Indondesië 2014/2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:08

in Yoga trouwens wel opletten voor de Batikmaffia :')
als je je op zo'n fiets laat vervoeren, dan springen ze er voor een Batik zaak af, waardoor de fiets kantelt en je, of je nu wilt of niet, voorover zo'n Batik winkeltje inrolt.. Met goed fatsoen kom je er niet uit zonder een stukje stof gekocht te hebben :D

In Yoga is het ook leuk om het sultanaat te bekijken.. je kunt er een rondleiding krijgen door de verblijven met wat uitleg.. LET OP.. ze zullen vragen of je Nederlands bent.. zeg dan: NEE.. anders krijg je een 80+ die nog (zeer onverstaanbaar) Nederlands spreekt waar je 3 uur acheraan schuifelt ipv een uurtje (wij maakten die fout :') )

als je nog een uitstapje maakt naar Jakarta.. dan kan ik je Sunda Kelapa aanraden, waar zich ook het VOC fort bevindt..
Dit is een van de weinig havens in de wereld waar nog vollop houten schepen geladen en gelost worden..

erg leuk om even gezien te hebben

Afbeelding

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:10

Droomster schreef:
We zijn ook echt wel enthousiast over verschillende workshops meedoen :D Koken, dans, yoga, schilderen, alles kan. Maar we zitten wel in dubio in hoeverre we dingen gaan regelen. Het idee was eigenlijk we regelen niets, behalve de vlucht en eventueel de eerste en laatste nacht in de buurt van het vliegveld. :+

Bij Emil zou ik gewoon even checken of en in welke periode hij op Bali is.. Hij exposeert ook met regelmaat op andere plekken.. zou best sneu zijn als je daar aankomt en hij is net de dag ervoor naar het buitenland vertrokken.

Anouk146

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:18

Oh wat een leuk topic! Ik ben vorig jaar naar Bali, Lombok en de Gili's (Trawangan en Air) geweest en ga dit jaar in oktober naar Java :D

Leuk om allerlei tips te lezen. Wij gaan ook niet lang in Jakarta blijven (we komen dan net van een paar dagen Hong Kong dus niet zo'n behoefte aan weer een hele drukke stad) maar reizen waarschijnlijk na 1 nachtje door richting Bandung en dan richting Yogyakarta..maar nog niets gepland dus ik kom hier ook even ideeen opdoen!

Jackyy

Re: Indondesië 2014/2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:05

Leuk dit topic! Ik ga 14 september naar Indonesië, helaas wilde mijn vriend niet backpacken, dus gaan wij nu een georganiseerde rondreis doen van 29dagen en doen dan Sumatra,Java, Bali en Lombok aan. Ook gaan wij 1 dagje naar de Gili's.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 14:12

elenaMM77 schreef:
als je je op zo'n fiets laat vervoeren, dan springen ze er voor een Batik zaak af, waardoor de fiets kantelt en je, of je nu wilt of niet, voorover zo'n Batik winkeltje inrolt.. Met goed fatsoen kom je er niet uit zonder een stukje stof gekocht te hebben :D

Ik ben dus ontvoerd door de Batikbende... Mooie demo gezien van hoe het gemaakt werd. Het was best leuk en ik heb niks gekocht in hun winkeltje :+

DaisyHope

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:45

Ik volg!

Mijn vriend en ik gaan 3 september 13 dagen naar Bali. We hebben 1 hotel geboekt voor het hele verblijf. Ik ben al wel vaker in verre landen geweest en ook gereisd maar altijd met het gezin. Nu dus voor het eerst alleen 'samen'.

Ik heb al een aantal dingen gevonden die ik sowieso wil zien. Die withlocals.com website is erg bruikbaar voor ons.

Wij zijn ook van plan om eventueel het hotel personeel te vragen of zij nog leuke tips hebben om te doen, zo hebben we nog enigszins de 'veiligheid' van een bekende dan wanneer we op straat met iemand in zee gaan en excursie bij te boeken. Of kan dat gewoon?

Het hotel is logies en ontbijt. Wat zijn jullie ervaringen met lunch en diner, hoeveel ben je per dag zo ongeveer kwijt. Gewoon iets simpels, af en toe dat we misschien wat luxer willen eten maar in principe niet. Zag ook dat het eten bij best veel excursies is inbegrepen.

Wij zitten in Seminyak.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:13

Kelly_ann schreef:
elenaMM77 schreef:

Ik ben dus ontvoerd door de Batikbende... Mooie demo gezien van hoe het gemaakt werd. Het was best leuk en ik heb niks gekocht in hun winkeltje :+

moest je ook niet vreselijk lachen? het staat zelfs in de loney planet (met benaming Batik mafia) en nog eindig je in zo'n winkeltje..

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:18

DaisyHope schreef:
Ik volg!

Mijn vriend en ik gaan 3 september 13 dagen naar Bali. We hebben 1 hotel geboekt voor het hele verblijf. Ik ben al wel vaker in verre landen geweest en ook gereisd maar altijd met het gezin. Nu dus voor het eerst alleen 'samen'.

Ik heb al een aantal dingen gevonden die ik sowieso wil zien. Die withlocals.com website is erg bruikbaar voor ons.

Wij zijn ook van plan om eventueel het hotel personeel te vragen of zij nog leuke tips hebben om te doen, zo hebben we nog enigszins de 'veiligheid' van een bekende dan wanneer we op straat met iemand in zee gaan en excursie bij te boeken. Of kan dat gewoon?

Het hotel is logies en ontbijt. Wat zijn jullie ervaringen met lunch en diner, hoeveel ben je per dag zo ongeveer kwijt. Gewoon iets simpels, af en toe dat we misschien wat luxer willen eten maar in principe niet. Zag ook dat het eten bij best veel excursies is inbegrepen.

Wij zitten in Seminyak.

avondeten kun je gewoon op straat doen wat iedereen ook zegt..

je kunt het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt..

wij hebben de halve groep van djoser getrakteerd toentertijd op de pasar. vonden ze zoooooooo sneu toen ze hoorde dat de rekening 115.000rp was.. Dus ze brulden om het hardst dat ze ons zouden vrijhouden op de boottocht (7dagen) wij moesten immers nog twee maanden rondreizen daarna :') ..
We hebben ze toen maar uit de droom geholpen dat de rekening voor 12 man dus een kleine 15 euro was (lekkere maaltijd soep en een glaasje fris + een flinke tas gebakken banaantjes). enige die de prijs 'opdreven' waren de gene die bier wilde.. want dat kost een ruime euro lol..

restaurantje is altijd duurder dan de straat.. en westers eten 'flink' duurder dan oosters.. flink stuk vlees met friet en drinken waren we gemiddeld zo'n 50-60.000rp voor kwijt..

duurste dat we gegeten hebben was surf en turf (flinke steak met een kreeft) met patat en drinken... was geloof ik rond de 125.000rp, dus zo'n 12.50

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 15:25

elenaMM77 schreef:
moest je ook niet vreselijk lachen? het staat zelfs in de loney planet (met benaming Batik mafia) en nog eindig je in zo'n winkeltje..

Het was mijn tweede dag in Indonesië en moest nog wennen aan al die 'behulpzame' mannetjes. Ik 100x nee verkopen aan opdringerige "How are you, where you going"

En dan ineens iemand spreken die oprecht geïnteresseerd lijkt. Poosje staan praten en toen ik eenmaal op de bakfiets zat dacht ik ohjee....

Maar was geen slechte ervaring, heb me goed vermaakt en heb nog een berg andere goede tips gekregen van deze maffioso :j

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 15:55

Ben er 2 weken geweest destijds. Bali en Java. Heb op Schiphol €200 gewisseld en heb niets bijgepint daar. Hebben alle gidsen netjes tip gegeven. Dus zoals gezegd, je kunt het zo duur maken als je zelf wilt.

DaisyHope

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 10:00

Bedankt voor de tips!

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 15:58

Wij hebben in het Prama Sanur Beach hotel gezeten. Alleen op basis van ontbijt. We hebben elke dag in een restaurantje gegeten en dat varieerde van 10 tot 25 euro per dag (2 personen). Vaak liepen we ook naar het winkeltje naast ons hotel voor wat drinken oid. Flesje Coca Cola kost daar 8.000 roepies (iets van 40 eurocent). Heb echt gelachen om de prijzen daar, want het kost geen drol (als je het vergelijkt met NL)

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 16:08

Yeaah, ik ga deze vakantie ook eindelijk richting Indonesië :).
11 augustus vertrek ik vanuit Nederland richting Java met een 1 daagde overstap op Maleisië en na 12 dagen ga ik met een boot richting Bali en daar mag ik van mezelf nog 4 dagen ontspannen, ik ga dus eventjes dit topic doorlezen voor eventueel tips! Ben benieuwd naar de rest van de tips en de verhalen haha :).

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:03

Oh Maleisië is ook erg mooi!!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:24

Mijn vlucht is gecanceld.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:36

Ik hoorde er net over.. Door vulkaanaswolken?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:39

He waarom?

Wij zijn 14 dagen op Bali geweest. Mijn schoonouders hadden een villa gehuurd inclusief personeel die kookten. Voor de hele dag eten en drinken waren we 5 euro pp kwijt. En we hebben echt heerlijke maaltijden gegeten :9

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 11:26

Lithya schreef:
Mijn vlucht is gecanceld.

Ah, vervelend zeg! Zag het al een paar keer op het nieuws voorbij komen ;(. Iig tot vanavond waren volgens mij alle vluchten gecanceld, heb je al een idee wanneer je zou kunnen vliegen ?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 12:38

Dat maakt voor mij niet meer uit. Rondreis begint morgen, dus dat ga ik niet meer redden.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 23:18

wellicht Paula Tiga in Maleisie dan Justme?
daar kun je in ieder geval lekker ontspannen in het zonnetje..

maar die rondreis, is die niet vanuit nederland georganiseerd? als jij indonesie niet kunt bereiken, kunnen je reisgenoten dat toch ook niet..

in ieder geval is het overmacht, dus krijg je de kosten van de rondreis terug..

dan maar wat op de bonnevooi doen in maleisie toch? niet je vakantie laten verprutsen door zo'n brakend bergje hoor :D

als je echt tot maleisie veroordeeld bent..

dan kun je wellicht dit overwegen..
zijn we toen ook heengeweest en was echt een prachtige ervaring
www.uncletan.com

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 04:51

Hopelijk kan je wat regelen met de rondreis!

Ik zit nu in Abu Dhabi, over een paar uur gaat m'n vlucht naar Jakarta!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 08:45

Nee dat is geregeld vanuit Australië. Ze hadden hier geen idee hoe het ging lopen. Maleisië ben ik in 2013 geweest. Ook een rondreis gemaakt. Misschien dat ik later dit jaar nog 2 weken vrij kan nemen om alsnog te gaan.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 19:23

Al aangekomen Jennifuur :D ?

Anouk146

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:36

Weet iemand hier hoe lang het ongeveer duurt om van Karimunjawa naar Jakarta te reizen? Kan dat in 1 dag?

Wij willen daar aan het eind van de reis namelijk nog even chillen maar wel op tijd het vliegtuig weer halen en zijn een soort van globale planning aan het maken. Ik wil voor de zekerheid de nacht voor vertrek wel in Jakarta doorbrengen omdat het anders te riskant wordt als er iets tegenzit. Heb al over de snelle boot vanuit Jepara gelezen dus dat ga ik nog verder uitzoeken maar misschien heeft iemand hier dit stukje al eens gedaan zodat we een beetje een indicatie hebben van de reistijd..Vervoermiddel maakt ons niet uit, gaat erom wat het snelste is (behalve dan een belachelijk duur vliegtuigje vanaf Karimunjawa :+ )

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 00:01

Als die snert vulkaan nu stopt met spuwen... In principe ga ik nu in oktober naar Bali en Lombok in plaats vsn de geplande juli.

Ondanks dat het overmacht was en de reisorganisatie het geld terug heeft gekregen, moet ik het een volgende keer wel op mijn annuleringsverzekering verhalen.