik eerst een leuke opleiding gaan zoeken.
Nu heb ik een diploma Dierverzorging en bijna mijn diploma Paraveterinair Dierenartsassistent!

Nou mag iedereen zeuren wat hij/zij wilt, maar ik peer'm binnenkort het land uit!

Ik probeer alleen maar te zeggen:
Wanneer je een diploma of meer hebt, (en niet, zoals hierboven beschreven alle opleidingen niet hebt afgerond) zien mensen dat je ook echt wat wilt bereiken!

Of zie ik dat verkeerd?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 12:12

Een van de redenen waarom ik zou graag in de paarden wil werken is omdat ik me meer mijzelf voel als ik in de paarden werk, dan dat ik me ooit op een ander moment heb gevoeld.
Het is lastig uit te leggen, maar dat gevoel heb ik gewoon.
Ik ben vrolijker, heb zin om dingen te doen, tja, ik voel me gewoon meer 'ik'.
Is lastig uit te leggen..

Kleine_Reijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 12:13

Brainless schreef:
Maar je moet ook beseffen dat je soms (langere tijd) minder leuke dingen moet doen voordat je je droom kan waarmaken.

Precies! Dat bedoel ik! :-P

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 12:19

Ik kan me vaag nog een topic herinneren van de tijd dat je in Engeland zat en dat helaas niet geworden is wat je gehoopt had.

Wat voor opleiding heb je na je middelbare school gedaan en afgerond met een diploma? Ik lees hier namelijk best wat 'commentaar' op het feit dat je geen diploma zou hebben. Klopt dit? Heb je na je middelbare school verder geen diploma's?
Ik zou het toch wel erg belangrijk vinden dat je in ieder geval een (liefst 4 jarig) MBO diploma zou hebben.
Anders zou ik je toch aanraden om je eerst te richten op een studie en deze helemaal af te maken. Anders ga je daar vroeg of laat echt spijt van krijgen!

Mocht geld een probleem zijn om een opleiding te kunnen volgen, dan zou ik eerst een tijd blijven werken waar je nu zit. Het is misschien niet het meest leuke afwisselende werk, maar het is wel werk en je verdient er geld mee. Dat zijn dingen die je moet accepteren en waarin je dan even door moet zetten. Gelukkig zitten er 24 uur in een dag en hoeft je geluk niet af te hangen van het soort werk dat je doet. Zie het in dit geval gewoon als een middel om inkomen te krijgen.
Anders is werken-leren misschien een optie, dan heb je ook een inkomen.

Mocht je wel een afgeronde opleiding hebben na je middelbare school zou ik zeggen: ga er voor als dit je droom is. Blijf wel realistisch! De kans dat je echt een goede en goed betaalde baan in de paarden vind is klein. De kans is dus groot dat dit gewoon een tijdelijk iets is, gewoon een (hopelijk) mooie ervaring. Al weet je nooit hoe het loopt.

En nu ben je nog jong en niet gebonden. En hoe dan ook zijn dit ervaringen die je heel je leven met je meeneemt. Ik ben op mijn 18e stage gaan lopen in Australië op een koala- en kangoeroeopvang. Nu ben ik 30, heb ik een man, hebben we een eigen huis en 2 kinderen. Nu zou ik dat allemaal niet meer kunnen en willen. Ik ben altijd erg blij geweest dat ik dit gedaan heb. Het is nu al 12 jaar geleden, maar ik denk er nog vaak aan terug.

Maar mijn voorwaarde zou zijn wel eerst een afgeronde opleiding na je middelbare school ;). En misschien is dit wel het geval, want ik heb je hier nog niet verder op in zien gaan.

Zelf heb ik een 4 jarige MBO opleiding afgerond. Ik ben jong moeder geworden op mijn 23e. Wij hebben een eigen akkerbouwbedrijf en vanwege de drukte daarin en 2 kindjes ben ik gestopt met werken. Over 3 maanden gaat mijn jongste ook naar school en krijg ik meer tijd.
Ik ben erg blij dat ik een diploma op zak heb, want ik wil graag weer aan het werk als de jongste op school zit. Momenteel ben ik druk bezig met iets wat ik ontzettend graag wil en dat gelukkig mogelijk is door mijn MBO diploma.

fleurtjeuh schreef:
Een van de redenen waarom ik zou graag in de paarden wil werken is omdat ik me meer mijzelf voel als ik in de paarden werk, dan dat ik me ooit op een ander moment heb gevoeld.

Dat snap ik wel, maar ik denk wel dat het erg belangrijk is reëel te blijven! De kans dat je goed en betaalbaar werk in de paarden vind is gewoon erg klein. Vroeg of laat zal je dan toch ergens anders werk moeten zoeken dat waarschijnlijk niets meer paarden te maken heeft. Ik neem aan dat je toch op den duur volledig op eigen benen wilt staan?
En een gemiddelde werkweek is 40 uur en gelukkig zitten er 168 uren in een week. Je kunt paarden dan ook prima houden als hobby.
Je geluk hangt niet alleen af van je baan!
Laatst bijgewerkt door Vayo op 24-08-14 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 12:25

fleurtjeuh schreef:
Iedereen weet dat dat niet zo makkelijk is als dat het lijkt.
Ook werk ik graag met verschillende paarden, en wil ik graag wat van de wereld zien voor ik kinderen, een man, een huis oid heb.

@Ladybird.
Ik weet niet precies wat ik wil horen, ik wil niet zozeel iets horen wat mij aanstaat.
Maar als mensen conclusies trekken uit wat ik heb geschreven, en mij verder niet kennen, en aannames doen die niet waar zijn, wordt ik daar op den duur wel een beetje erg moe van.

Als je op een stal werkt in het buitenland zie je toch weinig van de wereld hoor, daar zijn je uuren te lang voor.
Wat ik doe, ik zorg dat ik genoeg geld heb om de wereld te zien als reiziger, en dat kan ook met kind.
Pin je niet vast op een ding, kijk naar het grotere plaatje.
Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid, en dat ben je beter met een opleiding dan met een herinnering aan een geflopte baan in lutjebroek.

Hoppa van je kont af komen , opleiding volgen,sucsesvol in de het leven worden en lekker de wereld over reizen van een goed salaris

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 12:25

fleurtjeuh schreef:
Heb zojuist een mailtje gehad van een stal in nederland.
Ik dacht niet dat ik voor hun in aanmerking zou komen, maar schijnbaar denken zij van wel, gezien ze mij hebben gecontacteerd.
Zoiets lijkt me super gaaf, en lijkt me echt leuk als het zou kunnen!

(en ik zal proberen ook meer positief te zijn op bokt. over het algemeen gebruik ik bokt als uitlaatklep, dus komt er veen negativiteit mee)

Ga eerst op gesprek, want ook al is het top dat ze gereageerd hebben op je sollicitatie; houdt niet gelijk in dat je aangenomen bent.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 12:27

fleurtjeuh schreef:

Met anderen woorden, je moet eerst de penny uit jezelf schoppen en dan naar school gaan.
Ik voel mij ook lekkerder als ik met tijgers en inheemse dieren werk, helaas, pindakaas.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 12:28

Ik heb je verhalen in België en Engeland ook gevolgd, ik denk dat in alle reacties hier wel een kern van waarheid zit. Deze bokkers willen je niet tegenwerken of dwars zitten, maar willen juist met je meedenken om te voorkomen dat je zometeen weer ergens zit en na n paar weken/maanden weer naar huis wil.

Wat doe je bijvoorbeeld als je in b.v. Canada zit en het lijkt toch weer wat te worden met je ex, ga je dan toch weer terug?
Werken in het buitenland kan een fantastische ervaring zijn en in de paardenwereld heb je een heleboel aan ervaring, maar een diploma kan toch zeker ook heel handig zijn. Het werk in de paardenwereld is namelijk ook behoorlijk onzeker, dat heb je zelf ook al ervaren. Nu kun je nog makkelijk terug naar je ouderlijk huis, maar je geeft zelf al aan dat je eigenlijk weg wil daar. Stel nou dat je opeens ontslagen word, dan moet je toch een nieuwe baan zien te vinden en met een diploma gaat dat veel sneller.

Op het moment dat je gaat studeren is het ook echt wel mogelijk om op jezelf te gaan wonen, misschien word het krap en krijg je het super druk maar het is zéker mogelijk. En als je dan een diploma op zak hebt kun je altijd je huisje/kamer opzeggen en alsnog de wereld overvliegen om dit soort werk te doen. Soms moet je nu eenmaal minder leuke dingen doen om zorgeloos de leuke dingen te doen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 12:41

fleurtjeuh schreef:
Ien heb ik een fulltime baan. Als productiemedewerker..
Met het idee het is voor het geld zou ik het wel trekken dacht ik.
Maar ik vind het steeds moeilijker.
Ik heb per week een andere dienst (van 7 sochtends tot 4 in de middag, of van 4 in de middag tot 12 snachts).
Ik vind het erg moeilijk om het grootste deel van de dag 'stil' te zitten, en een en hetzelfde werk te doen.

Van het werk dat ik nu doe wordt ik voornamelijk shagerijnig en depressief.

Besef je wel dat met uitzondering dat je hier en daar wat rondhangt op buitenlandse en binnenlandse paardenbedrijven dit je leven wordt zonder diploma op zak?

Als je niet van plan bent een opleiding af te ronden en een diploma te halen en je eventuele man heeft geen groot inkomen.... dan ziet zo de komende 46 jaar voor jou eruit....

BTW niks mis mee zo'n baan .... Eerlijk werk..... maar dat vergt pas ècht doorzettingsvermogen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 15:30

fleurtjeuh schreef:
Omdat het uit is gegaan tussen mijn ex en mij moest ik weer thuis gaan wonen.
Dat is 2 uur enkele rit bij bijrijdpaard vandaan.

Het volgende wat ik ga zeggen komt ongetwijfeld naief en geromantiseerd over, maar ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te lleggen.

Ik rij vanaf dat ik 11 was. Ik ben zoals de meesten begonnen op de manege. Ik reed al snel in de`gevorderde` les. Maar het was een erg basic manege, dus ik leerde er niks meer.
Toen heb ik her en der paarden gereden over een aantal jaren heen. Ik heb nooit geld gehad om veel les te nemen, of echt goede paarden onder mijn kont gahad die me wat konden leren.
Toen ben ik een half jaar in belgie geweest, en heb ik keihard gewerkt, voor uiteindelijk bijna niks.
Maar ik heb wel geleerd paarden deels op te leiden, en voor mijn gevoel mijn rijden verbeterd. In ieder geval mijn gevoel voor het rijden als je snapt wat ik bedoel.
Maar in dat halve jaar heb ik relatief wrinig begeleiding gehad wat betrefd het rijden.
Daarna heb ik 2 maanden voor de engelsen gewerkt als groom. In die tijd heb ik super veel geleerd over hoe het is om met echte top paarden te werken, te verzorgen tot in de puntjes, en hoe het eraan toe gaat op internationale wedstrijden.
Ik leer snel door dingen mee te maken en te ervaren.
Maar voor mijn gevoel heb ik nooit de kans gehad om echt goed te kunnen gaan rijden.
Wat als er wel meer in mij zit dan wat ik tot dusver heb bereikt?
Ik wil het weten, ik wil ervoor werken. K wil beter worden dan ik ooit ben geweest.

Waarom wil je meteen in het buitenland werken en in de paarden werken? Je kunt er ook voor kiezen om een trainingspaard te zoeken bij jou in de buurt, als je handig bent en mensen wat in je zien krijg je echt wel de kansen hierin.

Ik heb ook in de paarden gewerkt, maar wel pas nadat ik een andere opleiding had gedaan. Ik wilde het ook heel graag, was ook een droom van mij en op dat moment kon het, ik kon altijd terugvallen op mijn diploma.

Bedenk je wel dat je qua rijden al wel handig moet zijn en weet waar je mee bezig bent, een profstal heeft echt niet de tijd en geld ervoor om jou verder te gaan trainen en begeleiden, mits je echt uitzonderlijk getalenteerd bent. Als jij als rijder aan de gang wilt, gaan ze er vanuit dat als je een paard gaat trainen, je weet wat de bedoeling is.
Daarom zeg ik, zoek een leuk trainingspaard waar je veel van kunt leren, dat is veel leuker en leerzamer dan op een stal te werken ;)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 18:20

Ik ga met Joolien mee :) en als je dan een leuk trainingspaard hebt, kun je daarnaast nog een opleiding doen :) dan heb je 2 vliegen in 1 klap

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 08:39

Eens Joolien...

Heeft weinig zin nog te reageren. TS geeft in ander topic aan, dit topic dood te willen zwijgen. Geeft imo aan dat ze weinig kritiek kan verdragen en doorzettingsvermogen heeft. Dingen waar ze bij zichzelf aan gaat werken hoop ik....

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 08:56

slimmerik schreef:
fleurtjeuh schreef:
Ien heb ik een fulltime baan. Als productiemedewerker..
Met het idee het is voor het geld zou ik het wel trekken dacht ik.
Maar ik vind het steeds moeilijker.
Ik heb per week een andere dienst (van 7 sochtends tot 4 in de middag, of van 4 in de middag tot 12 snachts).
Ik vind het erg moeilijk om het grootste deel van de dag 'stil' te zitten, en een en hetzelfde werk te doen.

Van het werk dat ik nu doe wordt ik voornamelijk shagerijnig en depressief.

Besef je wel dat met uitzondering dat je hier en daar wat rondhangt op buitenlandse en binnenlandse paardenbedrijven dit je leven wordt zonder diploma op zak?

Als je niet van plan bent een opleiding af te ronden en een diploma te halen en je eventuele man heeft geen groot inkomen.... dan ziet zo de komende 46 jaar voor jou eruit....

BTW niks mis mee zo'n baan .... Eerlijk werk..... maar dat vergt pas ècht doorzettingsvermogen.....

Goed punt, hoop dat TS dit nog leest.

En nee ik zeg dit niet uit jaloezie ( :+, beetje rare reden waar Calimero-types vaak mee komen) , maar omdat ik denk dat het beter is om dingen in een andere volgorde te doen als ze een beter toekomstperspectief wil hebben wat een haar een hele hoop stress kan besparen.

Als blijkt dat ze na het behalen van een diploma toch nog haar draai weet te vinden in werken in de paardenwereld is dat super toch?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:27

Ts ik werk nu bijna 2 jaar in de burger king. Denk je dat ik dat leuk vind? Ik heb zelfs een diploma voor grafisch vormgeving en toch kan ik geen betere baan vinden op het moment. Als jij met deze baan al depressief word na 3 weken dan wens ik je veel succes toe de komende jaren de rest van je leven. Het leven draait niet alleen maar om leuke dingen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 11:39

Ik heb nooit gezegd dit topic dood te willen zwijgen.
En waar jullie weghalen dat ik geen doorzettingvermogen heb is mij nogsteeds een raadsel. Jullie kennen mij allemaal niet, en hebben geen idee waar ik doorheen heb moeten werken.
Maar dat is de paardenwereld, en daarom werkte ik door. Omdat ik dit graag wil doen.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 15:44

Misschien je eigen topics doorlezen?
Je geeft wel zelf het beeld af.

Niemand hier wil je afkraken, in tegendeel. We willen dat je realistisch over je eigen ik gaat nadenken.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 15:52

Ts vind het jammer dat je niet inhoudelijk op min berichten reageerd. Het beeld wat wij hebben van jou komt door wat jij online zet. Niet gek dat wij dit beeld hebben gekregen.

Mijn tip aan jou is om toch echt een opleiding te gaan doen. In deze tijd is het moeilijk een baan te vinden, laat staan als werkzoekende zonder diploma. Je kan niet de rest van je leven afhankelijk blijven van andere, want dat is wat je nu bent. Je zoekt een baantje waar je tegen kost en inwoning en een zakcentje stallen kan mesten en paarden verzorgen groo en etc. Zo zal je nooit echt financieel onafhankelijk zijn. Dat wil je toch niet?

Ik wou ook graag nog in het buitenland werken en reizen, maar dat is niet realistisch. Ik woon nu een half jaar op mezelf en ik heb een rotbaan, maar ik kan nu wel trots op mezelf zijn. Ik ben praktisch onafhankelijk nu en dat is een fantastisch gevoel. Ik functioneer in deze maatschappij en dat is het belangrijkste.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 16:35

Ts, denk dat ik jouw Engeland topic weleens voorbij heb zien komen maar ik heb je topics niet gevolgd. Ga ook niets zeggen over je instelling of karakter want daar weet ik niets van.

Van het werken bij de paarden weet ik wel iets. Het is echt heel belangrijk dat je een diploma haalt. Het is lichamelijk erg zwaar werk en als je ooit iets krijgt waardoor je lichamelijk niet meer zo sterk bent dan sta je met lege handen.

Als je zelf paarden hebt en daarmee traint en wedstrijden rijdt zal je sneller gevraagd worden om te rijden. Anders doe je echt alleen maar het stalwerk.

Mijn dochter wil ook (deels) haar geld gaan verdienen in de paarden maar dan wel in eigen beheer door op te leiden en te verkopen. Om bij te leren werkt ze regelmatig bij een internationale ruiter. Niet voor geld maar om te leren. In ruil daarvoor mag ze daar één van haar paarden stallen, krijgt ze dagelijks les en mag ze met haar paard vaak mee op wedstrijd zodat ze vervoer en een slaapplaats heeft. Daarnaast mag ze dan uiteraard hem groomen op dezelfde wedstrijd :D Veel ruiters hebben meerdere jongeren op (vrijwillige) stage omdat ze zich niet een voltallig stalpersoneel kunnen veroorloven.

Het is dan ook vaak moeilijk om echt een goed betaalde baan te krijgen. Het kan wel maar het valt echt niet mee en het is zo belangrijk om een alternatief achter de hand te hebben.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 16:38

Ik vind anders de toon van een aantal bokkers behoorlijk aanvallend hoor. Er zijn er maar een paar die echt iets bijdragen. Dat je realistisch wilt zijn richting TS snap ik, maar om dan iemand maar zeurderig, lui, verwend etc te noemen gaat te ver.

TS Percy heeft een goede post. Stel je krijgt werk in paarden, en over pak en beet 10 jaar pleur je er af, en je kan nooit meer in de paarden werken. Dan kom je onderaan in de arbeidsmarkt. Dan wordt het schoonmaakwerk, dingen zoals Burger King, of productie werk en niks anders. Als je dat niet wilt ga je nu eerst keihard een diploma halen en daarna kun je altijd nog gaan werken met paarden.