Het engste wat je ooit hebt mee gemaakt in het vliegtuig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:06

Mijn eerste vliegreis was er eentje vol turbulentie en we kwamen ook nog een storm tegen.
En toen de stewardess voor mij wit weg trok, had ik het helemaal niet meer.
Drinken vloog door het keukentje.
En bij de zoveelste keer dat het vliegtuig ging schudden melde de piloot dat het vliegtuig er op gebouwd was.....
Ik zag tijdens die storm de vleugel op en neer gaan.

Ik was blij dat we geland waren. Was ook gelijk een vliegreis naar New York, dus aardig wat uurtjes in het vliegtuig.
En na een week moesten we nog terug. Die reis was daarna een eitje :P

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:11

Petrichor schreef:
Ik heb nooit water gezien bij het doortrekken hoor. :oo

Is er ook niet. Wat je hoort is de boel die door een leiding in het vliegtuig wordt gezogen. Met vrij veel kracht dus.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:13

Ik vind vliegen ook écht niet prettig, ik heb vorig jaar voor het eerst gevlogen, wat uit in totaal 3 vluchten bestond. Ik ben er achter gekomen dat ik het opstijgen verschrikkelijk vind, de hele vlucht rusteloos blijf en pas weer kalmeer als de daling ingezet wordt, dan ben ik opeens weer helemaal happy de peppie :-) Heel raar, want mijn ex kreeg steeds pas bij de daling klamme handjes, die voelde zich veilig zolang we maar niet richting grond gingen...

Anoniem

Re: Het engste wat je ooit hebt mee gemaakt in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:15

Ik vind de daling ook het engste haha :o

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 18:17

Vind ik ook, echt dat achtbaan gevoel :+

LillvalantoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:17

Mij ga je nooit in een vliegtuig zien :')
Ik ben er zo verschrikkelijk bang voor
Dat je mij bij wijzen van spreken er nog met 7 man niet in krijg _O-
Gewoon het vliegtuig zelf al is groot en het het gaat zo hoog de lucht in en ik kijk ook teveel van die programma's waar het in misgaat :=
Dus no thank you :')
( ja ik ben gewoon een grote schijterd) :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:18

Petrichor schreef:

Nee dat vind ik niet erg, ben gewoon bang dat die wielen te laat uitklappen oid _O-

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:21

Bizzybijtje schreef:
Petrichor schreef:

Nee dat vind ik niet erg, ben gewoon bang dat die wielen te laat uitklappen oid _O-

Je kunt het altijd goed voelen als de wielen uitklappen vind ik, net of ie op de rem trapt.:j

Ik vind turbulentie heerlijk, word ik fijn in slaap gewiegd. :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:21

Eng niet, wel erg. Ik heb met dalen meerdere keren echt vreselijke pijn aan mijn oren gehad. Niet een beetje pijn maar het gevoel alsof mijn hoofd uit elkaar knalt. Heb slechte trommelvliezen die niet willen poppen om het maar zo te zeggen en dan heb ik het laatste uur ondraaglijke pijn. Probeer me altijd helemaal te drogeren maar werkt niet helaas. Maar ik heb het er voor over, vind reizen fantastisch!

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:23

Dat we onderweg naar mexico in het vliegtuig oppeens op de monitors stond dat we onze riemen zo spoedig mogelijk vast moesten maken. Nou oke, kan gebeuren. En toen alle stewarddessen van de achterkant van het vliegtuig helemaal naar de voorkant van het vliegtuig renden en helemaal in paniek waren. Ik was 11 :Y) . Maar vliegen vindt ik echt gaaf. Eigenlijk nooit echt bang geweest.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:27

Maeve schreef:
Ik vind vliegen ook écht niet prettig, ik heb vorig jaar voor het eerst gevlogen, wat uit in totaal 3 vluchten bestond. Ik ben er achter gekomen dat ik het opstijgen verschrikkelijk vind, de hele vlucht rusteloos blijf en pas weer kalmeer als de daling ingezet wordt, dan ben ik opeens weer helemaal happy de peppie :-) Heel raar, want mijn ex kreeg steeds pas bij de daling klamme handjes, die voelde zich veilig zolang we maar niet richting grond gingen...

ik heb precies hetzelfde, als wr gaan dalrn ontspan ik en durf uit het raam te kijken. Ik kan niet ontspannen tijdens de reis en dus ook niet slapen..stijgen kan ik wel janken..wat een ellende. :D

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:29

Het ergste? Urenlang een huilende/krijsende baby op een afstand van anderhalve meter. Daarbij een moeder die de hele tijd schreeuwt, ik kan er ook niks aan doen hoor en ik ga mij er niet schuldig voor voelen.
Arme baby trouwens, kindje was volledig uit zijn ritme en had veel last van de oortje. Het was zo erg dat vreemde mensen zelf met de baby door het vliegtuig gingen lopen in de hoop dat de baby in slaap zou vallen.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:31

Landen in een onweer, twee jaar geleden op schoolreis toen we terugkwamen van Polen. De lucht werd opeens pikzwart en we kregen wat turbulentie, maar voor mij was dat al genoeg om beginnen te hyperventileren. Ik zat toen tussen een vriendin van me en een Duitser, en de rij ernaast zat mijn leraar, ik heb die vriendin en mijn leraar verplicht om met me mee te bidden (en ik ben niet eens gelovig), ik was echt hysterisch toen, en die Duitser naast me zat maar de hele tijd te zeggen "it's okay" terwijl ie over m'n arm aan het wrijven was. Ik kan er wel mee lachen als er eraan terugdenk :=
Laatst bijgewerkt door Snollygoster op 21-06-14 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:32

Een vlucht kwam er rook in de cabine uit de airconditioning, voordat we gingen opstarten al. Opstijgen duurde ook erg lang en heb van de slechte druk in het vliegtuig nog weken last gehad.

En ook een keer (ik kijk vaak naar voren) zag ik de neus dalen (dus lager komen dan de rest van het vliegtuig) in hevige turbulentie. Hierop rende de steward naar zijn stoel, gaf me ook niet zo'n gerust gevoel maar ik ben er nog!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:52

Het engste was achteraf vrij grappig. Was in de tijd dat 9/11 (wtc-torens) nog niet zolang geleden gebeurd was. We zaten klaar om te vertrekken, maar de stewardessen en piloten waren onderling super veel aan het overleggen. Even later komt een politiewagen de startbaan opgereden, stuk of vier politiemannen ons vliegtuig op, om een vrouw eraf te plukken. Die wou natuurlijk helemaal niet mee en was flink aan het protesteren. Uiteindelijk kreeg de politie haar uit het vliegtuig en werd er nog gevraagd haar bagage te gaan zoeken.

Opzich niet eng, tot je je begint af te vragen waarom ze die vrouw met zoveel politiemensen van het vliegtuig moesten halen. Waren elkaar flink aan het opjutten over bomkoffers enzo :') Gelukkig geen ontploft vliegtuig en veilig geland _O-

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:13

Ik ben in april naar Kenia geweest en we gingen op safari
Dat was zo'n vliegtuigje waarin de 'Flying Doctors' mee volgen.
Sja bij het opstijgen was er een band lek. Sta je daar midden in de bush.
We vonden het best wel spannend hoor, is weer een avontuur en na maximum een halfuur waren we al opgehaald door een ander vliegtuigje :D

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:14

Die kleine vliegtuigen in Kenia zijn idd ook niet mijn favoriet. Wij stonden toen ook midden in de Masai Mara met een kapot toestel

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:16

Ik heb zelf 1x gevlogen met rynair ofzo maar kwam 1 dag voor dat ik vertrok was er op het nieuws dat de vliegtuigen van die maatschapij net genoeg brandstof hadden om naar de bestemming te vliegen. Het was dus hopen toen dat je niet vertraging kreeg enzo/;p

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:17

Douraque schreef:
Die kleine vliegtuigen in Kenia zijn idd ook niet mijn favoriet. Wij stonden toen ook midden in de Masai Mara met een kapot toestel

Precies :D En we waren er helemaal niet op voorbereid dat we het gigantisch koud ging hebben op grote hoogte. In een 'luxe' vliegtuig heb je dat immers niet :D

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:17

Cayenne schreef:
Ik dacht vroeger altijd dat de ontlasting vanuit de vliegtuigwc zo naar beneden werd geloosd :')

Dat is toch ook zo? :+

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:19

Landing op 1 wiel was toch wel even spannend, maar ben redelijk gewend aan vliegen. De laatste 8 maanden 8x in een vliegtuig gestapt en in september nog 2x (en in misschien wel meer ivm binnenlandse vlucht). Ik heb nu de methode dat ik direct in slaap val (nog voor het opstijgen).

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:20

ik vind opstijgen, landen, lichte turbelentie juist t leukste :P
de zware turbelentie niet maar een beetje schudden is wel leuk!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:22

Ik vlieg graag en vind het dus ook niet eng, maar ik had een keer een binnenlandse vlucht in Australië waarbij ik echt doodsangsten heb uitgestaan.
Ik had de nacht ervoor toevallig gedroomd dat we in de woestijn, boven een bergketen neer zouden storen en het niet zouden overleven. Nog een grapje gemaakt daarover toen ik instapte, maar toen we bijna bij de bestemming waren kregen we enorme turbulentie (wat je ook nog erger voelt in een klein vliegtuig natuurlijk) en we zaten precies boven de bergen zoals ik had gedroomd.
Ik was echt enorm blij toen ik weer veilig op de grond stond.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:24

Een citaat uit het andere topic:
NikkiEnJij schreef:
Ik schrok en schrik altijd als ik de wc in het vliegtuig doorspoel, ook al zie ik het aankomen :')

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:24

naar de wc gaan inderdaad :+ het doorspoelen is al eng, en toen kreeg ik ook het duurtje nog eens niet open _O-

en 1 keer vréselijke oorpijn gehad, zat te janken in t vliegtuig :x