Stappen jullie nu met een ander gevoel in het vliegtuig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Re: Stappen jullie nu met een ander gevoel in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:31

Ik denk dat iedereen anders vliegt. In de zin; de bloemenzee bij Schiphol zal niemand koud laten. Zeer indrukwekkend.

Maar het vliegen zelf.. Ach, het is één van de veiligste manier om jezelf te vervoeren. Ik zal dat niet anders mee maken.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:32

ik ben afgelopen dinsdag terug gekomen vanuit New York. Ja, ik zat er wel met een ander gevoel in. We hadden eerst een binnenlandse vlucht van Las Vegas naar New York, in een vrij klein vliegtuig wat behoorlijk last had van andere vliegtuigen/wind bij de landing. We vlogen in een bocht over New York, maar echt best wel laag en ik kon zo bij de New Yorkers in de tuin kijken. Ik zag zo gauw ook even geen landingsbaan en dacht heel even: "oliebol, waar is die verrekte landingsbaan?! Is dit wel goed?!"
Gelukkig was dit blijkbaar goed ;) .

Mijn familie was wel net iets blijer dan normaal toen ik veilig geland was. Ik zelf ook wel. Niet dat ik enorm in de stress heb gezeten, maar ik was wel blij dat ik precies van de andere kant kwam en dat ik weer veilig met beide benen op de grond stond. Ook ben ik blij dat ik voorlopig even niet hoef te vliegen.

Als dit allemaal over is stap ik gewoon weer in het vliegtuig hoor. Maar nu even niet. Ik weet niet precies wat er allemaal gaande is, en dat maakt me wel een klein beetje ongerust. Maar er vliegen dagelijks zoveel vliegtuigen. Wat is de kans dat mij wat gebeurd?

Het is ook zo dat ze nu natuurlijk alle vliegrampen onder de loep nemen. Het is nu een hot item.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:10

Nies_ schreef:
Er is afgelopen woensdag (?) in Taiwan ook een vliegtuig neergestort bij de landing. Ik betwijfel of het nu vaker gebeurt dan eerst. We horen er alleen meer over omdat er nu toevallig 200 Nederlanders inzaten.

het komt wel vaker op het nieuws.

Christiene schreef:
Ik niet. Als er een ernstige bus ongeluk is of auto ongeluk stapt iedereen ook gewoon weer in..

Het is niet leuk maar wel is vliegen veiliger dan auto rijden..

dat is zo, maar als een vliegtuig neerstort vallen er wel meer doden/slachtoffers dan met een auto ongeluk

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:18

bruceandnoon schreef:
ik moet eerlijk zeggen dat ik gisterochtend toen mijn vriend vertrok voor zijn vlucht ( hij is piloot) hem iets langer heb vastgehouden dan normaal. misschien wel omdat hij vorige week donderdagochtend over precies dezelfde route als de Mh17 vloog, slechts een paar uur eerder voor de rampzalige crah . Ik besef me terdege dat het zijn toestel had kunnen zijn. Misschien hebben ze zijn toestel ook gevolgd vanuit de lucht en toen niet besloten om te vuren , wie zal het zeggen.. Gelukkig ging hij gister de "goede " kant op richting Washington maar toch had ik een beetje een knoop in mijn buik. Hij vliegt zometeen weer terug en ik verwacht hem morgenochtend vroeg weer thuis en dan zal ik zeker wel iets van opluchting ervaren. Anderzijds heb ik nooit eerder het gevoel gehad dat hij gevaar liep, als je ziet hoeveel doublechecks er worden gedaan voor dat een vliegtuig vertrekt en hoe goed zo'n toestel wordt onderhouden; niets wordt aan het toeval overgelaten ( behalve dan in dit geval het vliegen over oorlogsgebied wat veilig leek..), ik zou mij veel meer zorgen maken als mijn vriend elke dag op de weg zou zitten als vrachtwagenchauffeur oid. dan loop je gewoon veel en veel meer gevaar dan in een vliegtuig.
Ikzelf verwacht volgende maand te vliegen naar londen dus maar een kort stukje en in september naar Cuba maar vooralsnog ben ik niet bang en weet ik dat ik in goede handen ben.

Zelfde situatie als jij... Mijn vriend is net weer vertrokken richting Azië en vliegt de route zo'n 2x per maand. Collega's er ook kort voor de crash nog gewoon langs gevlogen. Zelf ook dit jaar al een paar keer meegevlogen via die route. Toen hij vertrok en iets later dan normaal een berichtje stuurde dat ie was aangekomen vond ik dit minder prettig dan anders. Toch kan ik er verder rationeel tegenaan kijken. Het is gewoon de veiligste manier van transporteren en wat je zegt: check check double checkerdechek... Het hele vliegen bestaat voor een groot deel uit dingen checken... Er wordt geen knopje gedrukt zonder dat gecheckt wordt of het echt het juiste knopje is.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:20

Ik ga niet meer richting het Oosten in een vliegtuig. Maar er stond toch al geen vakantie geboekt. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:22

Wij wouden over paar jaar de route 66 gaan rijden in Amerika. Maar we hebben dat plan mooi de koelkast in geschoven.

Misschien dat we tegen die tijd er anders over denken. Maar ik stap nu echt niet meer in een vliegtuig.

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:03

ik vlieg over anderhalve week naar Thailand := := := ...
Gelukkig met een tussenstap in Dubai, maar toch, ik vind het wel een beetje spannend worden nu.. :+

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:26

Dat vliegtuig dat in Afrika is neergestort verbaasd mij niets gezien de vliegtuigen waarmee ze vliegen. Ik heb in Afrika ook wel eens in van die kleine vliegtuigongeluk gezeten waarvan ik zeker wist dat ze in Europa niet door tests geen zullen komen

Dus daar zou ik mij niets van aantrekken. Hoeveel vliegtuigen stijgen/landen er dagelijks zonder neer te storten. Geniet van je vakantie en laat je niet gek maken

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:12

Xfjord schreef:
Nies_ schreef:
Er is afgelopen woensdag (?) in Taiwan ook een vliegtuig neergestort bij de landing. Ik betwijfel of het nu vaker gebeurt dan eerst. We horen er alleen meer over omdat er nu toevallig 200 Nederlanders inzaten.

het komt wel vaker op het nieuws.

Christiene schreef:
Ik niet. Als er een ernstige bus ongeluk is of auto ongeluk stapt iedereen ook gewoon weer in..

Het is niet leuk maar wel is vliegen veiliger dan auto rijden..

dat is zo, maar als een vliegtuig neerstort vallen er wel meer doden/slachtoffers dan met een auto ongeluk

Ga eens een vergelijking maken van het aantal verkeersdoden per jaar en het aantal vliegtuigdoden per jaar.. zal je je raar op zitten kijken dat er in het verkeer meer doden vallen dan uit de lucht.
De crew die in een vliegtuig stapt om te werken mogen tot 10 uur voor aanvang van dienst niets meer innemen aan alcohol en verdovende middelen. Als ze dus binnen die 10 uur worden gepakt staan ze per direct op straat.
Automobilisten nemen nog even lekker een biertje voordat ze de weg op gaan.. onder het mom van ik mag er toch 2... en juist die groep kan het leven van iemand zo veranderen...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:16

Of het is gewoon omdat piloten een jarenlange opleiding hebben gehad en alles meer dan eens gecheckt wordt? :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 18:21

Nies_ schreef:
Of het is gewoon omdat piloten een jarenlange opleiding hebben gehad en alles meer dan eens gecheckt wordt? :+

Dat ook... maar er is een verschil aanwezig vind ik.