Leukste ervaringen van je in het vliegtuig onderweg!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:03

Iedereen aan boord en het vliegtuig bleef maar stil staan, snikheet en geen info.... 2 uur later de piloot:

"Goedenavond dames en heren. U zult wel gemerkt hebben dat de aircondition niet werk. We hebben namelijk een electrisch mankement. Toch verwachten we binnen nu en een 10 minuten kunnen vertrekken."

Fijn al die gedetaileerde info :')

Anoniem

secricible schreef:
Hmmm, wij hebben ooit drama gehad doordat de bus naar het vliegveld in Londen in de file kwam. We hadden een feestje gehad de dag ervoor en ik wilde mijn ballonfiguur meenemen. Op het vliegveld, stressend om op tijd te komen, was ik dat ding beu en liet hem knappen om hem weg te gooien.

Ik heb die dag geleerd dat een ballon laten knappen op een overvol vliegveld echt geen goed idee is...

Joh :Y)

Celine_Famke

Toen ik met mijn ouders en mijn broer naar Corfu gingen vliegen, werd er even flink gestrest door de douane bij het zien van de beelden van de inhoud van onze koffers.
Mijn vader is fotograaf, dus die heeft zo'n klein 'pompje' waarmee hij zijn lens mee schoon maakt (het zand eraf 'spuit'). Dit is de vorm van een raket, dus je raad al wat de douane dacht.... Haha.
Dus mijn moeder nieuwsgierig kijken op dat beeldschermpje, want die wilde weten waar ze nou zo naar keken. Nou, dat werd niet geaccepteerd hoor! hahahah.
Ziet er zo uit: https://www.google.nl/search?q=camera+l ... B300%3B465

En toen op de terugweg van Corfu naar Schiphol, hadden we hetzelfde verhaal weer zo'n beetje. Maar dan nog erger.. Haha. Mijn broer had laser lampjes met verschillende vormpjes gekocht op Corfu en dat leek via de beelden op allemaal verschillende munitie en zo. Gelukkig konden de medewerkers er ook om lachen toen de koffer open was gemaakt haha.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:04

Nsky86 schreef:
Het 'slechte' nieuws wat we kregen voor de vlucht naar huis was dat het vliegtuig stuk was..
Het 'goede' nieuws was dat we met 45 man een super groot toestel voor ons alleen hadden, we allemaal op kosten van de KLM eerste klas mochten vliegen.. Dan is een vlucht van 12 uur een stuk aangenamer :D

En daarom vlieg je dus met een goede maatschappij..
Ik had dit met air France, dan kregen we gewoon een oud vliegtuig waar de lichten niet werkte en er geen tv was... Lekker als het een Amerika vlucht is bah -O-

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:06

haha, Furrow, dat duurt idd lang.

Ben eens met Iberia van Santiago de Chilli naar Madrid gevlogen. Een groot scherm vooraan in het vliegtuig. Na avatar ging de tv uit en was het verplicht 6 uur slapen :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:07

Laatst op een vlucht van 13 uur gezeten van de KLM.
Een steward was erg vriendelijk en behulpzaam steeds. Tot hij begon over mijn prachtige blauwe ogen..... := :+ Helemaal ongemakkelijk werd het toen hij mij op een date vroeg! Dan is een vliegtuig wel heel erg klein, zeker als je gewoon op vrouwen valt!

Volgende keer vlieg ik maar met Emirates, KLM durf ik niet meer haha!

sandra1312

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:12

Ik stond met mn ouders op het vliegveld in Turkije, koffers gingen door die 'scan'. Wordt er gezegd dat ik mijn koffer , moet openmaken, maar ik heb een koffer met cijferslot én sleuteltje. Nou mooi niet dat ik die sleutel kon vinden... Gelukkig op tijd gevonden, voor ze wouden openbreken.
Ze dachten namelijk dat ik een pistool bij me had, bleek mn föhn te zijn... :')

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:14

Furrow schreef:
xSCWx schreef:
Dat we per persoon 600euro kregen door fout van de maatschappij :D minder leuk was dat we dat ook gelijk weer konden uitgeven aan kleding omdat de koffers kwijt waren. Waardoor we van 4 dagen new york (hebben nog een nacht in dublin moeten slapen als tussenstop) 1 avond en 1 dag in new york over hadden. Waarvan we dus moesten shoppen omdat we niks hadden. En nee verplicht shoppen is niet leuk...

Lijkt me wel vreselijk, zou echt stressen als ik dit meemaak!

Het was inderdaad echt niet tof...
We waren op tijd op schiphol waar we bij de gate te horen kregen dat ons vliegtuig al weg was. Later hoorden we dat er nooit een vliegtuig vrij was voor onze vlucht. Zetten ze ons op een ander vliegtuig waarbij we moesten hopen dat er plek was. Nou niet dus.
Wij naar de balie weer, inmiddels vele uren later. Ja we hebben een vlucht vanaf hier naar Dublin en dan direct door naar New York binnen 1 uur. Dus prima, wij in Dublin rennen naar de gate voor naar New York. Verkeerde gate we moesten nog helemaal door de security check waar je 1u voor uit kan trekken. Wij weer naar die balie. Zegt die vrouw, dit is een ongeldige aansluiting. Ze moeten er altijd minstens 2u tussen laten.
Ze hadden nog wel een vlucht maar dan moesten we eerst naar Engeland en dan naar New York... We waren het zat dus zijn maar gaan overnachten in Dublin, de volgende dag gelukkig wel directe vlucht naar NY.
Dus wij in de security check. Word mijn vriend tegengehouden en helemaal ondervraagd: waarom hij zonder koffer reisde. Hadden we die vlucht ook bijna gemist...
Eindelijk 's avonds in New York in het hotel. Kunnen ze onze reservering niet vinden! Kregen we toch een ranzige kamer waar we uitslag van kregen... Bah.
Gelukkig is de rest van de reis redelijk verlopen...

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:18

Toen ik klein was mocht ik samen met mijn zus naar de cockpit. En daar deden de stuwardessen allemaal van die plastic koffie lepeltjes in ons knoetje :') super leuk.

Dit jaar toen we naar Egypte gingen ook nog wat grappigs meegemaakt. Mn zus ging liever niet naar de wc, vond ze wat eng en vies enzo (wat niet zo is) Maarja, haar eindelijk zover gekregen. Zat ze op de wc kwam er turbelentie :') (als ik het zo goed schrijf) en best wel erge dus wij lachten ons kapot maar zij vond het niet geweldig haha

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:23

Ik vloog naar Nederland vanuit Australie en was in slaap gevallen, met mijn hoofd op mijn linkerschouder. De jongen die links van mij zat was ook inslaap gevallen met zijn hoofd op zijn rechterschouder. We werden tegelijkertijd wakker omdat onze neuzen elkaar raakte, ik kan je vertellen dat je er dan even in blijft hangen als je je ogen open doet en iemand kijkt je recht in je ogen aan. :+

Bovenop de schouder van mijn buurman in slaap gevallen en nog net niet mijn arm om hem heen geslagen in mijn slaap.

Met een vriendin praten over de enorm knappe pilot, het gesprek was al zo'n kwartier op gang toen de gordijntjes van de stoelen voor ons ineens open gingen en de betreffende pilot daar bleek te zitten. :+

Op een vlucht naar Mexico moest ik naar de wc, alleen stond er een enorme rij, en een stewardess had hulp nodig met het etenskarretje, ben toen een rondje met haar meegelopen om eten uit te delen. Ik moest daarna solliciteren vertelde ze :')

Op mijn vlucht naar Australie toe zat een man die mij bang probeerde te maken door een verhaal op te hangen over alle doodsgevaarlijke dieren daar, helaas voor de beste man had ik een dike vette slaappil van het ziekenhuis op, ik ben halverwege zijn verhaal in slaap gevallen.

Van Cairo naar Sharm el Sheikh vliegen en voor de start in slaap vallen, toen we geland waren en bij de gate stonden werd ik wakker, 'zijn we g*dver nou nog niet vertrokken??'
Overigens was onze vlucht naar Cairo toe ook interessnt, mensen belde in het vliegtuig, en iedereen was moslim en ging op dezelfde tijd bidden, zit je dan met 2 18 jarige blonde meiden.. :+

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 08:43

Ik had op de vlucht naar Seoul een piloot die Moslim was. Daar kwam ik achter toen hij in de galley zijn matje neerlegde en naar het oosten ging zitten. :D

Melisjeee

Re: Leukste ervaringen van je in het vliegtuig onderweg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 08:52

Oh wat leuk om dit allemaal te lezen! Mijn vader is piloot op een privéjet dus ik heb veel vluchten en leuke dingen meegemaakt! Zo heb ik een keer in de cockpit gezeten terwijl er straaljagers met ons wilden oefenen voor het begeleiden, wat gaaaaf!

Vorig jaar ben ik met mijn moeder met transavia naar Egypte geweest. Toen we terug moesten naar NL duurde het al heel lang voordat het vliegtuig eindelijk kwam, verdacht...!
Vervolgens zaten we in het vliegtuig en verteld de crew dat ze een klein probleempje hadden met het sluiten van de deur op AMS en dat het als het goed is verholpen is, maar ze wisten het niet zeker. Daar zit je dan met een vlucht van 6 uur voor de boeg :')

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 08:56

Ben 2 keer in mn leven met het vliegtuig geweest en 2 x (4 x dus heen en terug :+ ) ging ik een beetje dood van de oor pijn -O- niet erg van kunnen genieten dus..

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 08:59

Op de heenreis naar spanje werd tot 3 x toe de start afgebroken en maakte het vliegtuig weer een rondje. 1e keer was het nog grappig, na 2 keer vond ik het toch wel een beetje eng worden :+ gelukkig na die 3e keer gewoon opgestegen en nergens meer last van gehad tijdens de vlucht.
Volgens de stewardess ging er 'een lampje branden dat niet hoorde te branden'

geruststellend :=

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:04

Een vrouw met een bijbeltje in haar handen geklemd en hardop biddend, de hele vlucht.. :') Gelukkig was het naar Engeland dus hoefden we het niet lang aan te horen

4,5 uur turbulentie in een chartervliegtuig omdat het vliegtuig dat we hadden moeten hebben stuk was. De charter was echter heel oud en voelde me niet erg veilig en had voedselvergiftiging opgelopen. Ben dus flink ziek geweest de hele vlucht en de zakjes waren niet erg toereikend en ik mocht niet naar de wc door de turbulentie. Halverwege de vlucht was de stank zo erg in het vliegtuig door alle kotsende mensen dat ze met van die wc spuitbussen door het gangpad liepen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:18

M'n vriend werkt als GWK bij de KLM. Een aantal jaar terug moesten ze nog wel eens meevliegen naar bepaalde bestemmingen. (netjes in wit overhemd, stropdas en op de schouders zo'n blauw bandje met strepen)
Op een gegeven moment ging hij bij de heren in de cockpit zitten. Toen moest de co piloot naar het toilet. Even later ging m'n vriend weer terug naar zijn eigen stoel. Je zag de mensen kijken en vraagtekens op de voorhoofden verschijnen... Toen vroeg een van die passasiers benauwd aan m'n vriend 'Wie vliegt nu het vliegtuig??????' :')
(ze dachten dat hij ook een van de piloten was :+ )

Zelf ben ik geen held met vliegen. De allereerste keer zaten we aan boord en vertrokken maar niet. Op een gegeven moment een hoop 'herrie' van onderuit. Kregen we de melding dat we vertraging hadden i.v.m. probleem met de rem..... Het allerliefst was ik uitgestapt.... Maar gelukkig zijn we na enige tijd vertrokken en goed aangekomen :)

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:19

MarjanB schreef:
4,5 uur turbulentie in een chartervliegtuig omdat het vliegtuig dat we hadden moeten hebben stuk was. De charter was echter heel oud en voelde me niet erg veilig en had voedselvergiftiging opgelopen. Ben dus flink ziek geweest de hele vlucht en de zakjes waren niet erg toereikend en ik mocht niet naar de wc door de turbulentie. Halverwege de vlucht was de stank zo erg in het vliegtuig door alle kotsende mensen dat ze met van die wc spuitbussen door het gangpad liepen.

Gatverredamme := zie hier de reden dat ik noooooit wil vliegen. Go go kotsfobie :+

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:22

paardenmiep schreef:
MarjanB schreef:

Gatverredamme := zie hier de reden dat ik noooooit wil vliegen. Go go kotsfobie :+

Ik heb ook emetofobie en heb dit in al mijn vluchten gelukkig nooit meegemaakt.
Ik vind vliegen erg leuk en wilde graag stewardess worden, maar door deze verhalen heb ik me wel laten tegenhouden :P

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:25

Haha ik heb ondertussen een keer of 10 gevlogen en dit was ook echt de enige keer dat het zo erg was dat mensen zich niet goed konden houden. En tja als je zelf ziek bent dan is wat er om je heen gebeurt verder ook niet zo erg. Weet niet wat er zou gebeuren als ik zelf er geen last van had en naast me iemand ineens begint over te geven.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:29

Mijn vriend en ik waren op vakantie geweest in maleisie. We moesten van Langkawi met een binnelandse vlucht naar Kuala Lumpur om terug naar Nederland te reizen. Mijn vriend had echter zijn voet flink gekneusd na een hike. Op het vliegveld in Langkawi hadden ze al geholpen met een rolstoel, dat ging iets makkelijker. De vlucht naar KL had enorme vertraging dus eenmaal daaraangekomen zou het racen worden naar de gate (en het is een enorm vliegveld) daar zagen we dus al flink tegenop. Bij het uitstappen werden mijn vriend en ik tegengehouden; we moesten even wachten. Eenmaal het vliegtuig uit stonden ze weer met een rolstoel klaar :Y) Super service en tof want we scheurde met een begeleider allerlei tussendoorroutes door!

In Cuba heb ik een keer op een binnelandse vlucht verschrikkelijke turbulentie meegemaakt. Was een oud russisch vrachtvliegtuig maar dan omgebouwd. De airco was stuk, turbulentie tot en met en een cubaanse meneer zat de hele tijd schietgebedjes te prevelen. Toen we uitstapten (met zo'n trappetje) was het zo heerlijk koel buiten (met een buitentemperatuur van 33 graden) :D

Afgelopen jaar heb ik ook verbaasd gestaan op een binnelandse vlucht in Indonesie. We hoeften op de heenreis niet eens het paspoort te laten zien en wat de lokale bevolking meeneemt in dat vliegtuig... De meest vreemde pakketten en etenswaren :') .

Op het vliegveld in Medan hadden we veel bekijks als mega lange vakantiegangers. Op een gegeven moment kwam een meneer naar ons toe om te vragen waar we vandaan kwamen. Toen hij hoorde dat we uit Nederland kwamen vertelde hij dat hij een tijdje op een schip had gewerkt voor de Nederlandse kust. Nu was hij leraar voor de Indonesische mariniers/scheepvaartopleiding. Hij had nu zijn hele klas mee voor een tripje naar een ander eiland, of wij wat engels met ze wilde oefenen. Heel grappig, een stuk of 25 17jarige mariniertjes in spe. Van praten kwam weinig, ze maakten vooral foto's van ons. Toen ze verder moesten stelden ze zich allemaal netjes op en gaven ons een voor een een handdruk :D

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:30

Geryon schreef:
Dat mijn vriendin iets te hard riep dat als channing tatum er was, ze hem meteen zou n**ken _O- _O- _O-

:)) Ik denk dat mensen zich daar op zich wel aan konden meten.

Ik lachte me vooral stuk om mijn klasgenoten toen we naar Rome vlogen :')

''Doe die ruitenwisser aan jonge''
Beetje turbulentie: ''Die man kan niet rijden man''

En dan precies op die manier _O-

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:38

Wij gingen vanuit vliegveld Dusseldorf naar Mallorca,komen we daar nét op tijd aan,mogen we het vliegtuig niet in,ze hadden de deuren al dicht gedaan.Ze zeiden dat we te laat waren,maar we waren écht precies op tijd.Nou ja,we konden dan wel met de volgende vlucht mee,moesten we wel anderhalf uur wachten.
Toen we een keer via Schiphol gingen vliegen,waren we wel op tijd,maar wel als laatste,dus we zaten allemaal verspreid in het vliegtuig.In de lucht had het vliegtuig last van Turbulentie,roept mijn zoontje: mensen we storten neer.Jeetje ik schaamde me dood.
Aangekomen op Mallorca stonden we te wachten bij de band op onze koffers.Na een half uur nog steeds geen koffers van ons.Bleken we bij de verkeerde band te staan.
Mijn zoontje mocht van de stewardes in de cockpit komen kijken.Ik zeg; nee doe maar niet! hij drukt n.l. vliegenvlug op allerlei knopjes.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:42

daphiena schreef:
Ik was in slaap gevallen voor het opstijgen heb toen de hele reis geslapen en werd wakker toen we al geland waren.
Ik vroeg heel serieus aan mijn vader wanneer we nou eens gingen vertrekken :') *D

Oh dat heb ik ook gehad! Dat moment dat mijn vader toen zei van, we zijn er al.
Huh... :o?

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 09:44

Mijn leukste ervaring?

DIE MEGA KNAPPE PILOOT!! :wow:

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:06

Mijn piloot was vernoemd naar een bekende speelgoedketen. Zit je ook even raar op te kijken