Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nies_ schreef:Er is afgelopen woensdag (?) in Taiwan ook een vliegtuig neergestort bij de landing. Ik betwijfel of het nu vaker gebeurt dan eerst. We horen er alleen meer over omdat er nu toevallig 200 Nederlanders inzaten.
Christiene schreef:Ik niet. Als er een ernstige bus ongeluk is of auto ongeluk stapt iedereen ook gewoon weer in..
Het is niet leuk maar wel is vliegen veiliger dan auto rijden..
bruceandnoon schreef:ik moet eerlijk zeggen dat ik gisterochtend toen mijn vriend vertrok voor zijn vlucht ( hij is piloot) hem iets langer heb vastgehouden dan normaal. misschien wel omdat hij vorige week donderdagochtend over precies dezelfde route als de Mh17 vloog, slechts een paar uur eerder voor de rampzalige crah . Ik besef me terdege dat het zijn toestel had kunnen zijn. Misschien hebben ze zijn toestel ook gevolgd vanuit de lucht en toen niet besloten om te vuren , wie zal het zeggen.. Gelukkig ging hij gister de "goede " kant op richting Washington maar toch had ik een beetje een knoop in mijn buik. Hij vliegt zometeen weer terug en ik verwacht hem morgenochtend vroeg weer thuis en dan zal ik zeker wel iets van opluchting ervaren. Anderzijds heb ik nooit eerder het gevoel gehad dat hij gevaar liep, als je ziet hoeveel doublechecks er worden gedaan voor dat een vliegtuig vertrekt en hoe goed zo'n toestel wordt onderhouden; niets wordt aan het toeval overgelaten ( behalve dan in dit geval het vliegen over oorlogsgebied wat veilig leek..), ik zou mij veel meer zorgen maken als mijn vriend elke dag op de weg zou zitten als vrachtwagenchauffeur oid. dan loop je gewoon veel en veel meer gevaar dan in een vliegtuig.
Ikzelf verwacht volgende maand te vliegen naar londen dus maar een kort stukje en in september naar Cuba maar vooralsnog ben ik niet bang en weet ik dat ik in goede handen ben.
Xfjord schreef:Nies_ schreef:Er is afgelopen woensdag (?) in Taiwan ook een vliegtuig neergestort bij de landing. Ik betwijfel of het nu vaker gebeurt dan eerst. We horen er alleen meer over omdat er nu toevallig 200 Nederlanders inzaten.
het komt wel vaker op het nieuws.Christiene schreef:Ik niet. Als er een ernstige bus ongeluk is of auto ongeluk stapt iedereen ook gewoon weer in..
Het is niet leuk maar wel is vliegen veiliger dan auto rijden..
dat is zo, maar als een vliegtuig neerstort vallen er wel meer doden/slachtoffers dan met een auto ongeluk