Hulp gevraagd: alleen op vakantie of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Muga

Re: Hulp gevraagd: alleen op vakantie of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 17:36

Dat is inderdaad belachelijk... Echt discriminatie... Maar ik heb het er nu voor over.

Ik ga 11-7 weg. Dus het aftellen is al begonnen!

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 17:36

Spannend! Laat wel even weten of 't mee of tegen viel :P Geeft de burger moed haha ;)

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 17:38

Zal ik zeker doen! Als ik me ernstig verveel ga ik gewoon een reisverslag hier bijhouden... Heb ik iig aanspraak hihi

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 17:41

2 jaar geleden wilden ik lekker op vakantie maar had ook niet echt een vriendin om mee te gaan. Een beetje een zelfde probleem en toen ook wat te jong voor de single reizen (25) maar met te oud voor jongeren reizen.

Ik heb toen een berichtje gepost op een reizigersforum of er mensen waren met eenzelfde 'probleem'. En uitgelegd wat voor vakantie ik graag wil. Zo heb ik een meid leren kennen die precies hetzelfde had en dezelfde vakantie plannen! En ze woonde 1 dorp verderop. Ideaal! We heb en samen een terrasje gepakt en daarna een vakantie geboekt!

Heel raar eigenlijk met een bijna vreemde maar ergens ook heel fijn! We hebben op enkele akkefietjes na een super vakantie gehad beide!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:06

Naar welk hotel ga je? :)

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 19:26

Ik ga naar het plaatsje pythagorion. Hotel Kouros Bay, aan het strand. Echt zo mooi op de foto's hihi

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:33

Fijn dat je iets hebt gevonden! Voor evt een volgende keer: mijn zus gaat elk jaar naar Amerika via Trek America (heet t geloof ik)... Is ze heel enthousiast over, dus mocht het in het budget vallen, is dat een aanrader.

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:38

Ik ben vorig jaar met mijn ouders naar Frankrijk geweest! Daar zijn we naar Preau geweest,
Je kan daar allemaal workshops doen (paarden/boogschieten/dansen noem maar op!)
Het is super gezellig daar, de mensen zijn super aardig. En je doet heel veel dingen samen met andere mensen. Het eten is echt fantastisch daar :D
Je hebt hele leuke tenten. En ze hebben een hele kudde met paarden.
Misschien is dat iets voor je?
http://preau.nl/

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 22:15

Ik vind dat ook lastig hoor. Ik heb wel vrienden maar die hebben of geen geld of geen tijd of ik denk niet dat ik het echt dagenlang volhou mee op vakantie te gaan. Een tijdje terug wilde ik ook weg, toen ben ik een paar daagjes naar Brussel gegaan. Dat was makkelijk te doen met de trein, en binnen 2 uur kon ik ook weer thuis zijn als het niet beviel. De eerste avond had ik afgesproken met iemand die ik via FB kende. Verder heb ik me overdag enorm vermaakt met lekker naar musea en rondtoeren met een bus. Echter het vervelende vond ik pas 's avonds. Dan moet je in je eentje ergens gaan eten. Ik ben nog niet zo makkelijk dat ik snel contact leg met mensen, dus dat vond ik minder.
Als ik nog eens zoiets zou doen, een stad bezoeken, dan zou ik op zoek naar een hotel waar je bijv lekker op je kamer kan eten, 's avonds, en dan overdag gewoon wel ronddwalen.

Overigens ben ik vorig jaar (en ga dit jaar weer) naar Frankrijk geweest om paardentrektocht te rijden een week. Dan kun je wel alleen maar zit je wel verzorgd met meer mensen samen. Dat is ook echt leuk, allemaal zelfde interesse toch delen.

In september heb ik nog drie weken om te vullen, misschien moet ik eens kijken naar zo'n singles reizen organisatie. Ik huiver er tegenwoordig meer voor terug om als vrouw zomaar alleen een tijd naar een vreemd land te gaan. Je hoort zoveel gekke verhalen. Ook al zijn er vast genoeg plekken waar het wel veiliger is, ik durf op de een of andere manier niet zomaar meer alleen op stap te gaan. Denk dat ik toen door brussel wel de voordelen maar ook de nadelen ben tegengekomen en vooral ben gaan nadenken over die veiligheid.

Het idee van een reismaatje zoeken is ook wel interessant. Het is lastig om zomaar mensen te vinden die dezelfde vakantieinteresses hebben als jij, of net zo van lopen houdt, van zoveel musea achter elkaar bezoeken, wat dan ook. In je eentje gaan heeft ook flink wat voordelen idd.

In elk geval veel plezier TS, en ik hoop dat je het prima naar je zin gaat hebben. :)