Vliegtuigmaatschappijen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maaikemuis

Re: Vliegtuigmaatschappijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 14:33

Ik vlieg met alles dat los en vast zit, ook luchtvaartmaatschappijen waarvan je je afvraagt bij het begin van de vlucht of je uberhaubt van de startbaan af gaat komen... Maar er staat er 1 op mijn zwarte lijst en dat is Arkefly. Nooit maar dan ook nooit meer, en ze hebben genoeg kansen gehad.

Van mijn 8 vluchten met Arkefly zijn er 7 (!) keer fouten gemaakt met de geboekte stoel. Ik pas simpelweg niet tussen de economy class stoelen en boek dus altijd een stoel met extra beenruimte, daar betaal je dan ook voor. Maar van mijn 8 vluchten is dat dus 7 keer niet gelukt. Verder is het ook de enige airliner die zo idioot is om met een 737 (shortliner), naar Kathmandu te willen vliegen om vervolgens 2 tussenlandingen te moeten maken om bij te tanken. Handig tijdens een nachtvlucht waar ik lekker lig te slapen zonder gordel en de crew mij niet even wakker maakt om deze vast te maken.

Om het nog maar niet te hebben over het eten en drinken aan boord wat bij een 13 uur durende vlucht niet bij de som inbegrepen is en ook nog eens niet voldoende is voor de hoeveelheid passagiers.

Ik betaal voortaan wel een paar honderd euro extra!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 14:37

Onur Air zal ik nog steeds echt niet mee vliegen. Vorig jaar weer van een andere Nederlander ervaring gehoord van kapotte stoelen,veel lawaai en gekraak.

Ik denk ook dat als je bij de ene mastschappij veel luxe hebt ervaren in dezelfde klasse dat het dan bij een andere maatschappij tegen kan vallen als dat er ineens niet is.

Verder heb ik nooit wat te klagen gehad. Chartervluchten worden ook eigenlijk steeds meer een soort busdiensten. Ongeveer 20 jaar geleden was vliegen nog vrij speciaal. Kreeg je nog een maaltijd en drinken (bij de ticketprijs inbegrepen) aan boord als je van Schiphol naar bijvoorbeeld Griekenland vloog.
Dat is nu niet meer. Als je wilt eten en drinken op een "korte" vlucht zal je moeten betalen. Net als voor veel andere diensten.
Laatst bijgewerkt door Lous op 12-07-14 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 14:38

purny schreef:
Jolien87 schreef:
Ik heb overigens twee keer gevlogen met KLM. De tweede keer was op de terugreis vanaf New York naar NL. Het bedieningspaneel (of hoe dat ook heet) op mijn armleuning deed het niet. Op die manier kon ik dus ook niemand van het personeel bij me vragen. Daarnaast deed dus ook mijn koptelefoon het niet, dus heb ik 8 uur lang naar een "stomme film" zitten kijken. Nu kan dat natuurlijk voorkomen, maar ik baalde er wel flink van. Vooral omdat ik me echt niet lekker voelde tijdens die vlucht. Verdere details zal ik jullie besparen. ;)

En je kon niet eventjes uit je stoel stappen en op het personeel afstappen?

Jazeker, heb ik ook wel gedaan. :j
Maar ik voelde me hondsberoerd en dan is het juist heel fijn als je rustig in je stoel kunt blijven zitten omdat je naar je gevoel spaghettibenen hebt. Het was overigens een nachtvlucht en vrijwel iedereen lag te slapen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 14:40

Ooo ok... o ja als ze liggen te slapen en je moet plassen, ook zo irritant. Ik vlieg het liefste aan de raamzijde en dan moet ik ook zo vaak plassen, vind ik irritant om mensen wakker te maken. Maar aan de andere kant kunnen ze het ook verwachten op een lange vlucht.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 14:45

Ik had nog het geluk dat ik aan het gangpad zat. ;)
Maar ik had het idee dat ik bij iedere inspanning van mijn stokje zou gaan, ik ben dus zo ongeveer letterlijk naar de stewardess gekropen om te vragen naar een glaasje water. Het was in dat geval toch wel fijn geweest als ik gewoon had kunnen blijven zitten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 14:50

Maar als ik zeg maar van Amsterdam naar Miami vlieg, ben ik goedkoper uit met een normale maatschappij dan met arke.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 14:51

Ik dacht Ryan air zo goedkoop was doordat ze meer geld vragen voor bagage in het ruim.. uhh.. Is het nog wel verstandig om daarmee te reizen? Ben toch al zo'n miep met alles..

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 14:52

purny schreef:
Maar als ik zeg maar van Amsterdam naar Miami vlieg, ben ik goedkoper uit met een normale maatschappij dan met arke.

Ja dat was mijn punt ook! Bij mij kwam het hetzelfde uit en had daarvoor dan media in mijn stoel en eten. -O-

Tirol airways was ook ok, maar niet meer dan dat.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 18:09

Bij mij was Arkefly echt het goedkoopst, en ik heb er geen klagen over, sterker nog, mijn voorkeur gaat juist uit naar hen omdat je rechtstreeks naar Florida vliegt. Air Berlin zou ook nog een optie kunnen zijn.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 18:24

Als het gaat om lange afstanden gaat mijn voorkeur uit naar KLM/delta, united of British Airways. Ik zal nooit meer arkefly kiezen als ik voor dezelfde prijs een van deze maatschappijen kan kiezen

Echter zou ik wel arkefly kiezen als mijn vliegticket zo goedkoop was als de laatste keer

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 19:17

Nienketje17 schreef:
@SpikkelFire ik heb een aantal vragen:

Ik vlieg in september met Cathay Pacific naar Australië (Sydney) via Hongkong. Mijn vraag is hoe de beenruimte is. Zelf ben ik 1.78m en mijn vriend 1.95m. Zit je dan enigzins comfortabel? En klopt het dat je pas 48 uur van te voren je stoel kunt reserveren online? Vooral voor de terugreis is dat handig om te weten aangezien we dan een plek moeten zoeken waar we internet hebben en kunnen printen.

Ik heb vorig jaar dezelfde vluchten met Cathay gedaan en het was echt de beste maatschappij waar ik ooit mee gevlogen heb. Ben zelf even lang als jij met reusachtig lange benen en ik vond het behoorlijk comfortabel. Lekker eten, en je kan wanneer je wil noodle soep krijgen. Ideaal als je plots midden in de nacht met een leeuwenhonger wakker wordt :D
Groot pluspunt: iedere zetel heeft individuele power outlets, dus zorg dat je een Australische adapter mee hebt en je (laptop/tablet/telefoon)lader en dan kan je je uuuuuren bezig houden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 23:06

Ik vind Arke dikke prima. Beste maatschappij waar ik mee gevlogen heb is Skymark, een japanse low cost carrier waar ruimbagage tot 3 stuks gratis!! Mee mocht.

Slechtste vind ik Transavia. Daar zal ik nooit meer mee vliegen, ze hadden geen eigen vliegtuigen meer omdat die allemaal kapot stonden dus kregen een of ander oud klm toestel.. Nee dan ga ik zes keer liever met Ryanair :) daar nog nooit issues mee gehad.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 09:36

Transavia is van KLM, het is een dochteronderneming, dus feitelijk maakt het niet uit in deze wat er op de staart van het vliegtuig staat.

Mijn fijnste vluchten zijn geweest met Malaysia Airlines, daar heb je als lange Hollander tenminste de ruimte. En ja, KLM, maar daar kwam ik terecht in de business class door een mazzeltje. Al ik het geld had..... :$

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 12:29

Onur Air is vreselijk... :=

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 12:31

Esmee_98 schreef:
Onur Air is vreselijk... :=

Precies (zie ook mijn eerdere post)
Vorig jaar toen we gingen boeken, heb ik gewoon wat meer betaald, helemaal niet erg. Als we maar NIET met Onur Air vlogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 05:19

Lous schreef:
Verder heb ik nooit wat te klagen gehad. Chartervluchten worden ook eigenlijk steeds meer een soort busdiensten. Ongeveer 20 jaar geleden was vliegen nog vrij speciaal. Kreeg je nog een maaltijd en drinken (bij de ticketprijs inbegrepen) aan boord als je van Schiphol naar bijvoorbeeld Griekenland vloog.
Dat is nu niet meer. Als je wilt eten en drinken op een "korte" vlucht zal je moeten betalen. Net als voor veel andere diensten.

Dat kan je eigenlijk ook niet verwachten als je de prijzen van nu ziet. Korte vluchten kosten geen drol meer.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 09:58

Ja maar vroeger kon je als "normale" burger ook niet met een vliegtuig mee, dat was niet te betalen... tegenwoordig kan iedere boer mee...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 10:19

En wat is er mis met het feit dat iedere "boer" zomaar mee kan? Dat is toch net goed? Transport zou geen elite-aangelegenheid mogen zijn en moet voor iedereen beschikbaar zijn. Of je nu arm of rijk bent, jong of oud, boer of topzakenman, iedereen moet wel een keer de oceaan oversteken. Vind je opmerking nogal onbeschoft en elitair overkomen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:22

Vroeger was vliegen echt luxe en voor de elite. Bedoel er niks arrogant mee. Tegenwoordig kan iedereen vliegen.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:26

Ryanair vind ik ook niks, te weinig beenruimte en onvriendelijk personeel.
Sterling Airlines(bestaat helaas niet meer) en SAS vind ik erg fijn.