Goedkoop vliegen of toch maar veilig KLM?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janedieene

Re: Goedkoop vliegen of toch maar veilig KLM?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 21:42

Ik weet niet precies, maar ik was bezig met het boeken om te kijken wat mijn totaal prijs zou zijn. Daarbij stond "let op, annuleren is niet mogelijk, wijzigen kan tegen een prijs van70 euro blabla" maar misschien bedoelen ze dan idd dat je dan dus je geld niet terug krijgt?

joafan2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 21:50

Tegenwoordig is Eurolines vaak duurder dan vliegen! Vroeger veel met Eurolines naar Noorwegen gereisd- toen was een vliegticket 700 euro en Eurolines 350 euro. Nu Eurolines 350+ euro's en KLM retour va 120 euro inclusief boekingskosten!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 21:56

Janine1990 schreef:
Ik heb net zelf ff snel gekeken.
Je zit bij EasyJet en Jet2 op iets meer dan 78 euro, ZONDER bagage!
KLM is 150 inclusief bagage. Aangezien je langere tijd heen gaat, zou ik voor KLM gaan, geen gezeik over bagage.

En dan inderdaad rechtstreeks op Leeds/Bradford reizen. Gezeik met het OV heb je dan ook geen zin in, denk ik. Ik zat in Londen, alles was te doen met het OV!

Jet2 heeft 22kg voor 10 pond, vind ik nog wel meevallen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 22:03

Destination schreef:
Janine1990 schreef:
Ik heb net zelf ff snel gekeken.
Je zit bij EasyJet en Jet2 op iets meer dan 78 euro, ZONDER bagage!
KLM is 150 inclusief bagage. Aangezien je langere tijd heen gaat, zou ik voor KLM gaan, geen gezeik over bagage.

En dan inderdaad rechtstreeks op Leeds/Bradford reizen. Gezeik met het OV heb je dan ook geen zin in, denk ik. Ik zat in Londen, alles was te doen met het OV!

Jet2 heeft 22kg voor 10 pond, vind ik nog wel meevallen :)

Zal EasyJet vast niet ver vanaf zitten :)
Is inderdaad niet gek veel... Maar de meeste vakanties en kortdurende reisjes red je wel met 22 kilo. Pas daarboven ga je duur per kilo betalen ;)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 22:28

Van wat ik op de site zag was het maximaal 3x 22 kilo per persoon, geen idee of het dan duurder wordt. Ik wilde wel verder kijken, maar toen moest ik me inloggen of registreren.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 01:06

Janedieene schreef:
Loveshadow, ik denk niet dat ik voor 15 euro in Leeds kom met al mijn bagage.. maar dat zou wel leuk zijn geweest! En bedankt, ik begin ook echt weer de kriebels te krijgen, 7 maanden terug leek het allemaal nog zo lang te duren, maar nu komt het toch wel weer erg dichtbij :=

Je kunt tussen de 1 en de 5 pond van Londen Victoria naar Leeds met Megabus :+

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 04:14

KLM medewerker hier!

Tip: Als je voor KLM kiest, meldt je aan op Flying Blue, dan mag je voortaan al je ruimbagage (er is wél een gewichtslimiet, natuurlijk!) gratis meenemen! Ze vragen er nl wel geld voor, tegenwoordig ( mss nu alleen nog op Schengen-vluchten, maar de bedoeling is geloof ik op alle vluchten in de toekomst)

Een prijsvechter is net zo veilig omdat er strenge eisen gelden in de luchtvaart. Maar gaat er iets mis (vertraging, annulering, vermiste bagage), dan kun je vaak geen service verwachten. Deze maatschappijen betalen niet voor balies of extra grond personeel. Helaas al vaak mee gemaakt met reizigers van prijsvechters op Schiphol... (Zowel in mijn huidige functie als toen ik nog voor Airport Information werkte.)

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 19:06

mairead schreef:
KLM medewerker hier!

Tip: Als je voor KLM kiest, meldt je aan op Flying Blue, dan mag je voortaan al je ruimbagage (er is wél een gewichtslimiet, natuurlijk!) gratis meenemen! Ze vragen er nl wel geld voor, tegenwoordig ( mss nu alleen nog op Schengen-vluchten, maar de bedoeling is geloof ik op alle vluchten in de toekomst)

Een prijsvechter is net zo veilig omdat er strenge eisen gelden in de luchtvaart. Maar gaat er iets mis (vertraging, annulering, vermiste bagage), dan kun je vaak geen service verwachten. Deze maatschappijen betalen niet voor balies of extra grond personeel. Helaas al vaak mee gemaakt met reizigers van prijsvechters op Schiphol... (Zowel in mijn huidige functie als toen ik nog voor Airport Information werkte.)

Dankjewel! Iemand met inside out info :wow:
Dan weet jij ook vast wel of ik als minderjarige alleen mag vliegen?

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 14:32

Jij mag alleen vliegen. Ik zag dat je 17 bent in je profiel :D

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 15:25

Citaat:
Dan weet jij ook vast wel of ik als minderjarige alleen mag vliegen?

Nee, de piloot en co-piloot moeten ook mee in dit geval, voorts is het mogelijk dat je onder begeleiding naar de luchthaven wordt gebracht en het beste is om ook opgehaald te worden.
Als je dat niet wilt kan je jezelf ook groot houden en zeggen: zelf doen :) :) :)

joafan2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 15:35

Vloog al alleen toen ik 7 was- kreeg toen een plastic tasje om mijn nek met erop Ik reis alleen, daar zat alle info in die het personeel nodig had om mij te begeleiden. Werd naar het vliegveld gebracht door mijn ouders en een oom kwam mij ophalen.

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 18:34

Oh het vliegen en op de airport zijn verder geen probleem. Maar die keer dat ik er ook heen vloog was ik samen met een andere student van 19. Dus toen heb ik er nooit bij stil gestaan.