Ik vind dat ook lastig hoor. Ik heb wel vrienden maar die hebben of geen geld of geen tijd of ik denk niet dat ik het echt dagenlang volhou mee op vakantie te gaan. Een tijdje terug wilde ik ook weg, toen ben ik een paar daagjes naar Brussel gegaan. Dat was makkelijk te doen met de trein, en binnen 2 uur kon ik ook weer thuis zijn als het niet beviel. De eerste avond had ik afgesproken met iemand die ik via FB kende. Verder heb ik me overdag enorm vermaakt met lekker naar musea en rondtoeren met een bus. Echter het vervelende vond ik pas 's avonds. Dan moet je in je eentje ergens gaan eten. Ik ben nog niet zo makkelijk dat ik snel contact leg met mensen, dus dat vond ik minder.
Als ik nog eens zoiets zou doen, een stad bezoeken, dan zou ik op zoek naar een hotel waar je bijv lekker op je kamer kan eten, 's avonds, en dan overdag gewoon wel ronddwalen.
Overigens ben ik vorig jaar (en ga dit jaar weer) naar Frankrijk geweest om paardentrektocht te rijden een week. Dan kun je wel alleen maar zit je wel verzorgd met meer mensen samen. Dat is ook echt leuk, allemaal zelfde interesse toch delen.
In september heb ik nog drie weken om te vullen, misschien moet ik eens kijken naar zo'n singles reizen organisatie. Ik huiver er tegenwoordig meer voor terug om als vrouw zomaar alleen een tijd naar een vreemd land te gaan. Je hoort zoveel gekke verhalen. Ook al zijn er vast genoeg plekken waar het wel veiliger is, ik durf op de een of andere manier niet zomaar meer alleen op stap te gaan. Denk dat ik toen door brussel wel de voordelen maar ook de nadelen ben tegengekomen en vooral ben gaan nadenken over die veiligheid.
Het idee van een reismaatje zoeken is ook wel interessant. Het is lastig om zomaar mensen te vinden die dezelfde vakantieinteresses hebben als jij, of net zo van lopen houdt, van zoveel musea achter elkaar bezoeken, wat dan ook. In je eentje gaan heeft ook flink wat voordelen idd.
In elk geval veel plezier TS, en ik hoop dat je het prima naar je zin gaat hebben.