Wintersport 2014/2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miccamaaike

Re: Wintersport 2014/2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 16:42

Ah goeie de decathlon, daar had ik nog niet aan gedacht.
Weet echt niet meer wat ik aan de mijne heb uitgegeven...
Wil mijn vriend ze misschien cadeau doen voor zijn verjaardag, maar 200 euro is toch wel hoop geld voor een cadeautje..

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 16:47

Uiteindelijk gaat het erom wat hem goed zit en dat valt lastig te voorspellen.. Ik ga niet met pijn de pistes af omdat die schoenen 100 euro goedkoper waren ;)

Misschien is een wintersport-set dan leuker. Handschoenen, muts, thermisch ondergoed, skisokken met motiefjes, handwarmplakkers....

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 16:50

Op zich heeft hij verder alles wel wat nodig is, dat hebben we vorig jaar gekocht. Hij kan de oude ski's van mijn broertje nog wel een jaar gebruiken, dus alleen schoenen zouden nog wel heel handig zijn. Huren kan natuurlijk ook prima. Hij heeft hele makkelijke voeten, dus dat scheelt op zich. Ben zelf een heel stuk onmogelijker en echt onwijs blij met de schoen die ik nu heb.
Ga binnenkort wel eens kijken bij de intersport hier in de buurt voor een prijsindicatie.

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 16:55

Dit jaar een hele andere wintersport vakantie dan vorig jaar.
Wij gaan eind december naar Lapland :):) :D

We gaan daar o.a. sneeuwscooter safari's maken, Husky tocht maken, sledetocht met rendieren maken, ijsvissen, in een ijshotel slapen en skieen.

Ben heel benieuwd hoe het daar is (en hoe koud het daar is... :') ) Heb er echt onwijs zin in!

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 17:12

Super gaaf playboysches!!

100€ schoenen die wil je niet, daar ben ik het nog niet helemaal mee eens. Als ze goed zitten, dan zijn een paar goedkopere skischoenen ook niet verkeerd toch? Even goed de aanbiedingen van de lokale wintersportshops in de gaten houden.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 17:21

En ooit aan tweedehands gedacht?
Ik heb tweedehands skischoenen, ben er 6 jaar zoet mee geweest :)

Helemaal als je nog niet zoveel ervaring hebt is dat ideaal :) kost nl een stuk minder geld maar het is toch eigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 17:55

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:16

Wij hebben ook geboekt! We gaan in de voorjaarsvakantie naar Italië

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:18

nope ben wel op zoek naar een snowboard met flowbindingen :D

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 18:21

Ohhhh Lapland <3 Ga je naar Fins of Zweeds Lapland? Hoop voor je dat het lekker koud is. Vorig jaar zaten we ineens weer in de 0 graden daar en was de helft van de sneeuw weg -O- ...maar de week erna was het -20.

Zou met tweedehands schoenen wel oppassen. Schoenen gaan best wel naar je voeten vormen natuurlijk en dat krijg je er niet altijd uit.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 10:29

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 10:50

Aan de andere kant: voor die week klooien op een piste per jaar... Dan is iets wat €100 kost en een paar seizoenen meegaat ook meer dan prima. Skischoenen kun je ook prima ter plaatse huren (en tig keer wisselen) en na je skiweek met korting kopen.

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 10:56

Wij gaan ook! Naar Oostenrijk, Fiss!
Net gelezen dat het nummer 3 is van beste skigebieden, toch wel gaaf!

Ik moet nog stokken, nieuwe handschoenen (ik wil heel graag wit leren) en ik moet eigenlijk een nieuwe jas. Ik heb 1.5 jaar geleden 1 gekocht, maar deze is na wat gewichtsverlies te groot geworden. Echt heel erg zonde (van de jas dan).

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 11:02

Ik red me nu al twee jaar met tweedehands schoenen via een vriend, gaat wel prima maar ik moet wel maar eens naar nieuwe gaan kijken.
In onze wintersportgroep is flink geschoven (huizen verbouwen, kopen, kinderen enz), maar we weten nu definitief met welk gezelschap we gaan. Dit weekend gaan we wat boeken voor februari, waarschijnlijk wordt t Flaine (le grand massif).

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:52

Mijn advies is om je toch echt goed te laten adviseren over schoenen en je voeten op te laten meten bij een speciaalzaak, dat kost echt niet gelijk de hoofdprijs en helpt om een goede keus te maken. Er zijn maar weinig dingen die je plezier op de piste zo kunnen vergallen als pijn in je voeten....

Tweedehands/huren vind ik echt smerig :o

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 11:11

Ik heb moeilijke voeten, dus heb me ook goed laten adviseren en laten aanmeten. Ben daar nog tseeds erg blij mee :)

Prijs hoefde ik niet naar te kijken, dat scheelt natuurlijk, schoenen werden voor me betaald.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 13:01

Hee, wat leuk! Mag ik mij hier ook melden?

Dit jaar willen we ook op wintersport, weet alleen nog niet wanneer, waar en met wie. Vorig jaar zijn we met mijn ouders geweest en is goed bevallen in Saalbach Hinterglemm. Maar mijn vader heeft geen baan dus die twijfelen nog.

Maar dat komt vast wel goed, vriendje en ik willen sowieso. Maar wel weer naar een redelijk groot gebied.
Ik wil ook eigen skischoenen kopen, zit ieder jaar ruzie te maken met gehuurde. Wil inderdaad wel bij een echte winkel ze kopen, niet online of tweedehands.

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 15:01

Ik heb de skischoenen van mijn moeder omdat zij niet meer kan skiën. Geen idee hoe duur die waren, vast duur want ze heeft moeilijke voeten ..

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 11:23

Ik zie wat voorbij komen over schoenen... Mijn snowboard schoenen waren nieuw €150,- maar ze waren in de aanbieding voor, jawel.. €25,- Maakt dat mijn schoenen dan ook slechte schoenen? :D. Was een overjarig model, al 3 jaar oud geloof ik die er nog steeds lag, in mijn maat, nou top! :D

Bij ons is er lang getwijfeld of we nog op wintersport zouden gaan, want mijn vriend is ontslagen en ik heb juist wel net een baan, en om dan meteen vrij te vragen daar... Maar uiteindelijk besloten om toch te gaan! Mijn vriend vind het juist wel lekker om zijn hoofd even leeg te maken en mijn baas is een hele makkelijke!

Dus we gaan naar Superdevoluy in Frankrijk! Zijn we vorig jaar ook geweest en het jaar daarvoor ben ik er ook geweest. We vertrekken 2 januari en ik heb er heel veel zin in!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:01

Veel plezier! Ik ben daar ook een keer geweest maar toen was het er een beetje te warm dus voortaan gaan we naar hoger gelegen gebieden.

Ik heb hetzelfde hoor. Ik heb mijn boots bij Wim Jaquet vandaan, nieuw zijn die rond de 250euro, ik heb ze voor nog geen 80, maar dat doet natuurlijk niks af aan de kwaliteit. Was het laatste paar in die kleur.

Ik heb sowieso mijn hele set heel goedkoop bij elkaar kunnen scharrelen. Board en bindingen komen van een importeur die een garage-sale hield. Helm en goggles waren left-overs bij mijn werkgever, dus die kon ik voor een prikkie overnemen. Jas was 50% afgeprijsd bij Blue Tomato enz. Veel geluk mee gehad :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 13:09

Ik ben er al 2x eerder geweest. De eerste keer was in de voorjaarsvakantie, toen was de sneeuw erg goed.
Vorig jaar in dezelfde periode, toen was er nog niet heel veel sneeuw gevallen. Maar dat was vooral in La Joue Du Loup, dus weinig last van. In SuperD was de sneeuw wel helemaal goed!

Mijn board en bindingen heb ik toendertijd in April gekocht, daardoor ook heel goedkoop (seizoen voorbij, precies een overblijvertje). Helm en bril van de Lidl, net als mijn broek. Een ski-jas had ik al vanwege mijn opleiding (koop je een kledingpakket, en daar zat die bij).

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:18

Na het seizoen kopen kan inderdaad superveel schelen. Heb m'n schoenen toendertijd voor de halve prijs gekocht en m'n board 2 jaar geleden met 200 euro korting _/-\o_

Zo, ik heb voor het eerst(pas) dit seizoen een snowboardfilm thuis aangezet :D

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 21:23

Leuk! Ik ben nog steeds op zoek naar een leuke ski jas vorige week bij daka geweest alles wat ik leuk vond was duurder dan 300 euro := en dat voor 1 weekje

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:21

Je bent denk ik net te laat Dizzy, tot een paar weken geleden waren er nog genoeg jassen te vinden die in de sale waren omdat deze van het vorige seizoen waren...
Ik gok dat inmiddels de nieuwe jassen voor komend seizoen al binnen zijn. Dan betaal je de volle mep.

En bij de Decathlon? Is over het algemeen wel een stuk goedkoper dan andere outdoor- en sportzaken. :)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:59

DieL_Zor schreef:
Na het seizoen kopen kan inderdaad superveel schelen. Heb m'n schoenen toendertijd voor de halve prijs gekocht en m'n board 2 jaar geleden met 200 euro korting _/-\o_

Zo, ik heb voor het eerst(pas) dit seizoen een snowboardfilm thuis aangezet :D

Goede deal zeg!
Welke film had je opgezet? Ik heb sommige al echt te vaak gezien dus nieuwe inspiratie is welkom ;)