Zuidlaardermarkt 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 17:21

Brainless schreef:
ilovejetje schreef:
wat is het hier stil zeg. :=
ik heb net in het topic van vorig jaar gekeken en daar waren er veel meer mensen...

Het duurt ook nog 7 weken .. :D

Ik kan echt niet wachten heb er zo zin in

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:45

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 22-08-24 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:50

als het weer een beetje goed is dan ga ik misschien wel even :D

maatje987

Re: Zuidlaardermarkt 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:51

Ik ga er gewoon heen om te kijken

Ff een vraagje aan jullie hoeveel kraampjes met paardenspullen staan er en wat verkopen ze daar vaak?

ilovejetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 20:07

ik ga om te kopen waarschijnlijk, ik probeer iemand te regelen die de trailer kan rijden en anders het omroepsysteem =)

inverda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 22:33

wij nemen de trailer gelijk mee.
ik heb er ook super veel zin in duurt nog veelte lang jammer genoeg.

er staan wel wat kraampjes verspreid over de markt zelf, ze verkopen van alles dekjes dekens halster hoofdstellen beenbescherming zadels men tuigen eigenlijk alles wel.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 22:38

Ga op tijd heen als je wat wil kopen en helemaal als je trailer mee wil, er staan mega file's naar Zuidlaren en richting de parkeerplaatsen...

ilovejetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 22:45

hoe laat zou je er dan ong. moeten zijn?

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 22:49

Wil je wat kopen?

Koop begint om 5 uur ongeveer soms al 4 uur 's ochtends. Ja vroeg! Vanaf 6 uur start de markt officieel maar daarvoor zijn de echt "toppers" al verkocht!

Ligt er aan wat je wil, wil je z'n topper ja dan echt mega vroeg er zijn. Maar wil je een shetje of gezelschapspaardje dan is iets later ook prima.. Wat zoek je ongeveer?

ilovejetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 22:53

Ik zoek een onbeleerde 3 jarige, het liefst een haflinger of iets in die richting.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 22:54

Sommige paarden gaan van handelaar naar handelaar.
Die worden om 4:00 uur verkocht voor bv 400 door handelaar 1 aan handelaar 2 verkocht.
Handelaar 2 verkoopt het paardje om 4:30 uur weer voor 450 aan handelaar 3.
En handelaar 3 hoopt hem weer te verkopen aan een particulier voor 750.

Mijn opa had een paardje gekocht, we liepen ermee naar de trailer en onderweg verkocht hij hem zo weer door voor meer.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 22:56

ilovejetje schreef:
Ik zoek een onbeleerde 3 jarige, het liefst een haflinger of iets in die richting.

Haflingers en fjorden staan er bij hopen, vooral veulens en jaarlingen.
Deze gaan niet zo hard en kun je om 8:00 uur ook nog wel voor een leuk bedrag kopen.

Let er wel op dat ze je niet willen afzetten; vaak vragen ze aan vrouwen veel meer dan aan een boer op klompen.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 22:57

Als je akkoord gaat dat de pony geen papieren heeft, wat overigens vaak verboden is, hoef je waarschijnlijk niet veel te betalen. Maar goed, wil je op wedstrijd dan heb je wel degelijk papieren nodig.
Ik koop en verkoop op de markt, weet niet of ik er bij ben dit jaar.
En inderdaad voor degene die op zoek zijn, ik ben vaak om (jaja) 03:00 al op de markt, de goede handel is dan al bezig bij de vrachtwagens, dus voor de vroege vogels die iets willen kopen...
Voor degene die met probleem trailer zitten, wij doen paardentransport dus.... :D

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 22:58

Brainless schreef:
ilovejetje schreef:
Let er wel op dat ze je niet willen afzetten; vaak vragen ze aan vrouwen veel meer dan aan een boer op klompen.

Dan ga ik in mijn blauwe overal en klompen *\o/* :')

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 22:59

Het lijkt me best wel leuk om eens naar toe te gaan, maar het is te ver weg.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 22:59

SaraViavia schreef:
Als je akkoord gaat dat de pony geen papieren heeft, wat overigens vaak verboden is, hoef je waarschijnlijk niet veel te betalen. Maar goed, wil je op wedstrijd dan heb je wel degelijk papieren nodig.
En inderdaad voor degene die op zoek zijn, ik ben vaak om (jaja) 03:00 al op de markt, de goede handel is dan al bezig bij de vrachtwagens, dus voor de vroege vogels die iets willen kopen...
Voor degene die met probleem trailer zitten, wij doen paardentransport dus.... :D

Zonder paspoort en chip komen paarden niet de markt op.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 23:01

Brainless schreef:

Haha bij mij was dit juist tegenovergesteld, vriend van me liep naar een handelaar en vroeg wat dat veulen moest kosten, 60 euro.. 3 minuten later vroeg ik het en vroeg hij 40.. Heb m meegenomen voor 30

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 23:02

Brainless schreef:
SaraViavia schreef:

Zonder paspoort en chip komen paarden niet de markt op.

Zo zou het moeten zijn, Bememlse paardenmarkt stonden er een aantal zonder chip .. Tientje kostte een van die pony's, maar wil inderdaad het risico niet nemen met een ongechipte pony rond te gaan lopen..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 23:03

SaraViavia schreef:
Brainless schreef:

Haha bij mij was dit juist tegenovergesteld, vriend van me liep naar een handelaar en vroeg wat dat veulen moest kosten, 60 euro.. 3 minuten later vroeg ik het en vroeg hij 40.. Heb m meegenomen voor 30

Bij mij ook niet hoor, en anders loop ik gewoon door.

ilovejetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 23:05

Is er trouwens misschien iemand die mij wil helpen met het zoeken van een pony op de markt? Degene die mij zou helpen heeft afgezegd helaas.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 23:06

Je kan ze rustig kopen zonder chip. Als je maar niet via de hoofdwegen weer naar huis gaat. vaak hebben ze namelijk op de A28 controle op veewagens.

Anders gewoon in een vrachtwagen zetten en zorgen dat je een extra paspoort bij je hebt. Als er 10 in de wagen staan met 10 paspoorten gaan ze ze echt niet allemaal nakijken.

We hebben ze regelmatig zonder chip en nog nooit problemen meegekregen. voor 33 euro zit er alsnog een chip in en paspoort bij.

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 23:07

Ilovejetje, je mag me wel pben. ;)

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 23:07

Oeh bedankt voor het melden van de datum. Had het er laatst nog over maar wist de datum nog niet. Ook nog geen poging gedaan om het op te zoeken moet ik eerlijk melden := . Staat in mijn agenda :D

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 23:08

Ik ga ook heen :D
Roep al een halfjaar dat ik graag een welshje erbij wil in tweespan dus als ik er 1 kan vinden in de zelfde kleur en type en beetje mijn prijs en alles gaat die mee :)
maar het liefst neem ik er 2 mee kan ik thuis kijken welke ik wil houden en de ander een goed plekje bezorgen :)
mijn huidige komt ook van Zuidlaren 3 jaar geleden als veulen gekocht en daar ben ik zo blij mee :)
Overigens ga ik samen met mijn Paps die al vanaf jongs af aan de markten over ging opzoek naar koopjes en geschikte paarden/pony's.
Of te wel ik wijs ze aan hij gaat erop af en vraagt de prijs en daarna check ik hem van dichtbij.
kijk er nu al naar uit haha :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 23:15

ilovejetje schreef:
Is er trouwens misschien iemand die mij wil helpen met het zoeken van een pony op de markt? Degene die mij zou helpen heeft afgezegd helaas.

Gaan je ouders dan niet mee?

Ik zou nl niet de verantwoordelijkheid willen hebben (als vreemde) om met/voor jou een pony te kopen waar ik straks mee in mijn maag zit.
Je bent officieel niet handelingsbekwaam voor het kopen van een paard (ook geen shet van 50E) maar wel degene die (als volwassene) mee is.