DaisyHope schreef:Ik volg!
Mijn vriend en ik gaan 3 september 13 dagen naar Bali. We hebben 1 hotel geboekt voor het hele verblijf. Ik ben al wel vaker in verre landen geweest en ook gereisd maar altijd met het gezin. Nu dus voor het eerst alleen 'samen'.
Ik heb al een aantal dingen gevonden die ik sowieso wil zien. Die withlocals.com website is erg bruikbaar voor ons.
Wij zijn ook van plan om eventueel het hotel personeel te vragen of zij nog leuke tips hebben om te doen, zo hebben we nog enigszins de 'veiligheid' van een bekende dan wanneer we op straat met iemand in zee gaan en excursie bij te boeken. Of kan dat gewoon?
Het hotel is logies en ontbijt. Wat zijn jullie ervaringen met lunch en diner, hoeveel ben je per dag zo ongeveer kwijt. Gewoon iets simpels, af en toe dat we misschien wat luxer willen eten maar in principe niet. Zag ook dat het eten bij best veel excursies is inbegrepen.
Wij zitten in Seminyak.
avondeten kun je gewoon op straat doen wat iedereen ook zegt..
je kunt het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt..
wij hebben de halve groep van djoser getrakteerd toentertijd op de pasar. vonden ze zoooooooo sneu toen ze hoorde dat de rekening 115.000rp was.. Dus ze brulden om het hardst dat ze ons zouden vrijhouden op de boottocht (7dagen) wij moesten immers nog twee maanden rondreizen daarna
..
We hebben ze toen maar uit de droom geholpen dat de rekening voor 12 man dus een kleine 15 euro was (lekkere maaltijd soep en een glaasje fris + een flinke tas gebakken banaantjes). enige die de prijs 'opdreven' waren de gene die bier wilde.. want dat kost een ruime euro lol..
restaurantje is altijd duurder dan de straat.. en westers eten 'flink' duurder dan oosters.. flink stuk vlees met friet en drinken waren we gemiddeld zo'n 50-60.000rp voor kwijt..
duurste dat we gegeten hebben was surf en turf (flinke steak met een kreeft) met patat en drinken... was geloof ik rond de 125.000rp, dus zo'n 12.50